Xr2i:n Turbotus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Xr2i:n Turbotus
Eli olis tarkotus turbottaa 1.6i efi Cvh. tavoitteena olisi saada n150+hp
ja ennenkaikkea kestävä mylly. Eli tietoa pitäs saada kysyisesta moottorista. Eli olisi saatava kaikenlaista tietoa aiheesta...
Nokat, suuttimet,kanavat,venttiilit, sytytys ym....
alakerran laakerit ja osat vaihdetaan jokatapauksessa. onko Rs escortin osat käypäsiä??? Turbo tulee olemaan vakio Rs fiestan T2.. lähtee vissiin mukaan jo tosi herkästi verrattuna isompiin turboihin...
Voiman siirto??? kestääkö vakio Xr2in laatikko?? Koska on tarkotus tehdä varsinainen kaupunki pirulainen. niin tiheähkö vakio loota olisi siihen omiaan
saa laittaa factoja ja linkkejä... näitä prjokteja on varmasti tehty ennenkin
tuolta löytys fiestoihin kaikkee koriin liittyvää ja muuta krääsää... valtava kuvasto
http://www.fiesta-ka-forum.de/cms/index ... &Itemid=32
Kiitos jo etukäteen!!!
ja ennenkaikkea kestävä mylly. Eli tietoa pitäs saada kysyisesta moottorista. Eli olisi saatava kaikenlaista tietoa aiheesta...
Nokat, suuttimet,kanavat,venttiilit, sytytys ym....
alakerran laakerit ja osat vaihdetaan jokatapauksessa. onko Rs escortin osat käypäsiä??? Turbo tulee olemaan vakio Rs fiestan T2.. lähtee vissiin mukaan jo tosi herkästi verrattuna isompiin turboihin...
Voiman siirto??? kestääkö vakio Xr2in laatikko?? Koska on tarkotus tehdä varsinainen kaupunki pirulainen. niin tiheähkö vakio loota olisi siihen omiaan
saa laittaa factoja ja linkkejä... näitä prjokteja on varmasti tehty ennenkin
tuolta löytys fiestoihin kaikkee koriin liittyvää ja muuta krääsää... valtava kuvasto
http://www.fiesta-ka-forum.de/cms/index ... &Itemid=32
Kiitos jo etukäteen!!!
Viimeksi muokannut Liukkonen, Ke Syyskuu 27. 5:58:09 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Rahtinalle kirjoitti:eihän tohon koneeseen oo vaikea saada vaparinakaan tota 150heppaa.
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Kysymys kuuluukin että onko se vaihtoehto,noh avitan vähän ja vastaan että ei ole.latez kirjoitti:Rahtinalle kirjoitti:eihän tohon koneeseen oo vaikea saada vaparinakaan tota 150heppaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Ylläpitäjä
laitoinkin että noin 150 kun en tykkää yliliiottelusta että 1200+KW ja 2000newtonia vääntöä koska semmoset jää yleensä totetutamatta... ja tarkoitus on tosiaan tehdä koneesto kestävä ja luotettava... ei loppuun asti viilattu peli.. Tällä tiedolla ei vielä pääse etiäpäin mutta on joku sentään lukenut kiitti jätkät!!! uskosin että 1.6 kokoisesta Cvh koneesta ei paljoo päälle 200hp:ta revitä edes ilokaasuilla Zeteckissä ois ehkä potentiaalia enemmän...Mutta ei tehdä tästä taistelu palstaa...Muutan sen 150 vaikka 150+ niin miellyttää sitä silmää enemmän....
-
- Ylläpitäjä
jos on katiton peli, niin vaihda säädettävä ruisku, pulttaa ERST:n tai FRST:n pakosarja ja turbohilut kiinni. Bensaksi 98E ja vähän säätöä. Pitäisi konetehon nostoksi riittää. Jos haluaa vähän järeämpää kalustoa, niin sitten sisuskalut vaihtoon. Rajoittava tekijä on sisuskalujen keston lisäksi venttiilien palaminen jos ei ole varovainen sekä T2 turbo, joka alkaa kyllä loppua tuossa 150hp kohdalla.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tehoja vielä kerran sivuten, niin tuntuu että cvh+.48_T3+~1bar tuottaa helposti paremmalla cuulerilla ja muuten vakiohelyillä sen 200hv, mutta sitten kun siitä aletaan menemään yli niin jokainen kymmenen hevosta on ihan erilaisen vaivan takana. Fiestan ahtimella taas tuo 150 alkaa olemaan aika maksimi., kun se vaan on niin pieni.
Kannattaa aika hyvin miettiä ahdinvalintaa koska se vaikuttaa tehoalueeseen ja saavutettavaan tehoon niin paljon. Tuollaisella Saabin/Volvon/Cosssun T3:sella jossa siis .48 pakopesä saa helposti tuon 200hv, mutta alta 3500rpm ei kyllä tapahdu sitten juuri mitään. Kaupunkiautoon aika huono valinta mielestäni. RST:n vakio .36 pakopesäinen T3 taas alkaa vetää jo 2500rpm nurkilla ja sillä pääsee helposti sinne 180hv nurkille järkevillä paineilla ja yli 200hv omalla vastuulla. Fiestan T2 ahtimella en ole ajanut, mutta ihmiset on kertoneet että on ollut hassu peli kun ahtaa jo tyhjäkäynniltä asti, mutta puutuu sitten jo ~4500 jälkeen.
Jos lähtökohta on XR2i pata, niin vaihtoon ei ihan hirveästi mene muita osia kuin itsestäänselvät (pakosarja, ahdin, ecu, kannentiiviste, jne). Männät mielellään, mutta voi niillä vakiollakin ahtaa, mutta sitten kannattaa jättää isommat ahdot kokeilematta. Vakiomännät kun sorvaa niin niistä tulee identtisen muotoiset kuin turbon männistä, ainoastaan valumateriaalin lujuus on erilainen.
Vaihteisto ei ole mikään ongelma noiden tehojen suhteen. Tosin laakerit voi olla jo nyt aika finaalissa.
Kannattaa aika hyvin miettiä ahdinvalintaa koska se vaikuttaa tehoalueeseen ja saavutettavaan tehoon niin paljon. Tuollaisella Saabin/Volvon/Cosssun T3:sella jossa siis .48 pakopesä saa helposti tuon 200hv, mutta alta 3500rpm ei kyllä tapahdu sitten juuri mitään. Kaupunkiautoon aika huono valinta mielestäni. RST:n vakio .36 pakopesäinen T3 taas alkaa vetää jo 2500rpm nurkilla ja sillä pääsee helposti sinne 180hv nurkille järkevillä paineilla ja yli 200hv omalla vastuulla. Fiestan T2 ahtimella en ole ajanut, mutta ihmiset on kertoneet että on ollut hassu peli kun ahtaa jo tyhjäkäynniltä asti, mutta puutuu sitten jo ~4500 jälkeen.
Jos lähtökohta on XR2i pata, niin vaihtoon ei ihan hirveästi mene muita osia kuin itsestäänselvät (pakosarja, ahdin, ecu, kannentiiviste, jne). Männät mielellään, mutta voi niillä vakiollakin ahtaa, mutta sitten kannattaa jättää isommat ahdot kokeilematta. Vakiomännät kun sorvaa niin niistä tulee identtisen muotoiset kuin turbon männistä, ainoastaan valumateriaalin lujuus on erilainen.
Vaihteisto ei ole mikään ongelma noiden tehojen suhteen. Tosin laakerit voi olla jo nyt aika finaalissa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1126
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
- Paikkakunta: Äänekoski westside..
Laatikko on tietääkseni sama kuin turbossa mutta ilman lukkoa.
Nokka on sama kuin rs turbo escortissa.
Joudut vaihtamaan koneesen isommat suuttimet, bensapumpun, b-paineen säätimen, map-anturin, ohjelman boxiin, rs turbo escortin pakosarjan jos et tee ite..
Fiesta rs turbossa käytetään garretin 25 ahdinta ja escortissa garretin 3:sta
Ite suunnittelin kanssa joskus Xr2i:n turbottamista, mutta hylkäsin ajatuksen samantien.. Tulee kalliimmaksi turbottaa kuin ostaa escortin S2 pannu.
Siihen lastu ja ahdot 0.8-1.0 = noin 190-220 hummaa.. avot
Nokka on sama kuin rs turbo escortissa.
Joudut vaihtamaan koneesen isommat suuttimet, bensapumpun, b-paineen säätimen, map-anturin, ohjelman boxiin, rs turbo escortin pakosarjan jos et tee ite..
Fiesta rs turbossa käytetään garretin 25 ahdinta ja escortissa garretin 3:sta
Ite suunnittelin kanssa joskus Xr2i:n turbottamista, mutta hylkäsin ajatuksen samantien.. Tulee kalliimmaksi turbottaa kuin ostaa escortin S2 pannu.
Siihen lastu ja ahdot 0.8-1.0 = noin 190-220 hummaa.. avot
-
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ite kyllä rohkenen väittää että noilla muutoksilla ei 190-220 ole mahdollista kuin märissä päiväunissaHenkku kirjoitti:Laatikko on tietääkseni sama kuin turbossa mutta ilman lukkoa.
Nokka on sama kuin rs turbo escortissa.
Joudut vaihtamaan koneesen isommat suuttimet, bensapumpun, b-paineen säätimen, map-anturin, ohjelman boxiin, rs turbo escortin pakosarjan jos et tee ite..
Fiesta rs turbossa käytetään garretin 25 ahdinta ja escortissa garretin 3:sta
Ite suunnittelin kanssa joskus Xr2i:n turbottamista, mutta hylkäsin ajatuksen samantien.. Tulee kalliimmaksi turbottaa kuin ostaa escortin S2 pannu.
Siihen lastu ja ahdot 0.8-1.0 = noin 190-220 hummaa.. avot
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Paineensäädintä nyt ainakaan ei tarvitse vaihtaa. Tuskin pumppuakaan ihan heti jos i paineita aleta nostelemaan. Nokka on FRST:ssä sama kuin vapari efissä. ERST:ssä taas eri. Laatikko on FRST:ssä ihan perus laatikko, eihän ERST:n laatikossakaan mitään erikoista ole kun se lukko otetaan pois. Ruiskua ei kannata alkaa lastuttuamaa tai vastaavaa. Kokonaan uusi boksi vaan kiinni, esim Megasquirt menee suht suoraan alkuperäiseen johtosarjaan. Tuo 190-220 on ihan ok saavutettavissa oleva teho mutoksiin nähden (toki ic!), mutta 0.8-1.0 bar on kyllä vähän liian vähän ahtoja noihin tehoihin nähden.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Sitä mä vähän hainkin että vakio ruutala ja pelkällä "lastulla" sekä noilla paineilla ei kyllä päästä edes 190hv lukemiin.
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1126
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
- Paikkakunta: Äänekoski westside..
Kaverin rs turbo escortissa oli lappujen mukaan 160hp.latez kirjoitti: Ite kyllä rohkenen väittää että noilla muutoksilla ei 190-220 ole mahdollista kuin märissä päiväunissa
Auto oli kaikin puolin vakio hieman ahtoja nostettu (olikohan 0.6) ja loppu putkistoa muunneltu.
Itelläni oli Fiestassa 2.5" putkisto, iso cooleri, lastu, vappaavirtaus suodin ja ahdot 0.9-1.0bar. Penkissä ei koskaan käytetty..
Puhutaankos nyt KE-jetronikista vai EFi:stälatez kirjoitti:Sitä mä vähän hainkin että vakio ruutala ja pelkällä "lastulla" sekä noilla paineilla ei kyllä päästä edes 190hv lukemiin.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
ERST:n KE-jetissähän ei mitään lastua olekaan, eikä saakaan. Joka tapauksessa efi:iin lastu ja isompi map-anturi maksaa jo tuplasti sen mitä esim. valmis Megasquirt jossa on jo kummatkin tavallaan.Henkku kirjoitti:Puhutaankos nyt KE-jetronikista vai EFi:stälatez kirjoitti:Sitä mä vähän hainkin että vakio ruutala ja pelkällä "lastulla" sekä noilla paineilla ei kyllä päästä edes 190hv lukemiin.
Ehkä Liukkonen itse voisi väliin vähän valoittaa keskustelun suuntaa ja ajatuksiaan, niin homma ei karkaa ihan käsistä?
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Eihän se fiestan T2 jaksa pitkälle puhaltaa mutta kiva kaupungissa herää hetkessä! Toisaalta nykyiset pikku ahtimet herää samoilta kierroksilta ja riittää menoa vielä yläpäässäkin! Itsellä tuo 200hv tuli omasta mielestä suht helposti kun moottori oli rstf:n vakio ja muutokset olivat->dta,suuttimet 550,td04,iso ic,76mm dp,60mm putkisto, paine 1.1bar
-
- Ylläpitäjä
Saisin tutulta hintaan 150€ focuksen garret(tdi) uuden karheen turbon(ajettu max 20000km) ja välijäähdyttimen(en tiedä mistä laitteesta) onko näissä focuksissa minkälainen ahdin???... hinta ei tosin ole paha!!!!!Kiitos kaikista vastauksista... olen päässyt jo huomattavasti pidemmälle... tosiaan tehoa mitä haen on noin 150hp tai muutama kymmen enemmän maximissaan...tappo pelit sitte erikseen!! Minkä kokoiset suuttimet olisi optimaalliset tuolle teholuokalla?? Virtaako Standarti efi kansi mitenkä hyvin??? paljonko höyläämistä vaaditaan kysyesiin teho alueeseen??? yläkerran remontti tehdään venttiilien säklätyksen johdosta... kaikki vaihtoon... minkälaista nokkaa suosittelette??? rakastan alavääntöä... eli vääntävä nokka. ja miten semmonen nokka käy turbon kanssa??? jos haluan moottorin kiertävän niin ostan mieluummin moottoripöyrän ku pistän fiestan kiertämään 10000 rpm... ja tästä megaspruit poxista.. saako niitä valmiiksi koottuina??? ja kattelin että hinta olis noin 250€?? mutta mistä niitä saa???
-
- Ylläpitäjä
Niin ja mikä osa tähän pääsemiseksi jää vaihtamatta kun lähtökohtana on XR2i:n pannu?fiffe kirjoitti:Itsellä tuo 200hv tuli omasta mielestä suht helposti kun moottori oli rstf:n vakio ja muutokset olivat->dta,suuttimet 550,td04,iso ic,76mm dp,60mm putkisto, paine 1.1bar
Liukkosen pikkuveli:
Pistä Megasquirt hakusanaksi tälle foorumille niin varmaankin kaikki tarpeellinen tieto löytyy. Koneistuksista sen verta, että perus venttiilien läppäys, putkien kunnostus ja männärenkaiden vaihto on tarpeellinen. Ainoa tuning osa on säädettävä nokkapyörä. Suuttimet FRST:stä. Jos haluaa sijoittaa niin sitten korkeaohmiset 300-400ml/min. Säädettävä bensanpaineen säädin helpottaa seoksien kanssa.
Kannatta muistaa että jollet vaihda täydellistä FRST:n tekniikkaa, niin joudut laittamaan jälkiasennuskatalysattorin.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kaikki paitsi männät. RST:n männät on noin 100£ esim. e-baystä aina silloin tällöin. Jos taas tavoite on matala ja vääntö tärkein niin miettisin kyllä ihan moottorin käyttämistä sellaisenaan ilman minkäänlaista avaamista.jive kirjoitti:Niin ja mikä osa tähän pääsemiseksi jää vaihtamatta kun lähtökohtana on XR2i:n pannu?fiffe kirjoitti:Itsellä tuo 200hv tuli omasta mielestä suht helposti kun moottori oli rstf:n vakio ja muutokset olivat->dta,suuttimet 550,td04,iso ic,76mm dp,60mm putkisto, paine 1.1bar
Vääntäväksi turbonokaksi efi:n vakionokka on aivan täydellinen. Paras turbo cvh nokka mitä olen kokeillut. Suuttimiksi esim. jonkun 2.0 turboauton vakiot noin 300cc/min ympäristössä. Ota huomioon että XRi:n bensanpaine on 2.5/2.8bar lähteestä riippuen, en ole mitannut. Cossussa on 311cc/min suuttimt jotka riitttää cossussa ~270hv asti, mutta siinä onkin 3.5bar bensanpaineet ja 16V koneessa parempi hyötysuhde. FRST:ssä on vakiona muistaakseni ihan samat suuttimet kuin XR2i:ssä, mutta ne on aivan tapissaan jo sillä vakiolla 133hv:llä. Isommat suuttimet kun laittaa ja vaikka sitten jopa laskee bensanpaineita, niin pumpullakin on helpompaa. Efi:n kansi on aika hyvä, eikä sille tarvitse mitään tehdä. Jos jotakin remppaa olet kuitenkin tekemässä, niin nokan ja nostajien lisäksi kannattaa katsa akoventtiilien kunto. Ne kun ovat vain noin 30e investointi. Jos on ylimääräistä rahaa/intoa niin seeteihin ja venoihin kannattaa ajaa ne ylimääräiset kulmat. Itse kanavia ei todellakaan tarvitse alkaa suurentamaan.
Megasquirtteja löytyy aina esim. täältä:
http://www.finsquirt.net/forum/index.php
Niin, ja mikä nyt vielä tuli mieleen, niin laitat sitten turbo fiestan tulpat! ...muuten käy kauheasti.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Ma Joulukuu 4. 0:17:56 2006
- Paikkakunta: Imatra
Lainataas tätä sen verran, että kun kärry meni tänään talliin asenneltavaks ja tehoa kaipaa lisää, niin mitäs konetta tuonne aletaan tunkemaan pellin alle
Tehdäänkö zvh vai pistetäänkö 1.8 zeteciä? Meneekö 2.0 zetec tunkemalla vai määrääkö ahdin sen tahdin?
Ja jos ahdin määrää tahdin, niin mistä koneesta sitä tahtia aletaan kaivamaan?
Eli mistä nuo kaivatut 150-200 kaakkia on "helpoiten" kaivettavissa. Ei pelkästään koneen osalta vaan myös koneen sovitus tuohon automalliin, sähköt yms. mukaan lukien?
Nuo muutamat zetec sivut on yritetty lukea läpi, mutta kun tuo lontoo sujuu heikohkosti, niin suomenkielistä sivua/vinkkiä saapi laittaa tulemaan.
Tehdäänkö zvh vai pistetäänkö 1.8 zeteciä? Meneekö 2.0 zetec tunkemalla vai määrääkö ahdin sen tahdin?
Ja jos ahdin määrää tahdin, niin mistä koneesta sitä tahtia aletaan kaivamaan?
Eli mistä nuo kaivatut 150-200 kaakkia on "helpoiten" kaivettavissa. Ei pelkästään koneen osalta vaan myös koneen sovitus tuohon automalliin, sähköt yms. mukaan lukien?
Nuo muutamat zetec sivut on yritetty lukea läpi, mutta kun tuo lontoo sujuu heikohkosti, niin suomenkielistä sivua/vinkkiä saapi laittaa tulemaan.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 8039
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Ma Joulukuu 4. 0:17:56 2006
- Paikkakunta: Imatra
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Mikäs tuossa on kulahtanut kun remppa on edessä? Tuo nyt olisi vaan se hyvä ja kätevä konetyyppi eikä prosenttejakaan tulisi.Vitone kirjoitti:Tuo orggis kone pitää kuitenkin rempata, niin ajattelin vaan, että kannattaako samoilla lämpöisillä tehdä toisesta moottorityypistä pata tuohonJesseT kirjoitti:Ei missään nimessä turhaan konetta vaihtoon. Ahdin vaan kylkeen. Todella pieni projekti saada tuollainen efi kone potkimaan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Ma Joulukuu 4. 0:17:56 2006
- Paikkakunta: Imatra
Moottorilla on taidettu ajaa enemmän ku jenna jamesonilla kilinästä ja voimasta päätellenJesseT kirjoitti: Mikäs tuossa on kulahtanut kun remppa on edessä? Tuo nyt olisi vaan se hyvä ja kätevä konetyyppi eikä prosenttejakaan tulisi.
Mutta onko tuosta omasta koneesta realistista repiä vaikka se 170 konia?
Ja kun autoa tehdään itselle pidempään käyttöön niin olisihan se mukavaa kun olisi vielä mahdollisimman huoleton
-
- Viestit: 8039
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
on mennyt ohi. moottorin ahtaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon teknisten vaatimusten osalta, ei prosenttilaskennan osalta; auton alkuperäisen moottorin ahtaminen ei siis lisää prosentteja ollenkaan. jos katsastaja tai joku muu muuta väittää on väärässä ja tietämätön asiasta -> käske kysyä ylemmältä taholta mikä on oikein.Vitone kirjoitti:Olenko ihan hakoteillä, mutta eikö ahtimen lisääminen vie koneen prosentit??JesseT kirjoitti: Tuo nyt olisi vaan se hyvä ja kätevä konetyyppi eikä prosenttejakaan tulisi.
Vai onko taas mennyt jotain ohi?
pitää aina ajatella niin että mitä alunperin autossa ollutta vaihdetaan pois tai poistetaan vallan; sellaiset muutokset lisäävät prosentteja.
eikä tänä päivänä ole niillä tekniikan prosenteilla niin tarkkaa kunhan kori on alkuperäinen; prosenttisäännöt kun pantiin uusiksi 1.1.2007 alkaen. kanta-autotarkistusta ei enää ole ja jo pelkkä tyhjä kori on 46% joten paljon muuta ei tarvii olla alkuperäistä jäljellä.. esim kori, ovet ja takaluukun kansi riittää prosenttien puitteissa siihen että auto on laillinen kaikin puolin, niistä kun tulee jo 51% tallelle joten loput 49% saa vaihdella.
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Tottakai tarvitsee mutta käsittääkseni xr2i:ssä on samat jarrut ku frst:ssä jolloin siinä on mallisarjan tehokkaiman mallin jarrut. +20% tehosääntö pätee tietenkin.juusotil kirjoitti:Mutta jos laitetaan esim. puhallin alkuperäiseen vapariin niin eikö tarvitse päivitellä jarruja ja jne.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1816
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
150hp olis vissiin aikalailla tapissa.Vitone kirjoitti:Mihin tehoihin asti garretin t2 riittää??
Siis järkevillä paineilla ja sen semmosilla. Ettei vaan käy niin, ettei 4000 jälkeen tapahdu mitään
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.