kaavioita yms. voi lähettää osoitteeseen stenbergthomas@hotmail.com
Ilmastointia sedan cossuun
Valvoja: CRSC Hallitus
-
TKH
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 28. 13:14:10 2004
Ilmastointia sedan cossuun
Eli mulla on ilmeisesti 4x4 italiantuonti cossusta ilmastoinnin retaleet (kompura, höyrystin, kuivain, lauhdutin, letkut, katkaisija ja johtosarja). Tarkoitus olisi asentaa -89 malliseen cossuun. Löytyisikö keltään kytkentäkaavioita, kuvia tehdasasennuksesta tai vaan kokemusta kyseisen operaation suorittamisesta? Mikähän mahtaa olla tuo potikka josta lähtee pitkä "rautalanka"?kuulemma joku italian erikoisuus.
kaavioita yms. voi lähettää osoitteeseen stenbergthomas@hotmail.com
kaavioita yms. voi lähettää osoitteeseen stenbergthomas@hotmail.com
Jäsen 906.
sierra cosworth -89
sierra cosworth -89
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
onkos sulla musta laatikko joka tulee ikkunan alle eli johon kenno laitetaan ,se jossa on se italian erikoisuus.
joudut purkamaan koko kojelaudan ja lämppärin systemit.
leikkaamaan tulipeltiin reijän ikkunan alle keskelle josta tulee ilma läpi hyttiin.
sähkö siihen ei tuu hirveästi.
katkaisija hyttiin josta + menee ilmastoinnin kuivaimen painekatkaisijalle (yli ja alipaine)josta taas kompuran magneetti kytkimelle.
ja lisäksi flekti saa tiedon termostaattilta syyläristä.
en muista antaako paine katkaisija(ylipaine tila) tiedon kans flektille pyrimiseen.
kuivain on luultavasti entinen se ei kestä avonaisena kun muutaman tunnin.
sen jälkeen ryyniton imenyt kosteutta tarpeeksi ja on vaihdettava.
(teoriassa siis) jokainen tekee niin kuin haluaa.
tässä pääpiirteittäin.
olen kirjoittanut myös ilmastoinnin toiminta periaate kuvauksen ja se on jossain arkistossa tekniikka osiossa.
joudut purkamaan koko kojelaudan ja lämppärin systemit.
leikkaamaan tulipeltiin reijän ikkunan alle keskelle josta tulee ilma läpi hyttiin.
sähkö siihen ei tuu hirveästi.
katkaisija hyttiin josta + menee ilmastoinnin kuivaimen painekatkaisijalle (yli ja alipaine)josta taas kompuran magneetti kytkimelle.
ja lisäksi flekti saa tiedon termostaattilta syyläristä.
en muista antaako paine katkaisija(ylipaine tila) tiedon kans flektille pyrimiseen.
kuivain on luultavasti entinen se ei kestä avonaisena kun muutaman tunnin.
sen jälkeen ryyniton imenyt kosteutta tarpeeksi ja on vaihdettava.
(teoriassa siis) jokainen tekee niin kuin haluaa.
tässä pääpiirteittäin.
olen kirjoittanut myös ilmastoinnin toiminta periaate kuvauksen ja se on jossain arkistossa tekniikka osiossa.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Ja vielä lisäksi sen uuden kylmäaineen mukanaan tuomia juttuja:
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... lmastointi
Iso homma tuossa kyllä on
Mondeoon pelkkä täyttö maksoi 120 euroa. Sitten jos vielä vuotaa niin hellurei ja eurot lentää
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... lmastointi
Iso homma tuossa kyllä on
Mondeoon pelkkä täyttö maksoi 120 euroa. Sitten jos vielä vuotaa niin hellurei ja eurot lentää
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Sinellä on taas kyselyikä eli jälleen kerran aihetta sivuten: jos autossa on ilmastointi, niin niissä näyttää olevan myös sisäkierto ilmalle. Näin on minulla Scorpiossa, kaverilla RS2000:ssa ja parissa Sierrassakin olen saman jutun havainnut. Sama juttu nousevan auringon itäautoissa eli japanilaisissa, mutta niissä sisäkierto tuntuu olevan vakiona kaikissa. Onko sisäkierrolla joku käytännön syy, miksi se on ilmastoinnillisessa autossa? Tiedän, että jäähdyttää nopeammin, mutta.. Jälleen siteeraan korjausopasta ja siinä oli ohjeet ilmastoinnin testaukseen: tuuletin kolmosasentoon (=täysille) sisäkiertoasentoon ja sitten tihrustamaan häviääkö kuplat ikkunasta 10 sekunnin sisään. Miksi?
-
cossuesco
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
En tiedä mitä kuplia siinne tuulilasiin tulee...mutta kylmä kondensoi vesihöyryn ilmasta, kun ulkona on kuumaa ja kosteaa niin on mukava ajella vilpoisessa ja kuivassaSine kirjoitti:Sinellä on taas kyselyikä eli jälleen kerran aihetta sivuten: jos autossa on ilmastointi, niin niissä näyttää olevan myös sisäkierto ilmalle. Näin on minulla Scorpiossa, kaverilla RS2000:ssa ja parissa Sierrassakin olen saman jutun havainnut. Sama juttu nousevan auringon itäautoissa eli japanilaisissa, mutta niissä sisäkierto tuntuu olevan vakiona kaikissa. Onko sisäkierrolla joku käytännön syy, miksi se on ilmastoinnillisessa autossa? Tiedän, että jäähdyttää nopeammin, mutta.. Jälleen siteeraan korjausopasta ja siinä oli ohjeet ilmastoinnin testaukseen: tuuletin kolmosasentoon (=täysille) sisäkiertoasentoon ja sitten tihrustamaan häviääkö kuplat ikkunasta 10 sekunnin sisään. Miksi?
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
BBT
- Ylläpitäjä
Tässä Sinen korjausopassiteerauksesa luultavimmin tarkoitetaan kylmäainesäiliön tms. neste/näkölasia (=ikkuna) eikä tuulilasia. Jos nestelasissa näkyy kuplia on kylmäainetäytös todennäkoisesti vajaa (=lisättävä kylmäainetta)...cossuesco kirjoitti:En tiedä mitä kuplia siinne tuulilasiin tulee...mutta kylmä kondensoi vesihöyryn ilmasta, kun ulkona on kuumaa ja kosteaa niin on mukava ajella vilpoisessa ja kuivassaSine kirjoitti:Sinellä on taas kyselyikä eli jälleen kerran aihetta sivuten: jos autossa on ilmastointi, niin niissä näyttää olevan myös sisäkierto ilmalle. Näin on minulla Scorpiossa, kaverilla RS2000:ssa ja parissa Sierrassakin olen saman jutun havainnut. Sama juttu nousevan auringon itäautoissa eli japanilaisissa, mutta niissä sisäkierto tuntuu olevan vakiona kaikissa. Onko sisäkierrolla joku käytännön syy, miksi se on ilmastoinnillisessa autossa? Tiedän, että jäähdyttää nopeammin, mutta.. Jälleen siteeraan korjausopasta ja siinä oli ohjeet ilmastoinnin testaukseen: tuuletin kolmosasentoon (=täysille) sisäkiertoasentoon ja sitten tihrustamaan häviääkö kuplat ikkunasta 10 sekunnin sisään. Miksi?
-
cossuesco
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
No, niin tietystiBBT kirjoitti:Tässä Sinen korjausopassiteerauksesa luultavimmin tarkoitetaan kylmäainesäiliön tms. neste/näkölasia (=ikkuna) eikä tuulilasia. Jos nestelasissa näkyy kuplia on kylmäainetäytös todennäkoisesti vajaa (=lisättävä kylmäainetta)...cossuesco kirjoitti:En tiedä mitä kuplia siinne tuulilasiin tulee...mutta kylmä kondensoi vesihöyryn ilmasta, kun ulkona on kuumaa ja kosteaa niin on mukava ajella vilpoisessa ja kuivassaSine kirjoitti:Sinellä on taas kyselyikä eli jälleen kerran aihetta sivuten: jos autossa on ilmastointi, niin niissä näyttää olevan myös sisäkierto ilmalle. Näin on minulla Scorpiossa, kaverilla RS2000:ssa ja parissa Sierrassakin olen saman jutun havainnut. Sama juttu nousevan auringon itäautoissa eli japanilaisissa, mutta niissä sisäkierto tuntuu olevan vakiona kaikissa. Onko sisäkierrolla joku käytännön syy, miksi se on ilmastoinnillisessa autossa? Tiedän, että jäähdyttää nopeammin, mutta.. Jälleen siteeraan korjausopasta ja siinä oli ohjeet ilmastoinnin testaukseen: tuuletin kolmosasentoon (=täysille) sisäkiertoasentoon ja sitten tihrustamaan häviääkö kuplat ikkunasta 10 sekunnin sisään. Miksi?
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Mulla on kanssa ilmastoinnin reikä nelarin kopassa jos ei ole kiire niin voin kuvata sen?TKH kirjoitti:kuva korista helpottais kyllä
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
Jay
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna