edit by siipicossu kuva linkkinä.
Pari kysymystä 4wd Cossu sierrasta
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Akilles
- Ylläpitäjä
Pari kysymystä 4wd Cossu sierrasta
Elikkä ostin tuossa vasta tommosen v.-92 Cossu Sierran. Ni ihmettelin vaan et ku lamdan reikä pakosarjassa on tukittu pultilla ja turbossa oleva messinkinen letkunpaikka on tukittu, ni mikähän "viritelmä" tämä on? Ahdot on jotain 1.3Baria ja pensan paine tyhjäkäynnillä n.3baria. Katalysaattori ei myöskään ole paikallaan. En oo ollu pahemmin ennen tekemisissä turbo autojen kanssa, joten olisin kiitollinen jos joku osaisi auttaa. Sitten vielä et mikä mahtaa olla heti downpipen alussa oleva "mollukka"
Tässä kuva http://i96.photobucket.com/albums/l196/ ... wnpipe.jpg
edit by siipicossu kuva linkkinä.
edit by siipicossu kuva linkkinä.
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Onpa ihmeellinen viritelmä tuo lambda juttu.
Messinkinen letkunpaikka turbossa ei ole pakollinen jos on otettu hukkiksen kellolle paine esim. imusarjasta.
Messinkinen letkunpaikka turbossa ei ole pakollinen jos on otettu hukkiksen kellolle paine esim. imusarjasta.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
Kaizu_k
- Viestit: 165
- Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
- Paikkakunta: Imatra
Samajo juttuja ja en viittis laittaa uutta topikkia:
ostin 4x4 cossun ja siin on kans ihmeellisii sätöksii:
paljon pitää olla bensapaineet ku on stg2,harmaat,hx40 1,3b,3bmap?
tyhjäkäynnilläkin käy rikkaal?
paljonko pitäisi noin huohottaa?
saako turbo mittaria jotenkin säädettyä ku näyttää -0,2 väärin?
ostin 4x4 cossun ja siin on kans ihmeellisii sätöksii:
paljon pitää olla bensapaineet ku on stg2,harmaat,hx40 1,3b,3bmap?
tyhjäkäynnilläkin käy rikkaal?
paljonko pitäisi noin huohottaa?
saako turbo mittaria jotenkin säädettyä ku näyttää -0,2 väärin?
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Riippuen vähän mutta jotain 3-4 baarin väliltä bensanpaineet.Kaizu_k kirjoitti: paljon pitää olla bensapaineet ku on stg2,harmaat,hx40 1,3b,3bmap?
tyhjäkäynnilläkin käy rikkaal?
saako turbo mittaria jotenkin säädettyä ku näyttää -0,2 väärin?
Minkälainen turbomittari? Saako viisaria irti ja eri kohtaan?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
Kaizu_k
- Viestit: 165
- Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
- Paikkakunta: Imatra
se on sellainen mustapohjainen... en nyt näin nopeest muista merkkiä...siipicossu kirjoitti:Riippuen vähän mutta jotain 3-4 baarin väliltä bensanpaineet.Kaizu_k kirjoitti: paljon pitää olla bensapaineet ku on stg2,harmaat,hx40 1,3b,3bmap?
tyhjäkäynnilläkin käy rikkaal?
saako turbo mittaria jotenkin säädettyä ku näyttää -0,2 väärin?
Minkälainen turbomittari? Saako viisaria irti ja eri kohtaan?
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88
-
Akilles
- Ylläpitäjä
Ei oo ollenkaan lamdaa. Mistä tietää onko map anturi tai hukkiksen kello valio? Kaverilla on toi kello semmonen messingin värinen ja mulla musta, en sit tiiä onko maalattu. Suuttimet on siniset eli eikös ne oo vakiot. Niin ja hukkaportin kellosta menee kyllä alipaineletku tonneimusarjaan. Haluttas saada vähän alemmas nuita ahtoja ku on kuitenkin vähä turhan korkeet.
-
Turbo_IS
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Re: Pari kysymystä 4wd Cossu sierrasta
Kuvasta äkkivilkaisulla näyttäis että olis 2wd pakosarja ja kansi, ainostaan venakoppa ilmeisesti 4wd:stä. Ahdinkaan ei ole kattimallista, siinä pitäisi olla pakopesässä paikka lambdalle. Tosta vois päätellä että päästöjen kanssa saattaa tulla leimalla ongelmia.Akilles kirjoitti:Elikkä ostin tuossa vasta tommosen v.-92 Cossu Sierran. Ni ihmettelin vaan et ku lamdan reikä pakosarjassa on tukittu pultilla ja turbossa oleva messinkinen letkunpaikka on tukittu, ni mikähän "viritelmä" tämä on? Ahdot on jotain 1.3Baria ja pensan paine tyhjäkäynnillä n.3baria. Katalysaattori ei myöskään ole paikallaan. En oo ollu pahemmin ennen tekemisissä turbo autojen kanssa, joten olisin kiitollinen jos joku osaisi auttaa. Sitten vielä et mikä mahtaa olla heti downpipen alussa oleva "mollukka"Tässä kuva http://i96.photobucket.com/albums/l196/ ... wnpipe.jpg
edit by siipicossu kuva linkkinä.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
Kaizu_k
- Viestit: 165
- Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
- Paikkakunta: Imatra
eihän toi ole vakio turbo...
kannattaa laitta lambda ku ei oikein toimi oikein ku ei lambdaa mikä säätää...
ootko kattonu ton mollukan (katin) onko tyhjä?
onko auton alla katit?
miten saatu läpi katastuksest?
kannattaa laitta lambda ku ei oikein toimi oikein ku ei lambdaa mikä säätää...
ootko kattonu ton mollukan (katin) onko tyhjä?
onko auton alla katit?
miten saatu läpi katastuksest?
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88
-
Akilles
- Ylläpitäjä
En oo kattonu mollukan sisälle. Ei katti auton alla, tuli kuitenkin mukaan. en tiiä miten on saatu läpi, mut kiinnostas kyllä tietää.Kaizu_k kirjoitti:eihän toi ole vakio turbo...
kannattaa laitta lambda ku ei oikein toimi oikein ku ei lambdaa mikä säätää...
ootko kattonu ton mollukan (katin) onko tyhjä?
onko auton alla katit?
miten saatu läpi katastuksest?
-
Akilles
- Ylläpitäjä
Re: Pari kysymystä 4wd Cossu sierrasta
näkeekös sen esim moottorinumeron perusteella et onko se 4wd vai 2wd kone? Pitää ottaa vielä parempi kuva jossa näkyy ahdinkin. missä muuten cossussa on toi moottorin numero?Turbo_IS kirjoitti:Kuvasta äkkivilkaisulla näyttäis että olis 2wd pakosarja ja kansi, ainostaan venakoppa ilmeisesti 4wd:stä. Ahdinkaan ei ole kattimallista, siinä pitäisi olla pakopesässä paikka lambdalle. Tosta vois päätellä että päästöjen kanssa saattaa tulla leimalla ongelmia.Akilles kirjoitti:Elikkä ostin tuossa vasta tommosen v.-92 Cossu Sierran. Ni ihmettelin vaan et ku lamdan reikä pakosarjassa on tukittu pultilla ja turbossa oleva messinkinen letkunpaikka on tukittu, ni mikähän "viritelmä" tämä on? Ahdot on jotain 1.3Baria ja pensan paine tyhjäkäynnillä n.3baria. Katalysaattori ei myöskään ole paikallaan. En oo ollu pahemmin ennen tekemisissä turbo autojen kanssa, joten olisin kiitollinen jos joku osaisi auttaa. Sitten vielä et mikä mahtaa olla heti downpipen alussa oleva "mollukka"Tässä kuva http://i96.photobucket.com/albums/l196/ ... wnpipe.jpg
edit by siipicossu kuva linkkinä.
