2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Marraskuu 29. 6:20:38 2011

En haulla löytänyt selvää tietoa, rippeitä toki sieltä täältä.

Kysymys yksinkertainen, mistä noista saa virtaavimman ja kestävimmän?

Edit. Otsikkoa muutettu, lisätty imusarjat.
Viimeksi muokannut Jasu, Su Joulukuu 4. 10:48:40 2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Marraskuu 29. 17:25:52 2011

Karheesti, 2wd ja RS500 kestävyydeltään käytännössä samoja, ja virtauksiltaan myös.
4wd kansi on parempi erityisesti kestoltaan, kanavissa ei mainittavia eroja ole.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Marraskuu 29. 20:30:27 2011

Okei, kiitoksia.

Ok, eli valu ero vain 2wd vs. RS500.
Osaatko sanoa onko vesitiloissa eroja, eli onko 4wd:ssä esim. enemmän varaa muotoilla kanavaa?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Marraskuu 30. 12:21:34 2011

En osaa sanoa eroja kanavien osalta 2 vs 4wd, isoa ei kuitenkaan. Turboissa kanavia ei kovin isoiksi jyrsitä. Bpasi saattaa tietää? Palotila on erona; 2wd:n harjakattoversio halkeaa ylänurkista vesitilaan, 4wd:ssä on vahvistetut, pyöreät nurkat
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Jasu » To Joulukuu 1. 6:34:19 2011

Kiitoksia vastauksesta.

Tietysti iso kanava tappaa virtausnopeuden, mutta ajattelin että jos olisi paremmin varaa muotoilla kanavaa. En ole pitkään päässyt tutkimaan cosan kantta kun tuo "M20-harrastus" vei kaiken ajan. No eiköhän se tästä taas lähde. Jahka löydän jostakin priiman 4wd kannen, niin saa Kosunen jatkaa siitä (2 edellistä bemun kantta siellä on jo tehtykin).

Olikos 2wd vs. 4wd kansissa jotain eroa nokkapukeissa?

Sitten hieman offtopic. Kuinkas tuon RS500 imusarja/painekotelon virtaavuus vs. 2wd ja 4wd. Onko parannettavaa? Jos on, mitä muutoksia pystyy tekemään?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Joulukuu 3. 11:38:40 2011

Mä muistelisin että noissa on kaikissa sama imusarja, ellei tuo RS500 sit ollu hiukka erilainen...

2wd.n painekotelo kaikkein paskin about joka suhteessa...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Timo » La Joulukuu 3. 13:39:45 2011

tumppe kirjoitti:Mä muistelisin että noissa on kaikissa sama imusarja, ellei tuo RS500 sit ollu hiukka erilainen...
ei vittuilua oikeesti, mut hieno vastaus. "muistelisin et sama, ellei sit hiukka erilainen.." :burn
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja THR » La Joulukuu 3. 15:16:50 2011

tumppe kirjoitti:Mä muistelisin että noissa on kaikissa sama imusarja, ellei tuo RS500 sit ollu hiukka erilainen...

2wd.n painekotelo kaikkein paskin about joka suhteessa...
imusarja sama,mut painekotelo aivan erimaata...

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Joulukuu 3. 16:20:02 2011

THR kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Mä muistelisin että noissa on kaikissa sama imusarja, ellei tuo RS500 sit ollu hiukka erilainen...

2wd.n painekotelo kaikkein paskin about joka suhteessa...
imusarja sama,mut painekotelo aivan erimaata...
Samaltahan se imusarja näyttää. Ainoa ero tuntuisi olevan kohdistus reiät 1. ja 4. alla. (jos niitäkään siellä kuuluu olla)
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Joulukuu 3. 18:11:28 2011

Timo kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Mä muistelisin että noissa on kaikissa sama imusarja, ellei tuo RS500 sit ollu hiukka erilainen...
ei vittuilua oikeesti, mut hieno vastaus. "muistelisin et sama, ellei sit hiukka erilainen.." :burn
Niin koska täälähän ei saa sanoa faktaksi kun ei ole sitä 100% tietoa. :wink:
Kerran oon käpälöyny omissa "pikku" sormissani tollasta RS500.n imusarjaa, eikä siinä mun mielestä eroa ollu normi 2wd imusarjoihin, joita oon omistanu jotain alle 10kpl...
Painekotelo on sit ihan eri asia...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Joulukuu 5. 0:17:30 2011

RS500-imusarja paras . painekotelossa ei eroa muutakuin lisäsuutinpaikat mutta kaulassa 7% parempi virtaus kuin 4wd . jostain luin myös että kaasuläppä olis 70mm (ei varmistettu tieto)
ex Jäsen #10

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Joulukuu 5. 9:48:20 2011

Alla erään viripajan mitattua tietoa painekoteloiden max. virtaavuuksista.

2wd 430 bhp
4x4 450 bhp
YBP EECIV 480 bhp
RS500 580 bhp

Ja juurikin kaula tekee tuon eron noissa virtaavuuksissa.

Jake, kyllä se kaasuläppä on sen 65mm 500:sessa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Gleetu
Viestit: 131
Liittynyt: La Joulukuu 22. 15:54:36 2007

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Gleetu » Ma Joulukuu 5. 19:32:17 2011

Jake, ainakin burtonpower myi/myy uustuotantona tuota "rs500" imusarjaa ja siinä on 70mm kaasuläppä. Aika kova hinta vaan..
http://www.burtonpower.com/sc505.html

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Joulukuu 5. 22:37:15 2011

Postaus ihan varoiksi-tueksi:
65 mm on orkkis 500:n.

Burton ilmoittaa asian ilman lukemaa: Throttle body used is 70mm bore (larger than RS500 specification)

Jk.
Hieman hämmästyttää tuo 30 hp ero virtauksessa T25 vs. 4x4/T34. Kun mielestäni se on sama.... Ainakin yhdessä aidossa T25:ssa johon tein koneen. Muista parista T25:sta en ole kurkkinut vaikka on ollut edessä levällään.
Liekö aito brittivertailu? ;)
Jos jollain on auto ko. moottorilla, kurkatkaapa imusarjan valunro; alkaako (V)90/89, en muista ulkoa kumpi, vai 94?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Joulukuu 5. 22:52:44 2011

jjs kirjoitti: Jk.
Hieman hämmästyttää tuo 30 hp ero virtauksessa T25 vs. 4x4/T34. Kun mielestäni se on sama.... Ainakin yhdessä aidossa T25:ssa johon tein koneen. Muista parista T25:sta en ole kurkkinut vaikka on ollut edessä levällään.
Liekö aito brittivertailu? ;)
Jos jollain on auto ko. moottorilla, kurkatkaapa imusarjan valunro; alkaako (V)90/89, en muista ulkoa kumpi, vai 94?
Tuo T25:sen kotelohan on hieman tilavampi kuin edellisten nelikkojen, joten eroa luultavasti on myös virtauksessa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Joulukuu 6. 13:34:21 2011

Nyt löytyi paikka (Smith & Jones Engineering), josta löytyisi valmis kansi. LINKKI

Onko kenelläkään tietoa/kokemusta kyseisestä puljusta?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

mesoolame
Viestit: 43
Liittynyt: Pe Marraskuu 11. 15:31:16 2011

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja mesoolame » Ti Joulukuu 6. 15:36:18 2011

Jasu kirjoitti:Nyt löytyi paikka (Smith & Jones Engineering), josta löytyisi valmis kansi. LINKKI

Onko kenelläkään tietoa/kokemusta kyseisestä puljusta?
tuolla näyttäs olevan hinnatkin iha kohillaan, ei tuo 6650£ (alv.0%) nyt ole niin paha, kannesta :)

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Joulukuu 6. 15:43:20 2011

mesoolame kirjoitti:
Jasu kirjoitti:Nyt löytyi paikka (Smith & Jones Engineering), josta löytyisi valmis kansi. LINKKI

Onko kenelläkään tietoa/kokemusta kyseisestä puljusta?
tuolla näyttäs olevan hinnatkin iha kohillaan, ei tuo 6650£ (alv.0%) nyt ole niin paha, kannesta :)
Ihan kohdallaan kyllä. Toki hintaa tulee hieman enemmän, kuin että ostaisi uustuotanto raakakannen. Mutta ei nyt hirveästi enemmän.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

JOSPEED
Viestit: 52
Liittynyt: La Tammikuu 19. 18:03:38 2008
Paikkakunta: Oulu

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja JOSPEED » La Joulukuu 10. 17:13:17 2011

Jasu kirjoitti:
jjs kirjoitti: Jk.
Hieman hämmästyttää tuo 30 hp ero virtauksessa T25 vs. 4x4/T34. Kun mielestäni se on sama.... Ainakin yhdessä aidossa T25:ssa johon tein koneen. Muista parista T25:sta en ole kurkkinut vaikka on ollut edessä levällään.
Liekö aito brittivertailu? ;)
Jos jollain on auto ko. moottorilla, kurkatkaapa imusarjan valunro; alkaako (V)90/89, en muista ulkoa kumpi, vai 94?
Tuo T25:sen kotelohan on hieman tilavampi kuin edellisten nelikkojen, joten eroa luultavasti on myös virtauksessa.

Johtuskohan tuo ero myös T25:n isommasta kaasuläpästä, 60mm.

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja adh » Su Joulukuu 11. 19:42:08 2011

nyt kun puhutaan noista imusarjoista niin minkä imusarja tää on?


onko kellään kokomusta tälläisestä painekotelosta
ford escort´79 tic

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Joulukuu 11. 19:49:15 2011

adh kirjoitti:nyt kun puhutaan noista imusarjoista niin minkä imusarja tää on?


onko kellään kokomusta tälläisestä painekotelosta
Eka on RS500 mallista.
Toka taitaa olla "moutunen" kotelo (YB Super high efficient WRC style Outer Plenum with large ports £495)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja adh » Su Joulukuu 11. 21:10:05 2011

ei taida olla perus rs500 malli, kun ilma on jaettu jokaisen suppilon alle. eikä vain 2 ja 3 suppilon..
ford escort´79 tic

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Joulukuu 11. 21:13:04 2011

adh kirjoitti:ei taida olla perus rs500 malli, kun ilma on jaettu jokaisen suppilon alle. eikä vain 2 ja 3 suppilon..
Sauma näkyy selvästi että on "kotitekoinen"
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Joulukuu 12. 1:29:30 2011

adh kirjoitti:nyt kun puhutaan noista imusarjoista niin minkä imusarja tää on?

onko kellään kokomusta tälläisestä painekotelosta

Eka: RS500 kaasuläppä modifioituna, nielu vakio, lisätty ylösmenonousut joka pytylle.
Myös lisäsuutinten poterot oudon näköiset,ikäänkuin sorvattu natsat vakiokoteloon. Myös lisäsuutinten bensatukki on rakennettu tavallisesta orkkissuutinten tukista ja 3+1-haarainen paineensäädin uupui.

Jälkimmäinen on Crossissa käytetty, muistaakseni norjalaista alkuperää oleva sarja (jota mainostavat usein WRC-Escon osana jota se ei ole).
Näkee usein entisissä itäblokin maissa myynnissä; silloin 99% varmuudella kopioita. Latviassa taitaa joku niitä tehdä
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ma Joulukuu 12. 8:11:26 2011

adh kirjoitti:onko kellään kokomusta tälläisestä painekotelosta
http://passionford.com/forum/general-ca ... evens.html Muistelen että passinfordin Rod Tarry oli tuota testannut ja ilmeisesti virtasi jonkun verran paremmin kuin RS500 kotelo.

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Joulukuu 13. 6:23:52 2011

Yrkesman kirjoitti:
adh kirjoitti:onko kellään kokomusta tälläisestä painekotelosta
http://passionford.com/forum/general-ca ... evens.html Muistelen että passinfordin Rod Tarry oli tuota testannut ja ilmeisesti virtasi jonkun verran paremmin kuin RS500 kotelo.
Niin onkos tuo nyt kopio Hart:in plenumista, vai toisinpäin? :D
Virtausmittausten perusteella asiallinen. Hinta ei ollenkaan paha, mutta muistaakseni ei mahdu LHD:hen. Ei edes kaikkiin RHD malleihinkaan.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Joulukuu 13. 15:36:34 2011

Mulla on RS500 imusarja ja painekotelo jossa imusarjan kannen pää on jyrsitty vähän isommaksi eli voisi virrata vähän 2wd imusarjaa enemmän. Lienee aika alkuperäinen, kun normaalien valettujen koodien jatkona on kaiverrettuja koodeja, imusarjaa tai painekoteloa ei ole muuten porttailtu.
Kun en ole kilvanajoon syventynyt niin ei ole hajua onko luokiteltuja osia kuinka paljon saanut kisoihin kaivella?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Joulukuu 13. 22:13:07 2011

SLEI:
Onko pienet ylimääräiset reiät imusarjassa 1. ja 4. kanavien kohdilla? n. 3 mm.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Joulukuu 14. 16:51:51 2011

jjs kirjoitti:SLEI:
Onko pienet ylimääräiset reiät imusarjassa 1. ja 4. kanavien kohdilla? n. 3 mm.
En nyt muista kohtia, mutta imusarjassa on pari tuon koko luokan terästappia tarkkaa kohditusta varten.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Joulukuu 14. 19:46:16 2011

SLEI kirjoitti:
jjs kirjoitti:SLEI:
Onko pienet ylimääräiset reiät imusarjassa 1. ja 4. kanavien kohdilla? n. 3 mm.
En nyt muista kohtia, mutta imusarjassa on pari tuon koko luokan terästappia tarkkaa kohditusta varten.
haiskahtaa aidolle :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Joulukuu 14. 20:06:49 2011

Jasu kirjoitti:
Yrkesman kirjoitti:
adh kirjoitti:onko kellään kokomusta tälläisestä painekotelosta
http://passionford.com/forum/general-ca ... evens.html Muistelen että passinfordin Rod Tarry oli tuota testannut ja ilmeisesti virtasi jonkun verran paremmin kuin RS500 kotelo.
Niin onkos tuo nyt kopio Hart:in plenumista, vai toisinpäin? :D
Virtausmittausten perusteella asiallinen. Hinta ei ollenkaan paha, mutta muistaakseni ei mahdu LHD:hen. Ei edes kaikkiin RHD malleihinkaan.
Uusimmassa fastford:ssa löytyy escocossu jossa moinen kotelo on paikoillaanl +700hv 106 oktaanisella.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ke Joulukuu 14. 23:34:36 2011

jjs kirjoitti:En osaa sanoa eroja kanavien osalta 2 vs 4wd, isoa ei kuitenkaan. Turboissa kanavia ei kovin isoiksi jyrsitä. Bpasi saattaa tietää? Palotila on erona; 2wd:n harjakattoversio halkeaa ylänurkista vesitilaan, 4wd:ssä on vahvistetut, pyöreät nurkat

muistasin että rs500 ja 2wd palotiloissa oli joku pikku ero... muisti pätkii....

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja jjs » To Joulukuu 15. 20:18:15 2011

bpasi kirjoitti:
jjs kirjoitti:En osaa sanoa eroja kanavien osalta 2 vs 4wd, isoa ei kuitenkaan. Turboissa kanavia ei kovin isoiksi jyrsitä. Bpasi saattaa tietää? Palotila on erona; 2wd:n harjakattoversio halkeaa ylänurkista vesitilaan, 4wd:ssä on vahvistetut, pyöreät nurkat

muistasin että rs500 ja 2wd palotiloissa oli joku pikku ero... muisti pätkii....
Samalle nuo mulla näyttää? :-s
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Jasu » Pe Joulukuu 16. 6:54:11 2011

jjs kirjoitti:
bpasi kirjoitti:
jjs kirjoitti:En osaa sanoa eroja kanavien osalta 2 vs 4wd, isoa ei kuitenkaan. Turboissa kanavia ei kovin isoiksi jyrsitä. Bpasi saattaa tietää? Palotila on erona; 2wd:n harjakattoversio halkeaa ylänurkista vesitilaan, 4wd:ssä on vahvistetut, pyöreät nurkat

muistasin että rs500 ja 2wd palotiloissa oli joku pikku ero... muisti pätkii....
Samalle nuo mulla näyttää? :-s
Oliko niin että nuo ohjurit löytyi vain "kisa" mallista, eikä katuversiosta? Ja paljon näkyy kirjoitettavan RS500:sen suuremmista imukanavista.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Joulukuu 16. 10:28:09 2011

kanavat:

ilmoitetut mitat luokituspapereissa ovat RS500 pakokanaville pienemmät kuin 2wd;
2wd/500: pakokanava, leveys 51 mm, kork. 27,5 mm, r 13,7 mm /50x27 r13,5 mm

imukanavat toisin päin;
2wd/500: imukanava, 49x24 r12 mm / 50,8x26,8 r13,4 mm

toleranssi: -2%, +4%

kyseessä ovat maksimimitat (eli porttauksen jälkeenkään ei saa olla isommat). Ei siis kerro suoraan "kaupasta ulos" mittoja, mutta 2wd:ssä mitat ovat lähellä koska on N-ryhmän luokitusmitta.
500:n on puolestaan A-ryhmän joka tarkoittaa sitä että annettu mitta on porttauksen jälkeen. Toleransseista näkee että on täysin mahdollista että aihiovalu voi olla voi olla sama.

Ohjurit; tarkoittanet imusarjan ohjuritappeja? :

ovat myös luokitteluversiossa (eli siviiliversiossa)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)

Viesti Kirjoittaja Jasu » La Tammikuu 21. 20:39:04 2012

Palataanpas taas tähän.

Miksi 2wd kansi halkeaa, siis jos on halkeakseen?
Onko lämpö tähän ainoa syy? Auttaako vahvistehitsaus, vai onko palotilan seinämä muutenkin liian ohut / rakenne liian heikko?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Vastaa Viestiin