Piper 285t nokka
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Piper 285t nokka
Lueskelin että tuollasen nokan kanssa pitäs jousetkin vaihtaa? Pohjaako orkkikset ihan varmasti?
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: Pe Toukokuu 7. 0:24:25 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Piper 285t nokka
Juu pohjaa vakiot. Ei kannata niillä kokeillaJanska kirjoitti:Lueskelin että tuollasen nokan kanssa pitäs jousetkin vaihtaa? Pohjaako orkkikset ihan varmasti?
Ford Escort -87 / Piristetty föönillä ja megasquirt & spark *myyty
Corolla ke20 / zvh turbo projekti
Corolla ke20 / zvh turbo projekti
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Siinä on muistaakseni vielä suurempi nosto kuin t2:ssa, eli varmasti pohjaa. Tai en ole testannu, mutta kyllä ne t2:n mukana tulevat jouset ainakin on selvästi ohkasemmat kuin vakiot, joten tuskin sinne "huvikseen" ohuempia jousia täytyy laittaa.Janska kirjoitti:Ja kyseessä siis nimenomaan 285t nokka ei 285 t2
Edit: Jos jonkin firman kannan haluut kuulla, niin RallyRacen kaveri ainakin kertoo, että jouset täytyy vaihtaa, jos t2:n laittaa.
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Jos jonkin firman kannan haluut kuulla, niin RallyRacen kaveri ainakin kertoo, että jouset täytyy vaihtaa, jos t2:n laittaa.[/quote]
Kävin tänään hakemassa osia sieltä ja ukko myi mulle pokkana yläpääntiivistesarjan ilman venttiilikopan tiivistettä + nokka-akselin stefoja yms...Ei ollu ku kannentiiviste ja imu/pakosarjan tilkkeet...JA nokkapyörän hintakin just nyt sattu vähän nousemaan....
Heräs vaan ajatus että mahtaako olla luottamista siihen mitä höpöttelee...
Kävin tänään hakemassa osia sieltä ja ukko myi mulle pokkana yläpääntiivistesarjan ilman venttiilikopan tiivistettä + nokka-akselin stefoja yms...Ei ollu ku kannentiiviste ja imu/pakosarjan tilkkeet...JA nokkapyörän hintakin just nyt sattu vähän nousemaan....
Heräs vaan ajatus että mahtaako olla luottamista siihen mitä höpöttelee...
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kentin CVH35 toimii hyvin itsellä vakiojousilla. Nokissa siis nostoa lähes samat lukemat 11.5 vs. 11.63. Halvoista virijousista kannattaa pysyä erossa, koska niissä ainoa ero on ohuempi lanka jotta jousi ei pohjaisi niin helposti. Tuloksena siis löysempi jousi. Tuplajouset on sitten ne ainoat oikeat.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Tuli silloin keväällä arvottua tuota jousi hommaa kun kasasin konetta, kun siinä 285 t2 setin mukana tulleet jouset vaikutti tosiaan aika "löysiltä"ja lanka ohuemmalta vakioon verrattuna...ajattelin silloin kasata niillä kerta se oli suositus. Luulen nykyisellä koneella kierrosten nousevan ehkä lähemmäs 8000rpm , Joten minkälaisia tuplajousia sinne kannattaa ruveta etsimään?? Vai riittääkö vakiojouset minnekkä asti?JesseT kirjoitti:Kentin CVH35 toimii hyvin itsellä vakiojousilla. Nokissa siis nostoa lähes samat lukemat 11.5 vs. 11.63. Halvoista virijousista kannattaa pysyä erossa, koska niissä ainoa ero on ohuempi lanka jotta jousi ei pohjaisi niin helposti. Tuloksena siis löysempi jousi. Tuplajouset on sitten ne ainoat oikeat.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
http://www.pumaracing.co.uk/cvh.htmPumaracing kirjoitti:Double valve spring system £85 - Trying to run double springs such as those that come with most cam kits on the standard caps and spring bases doesn't work properly. The springs aren't located correctly and usually either the inner or outer spring goes coilbound long before the other one. Consequently the correct preload isn't generated and the engine won't rev as high as it ought to. In fact it isn't unusual for the double springs available from the well known cam companies to valve bounce at lower rpm than the standard springs - 6,500 rpm has been reported to us by several customers.
I must also add a warning about the so called "uprated" single valve springs sold by the cam companies with their high lift cams. These springs, far from being uprated, are actually weaker than the standard Ford springs. To enable the fitment of higher lift cams without the spring going coil bound these non standard single springs are just made from thinner and hence weaker wire which allows them to compress to a shorter length. This gives the clearance the high lift cam needs but means valve bounce long before the cam wants to stop revving. It beggars belief that such useless equipment is still being sold after so many years but that's the tuning industry in this country for you. The only proper solution for high rpm engines is correctly designed double springs like our own.
Our own system is designed to solve all these problems and enable rpms close to 7,500 on the hydraulic lifters and higher still on solid lifters. It is designed for cams that lift more than 450 thou which is about the limit for the standard valve springs but can be used with any cam, even the standard one, if desired. It will cope with lifts up to 550 thou which is higher than any cam currently available. It includes spring caps machined to locate the inner spring properly and requires your old caps on exchange. It also includes special high quality stem seals which won't go hard like the standard Ford ones and thick spring seat washers machined from steel bar which properly locate the inner and outer spring and sets the correct preload for high rpm use. We strongly recommend that even if you buy your cam from someone else, just get the cam rather than the cam kit and use our spring system with it. It'll be cheaper in the long run than buying a complete cam kit, finding it valve bounces before the engine wants to stop revving and then have to buy proper springs again to solve the problem.
Fitting Instructions For Double Spring System
Many CVH heads have a burr on the inside edge of the aluminium valve spring seat around the valve guide. Remove this with the end of a small file or scraper until the entire seat surface is flat. Fit the 4mm thick seat washer with the recessed side uppermost. This recess locates the inner spring. Then fit the stem seals. Lubricate inside with oil and tap gently into place on the valve guide with a small socket or length of tube. Fit the valve and spring in the normal way, making sure the inner spring locates into the washer recess. Copyright David Baker and Puma Race Engines
Nuo on kuulemma "ne" tuplajouset mitkä pitää olla. Newman cams myy tuplajousisarjaa myös 45+28£+vat. Muihin firmoihin luotto on sitten astetta pienempi.
Viimeksi muokannut JesseT, Ti Lokakuu 3. 17:42:30 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1