-
Turbo_IS
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Re: Pari kysymystä 4wd Cossu sierrasta
Tuolta löytyy tietoa:Akilles kirjoitti:näkeekös sen esim moottorinumeron perusteella et onko se 4wd vai 2wd kone? Pitää ottaa vielä parempi kuva jossa näkyy ahdinkin. missä muuten cossussa on toi moottorin numero?Turbo_IS kirjoitti:Kuvasta äkkivilkaisulla näyttäis että olis 2wd pakosarja ja kansi, ainostaan venakoppa ilmeisesti 4wd:stä. Ahdinkaan ei ole kattimallista, siinä pitäisi olla pakopesässä paikka lambdalle. Tosta vois päätellä että päästöjen kanssa saattaa tulla leimalla ongelmia.Akilles kirjoitti:Elikkä ostin tuossa vasta tommosen v.-92 Cossu Sierran. Ni ihmettelin vaan et ku lamdan reikä pakosarjassa on tukittu pultilla ja turbossa oleva messinkinen letkunpaikka on tukittu, ni mikähän "viritelmä" tämä on? Ahdot on jotain 1.3Baria ja pensan paine tyhjäkäynnillä n.3baria. Katalysaattori ei myöskään ole paikallaan. En oo ollu pahemmin ennen tekemisissä turbo autojen kanssa, joten olisin kiitollinen jos joku osaisi auttaa. Sitten vielä et mikä mahtaa olla heti downpipen alussa oleva "mollukka"Tässä kuva http://i96.photobucket.com/albums/l196/ ... wnpipe.jpg
edit by siipicossu kuva linkkinä.
http://www.saunalahti.fi/~jahman/cossu/ ... torityypit
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
Akilles
- Ylläpitäjä
-
Yrkesman
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
-
Akilles
- Ylläpitäjä
Joo lamda tais tosiaan löytyy juurikin tuosta kannen ja ahtimen välistä. Tässä ois nyt kuvia: http://s96.photobucket.com/albums/l196/akisaisa/
Onko tuo boxi mikä on kuvissa ECU? Eikös tuo pakosarja oo 2wd cossun ku se on kaksiosainen.
Ja Onko tuo downpipen alussa oleva katti pakollinen katsastuksessa, jos on katti auton alla?
Onko tuo boxi mikä on kuvissa ECU? Eikös tuo pakosarja oo 2wd cossun ku se on kaksiosainen.
Ja Onko tuo downpipen alussa oleva katti pakollinen katsastuksessa, jos on katti auton alla?
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei ole ecun boxi.Akilles kirjoitti:Joo lamda tais tosiaan löytyy juurikin tuosta kannen ja ahtimen välistä. Tässä ois nyt kuvia: http://s96.photobucket.com/albums/l196/akisaisa/
Onko tuo boxi mikä on kuvissa ECU? Eikös tuo pakosarja oo 2wd cossun ku se on kaksiosainen.
Ja Onko tuo downpipen alussa oleva katti pakollinen katsastuksessa, jos on katti auton alla?
Ei kai sillä ole väliä missä katti on?
2-osainen pakosarja on takavedon.
Onkohan tuo takavedon konekkin kuten joku jo epäili?
Ahtimelle tulee öljy ainakin kuten takavedossa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Bensanpaineensäätimestä rakennettu rajapaineventtiili ja kellon lähellä olevassa T-haarassa on varmaan pieni reikä paineen päästämiseksi pois kellolta silloin kun ahtopainetta ei ole tarkoitus rajoittaa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Takavedon kansi näkyy olevan ainakin kun on nuo pahkat kylessä(jossa kiinni se tukijousi hässäkkä alunperin) ja ahdin on nelikon(kattikoneen)pakopesä käännetty kun laitettu 2wd pakosarja kuuluu siis lambda tulla ylöspäin alkuperäsellä 4wd pakosarjalla
Viimeksi muokannut THR, Su Maaliskuu 25. 18:45:35 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Jake
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Tuo ahtopaineen ohjaus ei ole kovin hyvä , voi tietysti toimia jotenkin ?Akilles kirjoitti:Joo lamda tais tosiaan löytyy juurikin tuosta kannen ja ahtimen välistä. Tässä ois nyt kuvia: http://s96.photobucket.com/albums/l196/akisaisa/
Onko tuo boxi mikä on kuvissa ECU? Eikös tuo pakosarja oo 2wd cossun ku se on kaksiosainen.
