RS1600i reaktiotangot

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

RS1600i reaktiotangot

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Marraskuu 21. 23:39:50 2010

Huomasin että itselläni on toinen mutkalla Escortista ja varmaan joutuu tekemään uudet. Käyttökelpoisiä käytettyjä voi olla hankala löytää, mutta saa tarjota.
Ei tullut vielä tallilla purettua ja mitattua, joten sattuuko kukaan muistamaan millä jengalla ne etupään nivelet on ja mikä oli kätisyys? Jenga on sama kuin S1 reaktiotangoissa, mutta muistaakseni S1:ssa kätisyydet oli eri puolilla vastakkaisuudet, ja RS1600i:ssa taas samat kummassakin.

Aikaisemmatkin tangot on itse tehdyt, mutta ei ilmeisesti riittävän paksusta putkesta. Jos jollakin on mitata alkuperäisen putken paksuus, niin olisin kiitollinen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

koskar
Viestit: 2557
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: RS1600i reaktiotangot

Viesti Kirjoittaja koskar » Ma Marraskuu 22. 0:11:55 2010

Valitettavasti ei ole mitään faktaa heittää, ainoastaan muistikuvia vuoden takaa. Kierteen halkaisija päältä ~16mm ja putken seinämävahvuus oli ~3mm. Dokumentaatiokuvien perusteella väittäisin kierrettä vasenkätiseksi, mutta en kyllä ole 100% varma.
Escort Mk4 "RS2300i"

Jani
Viestit: 201
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 12:36:14 2001
Paikkakunta: halikko

Re: RS1600i reaktiotangot

Viesti Kirjoittaja Jani » Ma Marraskuu 22. 9:14:49 2010

Oisko mitään kuvaa heittää näkyville?

Oma vehje vetelee aika huolella, ni vois auttaa asiaa, jos vääntäis itselle samanlaiset.
Lancia Delta Integrale 8v
BMW E34 "M5"
MB S124 300TDT

koskar
Viestit: 2557
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: RS1600i reaktiotangot

Viesti Kirjoittaja koskar » Ma Marraskuu 22. 10:18:47 2010

Jani kirjoitti:Oisko mitään kuvaa heittää näkyville?
Tarkoititteko: kuva? Ja paikallaan.
Escort Mk4 "RS2300i"

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Re: RS1600i reaktiotangot

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Ma Marraskuu 22. 13:04:13 2010

Nivelien kierre M18x1.5mm vasenkätinen kummassakin ja tanko päältä 22mm.
ESCORT MK3/4

TEKKE
Viestit: 328
Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
Paikkakunta: Kajaani

Re: RS1600i reaktiotangot

Viesti Kirjoittaja TEKKE » Ma Marraskuu 22. 19:12:48 2010

mulla ainaskin on nuissa s1 reaktio tangoissa on samankätiset kierteet
Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: RS1600i reaktiotangot

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Marraskuu 23. 7:32:54 2010

Kiitos. Tilasin putket ja kierretapin niin saan uuden parin tankoja. Nyt vähän laadukkaampaa terästä ja 2mm seinämällä,kun nuo edelliset oli hieman ohuemmalla.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: RS1600i reaktiotangot

Viesti Kirjoittaja Sine » To Marraskuu 25. 17:50:59 2010

koskar kirjoitti:
Jani kirjoitti:Oisko mitään kuvaa heittää näkyville?
Tarkoititteko: kuva? Ja paikallaan.
koskar

Auto on Mk4 ja silti nuo mahtuvat olemaan vaihdelaatikon kannakepalkin kanssa vai onko pitänyt patentoida miten paljon?
Kun olen ymmärtänyt, että Mk4:ssa pitää rakennella vaihdelaatikon kiinnitys uusiksi (mk3/mk5 tyyppiseksi), jos nuo tangot laittaa.

koskar
Viestit: 2557
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: RS1600i reaktiotangot

Viesti Kirjoittaja koskar » To Marraskuu 25. 19:00:03 2010

Sine kirjoitti:
koskar kirjoitti:
Jani kirjoitti:Oisko mitään kuvaa heittää näkyville?
Tarkoititteko: kuva? Ja paikallaan.
koskar

Auto on Mk4 ja silti nuo mahtuvat olemaan vaihdelaatikon kannakepalkin kanssa vai onko pitänyt patentoida miten paljon?
Kun olen ymmärtänyt, että Mk4:ssa pitää rakennella vaihdelaatikon kiinnitys uusiksi (mk3/mk5 tyyppiseksi), jos nuo tangot laittaa.
Tässä vessassa se on tehty muokkaamalla sitä kannakepalkkia; tyylikkäästi muutamasta kulmaraudasta tehty palikka mikä nostaa kiinnityksen runkopalkin alapuolelta yläpuolelle. Koko p*ska tulee pitkillä pulteilla alapuolelta kiinni ja yläpuolelta muttereilla. Sama toisesta kulmasta. Pitkittäispalkin takapäässä normaali kiinnitys. vaihtoehto B tietenkin olisi vaihtaa vaan Mk3/Mk5 laatikon kuoret joissa on paikka etukiinnikkeelle? Mutta tällä kertaa näin ajan säästämiseksi.

EDIT: pieni offtopic, mutta seuraavaksi varmaan kannattaisi vaihtaa Vibran Race kiinnikkeet? Volvon jääkiekot antaa vähän periksi :(.
Escort Mk4 "RS2300i"

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: RS1600i reaktiotangot

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Marraskuu 25. 19:49:49 2010

Laitetaas tänne, kun otsikko antaa periksi laajentaa tämän koskemaan myös RS1600i takareaktiotankoja: Eli jostakin on tullut myyntiin läjä RS1600i tyyppisiä takareaktiotankoja ebayhin. Ostin jo parin itselle ja hyvältä näytti. Hauskinta noissa oli että niitä mainostettiin säädettävinä takatankoina kaikkiin mk3/mk4 Escortteihin paitsi RS1600i malliin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

koskar
Viestit: 2557
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: RS1600i reaktiotangot

Viesti Kirjoittaja koskar » To Marraskuu 25. 21:20:14 2010

JesseT kirjoitti:Laitetaas tänne, kun otsikko antaa periksi laajentaa tämän koskemaan myös RS1600i takareaktiotankoja: Eli jostakin on tullut myyntiin läjä RS1600i tyyppisiä takareaktiotankoja ebayhin. Ostin jo parin itselle ja hyvältä näytti. Hauskinta noissa oli että niitä mainostettiin säädettävinä takatankoina kaikkiin mk3/mk4 Escortteihin paitsi RS1600i malliin.
Tarkoitat niitä ~£30 tankoja? Vaikuttavatko olevan laadultaan samaa tasoa kuin orggikset? Täytyy harkita noita jos ovat kelvollisia osia.
Escort Mk4 "RS2300i"

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: RS1600i reaktiotangot

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Marraskuu 26. 5:52:00 2010

Esimerkiksi item number: 310270410805
Laatu oli hyvä. Etulenkki on umpinainen, ja takana vain pitkä kierre kahdella mutterilla.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

TEKKE
Viestit: 328
Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
Paikkakunta: Kajaani

Re: RS1600i reaktiotangot

Viesti Kirjoittaja TEKKE » Pe Marraskuu 26. 15:28:45 2010

olisko kuvia nuista taka reaktio tangoista kun pitäs tuohon kilpuriin hommata uudet
tietääkö kukaan kenellä oli myynnissä joku putki tukivarsi sarja escorttii tässä joku tovi sitten
Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto

koskar
Viestit: 2557
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: RS1600i reaktiotangot

Viesti Kirjoittaja koskar » Pe Marraskuu 26. 20:24:03 2010

TEKKE kirjoitti:tietääkö kukaan kenellä oli myynnissä joku putki tukivarsi sarja escorttii tässä joku tovi sitten
Muistaakseni nimimerkillä Ilpo? En kyllä satavarma ole O:). Sellaiset MEF Motorsport tyyppiset ne oli? Putket ja uniball:ia jne?
Escort Mk4 "RS2300i"

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: RS1600i reaktiotangot

Viesti Kirjoittaja Sine » La Marraskuu 27. 1:21:09 2010

koskar kirjoitti:
Sine kirjoitti:koskar

Auto on Mk4 ja silti nuo mahtuvat olemaan vaihdelaatikon kannakepalkin kanssa vai onko pitänyt patentoida miten paljon?
Kun olen ymmärtänyt, että Mk4:ssa pitää rakennella vaihdelaatikon kiinnitys uusiksi (mk3/mk5 tyyppiseksi), jos nuo tangot laittaa.
Tässä vessassa se on tehty muokkaamalla sitä kannakepalkkia; tyylikkäästi muutamasta kulmaraudasta tehty palikka mikä nostaa kiinnityksen runkopalkin alapuolelta yläpuolelle. Koko p*ska tulee pitkillä pulteilla alapuolelta kiinni ja yläpuolelta muttereilla. Sama toisesta kulmasta. Pitkittäispalkin takapäässä normaali kiinnitys. vaihtoehto B tietenkin olisi vaihtaa vaan Mk3/Mk5 laatikon kuoret joissa on paikka etukiinnikkeelle? Mutta tällä kertaa näin ajan säästämiseksi.
Kiitos, tämä selvensi paljon.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: RS1600i reaktiotangot

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Marraskuu 27. 8:44:44 2010

Kiitos j.kangas oikeista mitoista. Tuli tilattua oikeata tavaraa, kun viimein eilen pääsin tallille tarkistamaan mitat.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: RS1600i reaktiotangot

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Marraskuu 27. 9:03:09 2010

Itsellä mennyt takatanko kerran poikki. Ilpolla kans kerran ja just joku raportoi samaa:
http://img829.imageshack.us/img829/5389/escortrear.jpg
Eli kannattaa varoa rataleluissa niitä 25v vanhoja ruosteisia tikkuja.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

TEKKE
Viestit: 328
Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
Paikkakunta: Kajaani

Re: RS1600i reaktiotangot

Viesti Kirjoittaja TEKKE » La Marraskuu 27. 9:36:16 2010

JesseT kirjoitti:Itsellä mennyt takatanko kerran poikki. Ilpolla kans kerran ja just joku raportoi samaa:
http://img829.imageshack.us/img829/5389/escortrear.jpg
Eli kannattaa varoa rataleluissa niitä 25v vanhoja ruosteisia tikkuja.


itselläkin on mennyt tuossa kilpurissa nuita taka tankoja muutamia poikki tai sitten on etu silmät oijennut
Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: RS1600i reaktiotangot

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Marraskuu 28. 19:07:40 2010

Jaahas. Pitäisiköhän sitten ihan investoida uusiin, kun eivät ihan älyttömiä maksa.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: RS1600i reaktiotangot

Viesti Kirjoittaja olafu » To Joulukuu 2. 20:25:36 2010

Se jenka on muuten vasenkätinen 18x1.5 ja mulla on semmonen tappi. Kaks kertaa käytetty ;)
EDIT: Jaa sehän oli jo sanottukin.

PS. Harmittaa vieläkin kun rälläköin ne halkiot vinoon.
Vääntynyt mahdollisesti vakaajan kiinnikkeen kohdalta?
Jäsen #606

koskar
Viestit: 2557
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: RS1600i reaktiotangot

Viesti Kirjoittaja koskar » To Joulukuu 2. 20:39:28 2010

olafu kirjoitti:Vääntynyt mahdollisesti vakaajan kiinnikkeen kohdalta?
Ainakin mulla oli toinen tukivarsi hienoisesti vääntynyt juuri siitä kiinnikkeen jälkeen. Väännettiin suoraksi, eiköhän se ilman vakaajaa kestä ihan ok.
Escort Mk4 "RS2300i"

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: RS1600i reaktiotangot

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Joulukuu 3. 13:46:41 2010

olafu kirjoitti:Se jenka on muuten vasenkätinen 18x1.5 ja mulla on semmonen tappi. Kaks kertaa käytetty ;)
EDIT: Jaa sehän oli jo sanottukin.

PS. Harmittaa vieläkin kun rälläköin ne halkiot vinoon.
Vääntynyt mahdollisesti vakaajan kiinnikkeen kohdalta?
Joo just siitä kohtaa. Eipä millään muistunut kenen kanssa asian tiimoilta viimeksi asioitiin. Tiedän nyt ainakin mistä saan tapin ostettua jos e-bayn kiinatappi on ala-arvoinen. Viimeksi tuli kyllä tehtyä selkeä virhe tuon putken valinnan kanssa. Nyt on myös työstökone käytössä niin ei tarvitse rälläkällä tehdä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin