cosworth vaihdelaatikko

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

racing ohc
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Huhtikuu 11. 23:29:38 2008
Paikkakunta: kirkkonummi

cosworth vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja racing ohc » Ti Toukokuu 20. 22:38:14 2008

mitä eroa on tavallisella t5 vaihdelaatikolla ja rs500 cosworthin? kumpi on parempi?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Toukokuu 20. 23:52:45 2008

RS500 laatikko vai RS500 A-ryhmän laatikko? Mihin käyttöön?

Vakiolaatikko RS500:ssa ja siivessä on pilkulleen sama, Borg & Warner T5.
RS500 kilpalaatikko on 265 Sportti Getracista kehitetty vinohampainen synkkalaatikko.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

racing ohc
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Huhtikuu 11. 23:29:38 2008
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja racing ohc » Ke Toukokuu 21. 9:14:19 2008

rs 500 kilpalaatikko. Löytyiskö liisää tietoja siitä ?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Toukokuu 21. 11:54:30 2008

BMW:n Getrag 265 pohjana, Fordin oma erikoiskytkinkoppa, osa laakereista eri kuin BMW, välitykset luokkaa 1. 2,3: 2. 1,6: 3. 1,35 4. 1,2 5. suora. Ulkomuistista siis.
Helikaalihampaat, terässynkronit.
Ongelmana lähinnä ryhmäpyörästön kestävyys.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ke Toukokuu 21. 16:29:33 2008

huom kahta eri välitystä löytyy ainakin 3 muistaakseni oli ainut jossa oli eroa..

kestävyys on hyvä jos laakerit on kunnossa ja vaihteet menee päälle nopeasti ja hyvin . ei voi verratakkaan bw


http://s129.photobucket.com/albums/p204 ... IM3272.jpg

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Toukokuu 21. 18:37:35 2008

Paras ei-suorakytkentä jolla olen ajanut. Vaihteiden kytkeytymisnopeuteen toki vaikuttaa se että on yleensä pienimassaisilla /-halkaisija kytkinlevyillä; vaikuttaa yllättävän paljon synkronilootassa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ke Toukokuu 21. 23:40:29 2008

getrag coswortiin 9092727
getrag rs500 9092669 eri 3 ja 4 vaihdevälitys


onnea jos olet löytänyt järki hintaisen yksilön niin osta ihmeessä jos haluut kunnon laatikon.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Toukokuu 22. 7:21:26 2008

Ratsastan aiheella, tietääkö bpasi / jjs mistä saisi esim. synkroja ja laakereita getrag laatikoihin, varsinkin 280 malliin ?
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

racing ohc
Viestit: 3
Liittynyt: Pe Huhtikuu 11. 23:29:38 2008
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja racing ohc » To Toukokuu 22. 8:26:24 2008

miten paljon sellaisesta kannattaa maksaa?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Toukokuu 22. 9:17:43 2008

racing ohc kirjoitti:miten paljon sellaisesta kannattaa maksaa?
No normi T5:sta pyydetään 600-800e ja uskallan väittää ettei toi Getrag oo ainakaan halvempi.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Toukokuu 22. 11:25:49 2008

"Mallisto alkaen 2500€".... Eli kyllä hinnat alkaa yleensä kakkosella.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » To Toukokuu 22. 17:25:09 2008

Skorppi kirjoitti:Ratsastan aiheella, tietääkö bpasi / jjs mistä saisi esim. synkroja ja laakereita getrag laatikoihin, varsinkin 280 malliin ?
näin jossain netissä puljun joka myi mutta olen just menossa kiireellä reissuun mutta su tuun niin katon jos löydän sen osotteen...

hinta riippuu kunnosta mikä versio ja onko öljypumppua,alumiini vai magnesiumkytkinkoppa....

mutta kuten jjs totesi 2500->niistä pyydetään

AkiS
Viestit: 2038
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: cosworth vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ma Tammikuu 24. 23:25:41 2011

Mistä kaikkialta vois löytyä 3/4-vaihteen synkkarenkaita 2wd lootaan?
Eeebaytä selailtu jonkunverran ja pelkästään täyd.sarjoja löysin.
Burtonilta ja patrikilta saa yksittäisiä mutta ajattelin jos vielä vähän "kilpailuttais hintoja"...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

AkiS
Viestit: 2038
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: cosworth vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja AkiS » La Tammikuu 29. 0:31:47 2011

Isonveden takaa noita näyttää enemmänkin löytyvän mutta ongelmaksi on muodostunut ettei kaupat/myyjät vastaa spostiin tai ei suostu lähettään tänne takapajulaan :x

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... OTORS:1123
Tossa ois ollu järkihintanen paketti mutta ei suostu lähettään...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: cosworth vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja Cosesc » La Tammikuu 29. 13:09:09 2011

Group A Getrag looda pitkällä kytkinkopalla oli 5500e rallycarsforsalen sivuilla reilu kuukausi sitten, onneks on yks ettei tarvitse ostaa 8)
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Re: cosworth vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja bpasi » La Tammikuu 29. 13:30:09 2011

Cosesc kirjoitti:Group A Getrag looda pitkällä kytkinkopalla oli 5500e rallycarsforsalen sivuilla reilu kuukausi sitten, onneks on yks ettei tarvitse ostaa 8)

tais olla vielä alv päälle

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: cosworth vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja Cosesc » La Tammikuu 29. 19:15:45 2011

bpasi kirjoitti:
Cosesc kirjoitti:Group A Getrag looda pitkällä kytkinkopalla oli 5500e rallycarsforsalen sivuilla reilu kuukausi sitten, onneks on yks ettei tarvitse ostaa 8)

tais olla vielä alv päälle
Taisipa muuten olla. Suomessakin oli hiljattain yksi kaupan joka oli ollut F-ryhmäläisessä bemarissa mutta kotoisin group A cosworthista, hinta oli 3500e.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: cosworth vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja THR » Su Tammikuu 30. 10:20:02 2011

tuollanen a-ryhmänlaatikko on vissiin aika luja vai onko jollain faktaa? itsellä ois kans ollu tuollanen tiedossa sekä 9"perä,mut en tiedä vieläkö löytys...

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: cosworth vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Tammikuu 30. 13:00:37 2011

Synkkalaatikko on vahvempi kuin suorakytkentä. Suorakytkyissä suorahampaiden suuremmat säteisvoimat tuppaa rikkomaan (halkeama) bemarin peruja olevan keskikappalekuoren, mutta alunperin nuo olivat tiettävästi kaikki A-ryhmässä synkkaversioita joten ongelma esiintyy yleensä SF-pyörän yms. tekemissä versioissa.
Toinen heikko osoite on myös keskikappaleessa oleva kannake (oik.) joka katkeaa ennemmin tai myöhemmin, hitsauksen jälkeen kotelo kutistuu ja vuotaa herkästi taka-/keskikappaleen saumasta.

Ei tuokaan mikään pomminvarma ole, mutta säännöllisesti huollettuna hyvä laatikko. Meluisa kylläkin, pitkän kytkinakselin kannatinlaakeri naukuu kytkinkopassa miehekkäästi. 2-levykytkimellä saa vielä lisää metakkaa. Loota itsessään on synkkana-vinohampaisena hiljainen
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Re: cosworth vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Su Huhtikuu 3. 11:02:00 2011

http://www.rallycarsforsale.net/ Tuolla olis nyt yksi kaupan ilman kytkinkoppaa 6000€.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Re: cosworth vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ma Huhtikuu 4. 22:26:54 2011

juu katteli mut hinta tähtitieteellinen... on jemmassa uus magnesium koppa 8)

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: cosworth vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ma Heinäkuu 25. 15:53:32 2011

Jatketaas getrag keskustelua. Mitäs tuollainen 260 Getrag kestää, kun tuntuvat nuo 265:t olevan vähän kiven alla?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: cosworth vaihdelaatikko

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ke Elokuu 3. 16:42:00 2011

http://www.btcf.fi/forum/archive/index.php/t-17012.html

Tolla jotain sekavaa tietoutta....

E: 260/6 lootaa väittävät yhtä kestäväksi kuin 265 muuallakin. Ainoo miinus et kiinteä kytkinkoppa 260 laatikossa.
Mersuistakin löytyy ilmeisesti tota kestävämpää 260/6 lootaa...
Tarvii itekkin selvitellä lisää tota asiaa...
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Vastaa Viestiin