Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » La Elokuu 29. 0:16:02 2009
BlackEscort kirjoitti:jnd kirjoitti:Mitä ainetta tohon ite viskolukkoon kuuluu?
Silikoniöljy/Diffiöljy ja jostain rc-putkasta ostat. 50000 on vissiin liian vetelät kovaan ajoon ja 100000 pitää liikaa normaalikäännöksissä asfaltilla, mitä noita tarinoita lukenu niin joku 65-80k öljy olis sopiva. Omaan meinaan laittaa kunhan kerkeen niin 70k
Eikös joku laittanut ihan 30000 viscositeetilläkin ja tuli hyvä, tiedä sitten...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
Pykälä
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja Pykälä » La Elokuu 29. 19:42:03 2009
tumppe kirjoitti:BlackEscort kirjoitti:jnd kirjoitti:Mitä ainetta tohon ite viskolukkoon kuuluu?
Silikoniöljy/Diffiöljy ja jostain rc-putkasta ostat. 50000 on vissiin liian vetelät kovaan ajoon ja 100000 pitää liikaa normaalikäännöksissä asfaltilla, mitä noita tarinoita lukenu niin joku 65-80k öljy olis sopiva. Omaan meinaan laittaa kunhan kerkeen niin 70k
Eikös joku laittanut ihan 30000 viscositeetilläkin ja tuli hyvä, tiedä sitten...

Niin tosiaan kokemusta ei ole itellä, mutta mitä foorumia tullu luettua ja asiaa selviteltyä niin omaan tilasinkin jo 70000, mutta on vissiin vieläkin matkalla(6kk). Seuraavat haen samalla reseptillä, jostain rc-putkasta, jos vaikka sais ostettuukin. Olikohan projektiosiossa juttuu et joku testaili tota 100000 ja lukko piti kuivalla asfaltilla normy käännöksissä...eli himpunverran liikaa pitävyyttä?
Muuten milläs hemmetillä sen perän saa purettuu

ehjänä? Ulkopuoliset lukkorenkaat on jysähtäny niin kiinni ettei pahemmasta väliä? Täytyy vissiin nakertaa työkalu siihen hammastukseen

-
AkiS
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Viesti
Kirjoittaja AkiS » La Elokuu 29. 23:36:30 2009
Mä kokeilin sitä 100000:sta diffiöljyä ja sillä teki ainakin alussa niin että sisäkurvin rengas vähän supsutteli tyhjää kun tiukkaan käänty risteyksestä tai parkkiksella asvaltilla, nyt kun on vähänaikaa ajellu niin ei enään niin selvästi huomaa. Tosin mulla oli välityskin säädetty liian tiukalle et saatto johtua siitäkin. Soralla kun kääntyilee niin on aika lähellä "kemppi" lukkoa
50000 diffiöljy toimi ihan hyvin radalla että kadulla niinkauan kun tiivisteet piti.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
jnd
- Viestit: 205
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008
Viesti
Kirjoittaja jnd » Su Elokuu 30. 22:12:25 2009
saakohan noita tiivisteitä tohon jostain ?
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viesti
Kirjoittaja SLEI » Ma Elokuu 31. 8:00:01 2009
"Silikonista kun saadaan tietyllä koostumuksella lämmetessä jäykistyvää mallia."
Taidetaan nyt kyllä kirjoittaa fysiikan lakeja uuteen uskoon?
Ei sen sikikoniöljyn tarvitse edes jäykistyä, mitä enemmän levypakoilla on pyörimiseroa sitä enemmän voimaa siirtyy nesteen kautta ja sitten kun niillä levyillä on todella paljon eroa liikkeessä levyt ottaa mekaanisesti kiinni toisiinsa ja riittävällä teholla ne sitten hajoaa.
"voisko tohon saada uudet rattaat?"
Bara motorsport, tai firman nimi on aika lähellä tota, tekee rattaita jostain paremmasta matskusta ja kestävät räjähtelemättä. Eivät kuitenkaan ole mitään ilmaisia.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
hilteri
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
Viesti
Kirjoittaja hilteri » To Syyskuu 3. 22:00:57 2009
Tekno kirjoitti:Osaisko joku sanoa paljonko tuollainen perä keskimäärin painaa?
matkahuollon vaaka näytti tänään 30,5kg.
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Ma Syyskuu 7. 22:12:41 2009
Eiks toi lukko puristu myös kasaan kiihdytettäessä, vai käsitinkö ihan väärin kun tollasen purin. Mun mielestä se lukon sisäkansi on "irti" ja pääsee liikkumaan kun pikkurattaat pyrkii leviämään sivuille.
Jäsen #606
-
jnd
- Viestit: 205
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008
Viesti
Kirjoittaja jnd » Ma Marraskuu 9. 16:57:00 2009
Mistä tohon viskolukkoon sais uudet stefat mitkä erottaa viskolukon ja peräöljyn?