wisecot ja öljyn syönti
Valvoja: CRSC Hallitus
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
wisecot ja öljyn syönti
kertokaapas kellä kyseiset männät on cossussa niin syökö öljyä/sauhuttaako kun antaa kunnolla hanaa??parilla kaverilla on turbo koneissa wisecot ja je:t niin sanovat että syö öljyä????(eikä ole remppojen jälkeen paljoa ajettu)en tiedä sit onko koneistamot poranneet liian suuret välykset vai...?itselläkin oottas hyllyssä moiset talven projektia varten ???aattelin ettei viittis öljyrumpua ruveta rakentaa

Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
pablo
- Viestit: 1948
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
- Paikkakunta: Nokia
niin juu ja lisätään viel että koneet on rempattu muutenkin (kannet ja ahtimet) ettei niistä ainakaan johdu..se moottori mis je:T(saab) niin kalistaa voimakkaasti kylmänä mut cossu mis wisecot ei kalista edes kylmänä ainakaan huomattavasti eli älyttömän liian suuri poraus tuskin kysees??
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..
Opel Kadett ja seiskytluku..
-
Huttuning
- Viestit: 31
- Liittynyt: La Heinäkuu 17. 3:39:14 2004
- Paikkakunta: Nokia
Itselläni on lähes kaikki uutta koneessa. Wiseco männät, Turbo ja kansi tehty.. ja nyt kun on vähän sisään ajettu ja käyty harisella niin uskaltaa jo vähän polkea.. Ja mulla ainakin pölläyttää reilusti välillä mut sit taas välillä ei hämärä homma.. (Ahtoja mulla on 1.5 bar.) Ja tuntuu että se pölläytys on enimmäkseen mustaa savua mut toisinaan sit tuntuu että se olis sinistä varsinkin kun on vaan pienet kierrokset kehissä ettei mitään kunnon rykäsyä.. Ja öljyä kuluu kyllä selvästi varsinkin kun oikein antaa kenkää..
sikapoljin
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei mullakaan mitenkään reilusti vie öljyä.
Jonkin verran laski tikussa Jurvan reissulla.
Matkaa tuli melkein 280 km edestakaisin ja lähes 20 kierrosta radalla.
Jonkin verran laski tikussa Jurvan reissulla.
Matkaa tuli melkein 280 km edestakaisin ja lähes 20 kierrosta radalla.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
Huttuning
- Viestit: 31
- Liittynyt: La Heinäkuu 17. 3:39:14 2004
- Paikkakunta: Nokia
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
ei siitä varmasti haittaa oleHuttuning kirjoitti: kannattaako venttiilikoppaankin tehdä huohotus systeemit???
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
Rasmus
- Ylläpitäjä
Kun rakennetaan tehokkaita turbomoottoreita niin lohkot koneistetaan suuremmilla välyksillä kuin vaparit. Tämä koska ahetussa moottorissa on korkeammat lämmöt männän päällä. Voimakkaampi lämpölaajeneminen ei sitten aiheuta ongelmia.
Lohkon tuulettamiseen kannattaa kiinnittää huomiota oikeasti. Optimi tilanne olisi jos lohkoon saisi alipaineen (kuivasumppu).
Itse olen käyttänyt seuraavaa 'viritystä'.
Venttiilikopan korkki pois, siitä isolla putkella (jäähdytysjärjestelmän letkut on hyviä) vedetään jonnekkin sivummalle ison (mielellään yli 2l) pöntön kylkeen. Pöntön sisälle levyjä ym esteitä, jotta ilma ja öljy erottuisivat. Pöntön kannesta pienempi letku jonnekkin auton alle tai lokariin, jonne kaasut purkaantuvat. Pöntön pohjasta letku öljypohjaan tai turbon paluulinjaan, jonne huohottimeen kertynyt öljy voi sitten valua
->takaisin kiertoon.
Huonosti hengittävä lohko tietää vain paljon ongelmia.
Lohkon tuulettamiseen kannattaa kiinnittää huomiota oikeasti. Optimi tilanne olisi jos lohkoon saisi alipaineen (kuivasumppu).
Itse olen käyttänyt seuraavaa 'viritystä'.
Venttiilikopan korkki pois, siitä isolla putkella (jäähdytysjärjestelmän letkut on hyviä) vedetään jonnekkin sivummalle ison (mielellään yli 2l) pöntön kylkeen. Pöntön sisälle levyjä ym esteitä, jotta ilma ja öljy erottuisivat. Pöntön kannesta pienempi letku jonnekkin auton alle tai lokariin, jonne kaasut purkaantuvat. Pöntön pohjasta letku öljypohjaan tai turbon paluulinjaan, jonne huohottimeen kertynyt öljy voi sitten valua
->takaisin kiertoon.
Huonosti hengittävä lohko tietää vain paljon ongelmia.
-
Markus
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
-
RS.Kosonen
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
- Paikkakunta: Parikkala
joo eikä minullakaan syö yhtään öljyä,wisecot on ja poraus välys on 9 satkua.puristus renkaitten päittäis välys on jotain 0.55bpasi kirjoitti:ei mulla ainakaan eikä kaverilla syö öljyä.
muistaakseni wiseco oli aika tarkka porauksesta.......
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm
-
SHR
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Runsas öljynkulutus kertoo kossussa joko vuotavasta turbosta, väljät ohjurit tai ohivuoto sylinterissä. Wisecoilla on katukäytössä ilmeisen hyvä välys 8-9 satkua ja kilpakäytössä suositellaan kymppiä. Lohko kannattaa porata stressilevyllä jolloin saadaan minimoitua muotovirheet ja näin minimoitua ohivuoto joka tarkoittaa suoraan parempaa poweria eikä lennä öljyä huohottajasta.
-
PowerUp
- Ylläpitäjä
Se on monessa takomäntä- koneessa että vaatii oman aikansa sisäänajoa ennen kuin asettuu.. Joskus asettuu melkein uudemmiltaa, joskus vaatii sellaiset 100 tuntia sisäänajoa.. Riippuu miten kalut sattuu paikalleen.. Jos jatkaa tuon jälkeenkin syömistä, niin veikkaisin välystä olevan liikaa.. Tai jossakin muualla klikkaa..