Ja Onko tuo downpipen alussa oleva katti pakollinen katsastuksessa, jos on katti auton alla?
Suosittelen laittamaan turboruuvin/rajapaineventtiilin väliin . Saat tosin tuollakin säädettyä jos suurennat reikää paineet suurenee ja toisinpäin .
Katti ei ole downpipessä tarpeellinen , jos auto muuten kunnossa yksi auton alla riittää
ex Jäsen #10
-
paperman
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Koko kone on 2wd:n! Taitaa olla se Timon vanha nelikko, mikä on kyseessä. Tai siis Timolta alkujaan lähtöisin!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
Akilles
- Ylläpitäjä
Olen aika aloittelia näiden turbo hommien kanssa, joten osaisiko joku selittää miten alipaine oihjaus kannattaisi tehdä ja mitä pitää ottaa huomioon, pitääkö sen jälkeen säädättää jotakin ja miten se alunperin menee vakio kossussa? Ehkä tyhmiä kysymyksiä mut kiva jos joku viitsii auttaa. Onko tosta mitään haittaa et on kone rakennettu 4wd:n ja 2wd:n hiluista sekaisin? Auto kyllä pelittää hyvin.Jake kirjoitti:Tuo ahtopaineen ohjaus ei ole kovin hyvä , voi tietysti toimia jotenkin ?Akilles kirjoitti:Joo lamda tais tosiaan löytyy juurikin tuosta kannen ja ahtimen välistä. Tässä ois nyt kuvia: http://s96.photobucket.com/albums/l196/akisaisa/
Onko tuo boxi mikä on kuvissa ECU? Eikös tuo pakosarja oo 2wd cossun ku se on kaksiosainen.
Ja Onko tuo downpipen alussa oleva katti pakollinen katsastuksessa, jos on katti auton alla?
Suosittelen laittamaan turboruuvin/rajapaineventtiilin väliin . Saat tosin tuollakin säädettyä jos suurennat reikää paineet suurenee ja toisinpäin .
Katti ei ole downpipessä tarpeellinen , jos auto muuten kunnossa yksi auton alla riittää
-
Akilles
- Ylläpitäjä
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Eiköhän Timo tämän huomaa kuitenkin usein täällä pyörii.Akilles kirjoitti:Onko tämä kyseinen Timo vielä pyörinyt tällä foorumilla? Aattelin vaan et jos tämä mun auto tosiaan on sen rakentama ni siltähän vois kysyä tarkempia tietoja.paperman kirjoitti:Koko kone on 2wd:n! Taitaa olla se Timon vanha nelikko, mikä on kyseessä. Tai siis Timolta alkujaan lähtöisin!
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
KtK
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Saatta olla aika paha nakki saada katsastuksesta läpi ,ellei sitten rekisteriotteesta puutu maininta vähäpäästöisyydestä.paperman kirjoitti:Koko kone on 2wd:n! Taitaa olla se Timon vanha nelikko, mikä on kyseessä. Tai siis Timolta alkujaan lähtöisin!
vaan oli mun entinen talvi dohc sierrakin ruiskumalli ,mutta ei vähäpäästöinen. Ja kattia ei näin ollen tarvittu lainkaan.
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei kai sillä väliä ole kumman kone on kun vaan päästöistä menee läpi.KtK kirjoitti:Saatta olla aika paha nakki saada katsastuksesta läpi ,ellei sitten rekisteriotteesta puutu maininta vähäpäästöisyydestä.paperman kirjoitti:Koko kone on 2wd:n! Taitaa olla se Timon vanha nelikko, mikä on kyseessä. Tai siis Timolta alkujaan lähtöisin!
Tuossa on kuitenkin ilmeisesti nelikon moottorinohjaus.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
Akilles
- Ylläpitäjä
Kyllä siinä rekisteriotteessa lukee vähäpäästöinen.KtK kirjoitti:Saatta olla aika paha nakki saada katsastuksesta läpi ,ellei sitten rekisteriotteesta puutu maininta vähäpäästöisyydestä.paperman kirjoitti:Koko kone on 2wd:n! Taitaa olla se Timon vanha nelikko, mikä on kyseessä. Tai siis Timolta alkujaan lähtöisin!
vaan oli mun entinen talvi dohc sierrakin ruiskumalli ,mutta ei vähäpäästöinen. Ja kattia ei näin ollen tarvittu lainkaan.
