BC- laatikon tasauspyörästön laakerien vaihto(Quaife ATB)

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ari
CRSC jäsen 2019
Viestit: 613
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

BC- laatikon tasauspyörästön laakerien vaihto(Quaife ATB)

Viesti Kirjoittaja Ari » To Kesäkuu 9. 14:35:38 2016

Moi! Olisi edessä BC-laatikon tasauspyörästön laakereiden vaihto. Nopeusmittari vatkaa jo pahasti, mutta laatikko toimii normisti eikä ole ylimääräisiä ääniä.
Mitä pitäisi hankkia laakereiden ja uuden mittarinpyörittäjän lisäksi, niin että homma menisi kerralla maaliin :?: Tiivisteitä stefoja?
Tuo Guaife ATB menisi nyt samalla paikoilleen kun paikat on auki http://www.burtonpower.com/quaife-atb-d ... alsd3.html

PS. Itselleni vastaten, eipä nuo tiivisteet kalliitta ole. Burtonilta samalla kuin guaife ATB saisi kaikki tiivisteet ja laakerit, mutta mittarinpyörittäjää siellä ei näy olevan.

Osat saapui. Mutta Burton sössinyt noiden laakereiden kanssa. Toinen oli NTN laakeri ja se ok, toinen Koyo ja liian iso sisä- että ulkokehältäkin. Molemmissa burtonin sama koodi GBBC604. Jossain käynyt kämmi. Onneksi ei ole vielä laatikko levällään.

Taidan ostaa vielä sen mittarinpyörittäjän rattaan joka tulee tasauspyörästöön, niin ei tarvitse vanhasta tasauspyörästöstä repiä laakeria irti että sen rattaan saisi sieltä.
Viimeksi muokannut Ari, To Elokuu 25. 9:23:44 2016. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ari
CRSC jäsen 2019
Viestit: 613
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re: BC- laatikon tasauspyörästön laakerien vaihto

Viesti Kirjoittaja Ari » Ke Elokuu 24. 14:19:17 2016

Ehti vierähtää tovi ennenkuin laatikkoremppa aloitettiin. Viimeviikolla sitten tehtiin. Mulla autolle vain säilytyspaikka hallissa, tosin pikkuremppoja voi tehdä. Joten kaverin omakotitalon pihalla suunniteltiin homma tehtäväksi. Viime viikko kuitenkin oli sen verran sateista, että kaveri laittoi laatikon kuntoon kuurojen välissä. On eläkkeellä oleva mersuasentaja. Itse en sitten ehtinyt paikalle ollenkaan. No luulen että olisin ollut vain tiellä :oops:
Kuskin puolen laatikon kuori oli hieman kärsinyt kun viallinen laakeri oli laakeripesää jyrsinyt, ei kuitenkaan pahasti. Pistepuikolla laakeripesää turvottamalla oli laakeri istunut paikoilleen.

Kyllä tuollainen torsenlukko pitäisi olla vakiona etuvetoautossa. On kyllä hyvä peli. Normiajossa ei huomaa mitään poikkeavaa, reippaassa ajossa ei vetele eikä puske ja mikä parasta ei sudi enää. Nyt pitäisi saada lisää tehoa :shock:

njietro
CRSC jäsen 2019
Viestit: 727
Liittynyt: Su Marraskuu 18. 19:15:45 2007

Re: BC- laatikon tasauspyörästön laakerien vaihto(Quaife ATB)

Viesti Kirjoittaja njietro » Pe Syyskuu 6. 11:46:34 2019

mulla on VAL-racingin torseni ja oon kans tykänny! Laatikko IB5 mutta sehä on melkein sama.

VAL-racingia saa 400 eurolla :shock:
Ford Escort 1989, omamäntänen 2.0 silvertop ja kissanpään kokone Mitsubishi TD04-19T turbo. Dynossa 278whp/398wnm ja männät tulee halkeen todennäkösesti ennen juhannusta.

Ari
CRSC jäsen 2019
Viestit: 613
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re: BC- laatikon tasauspyörästön laakerien vaihto(Quaife ATB)

Viesti Kirjoittaja Ari » Pe Syyskuu 6. 14:24:27 2019

Kyllä on halpoja enkä ole kyllä kenkenkään kuullut moittivankaan noita. Harmi kun en itse näistä tiennyt kun quaiffen tilasin :(

Vastaa Viestiin