2WD cosan etujarrut?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
2WD cosan etujarrut?
Mimmoteet noi 2wd cosa sierran etusatulat on?onko josain muussa mallissa samanlaiset kenties?ku eihä ne ny voi samanlaiset olla tavis xr4i sierrassa?!
viisaammat valaiskoon! 
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Taitavat olla ihan omat joita ei muista Fordeista löydy.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
jarkkoma
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
omat on
2wd cossussa nelimäntä satulat edessä levy283mm
taas nelivedossa yks mäntä satulat edessä levy278mm
Ei kirja ainakaan muita maininnut missä samat.
2wd cossussa nelimäntä satulat edessä levy283mm
taas nelivedossa yks mäntä satulat edessä levy278mm
Ei kirja ainakaan muita maininnut missä samat.
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Ovat samaa "perusvalua" kuin BMW M5/6 samalta ikäkaudelta, liekö ATEn tekemät.
Varoituksen sana: pulttijako ei ole sama kuin Fordeissa perinteisesti, eli 1,1 etuvetoescosta-sierra-sierra 4x4 cossu-escocossuun jne on sama sama pulttijako ja -tapa; reikä navassa ja kierre satulassa. Takavetocossuissa siis eri jako (isompi) ja reikä satulassa-jenga navassa. + offset -ongelmia tiedossa jos yrittää sekasikiötä...
Varoituksen sana: pulttijako ei ole sama kuin Fordeissa perinteisesti, eli 1,1 etuvetoescosta-sierra-sierra 4x4 cossu-escocossuun jne on sama sama pulttijako ja -tapa; reikä navassa ja kierre satulassa. Takavetocossuissa siis eri jako (isompi) ja reikä satulassa-jenga navassa. + offset -ongelmia tiedossa jos yrittää sekasikiötä...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Fullspeed
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
-
Esa
- Viestit: 393
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 20:39:21 2002
cossun jarrut
sanoisin et noi neli mäntäset olis tehokkaamat. 
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Jos lähtisin normisierraa petraamaan, laittaisin 4x4 cossu sierra/escon etusatulat. -Teoriassa- huonommat, mutta käytännössä "kuka huomaa eron"... Ja työmäärä; 1-mäntä liki bolt on, nelimäntä vaatii navat ja tukivarret 2wd cossusta. Tai pirusti -laitonta- hitsaamista ja kierteiden tekoa jne...
Jousittamaton massa pienempi 1-mäntäisillä
Näin takavetosierraan:
-2wd cossun levyt 283mm, sorvissa halkaisijasta -5mm (4wd 278mm)
-4wd satulat bolt on
-tutki riittääkö pääsylinterin koko; liikerata polkimessa ok.
-kovaa ajoa...
Jousittamaton massa pienempi 1-mäntäisillä
Näin takavetosierraan:
-2wd cossun levyt 283mm, sorvissa halkaisijasta -5mm (4wd 278mm)
-4wd satulat bolt on
-tutki riittääkö pääsylinterin koko; liikerata polkimessa ok.
-kovaa ajoa...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
-
pehkos69
- Viestit: 470
- Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003
Ei tartte ottaa sorvissa pois yhtään. Putsaa vain sen "levyn" uran siitä satulasta kunnolla. Satulan ja navanväliin ~3mm spacer prikat jotta istuu linjaansa. Toimii.jjs kirjoitti: Näin takavetosierraan:
-2wd cossun levyt 283mm, sorvissa halkaisijasta -5mm (4wd 278mm)
-4wd satulat bolt on
-tutki riittääkö pääsylinterin koko; liikerata polkimessa ok.
-kovaa ajoa...
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Juuri näin ("putsaa uran korroosiosta ja valukarheudesta voimakkaan huolellisesti"pehkos69 kirjoitti:Ei tartte ottaa sorvissa pois yhtään. Putsaa vain sen "levyn" uran siitä satulasta kunnolla. Satulan ja navanväliin ~3mm spacer prikat jotta istuu linjaansa. Toimii.jjs kirjoitti: Näin takavetosierraan:
-2wd cossun levyt 283mm, sorvissa halkaisijasta -5mm (4wd 278mm)
-4wd satulat bolt on
-tutki riittääkö pääsylinterin koko; liikerata polkimessa ok.
-kovaa ajoa...
Olin unohtanut nuo prikat nyt listasta
Vakavasti, tuo sorvaus on käytännössä parempi koska levyyn jää ruostuva "kynnys" joka on +2,5mm leveämpi kuin se normaali 1-2mm palajäljen ulkopuolella.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
-
Jaakkoki
- Ylläpitäjä
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Ei onnistu. Nelikon levy on "matalampi", ja huomattavasti. Tai toki kaikki onnistuu, mutta tässä tap. joutuisi laittamaan "metrin pitkän pultit ja kolme kiloa rautaa väliin" ennenkuin onnaa; katsastusmies antaa tappotuomion, ja syystä.
KIP: meillä on tämmöinen voortimiesten klubi mistä voi kysellä kaikkea jännää ennenkuin satsaa heebeleihin
KIP: meillä on tämmöinen voortimiesten klubi mistä voi kysellä kaikkea jännää ennenkuin satsaa heebeleihin
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Toistan taas itseäni: V6 Mondeon levyt + Cos 4x4 puristimet ja 6mm välipalat korvan ja satulan väliin. 6mm pala sopii 4x4 DOHC etupäähän ja 2WD keulassa sen pitää kai olla pari milliä paksumpi, ei mielestäni ainakaan mikään kovin paha siirto. Kovatkaan prikat ei toiminut kuin 3kk piti laittaa yhtenäinen latta.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Tai sitten 300mm Mondeon levyt 740 Volvon 2 mäntäisillä uivilla satuloilla. 10mm levystä adapteri.SLEI kirjoitti:Toistan taas itseäni: V6 Mondeon levyt + Cos 4x4 puristimet ja 6mm välipalat korvan ja satulan väliin. 6mm pala sopii 4x4 DOHC etupäähän ja 2WD keulassa sen pitää kai olla pari milliä paksumpi, ei mielestäni ainakaan mikään kovin paha siirto. Kovatkaan prikat ei toiminut kuin 3kk piti laittaa yhtenäinen latta.
Tääkin toimii.
-
KIP
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
¨jjs kirjoitti:
KIP: meillä on tämmöinen voortimiesten klubi mistä voi kysellä kaikkea jännää ennenkuin satsaa heebeleihin
Tämän toki tiedän "erittäin hyvä klubi
-Jukka-
Viimeksi muokannut KIP, Ti Heinäkuu 25. 12:11:09 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
-
Taralabs
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
- Paikkakunta: Oulu
Mitkä tarkalleen ottaen noi 740:sen jarrusatulat on ja millanen adapteri pitää satulalle tekaista? Noitten 300mm laikkojen ja satuloiden kanssa ei taida enää 15-tuumanen vanne mennä paikoilleen? Mondeon levyt pitää vissiin olla -01 tai uudemmasta?Jari H kirjoitti:Tai sitten 300mm Mondeon levyt 740 Volvon 2 mäntäisillä uivilla satuloilla. 10mm levystä adapteri.SLEI kirjoitti:Toistan taas itseäni: V6 Mondeon levyt + Cos 4x4 puristimet ja 6mm välipalat korvan ja satulan väliin. 6mm pala sopii 4x4 DOHC etupäähän ja 2WD keulassa sen pitää kai olla pari milliä paksumpi, ei mielestäni ainakaan mikään kovin paha siirto. Kovatkaan prikat ei toiminut kuin 3kk piti laittaa yhtenäinen latta.
Tääkin toimii.
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Iteseasiassa en noista satuloista muuta tiedä, kuin että ne on 740:sen satulat, purkaamolta hain joten kone ym. tietoja ei ole. Mutta oon ymmärtänyt ,että kahta mallia löytyy ja paloissa olisi se suurin ero. Vähän sitä satulan runkoa joutuu koneistamaan, kun levyn koko kasvaa.Taralabs kirjoitti:Mitkä tarkalleen ottaen noi 740:sen jarrusatulat on ja millanen adapteri pitää satulalle tekaista? Noitten 300mm laikkojen ja satuloiden kanssa ei taida enää 15-tuumanen vanne mennä paikoilleen? Mondeon levyt pitää vissiin olla -01 tai uudemmasta?Jari H kirjoitti:Tai sitten 300mm Mondeon levyt 740 Volvon 2 mäntäisillä uivilla satuloilla. 10mm levystä adapteri.SLEI kirjoitti:Toistan taas itseäni: V6 Mondeon levyt + Cos 4x4 puristimet ja 6mm välipalat korvan ja satulan väliin. 6mm pala sopii 4x4 DOHC etupäähän ja 2WD keulassa sen pitää kai olla pari milliä paksumpi, ei mielestäni ainakaan mikään kovin paha siirto. Kovatkaan prikat ei toiminut kuin 3kk piti laittaa yhtenäinen latta.
Tääkin toimii.
Kummallekkin männälle tulee oma jarruletku, joten kova jätkä laittais teräspunoksiset, mulla on vaan Tanen letkut.
Tossa omassa on Mondeon 16" pyörät, en edes kokeillu käykö 15".
Levyt on 00->, joutuu poraamaan 4x108 jaon, mutta sehän on iisi homma.
Se satulan adpteri on ihan suora levy jossa on 4 reikää, kahdessa reiässä M10 kierre.
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Jos alkaa tekemään oikein siirtopalaa, joka siirtää satulaa isommalle kehälle ja haluaa isommat levyt kuin n. 280mm kannattaa varmaan laitta Focus ST-170(300mm) Focus Rs (325mm?) levyt niin ei tarvitse pulttipiiriä porata.
Tuolta minä olen erilaisia jarrujalevyjä hakenut http://www.webparts.co.uk/Brakeworld/Ap ... bframe.htm
Tuolta minä olen erilaisia jarrujalevyjä hakenut http://www.webparts.co.uk/Brakeworld/Ap ... bframe.htm
Viimeksi muokannut SLEI, To Heinäkuu 27. 13:48:12 2006. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
Taralabs
- Viestit: 139
- Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
- Paikkakunta: Oulu
Mnkäs kokoset nuo ST:n levyt sitten on? Katselin noista jarrulevykuvastoista ja niissä kyllä oli koko 278mm ST-170:n kohdalla ja normi Focukselle joku 260mm.SLEI kirjoitti:Jos alkaa tekemään oikein siirtopalaa, joka siirtää satulaa isommalle kehälle ja haluaa isommat levyt kuin n. 280mm kannattaa varmaan laitta Focus ST-170 levyt niin ei tarvitse pulttipiiriä porata.
-
neliveto
- Viestit: 83
- Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
- Paikkakunta: Eteläsawo
Millä vithulla olette saanu 2wd cossun etusatuloitten pölysuojakumit pysymään paikallaan? Kumit mallia motonet ja pullahtaa heti pois kun saa jousirenkaan pistettyä siihen kumin päälle, tai viimeistään kun männät työntyy muutaman millin ulos
Alkaa pikkuhiljaa huumori loppumaan, olis voinu aikanaan insinöörit tuonkin hieman paremmin suunnitella.
-
Rahtinalle
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
J-M
- Viestit: 530
- Liittynyt: To Huhtikuu 19. 16:08:57 2007
- Paikkakunta: Jämesjärvi
Re: 2WD cosan etujarrut?
Jatketaan ny vaikka tähän, ny on sellanen ongelma, että jumittaa jarrut, näyttää siltä ettei oikeen palauta noita sisemmän puoleisia mäntiä kunnolla, että milläs keinolla ne sais heräteltyä?
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: 2WD cosan etujarrut?
satulat pöydälle ja purkuunJ-M kirjoitti:Jatketaan ny vaikka tähän, ny on sellanen ongelma, että jumittaa jarrut, näyttää siltä ettei oikeen palauta noita sisemmän puoleisia mäntiä kunnolla, että milläs keinolla ne sais heräteltyä?
-
J-M
- Viestit: 530
- Liittynyt: To Huhtikuu 19. 16:08:57 2007
- Paikkakunta: Jämesjärvi
Re: 2WD cosan etujarrut?
voi perse ku just kk sitte vaihdoin jarrunesteetTHR kirjoitti:satulat pöydälle ja purkuunJ-M kirjoitti:Jatketaan ny vaikka tähän, ny on sellanen ongelma, että jumittaa jarrut, näyttää siltä ettei oikeen palauta noita sisemmän puoleisia mäntiä kunnolla, että milläs keinolla ne sais heräteltyä?
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: 2WD cosan etujarrut?
Satulat irti, niistä männät irti, hienolla vesihiomapaperilla, karhunkielellä tms. putsaa mäntien ja sylinterien seinämät.J-M kirjoitti:voi perse ku just kk sitte vaihdoin jarrunesteetTHR kirjoitti:satulat pöydälle ja purkuunJ-M kirjoitti:Jatketaan ny vaikka tähän, ny on sellanen ongelma, että jumittaa jarrut, näyttää siltä ettei oikeen palauta noita sisemmän puoleisia mäntiä kunnolla, että milläs keinolla ne sais heräteltyä?olisko jotain hyviä vinkkejä heittää kuinka ne huoltaa
voi v**** mä oon hanska
Sit tietysti voi muutenkin vähä putsailla ja silmäillä satuloiden kuntoa, vaihtaa tiivisteet, jos rikki.
Samalla ois hyvä purkaa ilmausruuvit irti, putsailla tai vaihtaa tarvittaessa, yms. näperrystä.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
caltsu
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
Re: 2WD cosan etujarrut?
Omissa etujarruissa ne männän tiivisterenkaat on kuoleentunut, ei meinaa enää kunnolla palauttaa.
Onneksi tarvikkeenakin saa korjaussarjaa.
Onneksi tarvikkeenakin saa korjaussarjaa.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re:
ST170 -03 asti on 4-pulttinen ja 300mm halkaisijaltaan,levyn offset on noin 15mm pienempi.Taralabs kirjoitti:Mnkäs kokoset nuo ST:n levyt sitten on? Katselin noista jarrulevykuvastoista ja niissä kyllä oli koko 278mm ST-170:n kohdalla ja normi Focukselle joku 260mm.SLEI kirjoitti:Jos alkaa tekemään oikein siirtopalaa, joka siirtää satulaa isommalle kehälle ja haluaa isommat levyt kuin n. 280mm kannattaa varmaan laitta Focus ST-170 levyt niin ei tarvitse pulttipiiriä porata.
Itselle on tuollaiset rakenteille ja levyn meinaan laittaa navan sisäpuolelle ja pyöränpultit tulevat levyyn kiinni.
Satulaksi laitan joko XR sierran tai sitten cos scorpionin satulan. Siirtopalan joutuu jokatapauksessa tekemään.
Vanneteiksi tulee escocossun orkkikset joten levyn paksuus navankohdalta ET:ssä tulee olemaan vain positiivinen kun vanne menee sisemmälle.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
J-M
- Viestit: 530
- Liittynyt: To Huhtikuu 19. 16:08:57 2007
- Paikkakunta: Jämesjärvi
Re: 2WD cosan etujarrut?
Olisko jotain hyviä ideoita kuinka ne männät saa pois ku pari on saakelin tiukas eikä meinaa oikeen lähtee
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re: 2WD cosan etujarrut?
Männät sisään ja jotain väliin levyn tilalle ja paineilmaa?J-M kirjoitti:Olisko jotain hyviä ideoita kuinka ne männät saa pois ku pari on saakelin tiukas eikä meinaa oikeen lähtee
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
Sierra XR
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: 2WD cosan etujarrut?
mää oon kikkaillu silleen että satula irti mutta jättää letkun kiinni,estää toisen männän ulostulon vaikkapa perinteisellä puusepän vingalla ja sitten joku kaveri painelemaan jarrua jolloin se toinen mäntä lähtee tulemaan ulos vaikka olisi oikein kunnolla jumissakin eli mäntä painellaan jarrupolkimella lähes kokonaan ulos minkä jälkeen jotain ruosteenirrotinta(esim.CRC) mäntään ja painetaan toisella vingalla(tai vaikka sillä samallakin mutta on kätevämpi jos vinkoja on kaksi) mäntä takaisin pohjaan ja sitten taas uudestaan ulos,CRC:tä ja taas takaisin sisään.muutaman kerran näin ja sitten sama sille toiselle männälle eli vähän herkistelee ensin molempia ja sitten painaa molemmat lähes kokonaan ulos jarrupolkimella minkä jalkeen satula irti letkusta ja satula pöydälle.näin kun herkistelee ensin männät niin ne saa sitten kaivettua irti pöydälläkin.J-M kirjoitti:Olisko jotain hyviä ideoita kuinka ne männät saa pois ku pari on saakelin tiukas eikä meinaa oikeen lähtee
tsemppiä vaan,ei noi jarrusatulahommat mitään pahoja ole.
paineilmallakin voi tehdä saman mutta sillä painaa helposti männät kokonaan irti ja ainakin kannattaa varoa ettei ole sormet sillä kohtaa missä on normaalisti levy,saattaa sattua jos ampuu männällä sormeen...
tosin jos männät jumittaa oikein kunnolla niin paineilma ei välttämättä riitä,jarrujen oma paine kyllä riittää!
-
J-M
- Viestit: 530
- Liittynyt: To Huhtikuu 19. 16:08:57 2007
- Paikkakunta: Jämesjärvi
Re: 2WD cosan etujarrut?
Kiitti Pasi neuvoista ja onnee, sua on kyllä vuodet kohdellu hyvin noinki vanhaks käyräksSierra XR kirjoitti:mää oon kikkaillu silleen että satula irti mutta jättää letkun kiinni,estää toisen männän ulostulon vaikkapa perinteisellä puusepän vingalla ja sitten joku kaveri painelemaan jarrua jolloin se toinen mäntä lähtee tulemaan ulos vaikka olisi oikein kunnolla jumissakin eli mäntä painellaan jarrupolkimella lähes kokonaan ulos minkä jälkeen jotain ruosteenirrotinta(esim.CRC) mäntään ja painetaan toisella vingalla(tai vaikka sillä samallakin mutta on kätevämpi jos vinkoja on kaksi) mäntä takaisin pohjaan ja sitten taas uudestaan ulos,CRC:tä ja taas takaisin sisään.muutaman kerran näin ja sitten sama sille toiselle männälle eli vähän herkistelee ensin molempia ja sitten painaa molemmat lähes kokonaan ulos jarrupolkimella minkä jalkeen satula irti letkusta ja satula pöydälle.näin kun herkistelee ensin männät niin ne saa sitten kaivettua irti pöydälläkin.J-M kirjoitti:Olisko jotain hyviä ideoita kuinka ne männät saa pois ku pari on saakelin tiukas eikä meinaa oikeen lähtee
tsemppiä vaan,ei noi jarrusatulahommat mitään pahoja ole.
paineilmallakin voi tehdä saman mutta sillä painaa helposti männät kokonaan irti ja ainakin kannattaa varoa ettei ole sormet sillä kohtaa missä on normaalisti levy,saattaa sattua jos ampuu männällä sormeen...
tosin jos männät jumittaa oikein kunnolla niin paineilma ei välttämättä riitä,jarrujen oma paine kyllä riittää!
-
J-M
- Viestit: 530
- Liittynyt: To Huhtikuu 19. 16:08:57 2007
- Paikkakunta: Jämesjärvi
Re: 2WD cosan etujarrut?
Suuret kiitokset taas klubilaisille, jarrut tuli kuntoon, on ihan ku eri auto ajella. Suosittelen muillekin, että kannattaa avata ne satulat ja vaihtaa ne kaikki tiivisteet, ei oo pahan hintaset omaani laitoin ihan aten sarjan.
-
tikkuri
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki
Re: 2WD cosan etujarrut?
enpä kehannu omaa topikkia tehdä... takajarrusatulasta onpi toinen käsijarruhilanvitkutinvipu hitusen jäykkä.. onko pojjaat purkanu noita?
varmaan poksutella mäntä pois ja tutkiskella kuinka sen sais herkemmäksi.. vai joutuuko tilaileen uuden...... 
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: 2WD cosan etujarrut?
Purat vaan satulan normaalisti osiin ja herkistät käsijarrun vivun, jumittuvat noissa ihan yleisesti ajankanssa.tikkuri kirjoitti:enpä kehannu omaa topikkia tehdä... takajarrusatulasta onpi toinen käsijarruhilanvitkutinvipu hitusen jäykkä.. onko pojjaat purkanu noita?varmaan poksutella mäntä pois ja tutkiskella kuinka sen sais herkemmäksi.. vai joutuuko tilaileen uuden......
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
tikkuri
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki
Re: 2WD cosan etujarrut?
2wd takajarru satuloitten purku ohjetta/hyviä neuvoja kaivataan.. pistäkääs yv:tä
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Re:
Tein satulalle pelkän siistopalan 14mm tavarasta ja sillä corpion cossun satula asettui nätisti oikeaan kohtaan.Aksu kirjoitti:ST170 -03 asti on 4-pulttinen ja 300mm halkaisijaltaan,levyn offset on noin 15mm pienempi.
Itselle on tuollaiset rakenteille ja levyn meinaan laittaa navan sisäpuolelle ja pyöränpultit tulevat levyyn kiinni.
Satulaksi laitan joko XR sierran tai sitten cos scorpionin satulan. Siirtopalan joutuu jokatapauksessa tekemään.
Vanneteiksi tulee escocossun orkkikset joten levyn paksuus navankohdalta ET:ssä tulee olemaan vain positiivinen kun vanne menee sisemmälle.
En jaksanut alkaa siirtelemään levyä napalevyn toiselle puolelle vaan jätin niinkuin alunperinkin on.
Escocossun vanteet menevät heittämällä paikoilleen,ei tullut kokeiltua olisiko 15" mahtunut mutta ainakin satulan ja vanteen väliin jäi sormen mentävä rako.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
t5
- Viestit: 292
- Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
- Paikkakunta: stadi
Re: 2WD cosan etujarrut?
stefa akselin alta vuotaa tappi toden näköisesti syöpynyt=ruosteessa jumissa.
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6
ei muutaku hommiin