st170

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: st170

Viesti Kirjoittaja Hartza » Su Maaliskuu 22. 16:14:43 2009

Kyllä yleismallin kateissa on kaikissa (ainakin Motonetissa myytävissä) E-hyväksyntä, muistaa vaan hitsata niin että merkintä näkyy auton alle :)

http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=13-4002
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: st170

Viesti Kirjoittaja escorvet » Su Maaliskuu 22. 17:42:54 2009

Putkien halkasija 55mm
Todellinen katsastus katti. Ja kestä pitkään kun seisoo suurimman osan ajasta vaan hyllyssä.
Hinta näköjään noussu.
Viimeks ku ite ostin motonetistä tollasen katin niin makso reilu 30€ :-$

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: st170

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Maaliskuu 22. 17:46:00 2009

Millo niitä holkkeja tulee?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: st170

Viesti Kirjoittaja escorvet » Su Maaliskuu 22. 17:49:48 2009

MouTine kirjoitti:Millo niitä holkkeja tulee?
Täähän meinas unohtua. Kävin tosiaan kysymässä sitä ja ei kuulemma onnistu sen sorvata.

Jostain hydrauli liikkeestä vois saada sopivia holkkeja joista onnistuis liimailla moisia.

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Re: st170

Viesti Kirjoittaja t5 » Su Maaliskuu 22. 21:02:55 2009

Hartza kirjoitti:Kyllä yleismallin kateissa on kaikissa (ainakin Motonetissa myytävissä) E-hyväksyntä, muistaa vaan hitsata niin että merkintä näkyy auton alle :)

http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=13-4002
Niin ja hankkia kaks lamdaholkkia ja porata ja hitsata kattiin kiinni:)
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Re: st170

Viesti Kirjoittaja t5 » Su Maaliskuu 22. 21:07:53 2009

escorvet kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Millo niitä holkkeja tulee?
Täähän meinas unohtua. Kävin tosiaan kysymässä sitä ja ei kuulemma onnistu sen sorvata.

Jostain hydrauli liikkeestä vois saada sopivia holkkeja joista onnistuis liimailla moisia.
Omani kylläkin hitsailin kasaan ja itselläni ei ainakaan ole holkki suorarööri sisäreikä on kiinnitys kierreosuuden jälkeen 7mm siitä suurenee 16,5mm.
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: st170

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Maaliskuu 22. 22:15:40 2009

t5 kirjoitti:
escorvet kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Millo niitä holkkeja tulee?
Täähän meinas unohtua. Kävin tosiaan kysymässä sitä ja ei kuulemma onnistu sen sorvata.

Jostain hydrauli liikkeestä vois saada sopivia holkkeja joista onnistuis liimailla moisia.
Omani kylläkin hitsailin kasaan ja itselläni ei ainakaan ole holkki suorarööri sisäreikä on kiinnitys kierreosuuden jälkeen 7mm siitä suurenee 16,5mm.
Sori, mut mä en ymmärtänyt tosta yhtikäs mitään. Otakko uusiks?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: st170

Viesti Kirjoittaja escorvet » Su Maaliskuu 22. 22:51:07 2009

MouTine kirjoitti:
t5 kirjoitti:
Omani kylläkin hitsailin kasaan ja itselläni ei ainakaan ole holkki suorarööri sisäreikä on kiinnitys kierreosuuden jälkeen 7mm siitä suurenee 16,5mm.
Sori, mut mä en ymmärtänyt tosta yhtikäs mitään. Otakko uusiks?
Pistä t5 kuvia niin tyhm... siis M.O:kin ymmärtää.

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Re: st170

Viesti Kirjoittaja t5 » Ma Maaliskuu 23. 16:07:22 2009

Juu ei herneitä nenään.
Täytyy katsoa jos oon napannut kuvia holkin sisältä.
Mut lyhkäsesti minulla ainakin on se holkki joka kierretään lamdan paikalle johon lamda sit ruuvataan kiinni.
Sisäreikä alaosastaan on 7mm kun koko holkin sisähalkasija on 16,5mm eli alaosasta ei ole täysin auki vaan siellä on tuo 7mm reikä.
Lamdat toimii ku unelma ei ole häiriövaloja syttynyt ja kerrottakoon tuo holkki siis tulee ainoastaan takimmaiseen.
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6

Kartsa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Joulukuu 19. 19:09:16 2001
Paikkakunta: Tuusula

Re: st170

Viesti Kirjoittaja Kartsa » Ma Maaliskuu 23. 20:20:54 2009

Kymysys holkkien sijaan kytkimistä. Itsellä alkaa olla kytkin lopussa kun ei tahdo pitää kunnolla isolla vaihteella kiihdytettäessä. Ja tässä kikottimessa on nyt sitten kaksoismassa-vauhtipyörä. Onkohan tuokin nyt sitten menossa seuraavaksi. Levy, asetelma ja painelaakeri ainakin menee uusiksi samalla kertaa mutta olen kuullut kahdenlaista infoa tuosta vauhtipyörästä. Tuleeko se vaihtaa samalla kertaa vai ei.

