Jarruasiaa...

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Jarruasiaa...

Viesti Kirjoittaja THR » Ma Huhtikuu 13. 21:52:41 2009

Saako laitettua ja minkalainen homma laittaa 2wd etu-jarrut 4wd cossuun?

Kiitän

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Re: Jarru asiaa...

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » Ma Huhtikuu 13. 22:13:06 2009

THR kirjoitti:Saako laitettua ja minkalainen homma laittaa 2wd etu-jarrut 4wd cossuun?

Kiitän
Niin siis levyhän menee suoraan 4wd:n satulalla, mut jos tahtoo kokonaan 2wd:een satulatkin niin tarvii vissiin tolpatkin sit vaihtaa...Viisaammat varmistakoon jos oon väärässä...
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Lehto
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1263
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Jarruasiaa...

Viesti Kirjoittaja Lehto » Ti Huhtikuu 14. 11:22:22 2009

Onko nelikossa iskarin alapää paksumpi, kuin 2 wd cossussa?

Oliko muuten pyörän navoissa ne satulan kiinikkeet samassa kohtaa kummassakin, ilmeisesti on?
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Jarruasiaa...

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Huhtikuu 14. 11:44:10 2009

Lehto kirjoitti:Onko nelikossa iskarin alapää paksumpi, kuin 2 wd cossussa?

Oliko muuten pyörän navoissa ne satulan kiinikkeet samassa kohtaa kummassakin, ilmeisesti on?
On paksunpi alapää. Luulen et kiinnikkeet erikohissa,mut sitä tässä yritänkin selvittää 8)

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Re: Jarruasiaa...

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Ti Huhtikuu 14. 14:53:00 2009

Mulla on semmonen muistikuva, että jommassa kummassa on kiinnityspulttien kierteet satulassa ja toisessa taas navassa. Sitten olis todennäköistä että toisen kiinnityspisteet olis ainakin eri offsetillä. Mutta voi olla että muisti pettää pahasti. :green:
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Jarruasiaa...

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ti Huhtikuu 14. 15:11:42 2009

Eipä ole ikinä tullut sovitettua, vaikka noita partseja on hallilla jonkun verran pyörinytkin.

Levyt on ainakin eri offsetillä. Nelikossa levy on huomattavasti lähempänä vannetta kuin takapotkussa..

Ainakin isommilla jarruilla tulee ongelmaksi nelikossa raidetangon pää, joka on ulompana (lähempänä vanteen kiinnityspintaa) kuin 2wd navassa. Isoja levyjä isolla offsetillä ei saa mahtumaan, ottaa juurikin tuohon raidetangon päähän kiinni. Isoilla kiekoilla levyn offset tulee olla noin levyn paksuuden verran, silloin mahtuu. Silloinkin pitää kuitenkin vaihtaa raidetangonpäiden suojakumit uretaani-malleihin, muuten palaa puhki.

En ole varma mahtuuko 2wd:n suht pieni levy tuon raidetangon pään sisäpuolelle vai tuleeko silläkin jo ongelmia, luultavasti tulee.

Voisin veikata, että onnistuminen menee lähimmäksi nelikon levyllä ja takapotkun satulalla..

Iskarin alapäät on eri halkaisijalla 4wd ja 2wd malleissa.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Jarruasiaa...

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Huhtikuu 14. 16:01:29 2009

SeppoJJ kirjoitti:Mulla on semmonen muistikuva, että jommassa kummassa on kiinnityspulttien kierteet satulassa ja toisessa taas navassa. Sitten olis todennäköistä että toisen kiinnityspisteet olis ainakin eri offsetillä. Mutta voi olla että muisti pettää pahasti. :green:
Muistini mukaan 4WD:ssä on kierteet jarrusatulassa.

Mitä tässä on ideana? Saada 2WD:n muutaman millin isommat levyjarrut 4WD:hen? Lisäksi 2WD:ssa taisi olla edessä jarrusatulassa useampi mäntä vs. 4WD:n yksi iso.

Takana taas 2WD:ssa on yhtä palaa oleva ei-jäähdytetty levy vs. 4WD:n jäähdytetty.

Sierra Cosworth 2WD (1988-1991)
Sierra Cosworth 4WD (1990-1992)

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Jarruasiaa...

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Huhtikuu 14. 16:14:57 2009

Tässä projektissa on kyse et onko mahdollista laittaa helposti 2wd jarrut 4wd napaan...

2wd jarrut on edessä tehokkaanmat kuin 4wd....

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Jarruasiaa...

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Huhtikuu 14. 16:46:13 2009

2wd:n levyt eivät sovi nelikkoon johtuen juurikin tuosta levyn et:stä; ottaa raidepäähän kiinni. Homma ei jää harmittamaan liikaa kun huomioi ettei satulakaan sovi; 2wd:ssä kierre olka-akseliasetelmassa (nelikossa satulassa) ja pulttiväli on eri. Nelikossa on sama pulttiväli kuin "kaikissa" 80 -luvun fordeissa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jappes
Viestit: 276
Liittynyt: Pe Heinäkuu 5. 12:44:08 2002

Re: Jarruasiaa...

Viesti Kirjoittaja jappes » Ti Huhtikuu 14. 21:34:28 2009

Kävin mittaamassa kun itselläkin ollut jarrut mielessä, niin 2wd satulassa pulttien väli 2mm isompi, kun 4wd:n. Tosin reikäkin hieman isompi, joten haittoa niistäkin jo tulee päälle 1mm. Eli tämän voi korjata muokkaamalla reikiä vähän.

Takavedon satulassa ei tosiaan ole kierteitä, eikä nelikon navassa, joten joutuu tekemään kierteet nelikon napaan. Se on aika ohut ja ei varmaan tule kauhean kestävä. Voi tosiaan laittaa mutterin kyllä taakse tukevoittamaan.Levyn pieni et sallii sen ja mahtuu pyörimään viellä.
Samoin joutuu vähän koneistamaan 2wd:n satulan kiinnityspulttien alta, josta ottaa olka-akseliin kiinni koska heittää sekin offset 3mm.
Joten ihan helppoa ei ole tehdä eikä varmaan kannata ihan oman turvallisuudenkin takia näin tehdä.

Toisenlainen levy eri offsetilla ratkaisisi noita ongelmia osittain.
Audissa,skodassa ym.vastaavissa on käytetty 312mm levyä, jonka offset sama kun nelikko cossussa ja paksuuskin täsmää hyvin.
Jos käyttäisi tota levyä saisi tehtyä sovitepalan ja saisi isommat jarrut samalla. Noita levyjä löytyy vaikka motonetista, varmaan kieroja jo uutena noin isot/ohuet levyt :roll:

Tosin vaatisi 330mm levyn, jotta saisi tehtyä helpommalla sovitepalan raudasta. Tosin levyn paksuus saa olla max.25mm 2wd:n satulassa, joka on aika kieroutumisherkkä noin isona levynä.

Eli takavedon jarrut ei sovi oikein millään nelikkoon, kuten tässä ketjussa jo mainittu ja suurin syy on se levyn et.
Tässä vähän jotain tietoa mutta ei mitään varmaan.....

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Jarruasiaa...

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Huhtikuu 14. 21:56:56 2009

Ja sitten kun rupeaa laittamaan 2wd:n satuloita ja isompia levyjä johonkin mihin mahdollista niin kannattaa huomioida satulan paksuus mäntien kohdalta eli kaikki vanteet ei mahdu pyörimään noilla satuloilla, koska "puolat" ottavat kiinni satulaan, joten levyn "korkeuden" pienentäminen pahentaa vain ongelmaa.

^redbull^
Viestit: 18
Liittynyt: Su Syyskuu 21. 14:06:21 2008
Paikkakunta: Varkaus

Re: Jarruasiaa...

Viesti Kirjoittaja ^redbull^ » Ke Huhtikuu 28. 17:27:17 2010

vm.87 takapotku OHC 2.1 . Mistä levy jarrut taakse? Tai olisko kellään tukivarsien kanssa jonki sortin satuloita jne.. ?
Escort RS 2000 4x4 96' , Sierra 2.1i 87'

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Jarruasiaa...

