efistä ja megaquirts:ta ?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: Pe Syyskuu 3. 17:58:14 2004
- Paikkakunta: Kaustinen
efistä ja megaquirts:ta ?
Muutamia kysymyksiä mihin tarvis vastauksen..
Toimiiko megasquirt ryhmä ruiskutuksella vai skventti ruiskutuksella ?
Mitkä anturit käy efi ruiskuun et saa pelamaan megaquirtin ja kyse escortin efi ruiskusta eli minkälainen pyörintä nopeus anturi käy ja minkälainen imuilman lämmöanturi käy ja muut anturit minkä lasia ?
Tarviiko home singaalia?
Minkä laisia suuttimia olette käytänny efi ja megasquirt yhdistelmässä ?
Toimiiko megasquirt ryhmä ruiskutuksella vai skventti ruiskutuksella ?
Mitkä anturit käy efi ruiskuun et saa pelamaan megaquirtin ja kyse escortin efi ruiskusta eli minkälainen pyörintä nopeus anturi käy ja minkälainen imuilman lämmöanturi käy ja muut anturit minkä lasia ?
Tarviiko home singaalia?
Minkä laisia suuttimia olette käytänny efi ja megasquirt yhdistelmässä ?
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Re: efistä ja megaquirts:ta ?
Kahden ryhmissä toimii. Lähes minkä tahansa anturin saa toimimaan kalibroimalla ja EFi ruiskusta voi käyttää oikeastaan kaikkia (ilman- ja vedenlämpö, TPS). Pyörintänopeuden ottaminen riippuu esim. mikä sytkä sulla on? Mikä on home-signaali? Ja suuttimiksi käy sopivalla virtauksella olevat normaalit suuttimet. Siinä lyhyesti. OZ alkaa niin ei ehdi kirjoitella
.

-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Ryhmässä suuttimet ruikkii.
Vesi ja ilmanlämpöantureiksi käy about kaikki mitä tavallisesti käytetään, esim efin vakiot menevät, levylle vain pari vastusta muuttaa riippuen lämpöantureista.
Pyörintänopeustieto riippuen kokoonpanosta, puolalta tai jos sytytystä ohjaa niin jostain muualta esim RST:n hall anturillinen jakaja käy suoraan samoin kuin efin EDIS hukkakipinä ja monet muut.
Täällä vaihtoehtoja.
Jos tuo home-signaali on jonkinlainen ykk-tunnistus niin ei tarvitse, riippuen minkälaista sytkää/trikkeripyörää käytät niin voi tarvita 2nd trikkerin josta lisää yo linkissä. TPS potikka tyyppinen, efin oma menee bolt-on. Efistä kaikki menee siis pienillä muutoksilla megan kanssa.
CVH efiä tarkoitan mistä ilmeisesti oli kyse?
Suuttimina helpoiten korkearesistanssiset jotka menevät suoraan. Matalaresistanssiset etuvastuksilla menevät myös tai sitten V3 levyllä suoraan myös ne tai V2.2 levyllä ulkoisen flyback boardin kanssa.
Jos käyttää esim partcolta saatavaa settiä (V2.2 levy siis) on helpoin korkearesistanssiset suuttimet ja ehkäpä uusin hires-koodi jolla suht isotkin suuttimet pitäisivät toimia ok. Hires koodin kanssa täytyy käyttää joko kork.res. suuttimia tai mat.res. suuttimia etuvastuksilla.
Suuttimien koko tehotavoitteen mukaan.
Jos on taas MSII prosessori niin sille on omat koodinsa...
EDIT: koskari ehtikin jo
Vesi ja ilmanlämpöantureiksi käy about kaikki mitä tavallisesti käytetään, esim efin vakiot menevät, levylle vain pari vastusta muuttaa riippuen lämpöantureista.
Pyörintänopeustieto riippuen kokoonpanosta, puolalta tai jos sytytystä ohjaa niin jostain muualta esim RST:n hall anturillinen jakaja käy suoraan samoin kuin efin EDIS hukkakipinä ja monet muut.
Täällä vaihtoehtoja.
Jos tuo home-signaali on jonkinlainen ykk-tunnistus niin ei tarvitse, riippuen minkälaista sytkää/trikkeripyörää käytät niin voi tarvita 2nd trikkerin josta lisää yo linkissä. TPS potikka tyyppinen, efin oma menee bolt-on. Efistä kaikki menee siis pienillä muutoksilla megan kanssa.
CVH efiä tarkoitan mistä ilmeisesti oli kyse?
Suuttimina helpoiten korkearesistanssiset jotka menevät suoraan. Matalaresistanssiset etuvastuksilla menevät myös tai sitten V3 levyllä suoraan myös ne tai V2.2 levyllä ulkoisen flyback boardin kanssa.
Jos käyttää esim partcolta saatavaa settiä (V2.2 levy siis) on helpoin korkearesistanssiset suuttimet ja ehkäpä uusin hires-koodi jolla suht isotkin suuttimet pitäisivät toimia ok. Hires koodin kanssa täytyy käyttää joko kork.res. suuttimia tai mat.res. suuttimia etuvastuksilla.
Suuttimien koko tehotavoitteen mukaan.
Jos on taas MSII prosessori niin sille on omat koodinsa...
EDIT: koskari ehtikin jo
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: Pe Syyskuu 3. 17:58:14 2004
- Paikkakunta: Kaustinen
miten mega. Miten bensan paine vakio paine vai imusarjan paineen mukaan muuttuva?
juu kysehän oli just tosta cvh-efistä..
juu sytkäks on tulos edis-4... Mitäs tos pitää ottaa huomioon kun laittaa kyseisen sytkän ? lähinnä täst kaaviosta jos joku vois suomentaa mitä noi kyseiset lyhenteet on niin auttais jo kummasti asennusta.
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... wiring.gif
juu kysehän oli just tosta cvh-efistä..
juu sytkäks on tulos edis-4... Mitäs tos pitää ottaa huomioon kun laittaa kyseisen sytkän ? lähinnä täst kaaviosta jos joku vois suomentaa mitä noi kyseiset lyhenteet on niin auttais jo kummasti asennusta.

http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... wiring.gif
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Bensanpaine säädetään imusarjan paineen mukaan, jotta suuttimien bensakiskon ja imusarjan välinen paine-ero pysyy vakiona.
Kuvan lyhenteistä:
VR = triggeripyörän anturi
GND = Maa
CTO = Clean Tach Output (Vaikka kiekkamittarille, ei pakollinen)
PIP = Kierroslukutieto Megalle.
SAW = ennakkotieto Megalta EDIS4 boksille.
IDM = Ilmeisesti joku EDIS boksin diagnostiikkaportti... Ei käytössä ainakaan mulla.
Noista PIP ja SAW piuhoista ei tartte muuta ymmärtää kuin että tökkää ne oikeisiin pinneihin megaan ja konffaa sen sitten vastaamaan kytkentää. Lähinnä siis sen, että onko tuo SAW piuha kiini 25,30 vai 36 pinnissä.
Suurinpiirtein noin.... Viisaammat korjatkoot jos on aihetta....
- Kimmo
Kuvan lyhenteistä:
VR = triggeripyörän anturi
GND = Maa

CTO = Clean Tach Output (Vaikka kiekkamittarille, ei pakollinen)
PIP = Kierroslukutieto Megalle.
SAW = ennakkotieto Megalta EDIS4 boksille.
IDM = Ilmeisesti joku EDIS boksin diagnostiikkaportti... Ei käytössä ainakaan mulla.
Noista PIP ja SAW piuhoista ei tartte muuta ymmärtää kuin että tökkää ne oikeisiin pinneihin megaan ja konffaa sen sitten vastaamaan kytkentää. Lähinnä siis sen, että onko tuo SAW piuha kiini 25,30 vai 36 pinnissä.
Suurinpiirtein noin.... Viisaammat korjatkoot jos on aihetta....
- Kimmo
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Sellainen joka nostaa b-painetta ahtopaineen noustessa.wertaid kirjoitti:Minkälainen bensa-paineen säädin olis hyvä efi ja megaquirt yhdistelmälle ??
Esim se efin vakio on sellainen ja jos sulla se on niin varmaan järkevin laittaa se.
Tarvittaessa voi ajatella kertovaa säädintäkin, mutta noista halvoista Malpasseista on ollut ristiriitaisia kokemuksia.
-
- Ylläpitäjä
säätimestä
Mulla tiedossa sopiva malli.. Löytyy kummastakin autosta Ralli ja turbo versiosta.
Merkkiä en muista mut on säädettävä ja 3-kalvoinen eli säätelee ahtojen mukaan tarvittaessa.
Hienoa kun löytyi ne viat koneesta:)
nyt vaan mäntä kauppaan!
Tulen tässä katsomaan ja tarkistamaan sen lohkon ja katotaan samalla sitä efin kantta jos hiotaan siihen venttiilit jne..
Merkkiä en muista mut on säädettävä ja 3-kalvoinen eli säätelee ahtojen mukaan tarvittaessa.
Hienoa kun löytyi ne viat koneesta:)
nyt vaan mäntä kauppaan!
Tulen tässä katsomaan ja tarkistamaan sen lohkon ja katotaan samalla sitä efin kantta jos hiotaan siihen venttiilit jne..
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: Pe Syyskuu 3. 17:58:14 2004
- Paikkakunta: Kaustinen
Re: säätimestä
No hyvä et on tiedos sopiva paineen säädin pistetään se ostos listalle..voortimies kirjoitti:Mulla tiedossa sopiva malli.. Löytyy kummastakin autosta Ralli ja turbo versiosta.
Merkkiä en muista mut on säädettävä ja 3-kalvoinen eli säätelee ahtojen mukaan tarvittaessa.
Hienoa kun löytyi ne viat koneesta:)
nyt vaan mäntä kauppaan!
Tulen tässä katsomaan ja tarkistamaan sen lohkon ja katotaan samalla sitä efin kantta jos hiotaan siihen venttiilit jne..

juu sieltähän se vika löytyi.. nyt vain mäntä kauppaan.. juu tuu käväseen kyläs, niin katotaan sit tarkemmin..