-
KtK
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
nelikon moottorinohjaus auttaa asiaan. lambda systeemit ja katti vaan peliin mukaan.siipicossu kirjoitti:Ei kai sillä väliä ole kumman kone on kun vaan päästöistä menee läpi.KtK kirjoitti:Saatta olla aika paha nakki saada katsastuksesta läpi ,ellei sitten rekisteriotteesta puutu maininta vähäpäästöisyydestä.paperman kirjoitti:Koko kone on 2wd:n! Taitaa olla se Timon vanha nelikko, mikä on kyseessä. Tai siis Timolta alkujaan lähtöisin!
Tuossa on kuitenkin ilmeisesti nelikon moottorinohjaus.
-
Jake
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Kyllä noinkin menee , yleensä kellolle otetaan kompressorilta paine , miten se alkuperäisenä on .Akilles kirjoitti: Olen aika aloittelia näiden turbo hommien kanssa, joten osaisiko joku selittää miten alipaine oihjaus kannattaisi tehdä ja mitä pitää ottaa huomioon, pitääkö sen jälkeen säädättää jotakin ja miten se alunperin menee vakio kossussa? Ehkä tyhmiä kysymyksiä mut kiva jos joku viitsii auttaa. Onko tosta mitään haittaa et on kone rakennettu 4wd:n ja 2wd:n hiluista sekaisin? Auto kyllä pelittää hyvin.
Ostaisin säädettävän rajapaineventtiilin (esim.turbosmart) Asennusohjeet tulee mukana . Joka kerran kun muutat paineita , ei tarvi säätää seoksia , kerran kun käyt , jos epäilet että ei olis kohdallaan . Auto säätää seokset kyllä itse tiettyyn rajaan asti (suuttimien tuotto loppuu tms.)
Kaizu_k: Osta seosmittari tai säädä testerillä seokset tyhjäkäynnille kohdalleen boksin ruuvista , sitten seoksia seuraamalla paineille . Bensapaineet on vakiona ~3.5 bar , seoksien mukaan voi hiukan pienentää/suurentaa paineita , eli jos käy rikkaalla pienennä hiukan , paljon ei kuitenkaan kannata paineita ruuvata . Suosittelen myös ostamaan laadukkaan ahtopainemittarin
ex Jäsen #10
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Kun niitä letkuja seuraa niin sieltä löytyy jo rajapaineventtiili eli se bensapaineensäädin, joka on sinisissä letkuissa kiinni imusarjan puolella.
En tiedä kuinka alas ahtopaineet sillä saa säädettyä, mutta siitä kuusiokoloruuvista kannen keskeltä ruuvaamalla se selviää.
En tiedä kuinka alas ahtopaineet sillä saa säädettyä, mutta siitä kuusiokoloruuvista kannen keskeltä ruuvaamalla se selviää.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
Timo
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
sorry akilles, en huomannut aiemmin tätä topic:ia. toi auto on tosiaan multa alunperin lähtenyt, ostin konerikkoisena saksasta ja laitoin oman cossuni ex-moottorin siihen, kun sellainen kasattuna tallin nurkassa oli.
eli kone on 2wd, mutta nelikon imusarja, ja nelikon ahdin, kannen kanavat on muotoiltu, kone on rempattu, mäntiä hieman lyhennetty ettei tule aivan niin herkästi venttiilikosketuksia, rengastettu, laakeroitu, tiukemmat kannenpultit, a-ryhmän pahvi, eli ihan hyvä kone siinä on. tai ainakin silloin joskus oli, en tiedä paljonko on rangottu sen jälkeen. ja moottorista tuli todella onnistuneen alhaalta vääntävä, sillä on varmasti mukava ajaa.
