BOA tulpat ja öljyt

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

BOA tulpat ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Jape105 » To Lokakuu 14. 18:10:07 2010

Mimmosia tulppia olette käyttäneet mulla oli:
-Bosch Platium + FR 6DPX (ei ulkonevaa keskielektrodia) ne kesti alle 15tkm auto alko nypyttämään puolet tehoista hukku ja yks aamu se ei lähteny enää käymään kun 2-3 pytyllä.
Sit vaihdoin
-Bosch + Yttrium FR 6 KPP33X+ niillä on ajettu n. 11tkm oireet rupee olemaan taas samaa et kylmänä jättää kipunoita välistä nyppii, eikä oikein kuljekkaan sillai kun pitäs.
Että mitä olette käyttäny ja mitkä kestäny vai käynkö foortilta hakemassa tulpat mitkä siihen kuuluu?

Entä mitä öljyä ootte käyttäny:
Olen ajanu Valvoline VR1 Racing 5w-50 öljyllä mut en oo oikein tyytyväinen nii ajattelin vaihtaa merkkiä.
Mitä ford suosittelee tolle koneelle.
Mobil Ford FE 5w-30?

Auto toimii/pitäisi toimia perus käyttöpelinä. :D
Vinkkejä otetaan vastaan.
Viimeksi muokannut Jape105, La Lokakuu 16. 13:41:46 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: BOA tulpat ja öljyt

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Lokakuu 14. 19:09:59 2010

Perus täyskupari tulppa antaa parhaimman kipunan verrattuna platinaan, mutta on lyhyt ikäisempi kuin platina. Siihen en osaa sanoa mitenkä tuo monikärkisyys vaikuttaa kipinään. Ainut syy käyttää jotain helvetin kallista kryo tulppaa on että tulpan vaihto on hankalaa ja pitää purkaa niskatukea ja imusarjaa.

Öljyiksi aina luokituksen mukaan kallein mahdollinen. Suodattimeksi Motorcraft EFL600.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Re: BOA tulpat ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Timppa » To Lokakuu 14. 19:44:37 2010

Normi ngk:t ja Ford Formula 5 litran kannusta öljyä,vakio tulpanjohdoissa mielellään alle 18Kohm vastusta,pitäis pelata...vaikka baarissa....
Timppa 24V

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: BOA tulpat ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Jape105 » To Lokakuu 14. 20:28:46 2010

Joo täytyy kattoo mitä tulppia siihen sit laittaa jos vaikka hakis ihan motorcraftit??
Ne tulpat varmaan karstottuu tukkoon.. :roll:
Suodattimia on hyllyssä uusia EFL90 ja niitä olen ennenkin käyttäny, mitä eroo tossa 600 ja 90 välillä on?
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: BOA tulpat ja öljyt

Viesti Kirjoittaja henu » To Lokakuu 14. 20:48:52 2010

Jape105 kirjoitti:mitä eroo tossa 600 ja 90 välillä on?
Muoto, 600 saa monesti helpommin kiinni ku on ohuempi, ei toisin mahdu niin ahtaisiin paikkoihin pituutensa vuoksi.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: BOA tulpat ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Lokakuu 14. 21:04:59 2010

Onkos tuo se malli jota esim. zeteciin ehdotetaan. Se on ainakin semmonen pitkä malli.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: BOA tulpat ja öljyt

Viesti Kirjoittaja henu » To Lokakuu 14. 22:05:01 2010

Sultzi kirjoitti:Onkos tuo se malli jota esim. zeteciin ehdotetaan. Se on ainakin semmonen pitkä malli.
On.

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: BOA tulpat ja öljyt

Viesti Kirjoittaja cosworthman » To Lokakuu 14. 22:56:31 2010

Mulla on scorpparissa valvoline VR1 Racing 10W-60 ja niillä on nyt jotain 10tkm ajettu kesän aikana..Pitäis varmaan kohta vaihtaa.. Hyvät oljyt, olen tyytyväinen. Padasta ei kuulu mitään raplatuksia eikä oo tarvinnu lisätä öljyä, tuo nyt on muutenkin hiton hyväkuntoinen pata. Jos en olis näitä laittanu niin castrol TWS olis ollu toinen vaihtoehto, sellaset on tossa toisessa taxfree pannussa.
Tulpat on jotkut bosch yttriumit jotka vaihdoin kanssa keväällä ja pelittäny hyvin.
#350