Kiihdyttäessa tuntuu pientä tärinää joka voisi viitata kuluneeseen vauhtipyörään tai sitten toisaalta vetareihin. Ota näistä nyt sitten selkoa. Ei vain kiinnostaisi laittaa 500€ vauhtipyörään.

Jollakin on varmaankin kokemuksia ainakin diisseli Mondeoiden kaksoismassa-vauhtipyöristä?

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: st170

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Maaliskuu 29. 13:17:28 2009

Kartsa kirjoitti:Kymysys holkkien sijaan kytkimistä. Itsellä alkaa olla kytkin lopussa kun ei tahdo pitää kunnolla isolla vaihteella kiihdytettäessä. Ja tässä kikottimessa on nyt sitten kaksoismassa-vauhtipyörä. Onkohan tuokin nyt sitten menossa seuraavaksi. Levy, asetelma ja painelaakeri ainakin menee uusiksi samalla kertaa mutta olen kuullut kahdenlaista infoa tuosta vauhtipyörästä. Tuleeko se vaihtaa samalla kertaa vai ei.

Kiihdyttäessa tuntuu pientä tärinää joka voisi viitata kuluneeseen vauhtipyörään tai sitten toisaalta vetareihin. Ota näistä nyt sitten selkoa. Ei vain kiinnostaisi laittaa 500€ vauhtipyörään.

Jollakin on varmaankin kokemuksia ainakin diisseli Mondeoiden kaksoismassa-vauhtipyöristä?
kyllä sinne valitettavasti täytyy vaihtaa koko paketti kerralla eli vp kanssa. koko paska oli mulla 1100e muistaakseni.
toi vauhtipyörä oli niin paskana että kytkin oli ottanut laatikkoon kiinni(kytkinkopan sisäpuolelle) ja hammaskehästä mitattuna heittoa oli vaan pari senttiä :shock: :shock: :shock:

ja siitä hyväksynnästä niin meni katsastuksesta läpi vain sen takia että oli alkup takapönttö paikalllaan, vittu mitä nipottajia.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Kartsa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Joulukuu 19. 19:09:16 2001
Paikkakunta: Tuusula

Re: st170

Viesti Kirjoittaja Kartsa » Su Maaliskuu 29. 14:22:32 2009

Rahtinalle kirjoitti:
Kartsa kirjoitti:Kymysys holkkien sijaan kytkimistä. Itsellä alkaa olla kytkin lopussa kun ei tahdo pitää kunnolla isolla vaihteella kiihdytettäessä. Ja tässä kikottimessa on nyt sitten kaksoismassa-vauhtipyörä. Onkohan tuokin nyt sitten menossa seuraavaksi. Levy, asetelma ja painelaakeri ainakin menee uusiksi samalla kertaa mutta olen kuullut kahdenlaista infoa tuosta vauhtipyörästä. Tuleeko se vaihtaa samalla kertaa vai ei.

Kiihdyttäessa tuntuu pientä tärinää joka voisi viitata kuluneeseen vauhtipyörään tai sitten toisaalta vetareihin. Ota näistä nyt sitten selkoa. Ei vain kiinnostaisi laittaa 500€ vauhtipyörään.

Jollakin on varmaankin kokemuksia ainakin diisseli Mondeoiden kaksoismassa-vauhtipyöristä?
kyllä sinne valitettavasti täytyy vaihtaa koko paketti kerralla eli vp kanssa. koko paska oli mulla 1100e muistaakseni.
toi vauhtipyörä oli niin paskana että kytkin oli ottanut laatikkoon kiinni(kytkinkopan sisäpuolelle) ja hammaskehästä mitattuna heittoa oli vaan pari senttiä :shock: :shock: :shock:

ja siitä hyväksynnästä niin meni katsastuksesta läpi vain sen takia että oli alkup takapönttö paikalllaan, vittu mitä nipottajia.
Juu samaan päätelmään itsekin päädyin kun on työn osuus tuossa remontissa melkoinen. Koko roska tilaukseen Fordilta. En lähtenyt kikkailemaan noiden jenkkien aftermarket -osien kanssa niin eipähän pitäisi tulla sopivuusongelmia osien kanssa.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: st170

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Maaliskuu 29. 14:26:28 2009

mulla ei tullu tosta kytkimestä työtä vissii ollenkaa ku oli laatikko sillon irti ni meni siinä samalla, jos nyt ihan oikeen muistan.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

focst
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 17:22:16 2007
Paikkakunta: Oulu

Re: st170

Viesti Kirjoittaja focst » Pe Huhtikuu 10. 23:33:56 2009

missä kilometreissä kytkin ja vp lopussa..? itellä ei ainakaan vielä tunnu luistavan 100tkm mittarissa..
Mondeo 1.6 ecoboost 2014

Kartsa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Joulukuu 19. 19:09:16 2001
Paikkakunta: Tuusula

Re: st170

Viesti Kirjoittaja Kartsa » La Huhtikuu 11. 12:38:53 2009

focst kirjoitti:missä kilometreissä kytkin ja vp lopussa..? itellä ei ainakaan vielä tunnu luistavan 100tkm mittarissa..
Mittarissa vajaa 200tkm ja on tuo vauhtipyörän kunto on vielä arvoitus mutta menee samalla vaihtoon kun kerran remonttiin aletaan. Nyt ei ole taas hetkeen luistanutkaan. Tuntuu tulevan jaksottain nuo luistamiset :?

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: st170

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Huhtikuu 12. 12:05:43 2009

mulla oli 90tkm ajettu eikä luistanu lainka. oli niin iso heitto että piti uusia kytkimen käyttöjuttu(en tiedä millanen systeemi tässä on) ja myös laatikkoon oli tullut jälki kaaveliin. ja tosiaan ei oireillu mitenkään, kun löytyyi vahingossa. ja se oli 900 euroa uudet hilut alkuperäisenä pienillä alennuksilla.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: st170

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Huhtikuu 21. 17:29:25 2009

escorvet kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Millo niitä holkkeja tulee?
Täähän meinas unohtua. Kävin tosiaan kysymässä sitä ja ei kuulemma onnistu sen sorvata.

Jostain hydrauli liikkeestä vois saada sopivia holkkeja joista onnistuis liimailla moisia.
Hain ruokkiksella neljä M18x1.5 mutteria ja neljä vastaavaa 50mm pitkää pulttia. Hitto kun pultti-liikkeessä ei olut 8.8, vaan 10.9 kovana. Poraaminen on coboltti-terälläkin työlästä. Ja vittu mitkä hinnat mokomilla kokkareilla. Katotaan mitä noista tulee. Materiaaleista syntyisi periaatteessa kaksi ylimääräistäkin.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: st170

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Huhtikuu 21. 21:25:15 2009

t5 kirjoitti:Juu ei herneitä nenään.
Täytyy katsoa jos oon napannut kuvia holkin sisältä.
Mut lyhkäsesti minulla ainakin on se holkki joka kierretään lamdan paikalle johon lamda sit ruuvataan kiinni.
Sisäreikä alaosastaan on 7mm kun koko holkin sisähalkasija on 16,5mm eli alaosasta ei ole täysin auki vaan siellä on tuo 7mm reikä.
Lamdat toimii ku unelma ei ole häiriövaloja syttynyt ja kerrottakoon tuo holkki siis tulee ainoastaan takimmaiseen.
Kuinka kaukana sulla on lambdan kärki siitä reijästä? Mun ensimmäisessä koeversiossa holkin pohjaan ja lambdan kärkeen jää 1mm rakoa. Reikä on 6,8mm.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Re: st170

Viesti Kirjoittaja t5 » Ke Huhtikuu 22. 7:45:43 2009

Täytyy katsoa löytyykö noita mittoja jokatapauksessa ei holkin pohjassa ainakaan
selvitellään.
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: st170

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Huhtikuu 23. 13:24:08 2009

MouTine kirjoitti:
escorvet kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Millo niitä holkkeja tulee?
Täähän meinas unohtua. Kävin tosiaan kysymässä sitä ja ei kuulemma onnistu sen sorvata.

Jostain hydrauli liikkeestä vois saada sopivia holkkeja joista onnistuis liimailla moisia.
Hain ruokkiksella neljä M18x1.5 mutteria ja neljä vastaavaa 50mm pitkää pulttia. Hitto kun pultti-liikkeessä ei olut 8.8, vaan 10.9 kovana. Poraaminen on coboltti-terälläkin työlästä. Ja vittu mitkä hinnat mokomilla kokkareilla. Katotaan mitä noista tulee. Materiaaleista syntyisi periaatteessa kaksi ylimääräistäkin.
myy mulle toinen ylimääräinen jos askartelet niitä enemmänkin.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: st170

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Huhtikuu 23. 14:50:45 2009

Rahtinalle kirjoitti:
MouTine kirjoitti:
escorvet kirjoitti: Täähän meinas unohtua. Kävin tosiaan kysymässä sitä ja ei kuulemma onnistu sen sorvata.

Jostain hydrauli liikkeestä vois saada sopivia holkkeja joista onnistuis liimailla moisia.
Hain ruokkiksella neljä M18x1.5 mutteria ja neljä vastaavaa 50mm pitkää pulttia. Hitto kun pultti-liikkeessä ei olut 8.8, vaan 10.9 kovana. Poraaminen on coboltti-terälläkin työlästä. Ja vittu mitkä hinnat mokomilla kokkareilla. Katotaan mitä noista tulee. Materiaaleista syntyisi periaatteessa kaksi ylimääräistäkin.
myy mulle toinen ylimääräinen jos askartelet niitä enemmänkin.
Mulla tuli yks vähän liika lyhkänen. Vois toimia neli'pyttysessä koneessa. Saat vitosella, maksat jahka varmistat että toimii. Tuu hakee millon vaan.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: st170

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Huhtikuu 23. 17:17:29 2009

no perhana, voisin soittaa huomen jos vaaan muistan.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

J-M
Viestit: 530
Liittynyt: To Huhtikuu 19. 16:08:57 2007
Paikkakunta: Jämesjärvi

Re: st170

Viesti Kirjoittaja J-M » Pe Huhtikuu 24. 17:42:44 2009

Olisko mitään ideoita mikä vois olla vikana ku käy tyhjäkäyntiä sillai hyökimällä, ihan ku joku zetori. Bensaa menee raakana läpi riitävästi. Nyt mitä oon täs kattellu nii suuttimet ei ainakaan kuse läpi, ilmamääräanturin pitäs olla kunnos ku ei vaikuttanu ku otti johdon irti, imusarjan se säätö tuntuu olevan kunnos, että mitähän siitä ny viä yrittäs ronkkia ennen ku turvautuu ammattilaisten osaamiseen? Nii ja siis kierroksilla toimii ihan normaalisti.

Kartsa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Joulukuu 19. 19:09:16 2001
Paikkakunta: Tuusula

Re: st170

Viesti Kirjoittaja Kartsa » Pe Huhtikuu 24. 20:33:32 2009

J-M kirjoitti:Olisko mitään ideoita mikä vois olla vikana ku käy tyhjäkäyntiä sillai hyökimällä, ihan ku joku zetori. Bensaa menee raakana läpi riitävästi. Nyt mitä oon täs kattellu nii suuttimet ei ainakaan kuse läpi, ilmamääräanturin pitäs olla kunnos ku ei vaikuttanu ku otti johdon irti, imusarjan se säätö tuntuu olevan kunnos, että mitähän siitä ny viä yrittäs ronkkia ennen ku turvautuu ammattilaisten osaamiseen? Nii ja siis kierroksilla toimii ihan normaalisti.
Voisiko tyhjäkäyntiventtiili olla hieman jumiutunut?

Itse epäilin tuota kun itsellä tyhjäkäynti oli hieman epätasaista mutta olikin päässyt vettä tulppien ympärille moottoria pestessä :lol:

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Re: st170

Viesti Kirjoittaja t5 » Pe Huhtikuu 24. 23:52:12 2009

Tarkasta nyt sytytys osat.
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6

Joni.
Viestit: 36
Liittynyt: Ke Lokakuu 18. 17:49:48 2006
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: st170

Viesti Kirjoittaja Joni. » La Huhtikuu 25. 10:28:29 2009

Kuulemma myös eräällä toisellakin ollut samat viat moottorin pesun jälkeen eli tulpat saanu vettä.
ex-Ford Focus 1.6 Ghia -00
ex-Ford Focus ST170 -03
ex-Toyota Auris 1.6 vvti -07
ex-Toyota Auris 1.4 tdi -09
-Toyota Auris 1.6 -13

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: st170

Viesti Kirjoittaja escorvet » La Huhtikuu 25. 10:37:23 2009

Joni. kirjoitti:Kuulemma myös eräällä toisellakin ollut samat viat moottorin pesun jälkeen eli tulpat saanu vettä.
Pari senttiä löyty iteltä vettä sieltä.
Rupes kummasti kipinä häviämään kun kone lämpes. :?

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: st170

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Kesäkuu 7. 0:08:08 2009

onkos steissönin omistajilla ollu minkälaisia kulutuseroja katin korvausputken asennuksen jälkeen.
itellä tippu kulutus 2,4 litraa sadalla putken asennuksen jälkeen :shock: :shock: :shock:
nyt on mun repivällä kaupunki ajolla ja ei ehkä ihan niin taloudellisella matka-ajolla keskikulutus 7,6l/100km. tehdas sanoo 7,2 matka-ajolla ja 12,4 kaupunki. WTF (wikipedia)
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Kartsa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke Joulukuu 19. 19:09:16 2001
Paikkakunta: Tuusula

Re: st170

Viesti Kirjoittaja Kartsa » Su Kesäkuu 7. 21:07:39 2009

Rahtinalle kirjoitti:onkos steissönin omistajilla ollu minkälaisia kulutuseroja katin korvausputken asennuksen jälkeen.
itellä tippu kulutus 2,4 litraa sadalla putken asennuksen jälkeen :shock: :shock: :shock:
nyt on mun repivällä kaupunki ajolla ja ei ehkä ihan niin taloudellisella matka-ajolla keskikulutus 7,6l/100km. tehdas sanoo 7,2 matka-ajolla ja 12,4 kaupunki. WTF (wikipedia)
Tippunu kulutus noin radikaalisti :shock:

Voiko muka (ahdas?) orkkiskatalysaattori yksinään selittää moista kulutuseroa?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: st170

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Kesäkuu 7. 21:50:31 2009

Toimiko se holkki?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: st170

Viesti Kirjoittaja escorvet » Su Kesäkuu 7. 21:50:38 2009

Pakko olla ollu aika tukossa koska vakio katti on oikeestikin aika virtaava tuossa pelissä.

Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Re: st170

Viesti Kirjoittaja Tuksu » Ma Kesäkuu 8. 18:00:36 2009

Hurjalta kuulostaa kulutuksen tippuminen :shock: Itellä ny menny matka-ajossa suunnilleen 7,9l / 100km. Ja kaupungissa kyl vie suunnilleen tuon 12l / 100km.

EDIT: Tämä siis pelillä missä mongoosen cat-back putkisto ja vaparifilsu.
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: st170

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ma Kesäkuu 8. 18:25:02 2009

mikko, holkki meni lihoiksi eli maksan sen vitosen sulle.

mitään muuta ei tehty kun laitettiin korvausputki ja putsasin ilmamassamittarin, mutta kulutus on ollu tossa kympin ja vähän yli siitä asti kun sen ostin ja ton mittarin oon aiemminkin putsannu ilman mitään muutosta.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Re: st170

Viesti Kirjoittaja t5 » To Kesäkuu 11. 11:16:49 2009

Kylllähän tuo kulutus tippuu näin itelläkin ja eikä se nyt niin virtaava ole tuo katti.
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6

Paappari
Viestit: 1403
Liittynyt: Ti Kesäkuu 6. 13:22:42 2006
Paikkakunta: Tampere

Re: st170

Viesti Kirjoittaja Paappari » Ti Kesäkuu 30. 1:33:50 2009

Nyt rupes vookus kenkkuileen. Varmaan suuttunut kun on viime aikoina ollu huonolla huolenpidolla ja joutunut muuttoautoksikin.
Moottorin huomiovalo syttyi ja antaa koodia p0133. Tuntuu, että käy vähän huonosti matalilla kierroksilla. Osaisko joku kertoo mihin tommonen vikakoodi viittaa? Ja toinen mystinen juttu on kattoluukun toiminta; ihan sekasin. Napista kun painaa luukun aukeemaan, niin lähtee seilaan edestakin miten sattuu ja aikansa sekoiltuaan pysähtyy johonkin, kummallista?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: st170

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Kesäkuu 30. 7:19:57 2009

P0133 - Oxygen Sensor Circuit Slow Response (Bank1, Sensor1). Eli uutta anturia vaan suoleen. Itsellä on nuo slow response koodit hävinneet kun oon viimeajat ajanu vallan reissuajoa ja kovaa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: st170

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ti Kesäkuu 30. 19:16:28 2009

mulla olis takimmaisen lämmitysvika, ei kiinnosta laittaa sadan euron anturia sen takia että takalambadassa toimii lämmitys..
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Paappari
Viestit: 1403
Liittynyt: Ti Kesäkuu 6. 13:22:42 2006
Paikkakunta: Tampere

Re: st170

Viesti Kirjoittaja Paappari » To Heinäkuu 2. 14:07:55 2009

Jepulis, siihen tarttis tehdä vuosihuoltokin tässä nyt tuotapikaa, joten saavat vaikka siellä samaan syssyyn kattoo mikä siinä oon hätänä.
Seuraava kysymys: "tavallisen" Focuksen käsijarruvaijerit varmaan sopii myös ST170:iin? Onko mielipiteitä motonetin vaijereissa? Mondeoon vaihdoin Motonettiläiset pari vuotta sitten ja ne on ainakin pelannu hyvin.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: st170

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » To Heinäkuu 2. 17:20:56 2009

Paappari kirjoitti:Jepulis, siihen tarttis tehdä vuosihuoltokin tässä nyt tuotapikaa, joten saavat vaikka siellä samaan syssyyn kattoo mikä siinä oon hätänä.
Seuraava kysymys: "tavallisen" Focuksen käsijarruvaijerit varmaan sopii myös ST170:iin? Onko mielipiteitä motonetin vaijereissa? Mondeoon vaihdoin Motonettiläiset pari vuotta sitten ja ne on ainakin pelannu hyvin.
on omanlainen, maksaa 70e, oon kysyny.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Paappari
Viestit: 1403
Liittynyt: Ti Kesäkuu 6. 13:22:42 2006
Paikkakunta: Tampere

Re: st170

Viesti Kirjoittaja Paappari » To Heinäkuu 2. 18:21:31 2009

Rahtinalle kirjoitti:
Paappari kirjoitti:Jepulis, siihen tarttis tehdä vuosihuoltokin tässä nyt tuotapikaa, joten saavat vaikka siellä samaan syssyyn kattoo mikä siinä oon hätänä.
Seuraava kysymys: "tavallisen" Focuksen käsijarruvaijerit varmaan sopii myös ST170:iin? Onko mielipiteitä motonetin vaijereissa? Mondeoon vaihdoin Motonettiläiset pari vuotta sitten ja ne on ainakin pelannu hyvin.
on omanlainen, maksaa 70e, oon kysyny.
Onko tää siis motonetin vai merkkiliikkeen hinta?

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: st170

Viesti Kirjoittaja escorvet » To Heinäkuu 2. 20:26:54 2009

Paappari kirjoitti:
Rahtinalle kirjoitti:
Paappari kirjoitti:Jepulis, siihen tarttis tehdä vuosihuoltokin tässä nyt tuotapikaa, joten saavat vaikka siellä samaan syssyyn kattoo mikä siinä oon hätänä.
Seuraava kysymys: "tavallisen" Focuksen käsijarruvaijerit varmaan sopii myös ST170:iin? Onko mielipiteitä motonetin vaijereissa? Mondeoon vaihdoin Motonettiläiset pari vuotta sitten ja ne on ainakin pelannu hyvin.
on omanlainen, maksaa 70e, oon kysyny.
Onko tää siis motonetin vai merkkiliikkeen hinta?
Mielenkiintoista. Kysyin uutta RS:ään niin hinta oli luokkaa 50€ (Muistaakseni)

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: st170

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Pe Heinäkuu 3. 15:59:31 2009

Paappari kirjoitti:
Rahtinalle kirjoitti:
Paappari kirjoitti:Jepulis, siihen tarttis tehdä vuosihuoltokin tässä nyt tuotapikaa, joten saavat vaikka siellä samaan syssyyn kattoo mikä siinä oon hätänä.
Seuraava kysymys: "tavallisen" Focuksen käsijarruvaijerit varmaan sopii myös ST170:iin? Onko mielipiteitä motonetin vaijereissa? Mondeoon vaihdoin Motonettiläiset pari vuotta sitten ja ne on ainakin pelannu hyvin.
on omanlainen, maksaa 70e, oon kysyny.
Onko tää siis motonetin vai merkkiliikkeen hinta?
fordilla sen verran, en tilannu eli ei tiä kuin paljon sais aleja ym.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Paappari
Viestit: 1403
Liittynyt: Ti Kesäkuu 6. 13:22:42 2006
Paikkakunta: Tampere

Re: st170

Viesti Kirjoittaja Paappari » Pe Heinäkuu 3. 16:29:09 2009

Jepulis, kävin tilaan ja n. 70 € tosiaan hinta, muutama euro siihen sit aleja.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Re: st170

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Ma Heinäkuu 6. 17:49:38 2009

on vaijerilla hintaa, perkele.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Re: st170

Viesti Kirjoittaja Tuksu » Ke Lokakuu 12. 18:35:46 2011

Nostellaanpas vanhaa threadia ylös,

Minkälaisia jousia porukka on vaihdellu st170:seen? Tällä hetkellä itellä on focuksessa jotkin Weitecin vieterit alla ja tuppaa olemaan melko löysän oloset, nappaa renkaat kaariin kiinni pienemmissäkin kuopissa. Iskareina myös Weitecit. Elokuun alussa ei ainakaan katsastuksessa sanoneet mitään, että iskareissa olisi ollut vaimennuksen puutetta. Kuuklettamalla epäilisin setin olevan Weitecin Ultra GT, spekseissä näytti olevan -20mm madallusta normi st170:stä. Renkaina 215/40/18".

Marmoritiskillä kävin kysymässä st170:sen vakiojousia (muistaakseni -20mm vakio focuksen alustaan vrt?), hinta oli n. 190 euroa kipale, sitten myöskin oli tarjolla Eibachin setti hintaan ~230 euroa, madallus n. -25mm vakio focukseen verrattuna. Onko tuosta Eibachin setistä kenelläkään kokemusta? Itsellä kokemusta vakio st170:sen alustasta noin 40tkm verran edellisen auton kohdalta ja pidin sitä ihan hyvänä käyttöautoon.

Mitään järjetöntä madallusta tässä ei haeta, vaan sopivaa alustaa käyttöautoon.

Kaikki vinkit otan kiitollisena vastaan!
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

ahola
Viestit: 472
Liittynyt: To Huhtikuu 29. 20:58:32 2004
Paikkakunta: mansesteri
Viesti:

Re: st170

Viesti Kirjoittaja ahola » Ti Marraskuu 29. 22:09:58 2011

nyt on viikko sitten kytkin remppa tehty, eli vpyörä, työsylkky, levy ja asetelma :) oli sit ihan loppu koko paketti...

samalla meni jakopääkin kun ropaileen alkoi :roll:

tossa kanssa vikavalo palanut, lambda oli likasen näkönen ja "vanha" :P rs huoltoon menossa ja varmistellaan mikä sitä ny vaivaa..
kun tos kesällä vaihdoin tulpat ja laturin niin oli kanssa vettä 3cm tulppien juurella, ikuna en oo mun aikana konetta vesipesty 8)
olleet sit tulpat kokoajan ilmeisesti yli 3vuotta vedessä lilluen :green:

ei mee noilla kilsoilla kaupax vaikka helmi peli niin tarttee jättää toi ittelle ja ostaa sit mammalle st mondeo tahi sit ärrä volvo
no, pääseepä toteuttaan itteensä st 170 ahtamisessa :P

tänään meni eturenkaat vaihtoon kun oli ruuvi läpi ja tietty oli tyhjentyny silleen että mamma läx kiiruusti aamulla töihin pimeessä, perras ja kivi tms teki kylkeen sit heti viillon... ei viittiny jättää alle... nyt on fookukseen palanu ihan riittävästi ja ei muuta kun kovaa ajoa :wink:
ajoneuvoverhoilu Stailaaja Ky
http://www.stailaaja.com
s-max #perhehelvetti
bmw e36 cabriolet m50b?? With Borg&Warner
escort 2000
escort sport 73" -> 2.0 zetec
escort xr3i 80-luvun kamei herkku;)
escort rst cabrioletti
bmw 325i coupe r.F

Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Re: st170

Viesti Kirjoittaja Tuksu » Ke Marraskuu 30. 16:29:11 2011

ahola kirjoitti:nyt on viikko sitten kytkin remppa tehty, eli vpyörä, työsylkky, levy ja asetelma :) oli sit ihan loppu koko paketti...

samalla meni jakopääkin kun ropaileen alkoi :roll:

tossa kanssa vikavalo palanut, lambda oli likasen näkönen ja "vanha" :P rs huoltoon menossa ja varmistellaan mikä sitä ny vaivaa..
Saako kysyä mitä kustanti kytkinremppa kaikkineensa? Itsellä nyt lähellä 210tkm ajettu tuo oma st ja varmasti päivä päivältä lähenee tuo remontti :)
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

STsam
CRSC jäsen 2018
Viestit: 1073
Liittynyt: Ma Helmikuu 11. 9:32:50 2008
Paikkakunta: Karjalan pääkaupunki Viipurin lähellä

Re: st170

Viesti Kirjoittaja STsam » Ke Marraskuu 30. 18:54:26 2011

Tuksu kirjoitti:Marmoritiskillä kävin kysymässä st170:sen vakiojousia (muistaakseni -20mm vakio focuksen alustaan vrt?), hinta oli n. 190 euroa kipale,
Tarkoitatko oikeasti yhden jousen hintaa :shock: Jos näin on, täytyy käydä katsomassa onko oikein kullalla päällystetty :roll:
Ford Mondeo ST200X2
Ford Focus ST170

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: st170

Viesti Kirjoittaja escorvet » Ke Marraskuu 30. 18:58:01 2011

Tuksu kirjoitti:Nostellaanpas vanhaa threadia ylös,

Minkälaisia jousia porukka on vaihdellu st170:seen? Tällä hetkellä itellä on focuksessa jotkin Weitecin vieterit alla ja tuppaa olemaan melko löysän oloset, nappaa renkaat kaariin kiinni pienemmissäkin kuopissa. Iskareina myös Weitecit. Elokuun alussa ei ainakaan katsastuksessa sanoneet mitään, että iskareissa olisi ollut vaimennuksen puutetta. Kuuklettamalla epäilisin setin olevan Weitecin Ultra GT, spekseissä näytti olevan -20mm madallusta normi st170:stä. Renkaina 215/40/18".

Marmoritiskillä kävin kysymässä st170:sen vakiojousia (muistaakseni -20mm vakio focuksen alustaan vrt?), hinta oli n. 190 euroa kipale, sitten myöskin oli tarjolla Eibachin setti hintaan ~230 euroa, madallus n. -25mm vakio focukseen verrattuna. Onko tuosta Eibachin setistä kenelläkään kokemusta? Itsellä kokemusta vakio st170:sen alustasta noin 40tkm verran edellisen auton kohdalta ja pidin sitä ihan hyvänä käyttöautoon.

Mitään järjetöntä madallusta tässä ei haeta, vaan sopivaa alustaa käyttöautoon.

Kaikki vinkit otan kiitollisena vastaan!
Älä niitä vakio jousia ainakaan laita. On aika notkeet nekin.

ahola
Viestit: 472
Liittynyt: To Huhtikuu 29. 20:58:32 2004
Paikkakunta: mansesteri
Viesti:

Re: st170

Viesti Kirjoittaja ahola » Ke Marraskuu 30. 19:07:35 2011

kytkinasetelma, levy, työsylkky, vauhtipyörä, pultit vauhtipyörään ja pultit kytkinasetelmalle, kampparin takastefa, vetarin stefat
alapallon pultit (ihan kun olis ollu hitsattu kii ), napamutterit, laatikon öljyt niin apaut 1200 e pitäs riittää. 8) noi ny kannattaa ainakin vaihtaa samalla kun on levällään...

siis rs huollosta tampereelta noi kamat, sen verran spesiaalia että ei tarviketta löyrä... :green:

sitten joko itte tekemällä niinkun mä selviää tolla mutta en tiädä korjaamon työosuuden hintaa.

jakopää ja siihen liittyvät kamat mitä mulle meni niin 400e lissää :)

no, meni kesärenkaatkin uusix, 350e

noooooh, meni talvirenkaatkin uusix 400e :cha

ynnä muutama huollollinen tavara lisäx, n. 100e


sen verran kuukauden aikana syyshuoltoon :)
ajoneuvoverhoilu Stailaaja Ky
http://www.stailaaja.com
s-max #perhehelvetti
bmw e36 cabriolet m50b?? With Borg&Warner
escort 2000
escort sport 73" -> 2.0 zetec
escort xr3i 80-luvun kamei herkku;)
escort rst cabrioletti
bmw 325i coupe r.F

Vastaa Viestiin