lambda anturi on siellä kannen ja pakosarjan välissä, vähän ahdas paikka kun on nelikon ahdin 2wd pakosarjassa. downpipessä oli extra paikka vaikkapa laajakaista lambdalle, se on tulpattu tarpeettomana. se etummainen katti on tyhjä (aukastu, poistettu sisus ja hitsattu kiinni), sillä ei juurikaan ole merkitystä seoksiin. pohjan alla on ne kaksi kattia, oli silloin myytäessä kunnossa ja seokset oli kevyesti rajoissa.
jatka viestiketjua, laita privaa tai soittele jos kaipaat muuta infoa autosta.
timo
044-2828953
eli kone on 2wd, mutta nelikon imusarja, ja nelikon ahdin, kannen kanavat on muotoiltu, kone on rempattu, mäntiä hieman lyhennetty ettei tule aivan niin herkästi venttiilikosketuksia, rengastettu, laakeroitu, tiukemmat kannenpultit, a-ryhmän pahvi, eli ihan hyvä kone siinä on. tai ainakin silloin joskus oli, en tiedä paljonko on rangottu sen jälkeen. ja moottorista tuli todella onnistuneen alhaalta vääntävä, sillä on varmasti mukava ajaa.
lambda anturi on siellä kannen ja pakosarjan välissä, vähän ahdas paikka kun on nelikon ahdin 2wd pakosarjassa. downpipessä oli extra paikka vaikkapa laajakaista lambdalle, se on tulpattu tarpeettomana. se etummainen katti on tyhjä (aukastu, poistettu sisus ja hitsattu kiinni), sillä ei juurikaan ole merkitystä seoksiin. pohjan alla on ne kaksi kattia, oli silloin myytäessä kunnossa ja seokset oli kevyesti rajoissa.
jatka viestiketjua, laita privaa tai soittele jos kaipaat muuta infoa autosta.
timo
044-2828953
Viimeksi muokannut Timo, Ma Maaliskuu 26. 12:37:28 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
Timo
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
noin 1.1-1.2 kiloon saa sillä bpaineen sääätimellä, ei juurikaan alle. ja jake, se ahtopaine kannattaa ehdottomasti ottaa imusarjasta, sit rajapainevena ja hukkaportti. jos ottaa kompressorilta, alkaa ahtopaine rajoittua jo ennen kuin imusarjassa on sama paine, eli tämä siis teoriassa. toki se aikalailla yhtä aikaa nousee mutta aina parempi mitä "myöhäisemmästä" paikasta se otetaan, silloin se säätää moottorissa olevaa painetta eikä esim kompuralla olevaa painetta. olipa epäselvästi sanottu..SLEI kirjoitti:Kun niitä letkuja seuraa niin sieltä löytyy jo rajapaineventtiili eli se bensapaineensäädin, joka on sinisissä letkuissa kiinni imusarjan puolella.
En tiedä kuinka alas ahtopaineet sillä saa säädettyä, mutta siitä kuusiokoloruuvista kannen keskeltä ruuvaamalla se selviää.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
Akilles
- Ylläpitäjä
Pitää soittaa sulle ni tuleepahan kerralla selväks tää juttu..Timo kirjoitti:sorry akilles, en huomannut aiemmin tätä topic:ia. toi auto on tosiaan multa alunperin lähtenyt, ostin konerikkoisena saksasta ja laitoin oman cossuni ex-moottorin siihen, kun sellainen kasattuna tallin nurkassa oli.
eli kone on 2wd, mutta nelikon imusarja, ja nelikon ahdin, kannen kanavat on muotoiltu, kone on rempattu, mäntiä hieman lyhennetty ettei tule aivan niin herkästi venttiilikosketuksia, rengastettu, laakeroitu, tiukemmat kannenpultit, a-ryhmän pahvi, eli ihan hyvä kone siinä on. tai ainakin silloin joskus oli, en tiedä paljonko on rangottu sen jälkeen. ja moottorista tuli todella onnistuneen alhaalta vääntävä, sillä on varmasti mukava ajaa.
lambda anturi on siellä kannen ja pakosarjan välissä, vähän ahdas paikka kun on nelikon ahdin 2wd pakosarjassa. downpipessä oli extra paikka vaikkapa laajakaista lambdalle, se on tulpattu tarpeettomana. se etummainen katti on tyhjä (aukastu, poistettu sisus ja hitsattu kiinni), sillä ei juurikaan ole merkitystä seoksiin. pohjan alla on ne kaksi kattia, oli silloin myytäessä kunnossa ja seokset oli kevyesti rajoissa.
jatka viestiketjua, laita privaa tai soittele jos kaipaat muuta infoa autosta.
timo
044-2828953
-
Kaizu_k
- Viestit: 165
- Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
- Paikkakunta: Imatra
eiks toi mustapohjainen ahto mittari oo suht laadukas...jake kirjoitti: Kaizu_k: Osta seosmittari tai säädä testerillä seokset tyhjäkäynnille kohdalleen boksin ruuvista , sitten seoksia seuraamalla paineille . Bensapaineet on vakiona ~3.5 bar , seoksien mukaan voi hiukan pienentää/suurentaa paineita , eli jos käy rikkaalla pienennä hiukan , paljon ei kuitenkaan kannata paineita ruuvata . Suosittelen myös ostamaan laadukkaan ahtopainemittarin
ja on seos mittari,oon kääntäny seos ruuvia 4kierrosta kinni päin ja ei tunnu tapahtuvan mitn.
pien sätös on siin bensapainesäätimes ku on 2 säädintä perän jälkeen...
alipaineen kans on 3,9... ei sattus keltään löytyy säädintä?
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
-
Jake
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Ota säätimeltä paineletku irti ja säädä n.3.5bar , pääset vakioarvoon . Siitä sitten eteenpäin , mutta onko sulla 2 bensapaineensäädintä ?Kaizu_k kirjoitti:eiks toi mustapohjainen ahto mittari oo suht laadukas...
ja on seos mittari,oon kääntäny seos ruuvia 4kierrosta kinni päin ja ei tunnu tapahtuvan mitn.
pien sätös on siin bensapainesäätimes ku on 2 säädintä perän jälkeen...
alipaineen kans on 3,9... ei sattus keltään löytyy säädintä?
Timo: Oli uutta tietoa , täytyy laittaa omaankin niin
ex Jäsen #10
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Workshop manual 3.0 baaria tyhjäkäynnillä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
Kaizu_k
- Viestit: 165
- Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
- Paikkakunta: Imatra
-
Kaizu_k
- Viestit: 165
- Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
- Paikkakunta: Imatra
http://mpm-performance.com/2006/html_blue/index.htm elikkä tota tarkoitin mustapohjaisella ja saman valmistajan seos mittari.Hesus kirjoitti:Eipä taida pohjan väri kertoa laadusta hevon **ttuakaan. Minkäs merkkinen se on?Kaizu_k kirjoitti: eiks toi mustapohjainen ahto mittari oo suht laadukas...
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88
-
Hena
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Noi on kyllä ihan kuraa noi mittarit. Näyttää mitä sattuu.. Ite en tollasilla uskaltais ajella..Kaizu_k kirjoitti:http://mpm-performance.com/2006/html_blue/index.htm elikkä tota tarkoitin mustapohjaisella ja saman valmistajan seos mittari.Hesus kirjoitti:Eipä taida pohjan väri kertoa laadusta hevon **ttuakaan. Minkäs merkkinen se on?Kaizu_k kirjoitti: eiks toi mustapohjainen ahto mittari oo suht laadukas...
Toyota Supra TT
-
Riesa2.0
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ke Toukokuu 2. 18:50:16 2007
- Paikkakunta: Nurmo
Selailin foorumia ja törmäsin tähän ketjuun.. Tuo kyseinen 4x4 cossuhan on nyt mulla, ostin sen akillekselta tuossa joulukuussa. Muuten toimii hyvin, mutta koneen lämmetessä alkaa röpöttämään pahasti kun antaa kaasua. Sama homma ajaessakin eli pätkii ja paukkuu kun antaa vähänkin reippaammin kaasua niin että ahdot alkaa nousta, vastakun kone lämpeää oikein kunnolla kuumaksi niin alkaa toimimaan hienosti. En ole sitten ehtinyt paremmin tutkia.. Muuten on tosi fiksu peli menemään!