

Valvoja: CRSC Hallitus
Nyt menee pieleen. Venttiilit paukkuu.ford_86 kirjoitti:eli kysyttävää olis tosta cossun jakohinan asennuksesta (2wd). ensikertalainen ni tarviin apua. eli mulla on nokkapyörät niin että ne merkit eli "piikit" on vastakkain kansitason mukaisesti, ja toi kampuran alamerkki siinä 16 asteen merkissä. mites toi jakaja kuuluu laittaa?! varmaa vaa nii että pyörijä osittaa ykköspyttyä ja siitä lähtee laittaa tulpanjohtoja järjestykseen 1-3-4-2...?! menikö edes lähellekkään oikein? noin ku laitoin ni imunokka tuntu olevan just siinä että on joku venttiili justa aukeamassa, ku sain sen piikin kansitason linjaan ni muljahti aina pois...
Kyllä se myötäpäivään "nostetaan" johon kiristetäänPopi kirjoitti:Ei vaan juuri vastapäivään kääntämällä se nostaa hihnaa kauemmas termarikopasta. Alumiinihäkkyrästä en tiiä.
En tiedä onko ainut tapaus: tässä. Kannesta oli niin paljon otettu pois, että hihna ei enää ottanut termostaattiin kiinni, vaan pelkästään tohon. Vastapäivään kiertämällä oli kiristetty, hihna meni aivan pirun läheltä termarikotelon reunaa kuitenkin.Popi kirjoitti:Alumiinihäkkyrästä en tiiä.
Tais tämä sama otteen lipsuminen käydä jo muutama vuosi sitten ja silloin olin itse korjaamassa väärää tietoajjs kirjoitti:Alkaa meikäläiseltä ote lipsumaan.
Myötäpäivään tietysti kiristetään että "suunnilleen vaakasuoraan" menevä osuus hihnasta nousee ylemmäs termarikotelosta. Vastapäivään kiristäessä käy päinvastoin; "vaateriosuus" kallistuu oikealle ja saattaa ottaa termarikoppaan kiinni.
Sori kirjoitusvirheestä, ja kiitos oikaisijoille.
Tämä on cossun perusansa, ja sen avulla on myyty hyvin, hyvin paljon venttiileitä.ford_86 kirjoitti:mä muistin että toi lovi hihnapyörässä on 16 asteen merkki ja että se "ajoitetaan" siihen...:O mut laitetaan se tohon nastan kohalle...., kiitos vielä vastauksista
Se jakaja ei vaikuta ennakoihin tai muuhunkaan. Jos se on väärässä kohdassa ei se lähde käymään.ford_86 kirjoitti:mulla kyllä paukkuu ja pahasti startatessa tolla asetuksella miten täällä kerrotaan jakajan "perusasetuksen" pitävän olla..., tuntuu et tulpanjohdot väärässä järjestyksessä mut kyllä ne ihan oikein on! mut ku laittaa kaikki merkit apuakselia lukuunottamatta oikein ja pyörijä osoittamaan ykkös sylinteriä ni lähtee jo käymään mutta aiheuttaako se myöhemmin jotai "tehon puutetta"...
No katsoitko ennen remonttia missä asenossa jakaja oli? Tulpat johdot voivat siis hyvinkin olla nyt väärin kannessa.ford_86 kirjoitti:mulla kyllä paukkuu ja pahasti startatessa tolla asetuksella miten täällä kerrotaan jakajan "perusasetuksen" pitävän olla..., tuntuu et tulpanjohdot väärässä järjestyksessä mut kyllä ne ihan oikein on! mut ku laittaa kaikki merkit apuakselia lukuunottamatta oikein ja pyörijä osoittamaan ykkös sylinteriä ni lähtee jo käymään mutta aiheuttaako se myöhemmin jotai "tehon puutetta"...
Joka tarkottaa sitä että se tulpanjohto on sillon väärässä reiässä. Se kuuluu olla siinä reiässä minkä nastaan se pyörijä näyttää ykk:ssa, kun nokan merkit on kohdallaan. Sitten siitä eteenpäin järjestyksessä ylläolevan mukaan.ford_86 kirjoitti:ykköspytyn tulpanjohto on melkee vastakkaisella puolella kantta...
ford_86 kirjoitti:no niin, nyt sain vihdoin ja viimein koneen tulille. mut kone nakuttaa tyhjäkäynnillä ja nakutus kovenee kun kuormittaa kaasulla...voiko pakoennakot (väärät) sellaiset aiheuttaa moista kalkatusta?! jakoa ku laittelin kohilleen, ni imunokan viisari oli prikulleen tasan v.kopan alareunan kanssa mut pakonokan viisari oli aavistuksen verran reunan yläpuolella...! mikä noissa on toleranssi?! ja perusennakot on 16 astetta. muistelisin että kalkattaa liian myöhäsillä ennakoilla?!
jonkun projekti topicissa oli juttua et oli joutunu huudattaan 5000rpm aika kauvan ennenkuin täyttyny,mut en osaa tuohon sanoa oikeaa faktaa...itellä ne on ollu täynnä tai täyttyny aikalailla hetiford_86 kirjoitti:kuinka kauan täytyy käydä että öljynpaineet tasaavat välykset, koneessa sentää korkeapaine/suurtuotto öljypumppu. kone ollu käynnissä tarpeex kauan että uskon kyllä nostajien olevan "täynnä"....! kone on muuten ok. esim laakerit jne....
Kokeilitko kaataa bensaa palotiloihin?ford_86 kirjoitti:sulkeutuvan tiukasti kiinni venttiilit
Laita ruosteenirroitinta kanavaan ja paineilmapistoolilla ilmaa perään venttiili kerrallaan. Enemmän ajetussa ehjässä kannessa tulee vähän läpi kuplia läpi palotilan puolelle, juur rempatussa ei saa tulla yhtään läpiford_86 kirjoitti:irrotin kannen koneesta ja männissä ei mitää jälkiä eikä venat silmämääräsesti ainakaa ku katto ni näyttäny siltä että olis napannu kiinni mihinkään :0 ja ku nokkia pyörittelin ni hyvin näytti liikkuvan ja sulkeutuvan tiukasti kiinni venttiilit...! ja tuskin koneessa laakerit loppu ku edelliseltä omistajalta sen ostin ja sattuu olemaan samassa työpaikassa ku ite oon ja suoraan ajosta auto laitettu seisontaan ja myyty mulle, ja ku tarkemmin kyselin että onko koneessa mitää rikki ni sain vastaukseksi että EI....! mut jostai se vika on etittävä....:/!? ja kyllä sen varmaa huomais jos jako olis ollu nii pahasti pielessä et olis männät ja venat kohdannu??!!
Kyllä tasopinta pitää aina hioa kun kansi irti.ford_86 kirjoitti:kuin ni joutuu muutenki oikaisemaan :O?! eikös kantta joudu oikaisemaa jos on keittäny tms...?!
Ihan korjaamokäsikirjankin mukaan, kannen ja lohkon suoruus pitää tarkistaa irroituksen yhdeydessä. 0.02mm max heitto.BlackEscort kirjoitti:Valurautaista kantta ei välttämättä tarvi irroituksen jälkeen oikaista, mutta alukansi on oikaistava pitävyyden takia. Tuskin haluat kokeilla tuurilla kallista kansipahvia ilman oikaisua et sulaako pahvi vai ei. "Parhaassa" tapauksessa kannestakin saa roskis kamaa...