tyhjäkäynti ruuvi cossussa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Dob
- Viestit: 361
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
- Paikkakunta: Jyväskylä
tyhjäkäynti ruuvi cossussa
Tyhjä käynti ruuvi oli lensi kesken ajon
kettuun. No, otin emännän cossusta tilalle. Nyt pitäis kuitenkin ottaa myös se ajoon, eli tarvitsen uuden ruuvin (kaasuläppä kotelon kylessä, ahtoputken alla). Foordilla sanoivat että pitää tilalta ruotsista hintaan +50€
. Tuli mieleen että käviskö siihen jonkun muun vehkeen ruuvi tilalle ni ei tulisi tuota cosworth lisää..?
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
Dob
- Viestit: 361
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 0:19:05 2002
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Kallilta vaikuttaa jos Englannissa maksaa 15 puntaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
niin että painas tietokoneesta print nappia ja printterissä olis valmis metalli ruuviDob kirjoitti:ois vallan mainio idea, mutta tämä armeijassa olo vaan vähän verottaa tuota pajostamisen mahollisuutta. Pitäs olla plug&play tyyppinen ratkaisu.sierra friikki kirjoitti:määhän kerran laitoin sulle mität siitä.
teetä sellaisen lähimmässä pajassa jossa on sorvi.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Valaiskaapa vähän tyhmää mihin sitä ruuvia oikein tarvitaan, eikö tyhjäkäyntiä pysty säätämään raottamalla säätöruuvista himppasen läppää?
Reikä umpeen ja läpästä tyhjäkäyntiä säätämään, eikös se muutenkin säädetä 0.1mm tms. raolleen?
Reikä umpeen ja läpästä tyhjäkäyntiä säätämään, eikös se muutenkin säädetä 0.1mm tms. raolleen?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
Vieras
- Ylläpitäjä
No säädä pelkästään siitäSLEI kirjoitti:Valaiskaapa vähän tyhmää mihin sitä ruuvia oikein tarvitaan, eikö tyhjäkäyntiä pysty säätämään raottamalla säätöruuvista himppasen läppää?
Reikä umpeen ja läpästä tyhjäkäyntiä säätämään, eikös se muutenkin säädetä 0.1mm tms. raolleen?
0,1mm on perussäätö läpälle, loppu säädetään TYHJÄKÄYNTIRUUVISTA.
Läppähän antaa tietoa boxille ja jos väärin sen säädät antaa se väärää tietoa boxille.
Miksi moista ruuvia olisi jos pelkällä läpän säädöllä selvittäis?
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Juu, ckolli puhuu kerrankin asiaa
. Läpän "säätöruuvi" on oikeasti stoppari jonka tehtävä on ainoastaan estää läpän hakkaantuminen nielun alumiiniin. Sama pätee esim. K-jetteihin. Jos on jostain käsittämättömästä syystä pakko suurentaa ohivirtausta (eli jos säätö ohituskanavassa ei riitä), se tehdään poraamalla pienen pieniä reikiä läpän alareunaan. Cossuissa en ole tehnyt/kuullut/nähnyt kenenkään joutuneen tekemään ko. operaatiota. Kuten ckolli sanoi, viesti ECUlle on virheellistä jos perusasetusta käpälöidään, teoriassa ainakin; voihan anturia säätää samassa suhteessa luulemaan läpän olevan edelleen kiinni. Turhaa kikkailua...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Saako läppääkään enää?KiGZu kirjoitti:Mikä kierre tuossa tyhjäkäyntiruuvissa on?
ps: foordilta ei saa, pitää ostaa koko läppä jos haluaa ruuvin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
puuhapete
- Viestit: 4907
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Voishan noita kai sorvailla. Mitä maksetaan? 
edit: kierre on m10X1.0
edit: kierre on m10X1.0
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Olikos se nyt niin että 2wd= 10 x 1,0mm ja 4wd 12 x 1,0mm, ja jälkimmäisessä se 2wd:n kiristysmutterin korvaava kumirengas.puuhapete kirjoitti:Voishan noita kai sorvailla. Mitä maksetaan?
edit: kierre on m10X1.0
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe