Cossun T5 välikoppaan

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Cossun T5 välikoppaan

Viesti Kirjoittaja paperman » Su Huhtikuu 22. 15:32:21 2007

En tiedä onko oikea paikka kysyä, mutta laitataan nyt ensin tänne? Eli potilas on tuo allekirjoituksen Escortti. Alakerta kaikkinensa on 2wd Cossusta ja nyt päivitellän myös voimansiirtoa. Tuli tungettua tuonne B&W T5 ja nyt startin kanssa hiukan ongelmia! Ei mahdu paikalleen. Solenoidi tulee juuri ohjausakselin kohdalle. Onko mahdollista kääntää tuota startin runkoa siten, että saisi solenoidin hiukan eri asentoon? Vai voisiko soveltaa jotain muuta starttia jossa olisi tuo erikohdalla? Muistaakseni joskus joku on tehnytkin tällaisen laitoksen, joten nyt kannattaa kertoa. Olisin siitä enemmän kuin kiitollinen! Ei viitsisi kampikäynnistystä rakennella.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Su Huhtikuu 22. 17:02:01 2007

Välitetyn OHC startin saa sopimaan kun hiukan rakentelee... Bendix- rattaan koteloa joutuu hiukan sorvaamaan päältä, sitten pitää tehdä välilaippa (12mm) jolla saadaan se ohc startti käännettyä solenoidi alaspäin ja pulttijako sopivaksi. Mulla toimi omassa mk2 cossuescortissa hienosti kyseinen modifikaatio.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Su Huhtikuu 22. 17:21:24 2007

Kiitos oikein paljon vinkistä! Onneksi löytyy tuo Ohc:n startti hyllystä. Täytyy ottaa pöydälle ja alkaa tutkimaan.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Su Huhtikuu 22. 17:24:49 2007

Mulla oli ihan sama homma, että solenoidi otti 2wd omassa startissa kiinni rattiakseliin. Onneksi tuossa ohc startissa on pitempi bendixin pääty kuin cossun startissa niin siihen voi rakentaa sen välilaipan.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » Ma Huhtikuu 23. 17:05:18 2007

Itse tein aikoinaan mk1:seen niin, että hitsasin lisää tavaraa cossun startin kiinnikkeisiin, joihin sain tehtyä uudet kiinnitysreiät alkuperäisten viereen ja näin pyöräytettyä solenoidin pois akselin tieltä. Startti sopi juuri ja juuri paikalleen, mutta ajossa moottori kuitenkin liikkui juuri sen verran että akselin nivel otti kiinni startin päätyyn.
Lopulta päädyin ratkaisuun, jossa startti on kokonaan toisella puolella. On ainakin hyvin tilaa 8)

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ma Huhtikuu 23. 19:25:37 2007

Tuli tuossa käytyä tallilla tutkimassa ja katselemassa! Ohc: startti menee suoraan paikalleen laittamalla ne välilaipat tai holkit väliin, että saa tuotua starttia taaksepäin. Ainakin tuossa mikä mulla on hyllyssä, niin solenoidi sojottaa sitten suoraan alaspäin. Varuilta laitan hammastangon kiinnikkeiden alle pienet korotuspalat niin jää hiukan elämisvaraa tuonne ohjausakselin ja startin väliin. Jonkun verran pitää muokata kaasupoljinta tuon tunnelin levityksen takia! :roll: Kuinkas te sen toteutitte?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ma Huhtikuu 23. 21:22:21 2007

Eikös ole T5 koppaa että startin paikka pelkääjän puolella ?

Jenkkilän tai Enklannin versiot ?
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Huhtikuu 24. 1:01:44 2007

Voipahan noita ollakin myös hanttarin puolen malleja? Ei nyt vaan tähän hätään mistään taida saada.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Vastaa Viestiin