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Huhtikuu 28. 17:37:34 2010

^redbull^ kirjoitti:vm.87 takapotku OHC 2.1 . Mistä levy jarrut taakse? Tai olisko kellään tukivarsien kanssa jonki sortin satuloita jne.. ?
http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... 3&t=127047
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Jarruasiaa...

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ke Huhtikuu 28. 18:05:16 2010

wilwoodin superlite mallia saa jopa 300-350 ekua pari käytettynä

ISO 4-mäntänen
ja silloin puhutaan jo jarruista
levy max n.320mm

esim. tosta heti ostajlle

http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1263666347/0


EDIT
uusi superlite vaihtoehto 134 puntaa kpl vai pari

1.75 44.5mm 1.25 31.8mm 120-7429-R/L
1.75 44.5mm 1.10 27.9mm 120-7476-R/L
1.75 44.5mm 1.00 25.4mm TBA
1.75 44.5mm .81 20.6mm 120-7430-R/L
1.38 35.0mm 1.25 31.8mm 120-7431-R/L
1.38 35.0mm 1.10 27.9mm 120-7477-R/L
1.38 35.0mm 1.00 25.4mm TBA
1.38 35.0mm .81 20.6mm 120-7432-R/L
Viimeksi muokannut Fomococars, To Huhtikuu 29. 10:54:46 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: Jarruasiaa...

Viesti Kirjoittaja adh » Ke Huhtikuu 28. 20:56:41 2010

http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... ts_id=8307

tuolta saa käytettyjen hinnalla uudet. katu autoon kannattais laittaa midilitet niin olis pölysuojat.
ford escort´79 tic

^redbull^
Viestit: 18
Liittynyt: Su Syyskuu 21. 14:06:21 2008
Paikkakunta: Varkaus

Re: Jarruasiaa...

Viesti Kirjoittaja ^redbull^ » Ke Huhtikuu 28. 21:39:31 2010

mielellää jotkut käytety vaikka jostai et sais vaa suoraa heitetyy alle.
Escort RS 2000 4x4 96' , Sierra 2.1i 87'

jyrkkä
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Tammikuu 11. 6:26:05 2005

Re: Jarruasiaa...

Viesti Kirjoittaja jyrkkä » Ke Toukokuu 5. 22:33:36 2010

moro!

ratsastan vähän ketjulla,kun asia liittyy jarruihin.onko kukaan tutustunut sierrojen/scorpin levyjarrutakapään pyöränlaakeripesien mittaeroihin?
omasta mielestä pikkusierrojen ja scorpin laakeripesän kiinnitys > satulankorvan reiän välinen mitta on n.55mm(jarrulevyn halkaisija 253mm),kun vastaavasti cossun reikäväli on n.65mm(levy 270&risat).olenko oikeilla jäljillä?eli sama satula(4wd) n.10mm kauempana pyörän navasta ja sallii isomman levyn?
olis kellään mahkuja tarkistaa asiaa?

tv.jyrkkä 8)

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: Jarruasiaa...

Viesti Kirjoittaja JP » To Toukokuu 6. 7:54:12 2010

me laitettiin sierraan cossun tukivarret ja laakeripesät, 2wd cossun levyt ja vanhan scorppion satulat, eli satula on sama 2wd cossussa, scorppareissa ja sierroissa

JyriN
Viestit: 549
Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Jarruasiaa...

Viesti Kirjoittaja JyriN » To Toukokuu 6. 19:55:48 2010

jyrkkä kirjoitti:moro!

ratsastan vähän ketjulla,kun asia liittyy jarruihin.onko kukaan tutustunut sierrojen/scorpin levyjarrutakapään pyöränlaakeripesien mittaeroihin?
omasta mielestä pikkusierrojen ja scorpin laakeripesän kiinnitys > satulankorvan reiän välinen mitta on n.55mm(jarrulevyn halkaisija 253mm),kun vastaavasti cossun reikäväli on n.65mm(levy 270&risat).olenko oikeilla jäljillä?eli sama satula(4wd) n.10mm kauempana pyörän navasta ja sallii isomman levyn?
olis kellään mahkuja tarkistaa asiaa?

tv.jyrkkä 8)
Piti ihan lukea useampi kerta, että ymmärsin mitä väliä ajoit takaa - sama pää kesät talvet. :lol:

Mittasin että 4wd laakeripesässä (Escort, omaa sukua) ylemmän tukivarren kiinnitysreiän ja samalla puolella olevan satulankannakkeen reiän väli olisi ollut n. 61mm (keskeltä keskelle). Juurikin noin se on mitä olet ajatellut levyn koon suhteen. 4wd:ssä on käsittääkseni jäähdytetty levy ja vastaavasti eri satula?

Minä en tiedä, että käykö 2wd ja 4wd kossujen laakeripesät päittäin tavallisen ja jäähdytetyn levyn kanssa, jos käyttää vastaavaa satulaa. Luultavasti ei käy vaan pitää olla 2wd osat erikseen tavalliselle ja 4wd osat jäähdytetylle levyjarrulle.
Sierra XR4i 24v Cosworth (BOB) kesäauto

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: Jarruasiaa...

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Toukokuu 6. 20:25:16 2010

JyriN kirjoitti:Minä en tiedä, että käykö 2wd ja 4wd kossujen laakeripesät päittäin tavallisen ja jäähdytetyn levyn kanssa, jos käyttää vastaavaa satulaa. Luultavasti ei käy vaan pitää olla 2wd osat erikseen tavalliselle ja 4wd osat jäähdytetylle levyjarrulle.
No minä olen taas sitä mieltä, että samat laakeripesät molemmissa ja ero satulan kiinnitysraudassa eli toisin sanoen tavallisesta jäähdytettyyn siirryttäessä ei tarvitsisi vaihtaa kuin levy ja satula.

Jään odottelemaan, että joku tuon jo tehnyt varmistaa olettamukseni.

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Re: Jarruasiaa...

Viesti Kirjoittaja heka » To Toukokuu 6. 22:25:08 2010

2wd cossuun laitoin viime syksynä 4wd coswortin jäähdytetyt levyt ja satulat täysin bolt on homma. Mielestäni se ero lötyy siitä laakeripesän satulan kiinnitys korvien mitoista 253 levyjen ja 273 levyjen välillä, eli satulat on samat kiinnitys rautoineen ja vain navoissa on eroja. Toki jäähdytetyn levyn ja jäähdyttämättömän levyn satuloilla on eroa leveydessä.
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

SeppoJJ
Viestit: 580
Liittynyt: Ti Toukokuu 31. 4:26:26 2005
Paikkakunta: Tampere & Virrat

Re: Jarruasiaa...

Viesti Kirjoittaja SeppoJJ » Pe Toukokuu 7. 13:39:36 2010

Joo kyllä 2wd ja 4wd cossuissa on samat laakeripesät. Tavallisessa sitten satulan kiinnityspisteet sen 10mm lähempänä laakeripesää, eli juuri niinkuin jyrkkä arveli. 8) Lisäksi minulla on vielä sellainen muistikuva, että cossun laakeripesän asentaminen tavallisen sierran tukivarteen tekee aika tiukkaa.
Jäsen #1114
Kayttöauto: BMW 320d M-Sport '03
Harrasteato: Sierra Cosworth 2wd '89
Ex-autot: Sierra Cosworth 4x4 '92 MYYTY, Sierra 2wd Cosworth-look, Sierra Cosworth '87, Sierra DOHC '89

jyrkkä
Viestit: 110
Liittynyt: Ti Tammikuu 11. 6:26:05 2005

Re: Jarruasiaa...

Viesti Kirjoittaja jyrkkä » Su Toukokuu 9. 10:39:34 2010

moro!

joo,tarkoitin juurikin tuota laakeripesän ja satulankorvan kiinnitysreikien välistä mittaa.
"pikku"sierran mitta on n.50mm ja cossussa n.60mm.
suunnittelen 4wd cossuun isompia tuuletettuja jarruja ja taakse löytyis audista sopivat satulan kiinnitysraudat(lucas/girling),mutta ovat 30mm
korkeammat kun cossussa.tällä kokoonpanolla levyn pitää olla halkaisijaltaan 333mm.tämä taas johtaa vannekoon "pakolliseen"hillittömään kasvattamiseen.scorpin/pikkusierran laakerit ja pesät samaa kokoa tietojeni mukaan kuin cossussa.vaihtamalla scorpin pesät säde pienenee n.10mm näin ollen levyn halkaisija 20mm,näillä pääsen käyttämään n.313mm takalevyä ja tuumaa pienempää vannetta.voin myös käyttää omaa
jarrusatulaa.eli vaihtoon menee vain jarrulevy,satulan kiinnitysrauta ja jarrupalat(käytettävä kyseseisen audin palaa.)homma on vielä vaiheessa ja on tarkoitus kehitellä loppuun kesän aikana.nippelit on olemassa ja olen tehnyt mitoituksia "pukeilla".käytännössä en ole vielä testannut toimivuutta.jos tästä syntyy jotain toimivaa,niin kerron tuonnenpana.noihin girlingin jäähd.takasatuloihin oon törmänny mm.saab,pösö,jagge,audi ja vw.jos jollain lisävinkkiä,niin otan kiitollisena vastaan.tämä kaikki saattaa tuntua vähän hölmöläisen touhulta,kun helpommallakin pääsis.mut mun tapauksessa tää on"harrastamista" ja ajankulua,kun oon pitkällä saikulla ja muuhunkaan en juuri nyt kykene.


tv.jyrkkä :evil:

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Re: Jarruasiaa...

Viesti Kirjoittaja Vesku » Su Toukokuu 9. 10:42:49 2010

Onko tuo satula vanhemmasta S-audista vai jostain tuoreemmasta? Entä onko suoraan sopiva levy tiedossa pulttijaolleen ja offsetilleen? Itsellä jossain välin jarrupäivitys esissä ja isompaa jarrua haaveilen myös taakse.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

focus
Viestit: 603
Liittynyt: Su Joulukuu 20. 10:21:46 2009

Re: Jarruasiaa...

Viesti Kirjoittaja focus » La Huhtikuu 9. 17:06:11 2011

Onko kellään kokemusta national performanse jarrulevyistä.Tuli tuommoset 12 uraset eteen hommattu ja samalla vois kyllä taaksekkin vaihtaa mutta onko noista mihinkään?
Ford Mondeo 2.2 titanium x sport
Ford Mondeo +600tkm
Ford Sierra Cosworth 4x4
Ford Taunus 20m -65.Valmis 201?

hoopee
Viestit: 4927
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Re: Jarruasiaa...

Viesti Kirjoittaja hoopee » Su Huhtikuu 10. 10:57:47 2011

focus kirjoitti:Onko kellään kokemusta national performanse jarrulevyistä.Tuli tuommoset 12 uraset eteen hommattu ja samalla vois kyllä taaksekkin vaihtaa mutta onko noista mihinkään?
Samat kuin Black Diamondit :wink:

STsam
CRSC jäsen 2018
Viestit: 1073
Liittynyt: Ma Helmikuu 11. 9:32:50 2008
Paikkakunta: Karjalan pääkaupunki Viipurin lähellä

Re: Jarruasiaa...

Viesti Kirjoittaja STsam » Su Huhtikuu 10. 11:09:38 2011

hoopee kirjoitti:
focus kirjoitti:Onko kellään kokemusta national performanse jarrulevyistä.Tuli tuommoset 12 uraset eteen hommattu ja samalla vois kyllä taaksekkin vaihtaa mutta onko noista mihinkään?
Samat kuin Black Diamondit :wink:
Itselle tuli maanantaina kyseiset :green: siis National Performancet 12 uralla.
Ford Mondeo ST200X2
Ford Focus ST170

Vastaa Viestiin