Isoille jarruille pääsylinteri

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Isoille jarruille pääsylinteri

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ti Maaliskuu 27. 16:18:08 2007

Tässä on tullut haalittua päivitys osia fiestan jarruihin, eteen laitan cossun levyt ja satulat ja tarkoituksena taakse laittaa ne rs2k:n levyt ja muut tykötarpeet kunhan ne löydän.

Siksi tässä on herännyt kysymys pääsyltyn riittävyydestä isommille jarrusylintereille.
Etupäässä männän halkaisia kasvaa kohtuu paljon ja takaa myös ehkä?

Eli jos joku on laitellut isompia rojuja autoonsa niin voisi valaista ennakkoon, että voin varautua etsimään isompaa pääsylinteriä, jos se vaikka jostakin mallista löytyisi isompana ja suht suoraan käyvänä!
#295

Rstf
Xr2i

jushi69
Viestit: 1143
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 14:02:09 2003
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 » Ti Maaliskuu 27. 16:30:00 2007

Kysy Autiolta pirkkalasta rs2k jarruja!
ite hain sieltä muutama viikko takaperin... hintakaan ei ollut päätä huimaava, ihme kyllä.
Mondeo 2.0 TDCI TitS -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-

#1290

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Maaliskuu 27. 16:46:10 2007

Mk5 Escortista löytyy 25.4mm halkaisijalla olevaa sylkkyä, noita nuo britit ovat sovittaneet Fiestaankin. Ilmeisesti menee aika kivuttomastikin vielä, kannattaa selailla www.fiestaturbo.com sivuja.

Jarrutasapainon takia voi joutua laittamaan säädettävät jarrupaineen säätimet tai virittää nykyisiä.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

koskar
Viestit: 2564
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ti Maaliskuu 27. 17:49:20 2007

Kiinnostaisi kanssa nelilähtöinen jarrupääsylkky mikä kävisi eskon nykyisiin putkiin suoraan. Motonetin RST:n(?) pääsylinteri on valultaan ok, mutta toiset kierteet puuttuu.
Escort Mk4 "RS2300i"

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ti Maaliskuu 27. 18:08:48 2007

Hartza kirjoitti:Mk5 Escortista löytyy 25.4mm halkaisijalla olevaa sylkkyä, noita nuo britit ovat sovittaneet Fiestaankin. Ilmeisesti menee aika kivuttomastikin vielä, kannattaa selailla www.fiestaturbo.com sivuja.

Jarrutasapainon takia voi joutua laittamaan säädettävät jarrupaineen säätimet tai virittää nykyisiä.
Varmaan tuo 25.4mm syltty löytyy jotain tehokkaamasta mallista xr3i/rs2k?
en ole vielä kerenny ite ettiä,mutta jos tiedät tarkemmin!

edit. näyttää löytyvän motonetin valikoimista 1.6-1.8 escorteista
#295

Rstf
Xr2i

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Maaliskuu 27. 22:01:39 2007

TÄSSÄ juttua asennuksesta, näköjään täytyy vaihtaa tehostajan kanssa pakettina +pientä askartelua.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ari » Ke Maaliskuu 28. 0:11:51 2007

Pelkkien etujarrujen vaihto ei vielä vaadi toimenpiteitä, mutta jos taakse levyt laittaa niin sitten se MK5 koppasen escon pääsylinteri ja tehostin.

Mulla on fiestassa nelikkocossun jarrut edessä ja hyvin pelaa. Pysähtyvyys ihan eri luokkaa kun vakioilla eikä häivy radallakaan. Levyinä red-dot ja paloina ferodo ds 2000. Takarumpujarrut riittävät rata-ajossakin, fiestan perä ei pajoa paina ja avonaisella vanteella jäähtyvätkin. Onhan ne levyt tietysti hienomman näköiset.

