efistä ja megaquirts:ta ?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

wertaid
Viestit: 65
Liittynyt: Pe Syyskuu 3. 17:58:14 2004
Paikkakunta: Kaustinen

efistä ja megaquirts:ta ?

Viesti Kirjoittaja wertaid » Ma Syyskuu 18. 22:03:47 2006

Muutamia kysymyksiä mihin tarvis vastauksen..

Toimiiko megasquirt ryhmä ruiskutuksella vai skventti ruiskutuksella ?

Mitkä anturit käy efi ruiskuun et saa pelamaan megaquirtin ja kyse escortin efi ruiskusta eli minkälainen pyörintä nopeus anturi käy ja minkälainen imuilman lämmöanturi käy ja muut anturit minkä lasia ?

Tarviiko home singaalia?

Minkä laisia suuttimia olette käytänny efi ja megasquirt yhdistelmässä ?

koskar
Viestit: 2564
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: efistä ja megaquirts:ta ?

Viesti Kirjoittaja koskar » Ma Syyskuu 18. 23:16:49 2006

Kahden ryhmissä toimii. Lähes minkä tahansa anturin saa toimimaan kalibroimalla ja EFi ruiskusta voi käyttää oikeastaan kaikkia (ilman- ja vedenlämpö, TPS). Pyörintänopeuden ottaminen riippuu esim. mikä sytkä sulla on? Mikä on home-signaali? Ja suuttimiksi käy sopivalla virtauksella olevat normaalit suuttimet. Siinä lyhyesti. OZ alkaa niin ei ehdi kirjoitella ;).

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ma Syyskuu 18. 23:19:18 2006

Ryhmässä suuttimet ruikkii.
Vesi ja ilmanlämpöantureiksi käy about kaikki mitä tavallisesti käytetään, esim efin vakiot menevät, levylle vain pari vastusta muuttaa riippuen lämpöantureista.

Pyörintänopeustieto riippuen kokoonpanosta, puolalta tai jos sytytystä ohjaa niin jostain muualta esim RST:n hall anturillinen jakaja käy suoraan samoin kuin efin EDIS hukkakipinä ja monet muut.
Täällä vaihtoehtoja.

Jos tuo home-signaali on jonkinlainen ykk-tunnistus niin ei tarvitse, riippuen minkälaista sytkää/trikkeripyörää käytät niin voi tarvita 2nd trikkerin josta lisää yo linkissä. TPS potikka tyyppinen, efin oma menee bolt-on. Efistä kaikki menee siis pienillä muutoksilla megan kanssa.
CVH efiä tarkoitan mistä ilmeisesti oli kyse?

Suuttimina helpoiten korkearesistanssiset jotka menevät suoraan. Matalaresistanssiset etuvastuksilla menevät myös tai sitten V3 levyllä suoraan myös ne tai V2.2 levyllä ulkoisen flyback boardin kanssa.
Jos käyttää esim partcolta saatavaa settiä (V2.2 levy siis) on helpoin korkearesistanssiset suuttimet ja ehkäpä uusin hires-koodi jolla suht isotkin suuttimet pitäisivät toimia ok. Hires koodin kanssa täytyy käyttää joko kork.res. suuttimia tai mat.res. suuttimia etuvastuksilla.
Suuttimien koko tehotavoitteen mukaan.

Jos on taas MSII prosessori niin sille on omat koodinsa...

EDIT: koskari ehtikin jo

wertaid
Viestit: 65
Liittynyt: Pe Syyskuu 3. 17:58:14 2004
Paikkakunta: Kaustinen

Viesti Kirjoittaja wertaid » Pe Syyskuu 22. 9:56:33 2006

miten mega. Miten bensan paine vakio paine vai imusarjan paineen mukaan muuttuva?

juu kysehän oli just tosta cvh-efistä..
juu sytkäks on tulos edis-4... Mitäs tos pitää ottaa huomioon kun laittaa kyseisen sytkän ? lähinnä täst kaaviosta jos joku vois suomentaa mitä noi kyseiset lyhenteet on niin auttais jo kummasti asennusta. :wink:
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... wiring.gif

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » Pe Syyskuu 22. 10:14:54 2006

Bensanpaine säädetään imusarjan paineen mukaan, jotta suuttimien bensakiskon ja imusarjan välinen paine-ero pysyy vakiona.

Kuvan lyhenteistä:

VR = triggeripyörän anturi
GND = Maa :)
CTO = Clean Tach Output (Vaikka kiekkamittarille, ei pakollinen)
PIP = Kierroslukutieto Megalle.
SAW = ennakkotieto Megalta EDIS4 boksille.
IDM = Ilmeisesti joku EDIS boksin diagnostiikkaportti... Ei käytössä ainakaan mulla.

Noista PIP ja SAW piuhoista ei tartte muuta ymmärtää kuin että tökkää ne oikeisiin pinneihin megaan ja konffaa sen sitten vastaamaan kytkentää. Lähinnä siis sen, että onko tuo SAW piuha kiini 25,30 vai 36 pinnissä.

Suurinpiirtein noin.... Viisaammat korjatkoot jos on aihetta....

- Kimmo

wertaid
Viestit: 65
Liittynyt: Pe Syyskuu 3. 17:58:14 2004
Paikkakunta: Kaustinen

Viesti Kirjoittaja wertaid » La Syyskuu 30. 10:00:00 2006

Minkälainen bensa-paineen säädin olis hyvä efi ja megaquirt yhdistelmälle ??

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » La Syyskuu 30. 11:09:46 2006

wertaid kirjoitti:Minkälainen bensa-paineen säädin olis hyvä efi ja megaquirt yhdistelmälle ??
Sellainen joka nostaa b-painetta ahtopaineen noustessa.
Esim se efin vakio on sellainen ja jos sulla se on niin varmaan järkevin laittaa se.

Tarvittaessa voi ajatella kertovaa säädintäkin, mutta noista halvoista Malpasseista on ollut ristiriitaisia kokemuksia.

voortimies
Ylläpitäjä

säätimestä

Viesti Kirjoittaja voortimies » La Syyskuu 30. 21:45:45 2006

Mulla tiedossa sopiva malli.. Löytyy kummastakin autosta Ralli ja turbo versiosta.
Merkkiä en muista mut on säädettävä ja 3-kalvoinen eli säätelee ahtojen mukaan tarvittaessa.

Hienoa kun löytyi ne viat koneesta:)
nyt vaan mäntä kauppaan!
Tulen tässä katsomaan ja tarkistamaan sen lohkon ja katotaan samalla sitä efin kantta jos hiotaan siihen venttiilit jne..

wertaid
Viestit: 65
Liittynyt: Pe Syyskuu 3. 17:58:14 2004
Paikkakunta: Kaustinen

Re: säätimestä

Viesti Kirjoittaja wertaid » Ma Lokakuu 2. 22:31:08 2006

voortimies kirjoitti:Mulla tiedossa sopiva malli.. Löytyy kummastakin autosta Ralli ja turbo versiosta.
Merkkiä en muista mut on säädettävä ja 3-kalvoinen eli säätelee ahtojen mukaan tarvittaessa.

Hienoa kun löytyi ne viat koneesta:)
nyt vaan mäntä kauppaan!
Tulen tässä katsomaan ja tarkistamaan sen lohkon ja katotaan samalla sitä efin kantta jos hiotaan siihen venttiilit jne..
No hyvä et on tiedos sopiva paineen säädin pistetään se ostos listalle.. :D
juu sieltähän se vika löytyi.. nyt vain mäntä kauppaan.. juu tuu käväseen kyläs, niin katotaan sit tarkemmin..

Vastaa Viestiin