Cossuun uusi turbo???
Valvoja: CRSC Hallitus
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Cossuun uusi turbo???
Mitä on clubin porukka käyttänyt ahtimena cossuissa ja mitä suosittelisitte jos heppa tavoitteena olis 400hv
Ahtimenhan pitäs tietenkin herä "alhaalta"koska onhan kyse katupelistä.Tietoja ja vinkkejä otetaan avosylin vastaan mikäli niitä raskitaan pistää jakoon 
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Taisi olla gt2871 A/R 86 pakopuoli.APT ilmoittaa tuolle 400 tuotoksi mutta on tuolla suomessa 64 pesälläkin 450 penkitetty kuulemma.timoheikkinen792 kirjoitti:Mitähän mallia ja minkalaisilla pesillä?caltsu kirjoitti:osta tuplakuulalaakeroitu garrett kiinteällä hukkiksella, semmosen mä itelleni ostin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
SLEI
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Jos laitat 2WD pakosarjaan kiinni niin Garrett GT32 näyttää kuvissa ja paperilla aika hyvältä ja siinä on jaettu pakopesä. Maailmanmarkkinahinta on ollut jopa -50% GT28 ja GT30 kuulapalloturboja halvempi. Olen nähnyt myös mainintoja GT32 turbosta kuulalaakereilla, mutta en ole saanut vielä selvitettyä onko sellainen myös olemassa alle 1000€ hintaan.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Tuota katselin itsekin ennen oman ahtimen ostoa.Jossain sivustolla oli subarun 2,5L impusa tuo viritys sarjaan kuuluvana +400hvSLEI kirjoitti:Jos laitat 2WD pakosarjaan kiinni niin Garrett GT32 näyttää kuvissa ja paperilla aika hyvältä ja siinä on jaettu pakopesä. Maailmanmarkkinahinta on ollut jopa -50% GT28 ja GT30 kuulapalloturboja halvempi. Olen nähnyt myös mainintoja GT32 turbosta kuulalaakereilla, mutta en ole saanut vielä selvitettyä onko sellainen myös olemassa alle 1000€ hintaan.
Tuossahan tuo onkin.
Mitenkäs alhaalta sen pitää herätä ?
Oma H1E 54/58 16 pesällä herää tuolla ohc:n kyljessä esim-> 4:lla 2000 lappu lattiaan 3000 kohdalla on 0,5bar , 3500 onkin jo 1,2bar(5000kärsiikin jo b-pulaa,380cc)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
Skorppi
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Varsin pieni on toi gt2871r, en alkais tosissani tekeen sillä mitään 400hv konetta jos tarkoitus on saada muutakin kun pakopainetta. Virtaahan toi gt:n siipi paremmin ku t:n ja iso ar pesässä auttaa mutta pakosiipi on tossa pienempi ku kossun orkkis ahtimessa.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
liitän tähän alas kauan sitten aloittamani topiikin.
tältäkin voisi nämä tiedot löytää jos vaan kaikki laittaisivat siihen tietojaan.
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... ight=turbo
tältäkin voisi nämä tiedot löytää jos vaan kaikki laittaisivat siihen tietojaan.
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... ight=turbo
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
Montune
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
-
caltsu
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
tuo mun ahdin on gt35. soitin ja tarkistin asian professional motorsista. kun ostin ko. ahtimen niin sanoin tarvitsevani hyvän ahtimen 400hv tehoihin ja tuon se myi mulle.Aksu kirjoitti:Taisi olla gt2871 A/R 86 pakopuoli.APT ilmoittaa tuolle 400 tuotoksi mutta on tuolla suomessa 64 pesälläkin 450 penkitetty kuulemma.timoheikkinen792 kirjoitti:Mitähän mallia ja minkalaisilla pesillä?caltsu kirjoitti:osta tuplakuulalaakeroitu garrett kiinteällä hukkiksella, semmosen mä itelleni ostin.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
Montune
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
Onks se just toi GT35R??? Pirun halvalla sait jos ei ole muokattu!! Tuon sivuston mukaan=> http://www.futurez.fi/ => tuotto riittäisi 600hv!!! Täytyy hommata oma kans sit sieltä Professionalmotorssistacaltsu kirjoitti:tuo mun ahdin on gt35. soitin ja tarkistin asian professional motorsista. kun ostin ko. ahtimen niin sanoin tarvitsevani hyvän ahtimen 400hv tehoihin ja tuon se myi mulle.Aksu kirjoitti:Taisi olla gt2871 A/R 86 pakopuoli.APT ilmoittaa tuolle 400 tuotoksi mutta on tuolla suomessa 64 pesälläkin 450 penkitetty kuulemma.timoheikkinen792 kirjoitti: Mitähän mallia ja minkalaisilla pesillä?
-
caltsu
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
menee vähän ohi aiheen mutta menköön..
sanoi virtala siellä professional motorsissa teettävänsä pakarinlaippoja ja öljynippoja noihin uusiin gt turboihin. hinnat laipalle n.10e 6mm hst tehtynä.
sanoi virtala siellä professional motorsissa teettävänsä pakarinlaippoja ja öljynippoja noihin uusiin gt turboihin. hinnat laipalle n.10e 6mm hst tehtynä.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
joopa joo
- Ylläpitäjä
-
AkiS
- Viestit: 2043
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
ytte kirjoitti:Mistäs noita GT malleja sais halvalla, ite tarvisin gt25 ta gt30 Ärrä malliset? Kimppatilaus vetää
Joku kielitaitoinen ottaa yhteyttä tuonne ATP-Turboon ja kyselee vähän kimppatilausjuttuja..?
Itteä kiinnostas kovasti toi GT3076R-WG-TURBO T04S kompuralla 0.64 pakopesällä...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Itselleni näitä kaksi kappaletta .86 pesällä, kiitos.
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=BCS
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=BCS
-
MikZ
- Viestit: 31
- Liittynyt: Ma Syyskuu 8. 14:57:29 2003
- Paikkakunta: Lahti
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
-
Custom_76
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
- Paikkakunta: Jurva
Re: Cossuun uusi turbo???
Jatketaan tästä, Elikkä 4x4 Cossu olis potilaana ja siihen uutta turboa etsimässä, Kokoonpano lähes vakio (paineita noin 1,1) ja tarkoitus olisi jatkaa nelikon pakosarjalla ja kiinteällä hukkaportilla. Sitten itse kysymykseen. Parista paikasta noita kyselly ja aivan risti riitaista tietoa olen saanut. Toinen kehui Holsetin HX35 tai HY35 kiinteällä hukkiksella ja toinen sanoi kiinteää hukkaporttia liian pieneksi. Toi ahdin kiinnostaisi koska sen saisi vissiin aivan heittämällä laittaa paikalle. Kiitoksia vastauksista etukäteen 
Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: Cossuun uusi turbo???
Onko mitä muuta tarkoitus päivittää, kuin ahdin? Lastu, ruisku, suuttimet, cooleri jne? Tehotavoite?Custom_76 kirjoitti:Jatketaan tästä, Elikkä 4x4 Cossu olis potilaana ja siihen uutta turboa etsimässä, Kokoonpano lähes vakio (paineita noin 1,1) ja tarkoitus olisi jatkaa nelikon pakosarjalla ja kiinteällä hukkaportilla. Sitten itse kysymykseen. Parista paikasta noita kyselly ja aivan risti riitaista tietoa olen saanut. Toinen kehui Holsetin HX35 tai HY35 kiinteällä hukkiksella ja toinen sanoi kiinteää hukkaporttia liian pieneksi. Toi ahdin kiinnostaisi koska sen saisi vissiin aivan heittämällä laittaa paikalle. Kiitoksia vastauksista etukäteen
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: Cossuun uusi turbo???
Jos on tupla nieluinen ja portilla niin ei toimi kunnolla.Custom_76 kirjoitti:Jatketaan tästä, Elikkä 4x4 Cossu olis potilaana ja siihen uutta turboa etsimässä, Kokoonpano lähes vakio (paineita noin 1,1) ja tarkoitus olisi jatkaa nelikon pakosarjalla ja kiinteällä hukkaportilla. Sitten itse kysymykseen. Parista paikasta noita kyselly ja aivan risti riitaista tietoa olen saanut. Toinen kehui Holsetin HX35 tai HY35 kiinteällä hukkiksella ja toinen sanoi kiinteää hukkaporttia liian pieneksi. Toi ahdin kiinnostaisi koska sen saisi vissiin aivan heittämällä laittaa paikalle. Kiitoksia vastauksista etukäteen
Vanhoja lueskellut ?
Mikke kirjoitti:AnttiLag kirjoitti:Mulla on se Holset HY35 kiinni ja on hyvä ajaa. En tiedä onko se nykymuodin mukaan tarpeeksi ISO, mutta jos
haluaa hyvin heräävän turbon, niin se on siinä. Itselläni täydet ahdot 1,2 bar 3300rpm ja maisema vaihtuu (346 hv ja 486 nm). Kesäksi roplaan hukkista 1,5 bar ja saa riittää mulle. Taisin lähettää dynolaput kahdelle Timolle viime penkityksestä. Kevättä odotellessa...
Herääväisyydestä olen kyllä aivan samaa mieltä. Cossun koneessa omasta mielestä todella toimiva paketti jos haetaan 400hv tehoja.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
Custom_76
- Viestit: 88
- Liittynyt: Ti Tammikuu 15. 15:22:03 2008
- Paikkakunta: Jurva
Re: Cossuun uusi turbo???
Tehotavoitetta ei varsinaisesti ole mutta joskus tulevaisuudessa olisi tarkoitus laittaa vihreet, niille lastu ja 3 bar map. Nyt siis autossa rs 500 vastaava cooleri ja taisi olla stage 1 lastu, vakio suuttimet ja ruiskuna toimii ihan vakio. Eli jos oikein ymmärsin niin jos hyvän haluaa niin pitää laittaa takavetoisen pakosarja tai sitten joku peltipakosarja ja siihen ulkoinen hukkaportti?. 
Ford Sierra Rs Cosworth 4x4 -88 tekniikanvaihto
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78
Ford Escort Rs Cosworth -95
Ford Transit mk2 -78
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: Cossuun uusi turbo???
Ns. "vihreät" riittää hiukan yli 300hv. Omasta penkitettiin 328hv ja meni aika laihalle ylhäältä. Tuota voi tietysti korjata hiukan hyvällä bensapumpulla painetta nostamalla. Jos noihin tehoihin pääsy riittää ja arvostaa hyvää katukäytöstä, niin kohtuu pieni hyrrä sinne. Jos haluaa enemmänkin tehoa, niin sitten laittaisin varmaan HX35/HX40. Samalla hiukan alapää tietty karsii ja varmasti siinä vaiheessa alkaa alla ohjelmoitava ruisku kannattava hankinta. Tuo "stage 1" on hyvä setti ja siitä ylöspäin suosittelen suoraan ohjelmoitavaa ja riittävän isoja suuttimia, kun nälkä kasvaa kuitenkin syödessäCustom_76 kirjoitti:Tehotavoitetta ei varsinaisesti ole mutta joskus tulevaisuudessa olisi tarkoitus laittaa vihreet, niille lastu ja 3 bar map. Nyt siis autossa rs 500 vastaava cooleri ja taisi olla stage 1 lastu, vakio suuttimet ja ruiskuna toimii ihan vakio. Eli jos oikein ymmärsin niin jos hyvän haluaa niin pitää laittaa takavetoisen pakosarja tai sitten joku peltipakosarja ja siihen ulkoinen hukkaportti?.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
Jasu
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Cossuun uusi turbo???
Onko täällä kokemusta EFR-sarjasta?
Itseä kiinnostaa 7670 ja 8374 (portilliset) mallit. Minkähänlaisia nuo on kestoltaan?
Itseä kiinnostaa 7670 ja 8374 (portilliset) mallit. Minkähänlaisia nuo on kestoltaan?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
sierra4x4tbo
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: Cossuun uusi turbo???
Ilmeisesti aika hiljaista on ollu noiden toimitus vanhalle mantereelle BorgWarnerin saatua sopparin toimittaakseen Indy-sarjan ahtimet.Jasu kirjoitti:Onko täällä kokemusta EFR-sarjasta?
Itseä kiinnostaa 7670 ja 8374 (portilliset) mallit. Minkähänlaisia nuo on kestoltaan?
Voisiko jopa olla, ettei Suomeen olla saatu vielä ensimmäistäkään..?
Itsellä on kyllä tarkoitus haalia jotain kautta ahdin EFR sarjasta Cossuun, kunhan ahtimen ostaminen on ajankohtaista.
-Timo
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
Jasu
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Cossuun uusi turbo???
Jahas, vai sellaista.sierra4x4tbo kirjoitti:Ilmeisesti aika hiljaista on ollu noiden toimitus vanhalle mantereelle BorgWarnerin saatua sopparin toimittaakseen Indy-sarjan ahtimet.Jasu kirjoitti:Onko täällä kokemusta EFR-sarjasta?
Itseä kiinnostaa 7670 ja 8374 (portilliset) mallit. Minkähänlaisia nuo on kestoltaan?
Voisiko jopa olla, ettei Suomeen olla saatu vielä ensimmäistäkään..?
Itsellä on kyllä tarkoitus haalia jotain kautta ahdin EFR sarjasta Cossuun, kunhan ahtimen ostaminen on ajankohtaista.
-Timo
No, eipä mullakaan vielä mikään kiire ole (tuskin tänä vuonna tarvetta).
Eritoten kiinnostaa tuon kiinteän hukkiksen takia.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
KtK
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re: Cossuun uusi turbo???
Ahtimen hankinta olis mullekkin ajankohtaista. Mikähän uudempi ahdin vastais T34:sta ja laippa sama kiinteellä hukkiksella. T34 tietty kävis ,mutta tuntuvat olevan yhtä kalliita kuin uudemmatkin melkein. T34 ar.48 ei toiminut mulla ,pahan surgen takia.
-
kari66
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 220
- Liittynyt: Pe Syyskuu 2. 7:47:34 2005
- Paikkakunta: kangasniemi
- Viesti:
Re: Cossuun uusi turbo???
Minulla toimi hyvin T34 ar.48 Virtalan porttaamalla pakopesällä. Säädetty Harisella 325hv ja 504nm.KtK kirjoitti:Ahtimen hankinta olis mullekkin ajankohtaista. Mikähän uudempi ahdin vastais T34:sta ja laippa sama kiinteellä hukkiksella. T34 tietty kävis ,mutta tuntuvat olevan yhtä kalliita kuin uudemmatkin melkein. T34 ar.48 ei toiminut mulla ,pahan surgen takia.
Toisessa moottorissa T34 ar.63 samoin Virtalan porttaama pako ja imukotelo. Säädetty Harisella 404hv ja 511nm.
Porttaustyöt tehty aikanaan rallikäyttöön.
Escort 2.0 -77
Escort RS Cosworth -93
Audi A4 2.5 TDI Quattro -01
Escort RS Cosworth -93
Audi A4 2.5 TDI Quattro -01
-
cossie82
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 229
- Liittynyt: Su Helmikuu 13. 23:21:45 2005
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Cossuun uusi turbo???
Tuo garretin gt32 vois olla hyvä korvaus vanhoille t34 ahtimille,gt32 kun on ihan normi liukulaakereilla mutta siipiprofiilit varmasti paremmat kuin vanhoissa.KtK kirjoitti:Ahtimen hankinta olis mullekkin ajankohtaista. Mikähän uudempi ahdin vastais T34:sta ja laippa sama kiinteellä hukkiksella. T34 tietty kävis ,mutta tuntuvat olevan yhtä kalliita kuin uudemmatkin melkein. T34 ar.48 ei toiminut mulla ,pahan surgen takia.
Niin ja gt32 on vain öljyjäähdytetty,liekkö sitten ongelma...
...I´ts time you met the monster...
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone
Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone
Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Cossuun uusi turbo???
Ei ihan just aiheeseen, mutta oliko sulla KtK tässä mitään muutoksia pakosiivessä?KtK kirjoitti:Ahtimen hankinta olis mullekkin ajankohtaista. Mikähän uudempi ahdin vastais T34:sta ja laippa sama kiinteellä hukkiksella. T34 tietty kävis ,mutta tuntuvat olevan yhtä kalliita kuin uudemmatkin melkein. T34 ar.48 ei toiminut mulla ,pahan surgen takia.
Broidillani oli 2wd cossun ahtimesta tehdyssä "T34:ssa" ar 0.63 pakopesä / viistetty pakosiipi ja perus ar 0.42 imukotelo. Tällä ahtimella broidi veti kentällä 235 loppuja n. 1,2bar ahdoilla lastuviritetyllä sedanilla, kun n. 370-380 hv (AMW)samanlainen meni 236 "kaks päällä", joten aika pitkälle tollainen ahdin riittää/toimii.
En uskalla sanoa, että miten ar0.48 pesä vaikuttaisi asiaan, mutta onhan noitakin pesiä ollut esim. n. 400hv käytössä vähän isomman ahtimen perässä.
Edit. Broidin autossa oli 3":n putki loppupönttöä lukuunottamatta, joka oli 2,5":mainen.
Viimeksi muokannut MikkoT, Ti Tammikuu 24. 16:16:04 2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
KtK
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re: Cossuun uusi turbo???
Pakosiipi oli viistetty tässä ilmeisesti ja kompurasiipi oli ilmanputsarinreijästä mitattuna about 46mm. Vieläkin toi t34 ar .48 tuntuis hyvältä vaihtoehdolta ,kunhan sais toimimaan. Ja tulee kyllä muitakin muutoksia nyt. Lambda ohjattu l8 boxi MSD:n closed loop lastulla ainakin. Vakiosta isompaa downpipeakin on suositeltu. Nokkien säädöllä ei ollu tohon vanhaan pienintäkään vaikutusta surgen kannalta.MikkoT kirjoitti:Ei ihan just aiheeseen, mutta oliko sulla KtK tässä mitään muutoksia pakosiivessä?KtK kirjoitti:Ahtimen hankinta olis mullekkin ajankohtaista. Mikähän uudempi ahdin vastais T34:sta ja laippa sama kiinteellä hukkiksella. T34 tietty kävis ,mutta tuntuvat olevan yhtä kalliita kuin uudemmatkin melkein. T34 ar.48 ei toiminut mulla ,pahan surgen takia.
Broidillani oli 2wd cossun ahtimesta tehdyssä "T34:ssa" ar 0.63 pakopesä / viistetty pakosiipi ja perus ar 0.42 imukotelo. Tällä ahtimella broidi veti kentällä 235 loppuja n. 1,2bar ahdoilla lastuviritetyllä sedanilla, kun n. 370-380 hv (AMW)samanlainen meni 236 "kaks päällä", joten aika pitkälle tollainen ahdin riittää/toimii.
En uskalla sanoa, että miten ar0.48 pesä vaikuttaisi asiaan, mutta onhan noitakin pesiä ollut esim. n. 400hv käytössä vähän isomman ahtimen perässä.
-
cossie82
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 229
- Liittynyt: Su Helmikuu 13. 23:21:45 2005
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Cossuun uusi turbo???
Melko pitkälti samanlainen setti olis tavoitteena mullakin siis ruiskun ja turbon osalta,mulla nyt tuommonen t34 ar0,48 pakopesällä ja stage 1 lastu paineet 1bar...KtK kirjoitti:Pakosiipi oli viistetty tässä ilmeisesti ja kompurasiipi oli ilmanputsarinreijästä mitattuna about 46mm. Vieläkin toi t34 ar .48 tuntuis hyvältä vaihtoehdolta ,kunhan sais toimimaan. Ja tulee kyllä muitakin muutoksia nyt. Lambda ohjattu l8 boxi MSD:n closed loop lastulla ainakin. Vakiosta isompaa downpipeakin on suositeltu. Nokkien säädöllä ei ollu tohon vanhaan pienintäkään vaikutusta surgen kannalta.
...I´ts time you met the monster...
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone
Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku
Sierra 2,0 ohc
Mondeo mk3 dirty diesel
Mondeo mk3 st farkku
Fiesta mk6 1.3 voimakone
Ex:
Escort xr3i -94
Sierra Cosworth 2wd -89
Focus mk1 1.6 farkku
-
Cosesc
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Re: Cossuun uusi turbo???
48 pesä ja siihen hyvin portattu hukkaportin kanava isommalla läpällä + cossu escortin t34 kompura tuotti mulla 34mm imuilman kuristimella 1.5bar paineella 337hv ja 540nm sierrassa vakionokilla ja kevyesti portatulla kannella, ilman kuristinta ei jarrutettu.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
KtK
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re: Cossuun uusi turbo???
Tällainen paketti vaikuttaa aika herkulliselta. Mistähän turbopajasta kannattais kysellä. Kansiviritys kosunenkin toimittaa turboja ,mutta onko ne välikäden kautta isommista turbopuljuista. Välikädet ,kun tuppaa aina nostamaan hintaa.Cosesc kirjoitti:48 pesä ja siihen hyvin portattu hukkaportin kanava isommalla läpällä + cossu escortin t34 kompura tuotti mulla 34mm imuilman kuristimella 1.5bar paineella 337hv ja 540nm sierrassa vakionokilla ja kevyesti portatulla kannella, ilman kuristinta ei jarrutettu.
-
Jasu
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: Cossuun uusi turbo???
Saako T25-laipallisen ahtimen sovitettua 2wd pakosarjaan?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Cossuun uusi turbo???
tuttulla escossa muistaakseni tuollanen ainut et kaikki liitokset v-pandilla...http://www.tialsport.com/prod_tc_tial_h_3076t31.htm
ens kuussa selviää onko parannausta tullu viimme penkki reissuun,mut voin sanoa et toimii ja tästä tulee laput sit ja koitan muistaa korjata oliko tuo varmasti se malli. saa myös portillisena...
ens kuussa selviää onko parannausta tullu viimme penkki reissuun,mut voin sanoa et toimii ja tästä tulee laput sit ja koitan muistaa korjata oliko tuo varmasti se malli. saa myös portillisena...
-
Cossu92
- Viestit: 69
- Liittynyt: To Kesäkuu 16. 19:52:54 2011
Re: Cossuun uusi turbo???
Nälkä kasvaa syödessä ja kohta olisi suunnitelmissa hankkia ehkä isompaa turboa Cossuun kunhan isompi cuuleri saadaan ensin paikoilleen... Tällä hetkellä kiinni orggis T3, vihreät ja alkuperäinen bensapumppu. Voimansiirtokin on vakio. Varmaan joku T34 lienisi paras ja loogisin vaihtoehto jos haen jotain 300-350 hp tehoja? Montaakohan noita T34:sia sitten on, ainakin pakopesän kokoja lienee .48, .55 ja .63 mitä olen brittifoorumeilta lukenut? Eikös tuota T34:sta saa vielä tuolla bensasysteemilla pyöritettyä mutta kytkin mennee vaihtoon. Ja lastupuoli: ilmeisesti tuohon pakettiin kävisi joku Motorsports Developmentsin valmislastu kun tuo kokoonpano lienee aika yleinen? Kaikkia vinkkejä otetaan vastaan että mitä kaikkea tarvitsee vielä ottaa huomioon... 
Sierra Cosworth 4x4 -91
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Cossuun uusi turbo???
Cossuescon t34 tai joku muu ns 3/4...
ps katoppa myynti ilmotus
ps katoppa myynti ilmotus
-
pontsei
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: Cossuun uusi turbo???
itsellä 60/57 siivillä oleva garretti, nyt tulee teho tosi "äkkinäisesti", mitä mieltä olette jos muuttais kompura siipeä pienemmäksi, esim joku 53mm luokkaa? saisko jouheamman, nyt potkua oli 480hv/540nm..., vähempikin riittää siinä tapauksessa, jos saa mukavammin toimivan...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
Cossu92
- Viestit: 69
- Liittynyt: To Kesäkuu 16. 19:52:54 2011
Re: Cossuun uusi turbo???
Eli sinulta löytyy ilmeisesti Cossu Escon orkkisturbo, jos ymmärsin oikein niin ahdin on huollettu ja huollon jälkeen ei ole kilometrejä tullut. Tuohan voisi olla varteenotettava vaihtoehto jos hinnasta päästään sopuun ja päätyy tuohon .63:een.THR kirjoitti:Cossuescon t34 tai joku muu ns 3/4...
ps katoppa myynti ilmotus
Löysin myös briteistä .48:lla pakopesällä olevan. Sattuukohan kellään olemaan tietoa että miten luotettava/pelittävä firma tuo rscosworthbreakers on, ainakin mainostavat itseään Brittein suurimmaksi Cossu-purkaamoksi.
http://www.rscosworthbreakers.co.uk/grp ... %20031.JPG
2wd cosworth T35 turbo with .48 housing, comes with actuator and water pipes, in good used condition
Sierra Cosworth 4x4 -91
-
KtK
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re: Cossuun uusi turbo???
T34.063 toimii täällä ainakin hienosti. Alavääntöä sain hiukan alemmaks imunokan säädöllä ,kun siinä menettää vakio fööniin verrattuna. En kaipaa yläkierroksille viimisiä heposia tosta ,kun ei niille ole oikeen tarvetta löytynyt. Ja kytäkki pelottaa nykyään 
-
THR
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Cossuun uusi turbo???
Puhelin ns käteen ja soittele. Joo ajamaton ja kyllä siihen voi laittaa 0.48 pakopesän...
Omassa T34 0.48 pesällä ja vihreät niin 318/430nm...sekin vois joutaa. Aj.alle 10tkm ja siinä...
Mut kun soittaa niin helpompi kertoilla jne...
Omassa T34 0.48 pesällä ja vihreät niin 318/430nm...sekin vois joutaa. Aj.alle 10tkm ja siinä...
Mut kun soittaa niin helpompi kertoilla jne...
-
spinneri
- Viestit: 144
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 6. 10:48:28 2007
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Cossuun uusi turbo???
Lehtemme projekti-Cossussa (4WD, vihreäkantinen) ahtimena on Master Power MP802138 kiinteällä hukkaportilla. Vastaa periaatteessa Garrett T03/4 hybridiä. Hyvin on käynyt ja kukkunut. Siemens 580 cm3 suuttimilla, Hestecin moottorinohjauksella, 3-tuuman putkistolla ja muutamilla muilla muutoksilla ärjyy 330 hevosvoiman ja 450 newtonmetrin voimalla.
Ahtimesta ja sen asennuksesta voi lukea enemmän numerostamme 3/2008 (saatavana sähköisenä näköislehtenä).
Ahtimesta ja sen asennuksesta voi lukea enemmän numerostamme 3/2008 (saatavana sähköisenä näköislehtenä).
Kun vakio ei riitä – Spinneri Magazine
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec
Sierra Cosworth 4x4 '92 with Hestec
-
Cossu92
- Viestit: 69
- Liittynyt: To Kesäkuu 16. 19:52:54 2011
Re: Cossuun uusi turbo???
Joo voisin tuossa pirautella jossain vaiheessa. Alustavasti etenkin tuo .48 versio kiinnostaa..THR kirjoitti:Puhelin ns käteen ja soittele. Joo ajamaton ja kyllä siihen voi laittaa 0.48 pakopesän...
Omassa T34 0.48 pesällä ja vihreät niin 318/430nm...sekin vois joutaa. Aj.alle 10tkm ja siinä...
Mut kun soittaa niin helpompi kertoilla jne...
Sierra Cosworth 4x4 -91
-
jyrkkä
- Viestit: 110
- Liittynyt: Ti Tammikuu 11. 6:26:05 2005
Re: Cossuun uusi turbo???
moro!
ostin vuosi sitten ko.firmasta ,rscosworthbreakersiltä vanteet renkaineen cossu-eskoon.
tavara oli just mitä luvattiin ja homma toimi muutenkin ok.ihan mukava ostokokemus.
e-mailia vaan peliin...
tv.jyrkkä
ostin vuosi sitten ko.firmasta ,rscosworthbreakersiltä vanteet renkaineen cossu-eskoon.
tavara oli just mitä luvattiin ja homma toimi muutenkin ok.ihan mukava ostokokemus.
e-mailia vaan peliin...
tv.jyrkkä
-
Cossu92
- Viestit: 69
- Liittynyt: To Kesäkuu 16. 19:52:54 2011
Re: Cossuun uusi turbo???
Suunnitelmiin muutos ja varmaan ennen fööniä laittanen bensapumpun ja suuttimet vaihtoon eli lykätään turbon uusimista...
Mitähän Suomessa Proturbo, Finturbo yms. ryöstävät tuollaisesta T34:sta uutena painekellon kanssa, briteistä saa about 1000€ hintaan uuden. Proturbokin ilmoittaa ''uusista tai kunnostetuista osista'' kasatulle T34:lle hinnat alkaen 850€, lienee sitten kunnostetun hinta tuo. 
Sierra Cosworth 4x4 -91