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ke Maaliskuu 28. 8:24:31 2007

Ari kirjoitti:Pelkkien etujarrujen vaihto ei vielä vaadi toimenpiteitä, mutta jos taakse levyt laittaa niin sitten se MK5 koppasen escon pääsylinteri ja tehostin.

Mulla on fiestassa nelikkocossun jarrut edessä ja hyvin pelaa. Pysähtyvyys ihan eri luokkaa kun vakioilla eikä häivy radallakaan. Levyinä red-dot ja paloina ferodo ds 2000. Takarumpujarrut riittävät rata-ajossakin, fiestan perä ei pajoa paina ja avonaisella vanteella jäähtyvätkin. Onhan ne levyt tietysti hienomman näköiset.
Olen huomannut noitten takajarrujen tehokkuuuden, nytkin tiukissa jarrutuksissa auto tarjoaa perää edelle suht herkästi onhan koppaa kevennetty rajusti, joten vois pärjätä niilläkin.
Onhan se levy paljon huoltovapaampi ja turvallisempi, jos vaikka kengät pääseekin kiilaantumaan reilussa nopeudessa niin voi heittää hyvästit :?

Haetaan luotettavuutta ja tietysti saa ne kaverit hiljaiseksi jotka rummuista naljaillee :)
#295

Rstf
Xr2i

KELMUPAA
Viestit: 575
Liittynyt: La Joulukuu 11. 23:43:06 2004
Paikkakunta: yloejaervi

Viesti Kirjoittaja KELMUPAA » To Maaliskuu 29. 13:11:12 2007

nii, olikos ne rs2000 takajarrut ihan pulttaa kii tohon 3 fiestaan? et selviääkö jarruputken taittelulla?

KELMUPAA
Viestit: 575
Liittynyt: La Joulukuu 11. 23:43:06 2004
Paikkakunta: yloejaervi

Viesti Kirjoittaja KELMUPAA » Ma Huhtikuu 2. 20:05:50 2007

hä ? kertokaa ny jos tiätte...

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ke Huhtikuu 25. 20:11:37 2007

Onkos tuo pääsylkky ja tehostin sama karvahatuissa ja rs2k mallissa? minulla on yksi etuveto rs2k:n tehostin ja sylinteri niin äkkiseltään näyttää siltä ettei niitä sinne laitella. Varmaan pitäs olla absiton versio jos meinaa saada ne kiinni?
Viimeksi muokannut Etuveto, To Huhtikuu 26. 0:11:44 2007. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#295

Rstf
Xr2i

koskar
Viestit: 2564
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ke Huhtikuu 25. 23:21:26 2007

fiffe kirjoitti:Onkos tuo pääsyltty ja tehostin sama karvahatuissa ja rsk2 mallissa? minulla on yksi etuveto rs2k:n tehostin ja sylinteri niin äkkiseltään näyttää siltä ettei niitä sinne laitella. Varmaan pitäs olla absiton versio jos meinaa saada ne kiinni?
Katoin messuilla sun frst:n pääsylinteriä ja meinasin kysyäkkin, että kuinka suuri/pieni tuo on. RS2K:n sylkky on kaksilähtöinen eli ABSillinen, mutta noista karvahatuista en kyllä tiedä? Jonkun ison luettelonkin joskus selailin läpi, että olisiko mitään sopivaa sylinteriä mikä menisi suoraan, mutta ei tullut vastaan.
Escort Mk4 "RS2300i"

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » To Huhtikuu 26. 0:20:09 2007

koskar kirjoitti:
fiffe kirjoitti:Onkos tuo pääsyltty ja tehostin sama karvahatuissa ja rsk2 mallissa? minulla on yksi etuveto rs2k:n tehostin ja sylinteri niin äkkiseltään näyttää siltä ettei niitä sinne laitella. Varmaan pitäs olla absiton versio jos meinaa saada ne kiinni?
Katoin messuilla sun frst:n pääsylinteriä ja meinasin kysyäkkin, että kuinka suuri/pieni tuo on. RS2K:n sylkky on kaksilähtöinen eli ABSillinen, mutta noista karvahatuista en kyllä tiedä? Jonkun ison luettelonkin joskus selailin läpi, että olisiko mitään sopivaa sylinteriä mikä menisi suoraan, mutta ei tullut vastaan.
Tuossa aikaisemmin yritin tilata motonetistä escortin 25.4mm Sylinteriä malliksi,mutta ei niitä silloin saanut. Pitänee käydä nuohoomassa jonkin absittoman(jos on??) mk5 escon pellin alla, jos vaikka viisastus. Rs:n pääsylinteri on ainakin kapeammalla pulttijaolla ja tehostin ehkä hiukan isompi.
#295

Rstf
Xr2i

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » To Huhtikuu 26. 20:54:55 2007

fiffe kirjoitti:Tuossa aikaisemmin yritin tilata motonetistä escortin 25.4mm Sylinteriä malliksi,mutta ei niitä silloin saanut. Pitänee käydä nuohoomassa jonkin absittoman(jos on??) mk5 escon pellin alla, jos vaikka viisastus. Rs:n pääsylinteri on ainakin kapeammalla pulttijaolla ja tehostin ehkä hiukan isompi.
Saan varmaan huomenna käsiini tuollaisen escon sylkyn, voin jossain välissä mittailla ja ihmetellä miltä se näyttää. Melko varmasti helpointa on pakettina sovittaa tuota isompaa sylinteriä...
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » To Huhtikuu 26. 23:09:15 2007

Hyvä juttu. Mittoja ja kuvia kehiin niin saadaan selkoa asiasta :wink:

Tehostin ei ainakaan saa turvota yhtään jos meinaa ettei ota paineensäätimeen kiinni,ainakin tuohon fse:n malliin joka on tukin päässä.

Lähinnä minua kiinostaisi tarkka escon malli ja ikä josta sylinteri ja tehostin käy, lopun pystyy kyllä rakentamaan jos jotain tulee eteen
#295

Rstf
Xr2i

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Pe Huhtikuu 27. 11:56:59 2007

fiffe kirjoitti:Hyvä juttu. Mittoja ja kuvia kehiin niin saadaan selkoa asiasta :wink:

Tehostin ei ainakaan saa turvota yhtään jos meinaa ettei ota paineensäätimeen kiinni,ainakin tuohon fse:n malliin joka on tukin päässä.

Lähinnä minua kiinostaisi tarkka escon malli ja ikä josta sylinteri ja tehostin käy, lopun pystyy kyllä rakentamaan jos jotain tulee eteen
Tommonen se sit on, pulttiväli on 59mm ja pituus kiinnityspinnasta ~117mm
Toinen kuva

Voin myös myydä pois, Motonetin hintaan :)

Edit: Sen verran vielä lisään, että palikka on kuvassa "väärinpäin" Pöytää vasten on säiliön kaksi lähtöä... :oops:
Viimeksi muokannut Hartza, Pe Huhtikuu 27. 14:24:48 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Huhtikuu 27. 12:22:03 2007

fiffe kirjoitti:Olen huomannut noitten takajarrujen tehokkuuuden, nytkin tiukissa jarrutuksissa auto tarjoaa perää edelle suht herkästi onhan koppaa kevennetty rajusti, joten vois pärjätä niilläkin.
Onhan se levy paljon huoltovapaampi ja turvallisempi, jos vaikka kengät pääseekin kiilaantumaan reilussa nopeudessa niin voi heittää hyvästit :?

Haetaan luotettavuutta ja tietysti saa ne kaverit hiljaiseksi jotka rummuista naljaillee :)
Tuota krhömm... puhutaanko nyt siis takajarrulevyistä? Millä perusteella ne ovat _huoltovapaammat_ kuin jarrurummut, oikeasti? Levyjarrut takana ovat juuri yhdet helvetin perkeleet, jotka avonaisena keräävät likaa ja talvella jäätä jne ja jumiutuvat sitten ajan myötä kevyessä vähäisessä käytössä. Rata- ja harrastevehkeet asia erikseen, joissa myös takajarruja kanssa käytetään eikä vain hissutella kaupunkijarrutuksia eli takajarrut eivät oikein ikinä tahdo lämmitä.

Etupäällähän se suurin jarrutus tapahtuu, koska siellä on suurin paino jarrujen päällä. En tiedä mikä on Fiestan painojakauma, mutta voisin kuvitella sen olevan Escortin tavoin aika etupainoinen. Hatchback V6 Skorppissa painot menevät etu/taka 53/47, joten takajarruillekin jakaantuu töitä painavassa autossa kunnon jarrutuksissa. Escort/Fiesta painosta ehkä 60% tai 70% edessä?

Fiestassa saa varmaan lähes sata varmasti varautua jarrutasapainon säätöön etu- ja takapään välillä, jos laittaa levyt taakse. Muuten se on Escortin tavoin poikittain jarrutettaessa (lähde: Fast Ford lehden monet artikkelit aiheesta).

Ymmärrän kyllä pointtisi siitä, että monet ihmettelevät "häh, tässä on takana rummut?". Minullakin on käynyt levyjen saaminen taakse mielessä. Kunhan nyt saisi edes koko auton ensin ajoon...

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Pe Huhtikuu 27. 14:00:21 2007

Tämä minun auto tuskin tulee lunta/jäätä näkemään joten laitan levyt kun saan osat haalittua. Nyt on kyse huollon helppoudesta ei tarvitse aina vasaroida rumpuja irti ja on vähemmän liikkuvia/särkyviä osia. Vaikka onhan noissa rs2k:n jarruissakin käkkäri rummulla.
#295

Rstf
Xr2i

jushi69
Viestit: 1143
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 14:02:09 2003
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 » Ma Kesäkuu 4. 19:20:20 2007

Hieman vertailua:

1.6i escortista molemmat tehostajat ja pääsyltyt
vasen tehostaja n. 23-24cm, oikea n. 21cm pääsyltyt molemmissa Ø23,8mm

Fiestan alkuperänen tehostaja on n. 21cm eli laitan tuon 23-24cm olevan kiinni ja hommaan Ø25,4 olevan pääsylinterin

kuva jossa vasemmalla isoin tehostaja, keskellä Fiestan alkuperänen ja oikealla pikkunen escortin tehostin.
ja vielä ylhäältä

ei mennyt mulle oikein perille mitä ne tuolla FiestaTurbo.comissa lyhentää 20-25mm, jos joku viittis selventää? esim. täällä
eikä mun tehostajissa oo tommosta haarukkaa vai pitääkö se tehä tohon?
Mondeo 2.0 TDCI TitS -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-

#1290

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ma Kesäkuu 4. 20:35:09 2007

jushi69 kirjoitti:Hieman vertailua:

1.6i escortista molemmat tehostajat ja pääsyltyt
vasen tehostaja n. 23-24cm, oikea n. 21cm pääsyltyt molemmissa Ø23,8mm

Fiestan alkuperänen tehostaja on n. 21cm eli laitan tuon 23-24cm olevan kiinni ja hommaan Ø25,4 olevan pääsylinterin

kuva jossa vasemmalla isoin tehostaja, keskellä Fiestan alkuperänen ja oikealla pikkunen escortin tehostin.
ja vielä ylhäältä

ei mennyt mulle oikein perille mitä ne tuolla FiestaTurbo.comissa lyhentää 20-25mm, jos joku viittis selventää? esim. täällä
eikä mun tehostajissa oo tommosta haarukkaa vai pitääkö se tehä tohon?
Tossa puhutaan polkimelle menevän tangon lyhentämisestä, että poljin istuu oikealla korkeudella. Tota joutuu tosin hieman soveltamaan vasemmalta ohjattaviin autoihin, koko paketti on hieman erilainen...
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

jushi69
Viestit: 1143
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 14:02:09 2003
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 » Ma Kesäkuu 4. 20:50:36 2007

no sehän selittää... enpä ajatelllu ollenkaan et noi on väärän puolen ohjauksella :oops:
taitaa joutua jatkaan tuota tankoa mikä menee polkimelle melkein 20cm
Mondeo 2.0 TDCI TitS -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-

#1290

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ma Lokakuu 29. 13:45:12 2007

Tossa Brittien sivustoja selatessani mielenkiinto heräsi koko Fiestan taka-akselin korvaamista Escortin vastaavalla, lähinnä 4x4 levyjarrullisen mallin. Miksei myös etuvetoisen akseli kävisi, semmosta tosin en ole kuvissa/livenä nähnyt. Ilmeisesti menisi aika kätevästi paikalleen ja ainakin nelivedon akseli olisi kiinnityksiltään lähes suoraan sopiva rungon takaosaan? Muutaman sentin leveämmälle akseli olisi tukivarsineen mutta tekisi alatukivarsista vaikka säädettävät... ja optio nelivedolle on aina plussaa :)

Jos jollain tollainen akseli olisi niin mitat kiinnostavat.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

koskar
Viestit: 2564
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ma Lokakuu 29. 16:10:13 2007

Hartza kirjoitti:Jos jollain tollainen akseli olisi niin mitat kiinnostavat.
Voisin kuvitella että joka pojalla ei noita tallissa ole? Jos tarkoitetaan RS2K 4wd taka-akselia? Etuvetoisen taka-akseleita sen sijaan on aina jollain tallissa varalla :D.
Escort Mk4 "RS2300i"

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ma Lokakuu 29. 17:53:51 2007

koskar kirjoitti:
Hartza kirjoitti:Jos jollain tollainen akseli olisi niin mitat kiinnostavat.
Voisin kuvitella että joka pojalla ei noita tallissa ole? Jos tarkoitetaan RS2K 4wd taka-akselia? Etuvetoisen taka-akseleita sen sijaan on aina jollain tallissa varalla :D.
Juu ei varmaan, Autiolla näkyy edelleenkin olevan semmonen osina myynnissä. Jos joku sen auton ostaa niin voin edullisesti lunastaa voimansiirron siitä ;)

Onkos toi RS2000:n taka-akseli semmonen jäykkä H-palkki vai tämmönen
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ma Lokakuu 29. 19:18:52 2007

jushi69 kirjoitti:Hieman vertailua:

1.6i escortista molemmat tehostajat ja pääsyltyt
vasen tehostaja n. 23-24cm, oikea n. 21cm pääsyltyt molemmissa Ø23,8mm

Fiestan alkuperänen tehostaja on n. 21cm eli laitan tuon 23-24cm olevan kiinni ja hommaan Ø25,4 olevan pääsylinterin

kuva jossa vasemmalla isoin tehostaja, keskellä Fiestan alkuperänen ja oikealla pikkunen escortin tehostin.
ja vielä ylhäältä
Paljon noissa on kiinnityspulttien väli? Entäs tehostimen sisään menevän osuuden halkaisija ja pituus?
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ma Lokakuu 29. 21:05:18 2007

Rs2k:n tehostimessa: kiinnityspulttien väli n.75mm 4kpl,
sylinterin kiinnitys n.60mm ja tehostimen reikä sylinterille n.43mm
koko halkaisia n.240mm, Muuta en muista.
#295

Rstf
Xr2i

jushi69
Viestit: 1143
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 14:02:09 2003
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 » Ti Marraskuu 13. 22:43:16 2007

Tässä olis paikoillaan
vielä pitäs nuo putket laitella ja säädin takajarruille
vielä toinen kuva
Mondeo 2.0 TDCI TitS -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-

#1290

KELMUPAA
Viestit: 575
Liittynyt: La Joulukuu 11. 23:43:06 2004
Paikkakunta: yloejaervi

Viesti Kirjoittaja KELMUPAA » Ke Marraskuu 14. 9:40:53 2007

mikäs sylkky/tehostin toi on ?

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » To Marraskuu 15. 10:13:42 2007

KELMUPAA kirjoitti:mikäs sylkky/tehostin toi on ?
Näyttäis olevan Escortista, melko varmasti 25,4mm halkaisijalla sylkky.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

jushi69
Viestit: 1143
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 14:02:09 2003
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 » To Marraskuu 15. 14:29:14 2007

vm. 93 1.6i escortista tehostaja ja pääsyltty
tehostajan ulkomitta n. 23-24cm
pääsylinteri on se Ø25,4
Mondeo 2.0 TDCI TitS -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-

#1290

KELMUPAA
Viestit: 575
Liittynyt: La Joulukuu 11. 23:43:06 2004
Paikkakunta: yloejaervi

Viesti Kirjoittaja KELMUPAA » To Marraskuu 15. 15:56:49 2007

joutuko sitä paljo muokkaan fiestaan ?

jushi69
Viestit: 1143
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 14:02:09 2003
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 » To Marraskuu 15. 16:10:20 2007

tehostimen tankoa joutuu jatkamaan n. 20cm
escortin tehostin menee fiestan "tehostin telineeseen" kiinnitysreikiä isontamalla...
Mondeo 2.0 TDCI TitS -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-

#1290

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » To Marraskuu 15. 17:57:48 2007

Tässä kuvassa tankojen eron huomaa. Reiät on escon tehostajassa symmetrisesti n.75mm välen ja fiestan tehostajassa yksi pultti on heitetty jostain syystä sivuun muihin pultteihin nähden. Vinkua kiinnitysreikiin ja korilaatat muttereiden alle niin homma toimii.
#295

Rstf
Xr2i

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ti Heinäkuu 1. 9:18:45 2008

Pääsylintereistä sen verran, että eikös rungossa ole halkaisija merkitty esim "23" (23,8mm) ja "25" (25,4mm)?

Kävin tuossa äsken romiksella hiplailemassa jonkun loppupään 1.6i zetec escon pääsylkky/tehostinhässäkkää ja pettymykseksi pääsylinterissä oli "23". Tehostimen halkaisija oli n.23cm.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

tezu
Viestit: 1075
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 22:22:26 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja tezu » Su Heinäkuu 6. 16:33:34 2008

kovin oon koittanu hakea tollasta 25 pääsylinteriä mut tuntuu olevan aika vähän myynnissä... Tarvii varmaa mennä romiksille kans pyörimään ja repimään irti... Sopiiki noi escorttien kaikki pääsylinterit ja tehostajat yhteen?

löytyy siis jo isotehostaja pienemmällä pääsylinterillä
#981
Porsche 911
Fiesta mk3 zetec
Focus STW
Focus STW TDI

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Su Heinäkuu 6. 16:46:53 2008

Mulla on ylimääräsenä uusi tuommonen samanlainen pääsylinteri mitä on jushi69 ja fiffellä. Jos kiinnostaa niin laittakaa yv:tä

Edit. Meni jo :D
Viimeksi muokannut AnttiR, Su Heinäkuu 6. 21:12:26 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #1112

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Su Heinäkuu 6. 20:22:30 2008

Mitenkähän muuten Mondeon pääsylinteri istuu tuohon escortin tehostimeen? Niissä näyttäisi olevan tuota 25,4mm pääsylinteriä.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Joulukuu 6. 17:03:26 2013

jouni kirjoitti:Mitenkähän muuten Mondeon pääsylinteri istuu tuohon escortin tehostimeen? Niissä näyttäisi olevan tuota 25,4mm pääsylinteriä.
Vanhoja aiheita kaivellen mutta onkos tuosta tietoa kuinka se sinne asettuisi? Samaista sinne itse mietiskellyt.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin