Escort Mk4 RS Turbon korisarjan purku/asennus oikeaoppisesti

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Antti O
Viestit: 651
Liittynyt: Pe Toukokuu 14. 14:04:34 2004
Paikkakunta: Mikkeli

Escort Mk4 RS Turbon korisarjan purku/asennus oikeaoppisesti

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ti Tammikuu 12. 10:24:07 2010

Olen suunnitellut keväällä purkavani korisarjan irti mikä on todennäköisesti vielä tehtaan jäljiltä kiinni. Päättelen tuon siitä miten hyvin osat istuvat etupuskuria lukuunottamatta paikoilleen. Osaisiko joku neuvoa miten tuo korisarja puretaan oikeaoppisesti irti ja myös asennetaan takaisin että se istuu tarkasti eikä mikään heitä?

Olen tutkinut senverta etukäteen että ainaskin 3/4 ruuvia on ruostunut avauskelvottomaksi takaspoilerista joten taitaa mennä poraushommiksi. Onko kaarilevikkeet täysin kiinni popniiteillä? Voinko porata pienellä poralla popniitit pois ja vain nostaa kaarilevikkeen irti vai onko siellä jotain teippiä/liimaa? Entä maalauksen jälkeen takaisinasennus onnistuuko vain laittamalla kaarilevike paikalleen ja uusi popniitti perään. Entäpä helmalevikkeet? Mitä asennuksessa pitäisi ottaa huomioon.
Olen varautunut siihen että kaarilevikkeitten alta löytyy ruostetta ja ne olisi helppo korjata vielä kun ne ei näy ainaskaan yhtään levikkeen ulkopuolelle.

Tälläisiä mietteitä

edit:

Löysinkin oikeastaan jo tälläisen mikä tuohon purkutapahtumaan ohjeisti hyvin:

SECTION 28 - BODY KIT REMOVAL

Maybe you are fitting a part or the car needs work doing on it and you have to remove the kit. Well here’s how to do it all. When you remove the kit it might be worth cleaning all the rubbish off it, and cleaning up and rust protecting any exposed metal.

Front bumper, this is held on by four nuts and aligned by two screws. If you look in the front of the wheel arch on each side you will see the screw. Remove both of these and keep them somewhere safe. Next up open the bonnet the you will eventually see the four nuts. You can either work from the top or the bottom of the car for these, I prefer the top for the top two nuts, and the bottom for the bottom two. After removing them the bumper simply pulls forward to come off.

Rear bumper, basically the same as the front bumper except the four nuts are in the boot, so no working from below is required. You still have the two screws in either arch to remove as well. Again once all have been removed pull the bumper away from the car to remove it, but remove the rear licence plate light first.

Arch deflectors, these are held in by rivots. Drill them out and then remove the screws as well. The screws might well be seized up, so soak them in WD40 and let them soak. If they still don’t come out then you will have to drill them out. On of the screws is hidden behind the jacking cover point, so remove that first. When refitting the deflectors use the proper Ford double sided tape or mastic to join the arch to the bodywork then rivet the kit onto the arch and then add the screw.

Side skirts, these are held on by screws, and will more than likely be seized up. Again just remove the screws and it will come off, but you will need patience to get the screws out.

Rear spoiler, before you even touch this take note the caps that cover the bolt holes have to be put on back order by Fords, they no longer carry them in stock, so make sure you don’t damage them! Looking from above the spoiler you will see the circular holes that need to be removed. Use a fine edged small screw driver to remove them. Inside the hole you will see the bolts that need to be removed.

Bonnet vents, simple to remove. Open the bonnet and simply remove all three screws that hold the vent to the bonnet.