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: BOA tulpat ja öljyt

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Lokakuu 15. 7:44:17 2010

Jape105 kirjoitti:mitä eroo tossa 600 ja 90 välillä on?
6-satanen korvaa 9-kymppisen. On tosiaan karvan isompi ja näin ollen lisää öljytilavuutta, hyvä asia. BOA:ssa voi käyttää ihan turvallisesti, sopii juur ettei ole palkkien alapuolella vaan tasan.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

RiSa
Viestit: 72
Liittynyt: La Kesäkuu 9. 13:32:49 2007
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: BOA tulpat ja öljyt

Viesti Kirjoittaja RiSa » Pe Lokakuu 15. 21:40:47 2010

MouTine kirjoitti:
Jape105 kirjoitti:mitä eroo tossa 600 ja 90 välillä on?
6-satanen korvaa 9-kymppisen. On tosiaan karvan isompi ja näin ollen lisää öljytilavuutta, hyvä asia. BOA:ssa voi käyttää ihan turvallisesti, sopii juur ettei ole palkkien alapuolella vaan tasan.
:shock: On tainnut muutama matikan tunti jäädä väliin?
EFL600 75*124mm ja EFL90 95*95mm. Tilavuudet EFL600 ~0,55 litraa ja EFL90 ~0,67 litraa
May the FORD be with you!

Capri -70 4.6 2V GT
Transit -74 2.9 12V
Taunus -77 1.6 L
Scorpio -93 2.9 24V Cosworth Ghia
Mondeo -06 ST220

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: BOA tulpat ja öljyt

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Lokakuu 16. 9:51:18 2010

RiSa kirjoitti:
MouTine kirjoitti:
Jape105 kirjoitti:mitä eroo tossa 600 ja 90 välillä on?
6-satanen korvaa 9-kymppisen. On tosiaan karvan isompi ja näin ollen lisää öljytilavuutta, hyvä asia. BOA:ssa voi käyttää ihan turvallisesti, sopii juur ettei ole palkkien alapuolella vaan tasan.
:shock: On tainnut muutama matikan tunti jäädä väliin?
EFL600 75*124mm ja EFL90 95*95mm. Tilavuudet EFL600 ~0,55 litraa ja EFL90 ~0,67 litraa
No en minä niitä saatana ole mittaillut! 6-satanen on vaan omaan silmään näyttänyt isommalta, mutta voipi olla että on hiukan soukempi kuin 9-kymppinen. Jos vielä pienemmän haluaa niin, eikä 4wd Cossu Sierrassa ollut joku olematon stumppi joka on samalla kierteellä ja painearvoilla kuin edellä mainitut?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: BOA tulpat ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Jape105 » La Lokakuu 16. 13:33:04 2010

cosworthman kirjoitti:Mulla on scorpparissa valvoline VR1 Racing 10W-60 ja niillä on nyt jotain 10tkm ajettu kesän aikana..Pitäis varmaan kohta vaihtaa.. Hyvät oljyt, olen tyytyväinen. Padasta ei kuulu mitään raplatuksia eikä oo tarvinnu lisätä öljyä, tuo nyt on muutenkin hiton hyväkuntoinen pata. Jos en olis näitä laittanu niin castrol TWS olis ollu toinen vaihtoehto, sellaset on tossa toisessa taxfree pannussa.
Tulpat on jotkut bosch yttriumit jotka vaihdoin kanssa keväällä ja pelittäny hyvin.
Joo mä olen ajanu reilu 30tkm 5w50 Vr1 öljyillä ja ajattelin jos vaihtais, kun toi valvoline ei nyt niin parasta ole, kallista kylläkin..
Näin yhen koneen millä oli 100tkm ajettu ja hajos kun meni kanavia tukkoon karstan takia ajettu aina valvolinellä..
Kuumana on yhellä hukkunu paineet ainoastaan valvolinen öljyillä..
Vaihdoin helmikuussa öljyt ja niillä on nyt ajettu 11tkm,eikä oo tarvinnu lisäillä.
Kuuluuko tohon koneeseen nyt sit se Mobil 5w30 Ford FE öljy?
Kyllä mullakin ne tulpat on aina kestäny sen reilu 10tkm.
Tulpat tilasin eilen Motorcraft AGPR 22 P voortin ohjelma ainakin näytti että kuuluvat tohon koneeseen..
Koitan noita alkuperäsiä jos ne vaikka kestäis..
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: BOA tulpat ja öljyt

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Lokakuu 16. 20:50:30 2010

Onkos BOB koneeseen samat tulpat ja ölpät?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: BOA tulpat ja öljyt

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Su Lokakuu 17. 17:50:20 2010

Jape105 kirjoitti:
cosworthman kirjoitti:Mulla on scorpparissa valvoline VR1 Racing 10W-60 ja niillä on nyt jotain 10tkm ajettu kesän aikana..Pitäis varmaan kohta vaihtaa.. Hyvät oljyt, olen tyytyväinen. Padasta ei kuulu mitään raplatuksia eikä oo tarvinnu lisätä öljyä, tuo nyt on muutenkin hiton hyväkuntoinen pata. Jos en olis näitä laittanu niin castrol TWS olis ollu toinen vaihtoehto, sellaset on tossa toisessa taxfree pannussa.
Tulpat on jotkut bosch yttriumit jotka vaihdoin kanssa keväällä ja pelittäny hyvin.
Joo mä olen ajanu reilu 30tkm 5w50 Vr1 öljyillä ja ajattelin jos vaihtais, kun toi valvoline ei nyt niin parasta ole, kallista kylläkin..
Näin yhen koneen millä oli 100tkm ajettu ja hajos kun meni kanavia tukkoon karstan takia ajettu aina valvolinellä..
Kuumana on yhellä hukkunu paineet ainoastaan valvolinen öljyillä..
Vaihdoin helmikuussa öljyt ja niillä on nyt ajettu 11tkm,eikä oo tarvinnu lisäillä.
Kuuluuko tohon koneeseen nyt sit se Mobil 5w30 Ford FE öljy?
Kyllä mullakin ne tulpat on aina kestäny sen reilu 10tkm.
Tulpat tilasin eilen Motorcraft AGPR 22 P voortin ohjelma ainakin näytti että kuuluvat tohon koneeseen..
Koitan noita alkuperäsiä jos ne vaikka kestäis..
En sit tiedä miten tuo 5w50 käyttäytyy mut tuo mun pannu on ainakin saanu reilusti kenkää kesän aikana ja mitään ongelmia ei oo ollu, mun ajotyyli on kuitenkin lähempänä rata-ajoa kuin tuulipukupentin nysväämistä. Nyt oon kahen vaiheilla et laittaakko TWS:ää vai valvolinea talveksi. Viskositeetti pysyy kuitenkin 10w60. Sitäpaitsi näissä racing-öljyissä on enemmän laahurinokkien vaatimaa sinkkiä, itte en laittais noita matalalla sinkkipitoisuudella olevia uusia öljyjä. Onko tähän karstoittuneeseen pannuu vaihdettu oljyt tarpeeksi usein ja onko siinä ollut samaa synteettistä valvolinea vai mineraalipohjaisia ja onko otettu huomioon vaihtoväli? Sekä näissä racing-öljyissä ei ole niin paljon peseviä aineita.

Jotkin valvolinen oljyt niinkuin mobilinkin on hirveetä kuraa. Esimerkiks mobil super 2000, sitä dokkilainen söi kun hullu puuroa. öljynkulutus noin 2l/100km kun edellisiä vei ylämerkistä alamerkkiin vaihtovälillä. ja valvoline 10w40 maxlifet oli scorpparin 2.9 12v pannussa. Venttiilinnostimet alkoi raplattaa ja jonkinverran söi tota kuraa. Jos mulle joskus tulee vielä ajoon 2.9 maamoottori tai dokki niin latan delvaccia, hyvä toimiva perusöljy. Siinä on kanssa reilusti sinkkiä.

Nuo tulpat on todennäköisesti passelit, näyttäis olevan platinatulpat. Paljonko maksoi kappale?
#350

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: BOA tulpat ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ti Lokakuu 19. 19:25:14 2010

cosworthman kirjoitti:
Jape105 kirjoitti:
cosworthman kirjoitti:Mulla on scorpparissa valvoline VR1 Racing 10W-60 ja niillä on nyt jotain 10tkm ajettu kesän aikana..Pitäis varmaan kohta vaihtaa.. Hyvät oljyt, olen tyytyväinen. Padasta ei kuulu mitään raplatuksia eikä oo tarvinnu lisätä öljyä, tuo nyt on muutenkin hiton hyväkuntoinen pata. Jos en olis näitä laittanu niin castrol TWS olis ollu toinen vaihtoehto, sellaset on tossa toisessa taxfree pannussa.
Tulpat on jotkut bosch yttriumit jotka vaihdoin kanssa keväällä ja pelittäny hyvin.
Joo mä olen ajanu reilu 30tkm 5w50 Vr1 öljyillä ja ajattelin jos vaihtais, kun toi valvoline ei nyt niin parasta ole, kallista kylläkin..
Näin yhen koneen millä oli 100tkm ajettu ja hajos kun meni kanavia tukkoon karstan takia ajettu aina valvolinellä..
Kuumana on yhellä hukkunu paineet ainoastaan valvolinen öljyillä..
Vaihdoin helmikuussa öljyt ja niillä on nyt ajettu 11tkm,eikä oo tarvinnu lisäillä.
Kuuluuko tohon koneeseen nyt sit se Mobil 5w30 Ford FE öljy?
Kyllä mullakin ne tulpat on aina kestäny sen reilu 10tkm.
Tulpat tilasin eilen Motorcraft AGPR 22 P voortin ohjelma ainakin näytti että kuuluvat tohon koneeseen..
Koitan noita alkuperäsiä jos ne vaikka kestäis..
En sit tiedä miten tuo 5w50 käyttäytyy mut tuo mun pannu on ainakin saanu reilusti kenkää kesän aikana ja mitään ongelmia ei oo ollu, mun ajotyyli on kuitenkin lähempänä rata-ajoa kuin tuulipukupentin nysväämistä. Nyt oon kahen vaiheilla et laittaakko TWS:ää vai valvolinea talveksi. Viskositeetti pysyy kuitenkin 10w60. Sitäpaitsi näissä racing-öljyissä on enemmän laahurinokkien vaatimaa sinkkiä, itte en laittais noita matalalla sinkkipitoisuudella olevia uusia öljyjä. Onko tähän karstoittuneeseen pannuu vaihdettu oljyt tarpeeksi usein ja onko siinä ollut samaa synteettistä valvolinea vai mineraalipohjaisia ja onko otettu huomioon vaihtoväli? Sekä näissä racing-öljyissä ei ole niin paljon peseviä aineita.

Jotkin valvolinen oljyt niinkuin mobilinkin on hirveetä kuraa. Esimerkiks mobil super 2000, sitä dokkilainen söi kun hullu puuroa. öljynkulutus noin 2l/100km kun edellisiä vei ylämerkistä alamerkkiin vaihtovälillä. ja valvoline 10w40 maxlifet oli scorpparin 2.9 12v pannussa. Venttiilinnostimet alkoi raplattaa ja jonkinverran söi tota kuraa. Jos mulle joskus tulee vielä ajoon 2.9 maamoottori tai dokki niin latan delvaccia, hyvä toimiva perusöljy. Siinä on kanssa reilusti sinkkiä.

Nuo tulpat on todennäköisesti passelit, näyttäis olevan platinatulpat. Paljonko maksoi kappale?
Ihan hyvin nuo 5w50 on toiminu.
Mun ei oo saanu juuri yhtään kenkää pari kertaa on ollu +200 vauhtia mut se on siinä, ei uskalla antaa kenkää ettei mikään hajoo.. Cossu sierrassa joskus käytin 10w60 mut talvella oli aika tahmeeta ajella kylmällä koneella nii vaihdoin 5w40 gulffit.. On siihen karstoittuneeseen pannuun vaihdettu oljyt tarpeeksi usein alle 10tkm ja on ollut samaa synteettistä valvolinea pitää itte korjaamoa.
Ja se mistä hävis paineet nii oli 20w50 öljyä, kun kiersi hetken affee nii valo palo ja mittari nollilla..

Kaveri on ajanu aina dokkilaisella aina mobilin 10w40 ''uudesta asti''..
Toinen scorpparin 2.9 12v pannussa mobil FE 5w30 eikä oo tarvinnu lisäillä...

Tulpat maksaa 9€/kpl. eli saman hintaset kun Bosch + Yttrium FR 6 KPP33X+
Noi Bosch Platium + FR 6DPX makso 4,50€/kpl
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: BOA tulpat ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Lokakuu 19. 23:50:16 2010

Minulla on ollut BOA:ssa ne Fordin omat tulpat ja toimineet mielestäni ihan hyvin. Öljynä on ollut Valvoline MaxLife 10W-40 (tai 5W-30, jota ei taida enää saada). Fortet pyöri myös joskus koneessa. Kone oli täysin hiljainen. Suodattimena on näköjään EFL90 ja lämääkin on välillä annettu.

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: BOA tulpat ja öljyt

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Su Marraskuu 7. 17:01:08 2010

Nyt on motorcraftit kiinni.
Kahdessa pytyssä kuskinpuolella oli tulpat märät ja haisi bensalle, eli niissä oli sit vikaa..
Kaikki tulpat karstottunu ja keskieriste ihan valkonen.
Täytyy huomenna käydä leimalla ja kokeilemassa miten toimii..
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: BOA tulpat ja öljyt

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Marraskuu 7. 23:12:18 2010

MouTine kirjoitti:Perus täyskupari tulppa antaa parhaimman kipunan verrattuna platinaan, mutta on lyhyt ikäisempi kuin platina. Siihen en osaa sanoa mitenkä tuo monikärkisyys vaikuttaa kipinään. Ainut syy käyttää jotain helvetin kallista kryo tulppaa on että tulpan vaihto on hankalaa ja pitää purkaa niskatukea ja imusarjaa.

Öljyiksi aina luokituksen mukaan kallein mahdollinen. Suodattimeksi Motorcraft EFL600.
Monikärkisyys vaikuttaa kipinään siten, että silloin on yleensä 2-4 mahdollisuutta kipinällä missä hypätä. Kipinä hyppää herkimmin siellä, missä seos on rikkainta, jolloin myös syttyminen on varminta. Kaippa ne sitten kuluukin vähemmän, kun pyörteilyn takia se rikkaimman seoksen kohta vaihtelee satunnaisesti kärjestä toiseen, jolloin keskimäärin kipinä iskee tasaisesti joka kärjellä...
Jäsen #606

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: BOA tulpat ja öljyt

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Marraskuu 8. 7:52:37 2010

olafu kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Perus täyskupari tulppa antaa parhaimman kipunan verrattuna platinaan, mutta on lyhyt ikäisempi kuin platina. Siihen en osaa sanoa mitenkä tuo monikärkisyys vaikuttaa kipinään. Ainut syy käyttää jotain helvetin kallista kryo tulppaa on että tulpan vaihto on hankalaa ja pitää purkaa niskatukea ja imusarjaa.

Öljyiksi aina luokituksen mukaan kallein mahdollinen. Suodattimeksi Motorcraft EFL600.
Monikärkisyys vaikuttaa kipinään siten, että silloin on yleensä 2-4 mahdollisuutta kipinällä missä hypätä. Kipinä hyppää herkimmin siellä, missä seos on rikkainta, jolloin myös syttyminen on varminta. Kaippa ne sitten kuluukin vähemmän, kun pyörteilyn takia se rikkaimman seoksen kohta vaihtelee satunnaisesti kärjestä toiseen, jolloin keskimäärin kipinä iskee tasaisesti joka kärjellä...
Ahaa.. No mitenkä toi tulppamateriaali? Olen siinä uskossa tosiaan ollut että kupari olisi paras ja haraste tms muussa autossa jossa voi tulppaa vaihtaa useasti, niin kuparitulppa olisi paras.

Noita monikärki tulppia en o koskaan nähnyt copperisina.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: BOA tulpat ja öljyt

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Marraskuu 8. 17:30:30 2010

MouTine kirjoitti:
olafu kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Perus täyskupari tulppa antaa parhaimman kipunan verrattuna platinaan, mutta on lyhyt ikäisempi kuin platina. Siihen en osaa sanoa mitenkä tuo monikärkisyys vaikuttaa kipinään. Ainut syy käyttää jotain helvetin kallista kryo tulppaa on että tulpan vaihto on hankalaa ja pitää purkaa niskatukea ja imusarjaa.

Öljyiksi aina luokituksen mukaan kallein mahdollinen. Suodattimeksi Motorcraft EFL600.
Monikärkisyys vaikuttaa kipinään siten, että silloin on yleensä 2-4 mahdollisuutta kipinällä missä hypätä. Kipinä hyppää herkimmin siellä, missä seos on rikkainta, jolloin myös syttyminen on varminta. Kaippa ne sitten kuluukin vähemmän, kun pyörteilyn takia se rikkaimman seoksen kohta vaihtelee satunnaisesti kärjestä toiseen, jolloin keskimäärin kipinä iskee tasaisesti joka kärjellä...
Ahaa.. No mitenkä toi tulppamateriaali? Olen siinä uskossa tosiaan ollut että kupari olisi paras ja haraste tms muussa autossa jossa voi tulppaa vaihtaa useasti, niin kuparitulppa olisi paras.

Noita monikärki tulppia en o koskaan nähnyt copperisina.
Sitä en valitettavasti tiedä. Kupari johtaa varmaan parhaiten lämpöä, niin kärki voi olla ulompana ja tulppa on silti "kylmä"... Mutuilua vain.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin