2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)
En haulla löytänyt selvää tietoa, rippeitä toki sieltä täältä.
Kysymys yksinkertainen, mistä noista saa virtaavimman ja kestävimmän?
Edit. Otsikkoa muutettu, lisätty imusarjat.
Kysymys yksinkertainen, mistä noista saa virtaavimman ja kestävimmän?
Edit. Otsikkoa muutettu, lisätty imusarjat.
Viimeksi muokannut Jasu, Su Joulukuu 4. 10:48:40 2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet (erot, kestävyys?)
Karheesti, 2wd ja RS500 kestävyydeltään käytännössä samoja, ja virtauksiltaan myös.
4wd kansi on parempi erityisesti kestoltaan, kanavissa ei mainittavia eroja ole.
4wd kansi on parempi erityisesti kestoltaan, kanavissa ei mainittavia eroja ole.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet (erot, kestävyys?)
Okei, kiitoksia.
Ok, eli valu ero vain 2wd vs. RS500.
Osaatko sanoa onko vesitiloissa eroja, eli onko 4wd:ssä esim. enemmän varaa muotoilla kanavaa?
Ok, eli valu ero vain 2wd vs. RS500.
Osaatko sanoa onko vesitiloissa eroja, eli onko 4wd:ssä esim. enemmän varaa muotoilla kanavaa?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet (erot, kestävyys?)
En osaa sanoa eroja kanavien osalta 2 vs 4wd, isoa ei kuitenkaan. Turboissa kanavia ei kovin isoiksi jyrsitä. Bpasi saattaa tietää? Palotila on erona; 2wd:n harjakattoversio halkeaa ylänurkista vesitilaan, 4wd:ssä on vahvistetut, pyöreät nurkat
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet (erot, kestävyys?)
Kiitoksia vastauksesta.
Tietysti iso kanava tappaa virtausnopeuden, mutta ajattelin että jos olisi paremmin varaa muotoilla kanavaa. En ole pitkään päässyt tutkimaan cosan kantta kun tuo "M20-harrastus" vei kaiken ajan. No eiköhän se tästä taas lähde. Jahka löydän jostakin priiman 4wd kannen, niin saa Kosunen jatkaa siitä (2 edellistä bemun kantta siellä on jo tehtykin).
Olikos 2wd vs. 4wd kansissa jotain eroa nokkapukeissa?
Sitten hieman offtopic. Kuinkas tuon RS500 imusarja/painekotelon virtaavuus vs. 2wd ja 4wd. Onko parannettavaa? Jos on, mitä muutoksia pystyy tekemään?
Tietysti iso kanava tappaa virtausnopeuden, mutta ajattelin että jos olisi paremmin varaa muotoilla kanavaa. En ole pitkään päässyt tutkimaan cosan kantta kun tuo "M20-harrastus" vei kaiken ajan. No eiköhän se tästä taas lähde. Jahka löydän jostakin priiman 4wd kannen, niin saa Kosunen jatkaa siitä (2 edellistä bemun kantta siellä on jo tehtykin).
Olikos 2wd vs. 4wd kansissa jotain eroa nokkapukeissa?
Sitten hieman offtopic. Kuinkas tuon RS500 imusarja/painekotelon virtaavuus vs. 2wd ja 4wd. Onko parannettavaa? Jos on, mitä muutoksia pystyy tekemään?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet (erot, kestävyys?)
Mä muistelisin että noissa on kaikissa sama imusarja, ellei tuo RS500 sit ollu hiukka erilainen...
2wd.n painekotelo kaikkein paskin about joka suhteessa...
2wd.n painekotelo kaikkein paskin about joka suhteessa...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet (erot, kestävyys?)
ei vittuilua oikeesti, mut hieno vastaus. "muistelisin et sama, ellei sit hiukka erilainen.."tumppe kirjoitti:Mä muistelisin että noissa on kaikissa sama imusarja, ellei tuo RS500 sit ollu hiukka erilainen...

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet (erot, kestävyys?)
imusarja sama,mut painekotelo aivan erimaata...tumppe kirjoitti:Mä muistelisin että noissa on kaikissa sama imusarja, ellei tuo RS500 sit ollu hiukka erilainen...
2wd.n painekotelo kaikkein paskin about joka suhteessa...
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet (erot, kestävyys?)
Samaltahan se imusarja näyttää. Ainoa ero tuntuisi olevan kohdistus reiät 1. ja 4. alla. (jos niitäkään siellä kuuluu olla)THR kirjoitti:imusarja sama,mut painekotelo aivan erimaata...tumppe kirjoitti:Mä muistelisin että noissa on kaikissa sama imusarja, ellei tuo RS500 sit ollu hiukka erilainen...
2wd.n painekotelo kaikkein paskin about joka suhteessa...
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet (erot, kestävyys?)
Niin koska täälähän ei saa sanoa faktaksi kun ei ole sitä 100% tietoa.Timo kirjoitti:ei vittuilua oikeesti, mut hieno vastaus. "muistelisin et sama, ellei sit hiukka erilainen.."tumppe kirjoitti:Mä muistelisin että noissa on kaikissa sama imusarja, ellei tuo RS500 sit ollu hiukka erilainen...

Kerran oon käpälöyny omissa "pikku" sormissani tollasta RS500.n imusarjaa, eikä siinä mun mielestä eroa ollu normi 2wd imusarjoihin, joita oon omistanu jotain alle 10kpl...
Painekotelo on sit ihan eri asia...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)
RS500-imusarja paras . painekotelossa ei eroa muutakuin lisäsuutinpaikat mutta kaulassa 7% parempi virtaus kuin 4wd . jostain luin myös että kaasuläppä olis 70mm (ei varmistettu tieto)
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)
Alla erään viripajan mitattua tietoa painekoteloiden max. virtaavuuksista.
2wd 430 bhp
4x4 450 bhp
YBP EECIV 480 bhp
RS500 580 bhp
Ja juurikin kaula tekee tuon eron noissa virtaavuuksissa.
Jake, kyllä se kaasuläppä on sen 65mm 500:sessa.
2wd 430 bhp
4x4 450 bhp
YBP EECIV 480 bhp
RS500 580 bhp
Ja juurikin kaula tekee tuon eron noissa virtaavuuksissa.
Jake, kyllä se kaasuläppä on sen 65mm 500:sessa.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 131
- Liittynyt: La Joulukuu 22. 15:54:36 2007
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)
Jake, ainakin burtonpower myi/myy uustuotantona tuota "rs500" imusarjaa ja siinä on 70mm kaasuläppä. Aika kova hinta vaan..
http://www.burtonpower.com/sc505.html
http://www.burtonpower.com/sc505.html
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)
Postaus ihan varoiksi-tueksi:
65 mm on orkkis 500:n.
Burton ilmoittaa asian ilman lukemaa: Throttle body used is 70mm bore (larger than RS500 specification)
Jk.
Hieman hämmästyttää tuo 30 hp ero virtauksessa T25 vs. 4x4/T34. Kun mielestäni se on sama.... Ainakin yhdessä aidossa T25:ssa johon tein koneen. Muista parista T25:sta en ole kurkkinut vaikka on ollut edessä levällään.
Liekö aito brittivertailu?
Jos jollain on auto ko. moottorilla, kurkatkaapa imusarjan valunro; alkaako (V)90/89, en muista ulkoa kumpi, vai 94?
65 mm on orkkis 500:n.
Burton ilmoittaa asian ilman lukemaa: Throttle body used is 70mm bore (larger than RS500 specification)
Jk.
Hieman hämmästyttää tuo 30 hp ero virtauksessa T25 vs. 4x4/T34. Kun mielestäni se on sama.... Ainakin yhdessä aidossa T25:ssa johon tein koneen. Muista parista T25:sta en ole kurkkinut vaikka on ollut edessä levällään.
Liekö aito brittivertailu?

Jos jollain on auto ko. moottorilla, kurkatkaapa imusarjan valunro; alkaako (V)90/89, en muista ulkoa kumpi, vai 94?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)
Tuo T25:sen kotelohan on hieman tilavampi kuin edellisten nelikkojen, joten eroa luultavasti on myös virtauksessa.jjs kirjoitti: Jk.
Hieman hämmästyttää tuo 30 hp ero virtauksessa T25 vs. 4x4/T34. Kun mielestäni se on sama.... Ainakin yhdessä aidossa T25:ssa johon tein koneen. Muista parista T25:sta en ole kurkkinut vaikka on ollut edessä levällään.
Liekö aito brittivertailu?
Jos jollain on auto ko. moottorilla, kurkatkaapa imusarjan valunro; alkaako (V)90/89, en muista ulkoa kumpi, vai 94?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)
Nyt löytyi paikka (Smith & Jones Engineering), josta löytyisi valmis kansi. LINKKI
Onko kenelläkään tietoa/kokemusta kyseisestä puljusta?
Onko kenelläkään tietoa/kokemusta kyseisestä puljusta?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: Pe Marraskuu 11. 15:31:16 2011
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)
tuolla näyttäs olevan hinnatkin iha kohillaan, ei tuo 6650£ (alv.0%) nyt ole niin paha, kannestaJasu kirjoitti:Nyt löytyi paikka (Smith & Jones Engineering), josta löytyisi valmis kansi. LINKKI
Onko kenelläkään tietoa/kokemusta kyseisestä puljusta?

-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)
Ihan kohdallaan kyllä. Toki hintaa tulee hieman enemmän, kuin että ostaisi uustuotanto raakakannen. Mutta ei nyt hirveästi enemmän.mesoolame kirjoitti:tuolla näyttäs olevan hinnatkin iha kohillaan, ei tuo 6650£ (alv.0%) nyt ole niin paha, kannestaJasu kirjoitti:Nyt löytyi paikka (Smith & Jones Engineering), josta löytyisi valmis kansi. LINKKI
Onko kenelläkään tietoa/kokemusta kyseisestä puljusta?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 18:03:38 2008
- Paikkakunta: Oulu
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)
Jasu kirjoitti:Tuo T25:sen kotelohan on hieman tilavampi kuin edellisten nelikkojen, joten eroa luultavasti on myös virtauksessa.jjs kirjoitti: Jk.
Hieman hämmästyttää tuo 30 hp ero virtauksessa T25 vs. 4x4/T34. Kun mielestäni se on sama.... Ainakin yhdessä aidossa T25:ssa johon tein koneen. Muista parista T25:sta en ole kurkkinut vaikka on ollut edessä levällään.
Liekö aito brittivertailu?
Jos jollain on auto ko. moottorilla, kurkatkaapa imusarjan valunro; alkaako (V)90/89, en muista ulkoa kumpi, vai 94?
Johtuskohan tuo ero myös T25:n isommasta kaasuläpästä, 60mm.
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)
nyt kun puhutaan noista imusarjoista niin minkä imusarja tää on?
onko kellään kokomusta tälläisestä painekotelosta
onko kellään kokomusta tälläisestä painekotelosta
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)
Eka on RS500 mallista.adh kirjoitti:nyt kun puhutaan noista imusarjoista niin minkä imusarja tää on?
onko kellään kokomusta tälläisestä painekotelosta
Toka taitaa olla "moutunen" kotelo (YB Super high efficient WRC style Outer Plenum with large ports £495)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)
ei taida olla perus rs500 malli, kun ilma on jaettu jokaisen suppilon alle. eikä vain 2 ja 3 suppilon..
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)
Sauma näkyy selvästi että on "kotitekoinen"adh kirjoitti:ei taida olla perus rs500 malli, kun ilma on jaettu jokaisen suppilon alle. eikä vain 2 ja 3 suppilon..
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)
adh kirjoitti:nyt kun puhutaan noista imusarjoista niin minkä imusarja tää on?
onko kellään kokomusta tälläisestä painekotelosta
Eka: RS500 kaasuläppä modifioituna, nielu vakio, lisätty ylösmenonousut joka pytylle.
Myös lisäsuutinten poterot oudon näköiset,ikäänkuin sorvattu natsat vakiokoteloon. Myös lisäsuutinten bensatukki on rakennettu tavallisesta orkkissuutinten tukista ja 3+1-haarainen paineensäädin uupui.
Jälkimmäinen on Crossissa käytetty, muistaakseni norjalaista alkuperää oleva sarja (jota mainostavat usein WRC-Escon osana jota se ei ole).
Näkee usein entisissä itäblokin maissa myynnissä; silloin 99% varmuudella kopioita. Latviassa taitaa joku niitä tehdä
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)
http://passionford.com/forum/general-ca ... evens.html Muistelen että passinfordin Rod Tarry oli tuota testannut ja ilmeisesti virtasi jonkun verran paremmin kuin RS500 kotelo.adh kirjoitti:onko kellään kokomusta tälläisestä painekotelosta
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)
Niin onkos tuo nyt kopio Hart:in plenumista, vai toisinpäin?Yrkesman kirjoitti:http://passionford.com/forum/general-ca ... evens.html Muistelen että passinfordin Rod Tarry oli tuota testannut ja ilmeisesti virtasi jonkun verran paremmin kuin RS500 kotelo.adh kirjoitti:onko kellään kokomusta tälläisestä painekotelosta

Virtausmittausten perusteella asiallinen. Hinta ei ollenkaan paha, mutta muistaakseni ei mahdu LHD:hen. Ei edes kaikkiin RHD malleihinkaan.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)
Mulla on RS500 imusarja ja painekotelo jossa imusarjan kannen pää on jyrsitty vähän isommaksi eli voisi virrata vähän 2wd imusarjaa enemmän. Lienee aika alkuperäinen, kun normaalien valettujen koodien jatkona on kaiverrettuja koodeja, imusarjaa tai painekoteloa ei ole muuten porttailtu.
Kun en ole kilvanajoon syventynyt niin ei ole hajua onko luokiteltuja osia kuinka paljon saanut kisoihin kaivella?
Kun en ole kilvanajoon syventynyt niin ei ole hajua onko luokiteltuja osia kuinka paljon saanut kisoihin kaivella?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)
SLEI:
Onko pienet ylimääräiset reiät imusarjassa 1. ja 4. kanavien kohdilla? n. 3 mm.
Onko pienet ylimääräiset reiät imusarjassa 1. ja 4. kanavien kohdilla? n. 3 mm.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)
En nyt muista kohtia, mutta imusarjassa on pari tuon koko luokan terästappia tarkkaa kohditusta varten.jjs kirjoitti:SLEI:
Onko pienet ylimääräiset reiät imusarjassa 1. ja 4. kanavien kohdilla? n. 3 mm.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)
haiskahtaa aidolleSLEI kirjoitti:En nyt muista kohtia, mutta imusarjassa on pari tuon koko luokan terästappia tarkkaa kohditusta varten.jjs kirjoitti:SLEI:
Onko pienet ylimääräiset reiät imusarjassa 1. ja 4. kanavien kohdilla? n. 3 mm.

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)
Uusimmassa fastford:ssa löytyy escocossu jossa moinen kotelo on paikoillaanl +700hv 106 oktaanisella.Jasu kirjoitti:Niin onkos tuo nyt kopio Hart:in plenumista, vai toisinpäin?Yrkesman kirjoitti:http://passionford.com/forum/general-ca ... evens.html Muistelen että passinfordin Rod Tarry oli tuota testannut ja ilmeisesti virtasi jonkun verran paremmin kuin RS500 kotelo.adh kirjoitti:onko kellään kokomusta tälläisestä painekotelosta![]()
Virtausmittausten perusteella asiallinen. Hinta ei ollenkaan paha, mutta muistaakseni ei mahdu LHD:hen. Ei edes kaikkiin RHD malleihinkaan.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet (erot, kestävyys?)
jjs kirjoitti:En osaa sanoa eroja kanavien osalta 2 vs 4wd, isoa ei kuitenkaan. Turboissa kanavia ei kovin isoiksi jyrsitä. Bpasi saattaa tietää? Palotila on erona; 2wd:n harjakattoversio halkeaa ylänurkista vesitilaan, 4wd:ssä on vahvistetut, pyöreät nurkat
muistasin että rs500 ja 2wd palotiloissa oli joku pikku ero... muisti pätkii....
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet (erot, kestävyys?)
Samalle nuo mulla näyttää?bpasi kirjoitti:jjs kirjoitti:En osaa sanoa eroja kanavien osalta 2 vs 4wd, isoa ei kuitenkaan. Turboissa kanavia ei kovin isoiksi jyrsitä. Bpasi saattaa tietää? Palotila on erona; 2wd:n harjakattoversio halkeaa ylänurkista vesitilaan, 4wd:ssä on vahvistetut, pyöreät nurkat
muistasin että rs500 ja 2wd palotiloissa oli joku pikku ero... muisti pätkii....

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet (erot, kestävyys?)
Oliko niin että nuo ohjurit löytyi vain "kisa" mallista, eikä katuversiosta? Ja paljon näkyy kirjoitettavan RS500:sen suuremmista imukanavista.jjs kirjoitti:Samalle nuo mulla näyttää?bpasi kirjoitti:jjs kirjoitti:En osaa sanoa eroja kanavien osalta 2 vs 4wd, isoa ei kuitenkaan. Turboissa kanavia ei kovin isoiksi jyrsitä. Bpasi saattaa tietää? Palotila on erona; 2wd:n harjakattoversio halkeaa ylänurkista vesitilaan, 4wd:ssä on vahvistetut, pyöreät nurkat
muistasin että rs500 ja 2wd palotiloissa oli joku pikku ero... muisti pätkii....
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)
kanavat:
ilmoitetut mitat luokituspapereissa ovat RS500 pakokanaville pienemmät kuin 2wd;
2wd/500: pakokanava, leveys 51 mm, kork. 27,5 mm, r 13,7 mm /50x27 r13,5 mm
imukanavat toisin päin;
2wd/500: imukanava, 49x24 r12 mm / 50,8x26,8 r13,4 mm
toleranssi: -2%, +4%
kyseessä ovat maksimimitat (eli porttauksen jälkeenkään ei saa olla isommat). Ei siis kerro suoraan "kaupasta ulos" mittoja, mutta 2wd:ssä mitat ovat lähellä koska on N-ryhmän luokitusmitta.
500:n on puolestaan A-ryhmän joka tarkoittaa sitä että annettu mitta on porttauksen jälkeen. Toleransseista näkee että on täysin mahdollista että aihiovalu voi olla voi olla sama.
Ohjurit; tarkoittanet imusarjan ohjuritappeja? :
ovat myös luokitteluversiossa (eli siviiliversiossa)
ilmoitetut mitat luokituspapereissa ovat RS500 pakokanaville pienemmät kuin 2wd;
2wd/500: pakokanava, leveys 51 mm, kork. 27,5 mm, r 13,7 mm /50x27 r13,5 mm
imukanavat toisin päin;
2wd/500: imukanava, 49x24 r12 mm / 50,8x26,8 r13,4 mm
toleranssi: -2%, +4%
kyseessä ovat maksimimitat (eli porttauksen jälkeenkään ei saa olla isommat). Ei siis kerro suoraan "kaupasta ulos" mittoja, mutta 2wd:ssä mitat ovat lähellä koska on N-ryhmän luokitusmitta.
500:n on puolestaan A-ryhmän joka tarkoittaa sitä että annettu mitta on porttauksen jälkeen. Toleransseista näkee että on täysin mahdollista että aihiovalu voi olla voi olla sama.
Ohjurit; tarkoittanet imusarjan ohjuritappeja? :
ovat myös luokitteluversiossa (eli siviiliversiossa)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: 2wd vs. 4wd vs. RS500 kannet/imusarjat (erot, kestävyys?)
Palataanpas taas tähän.
Miksi 2wd kansi halkeaa, siis jos on halkeakseen?
Onko lämpö tähän ainoa syy? Auttaako vahvistehitsaus, vai onko palotilan seinämä muutenkin liian ohut / rakenne liian heikko?
Miksi 2wd kansi halkeaa, siis jos on halkeakseen?
Onko lämpö tähän ainoa syy? Auttaako vahvistehitsaus, vai onko palotilan seinämä muutenkin liian ohut / rakenne liian heikko?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.