RS2000 ei sammu avaimella
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1270
- Liittynyt: Ti Lokakuu 17. 19:23:54 2006
- Paikkakunta: Mikkeli
RS2000 ei sammu avaimella
Jees, eli siinähän se tärkein otsikossa lukeekin.
Esco ei sammu avaimella. Starttaa kylläkin. Avain pyörii virtalukossa normaalisti, MITÄÄN muuta eroa normaaliin ei ole kuin että ketku ei sammu. Minkäänlaista oirettakaan ei ole ollut, tänään vaan päätti olla sammumatta. Hetki meni ennenkuin raksutti niin pitkälle että auto todella käy ja kukkuu ja miulla on avain kädessä.
Moottorin häiriövalo saattaa tulla väräjämään ruutuun kun olevinaan sammutan auton ja kierroslukumittarin viisari saattaa pompata heilumaan vajaaseen pariin tonniin. Saattaa myös olla että näin ei käy.
Hyviä ideoita? En oo jaksanu mokomaa edes vilkaistakaan, tää päivä on menny puhtaasti hidasta itsemurhaa suunnitellessa.
Ja Escohan oli vitoskoppanen. -92.
Esco ei sammu avaimella. Starttaa kylläkin. Avain pyörii virtalukossa normaalisti, MITÄÄN muuta eroa normaaliin ei ole kuin että ketku ei sammu. Minkäänlaista oirettakaan ei ole ollut, tänään vaan päätti olla sammumatta. Hetki meni ennenkuin raksutti niin pitkälle että auto todella käy ja kukkuu ja miulla on avain kädessä.
Moottorin häiriövalo saattaa tulla väräjämään ruutuun kun olevinaan sammutan auton ja kierroslukumittarin viisari saattaa pompata heilumaan vajaaseen pariin tonniin. Saattaa myös olla että näin ei käy.
Hyviä ideoita? En oo jaksanu mokomaa edes vilkaistakaan, tää päivä on menny puhtaasti hidasta itsemurhaa suunnitellessa.
Ja Escohan oli vitoskoppanen. -92.
ärässä motoRSport
~nelipyöräisiä, nelikavioisia ja nelitassuisia harrasteita~
~nelipyöräisiä, nelikavioisia ja nelitassuisia harrasteita~
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
No mulla on itsellä joskus harvoin tuossa sierrassa sama vika, tuli tekniikan vaihdon yhteydessä, kaikki muu tuli uutta, paitsi releet käytettiin vanhasta. Ilmeisesti rele jää vuotamaan virtaa, ihan muutama volttikin riittää pitämään auton käynnissä. Kun laittaa ajovalot viiksestä päälle, niin auto sammuu. Koitappas käykö sulla samoin?
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 1270
- Liittynyt: Ti Lokakuu 17. 19:23:54 2006
- Paikkakunta: Mikkeli
Ei vaikuta asiaan, ihan voit diskota valoilla miten haluat.
Nyt kun tuossa tein tarkkoja sormenpäätuntuma- ja kannikankutina-analyyseja niin voisin tällä hetkellä lotota että liekkö se olis se eka pykälä virtalukosta väljähtäny.
Nyt kun tuossa tein tarkkoja sormenpäätuntuma- ja kannikankutina-analyyseja niin voisin tällä hetkellä lotota että liekkö se olis se eka pykälä virtalukosta väljähtäny.
ärässä motoRSport
~nelipyöräisiä, nelikavioisia ja nelitassuisia harrasteita~
~nelipyöräisiä, nelikavioisia ja nelitassuisia harrasteita~
-
- Viestit: 616
- Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 1270
- Liittynyt: Ti Lokakuu 17. 19:23:54 2006
- Paikkakunta: Mikkeli
Sulakerasia ei tuossa ole oireillut vaikka on sitäkin joskus pohdittu sähkövikojen yhteydessä mutta viat löytyi muualta. Surullisen kuuluisa sulakerasian pohja on sen verran tuttu että on tuostakin ollut sulakerasia kädessä yhden jos toisen kerran, turhan takia. (*koputtaa niin maan perkeleesti puuhun*)
ärässä motoRSport
~nelipyöräisiä, nelikavioisia ja nelitassuisia harrasteita~
~nelipyöräisiä, nelikavioisia ja nelitassuisia harrasteita~
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Sulakerasia on kyllä pirullinen vika noissa. Aiheuttaa kaikkea jännää, vaikka olevinaan toimiikin. Minulla lopetti lopulta lämppärintuuletin toimimasta. Onneksi tämä tapahtui 900 km matkan jälkeen kilometri kotoa tankkauksen jälkeen. Mittasin, että virtaa tulee tuulettimen liittimeen asti. Sitten tökkäsin liittimen moottoriin kiinni => virta liittimessä sen jälkeen 0V. Ei kestä kuormaa. Diagnoosi: sulakerasia paskana ja uusi Fordin tiskiltä mukaan. Vaihto ja taas toimii kaikki.
Tallikaveri on oman "16V turbo Mk5:nsa" sulakerasiaa tinaillut aika useasti. Mk5-6 sulakerasiat tuntuvat olevan kaikki paskoja ja vaikka uuden vaihdatkin, niin sekin saattaa jossain vaiheessa hajota. Kukaan ei oikein tunnut tietävän miksi se hajoaa. Ne mitä olen itse nähnyt, niin hapettumaa niissä kaikissa näyttää olevan. Ilmeisesti sulakerasian sijoituspaikka autossa on huono. Talvella varsinkin kun kertyy lunta ja se sitten höyrystyy lämmetessään => sulakerasia juuri kuskin jalkatilassa. Ei hyvä.
Onhan siellä sulakerasiassa polttoainepumpun rele ja vaikka mitä. Sieltä vaan rupeat nykimään sopivaksi katsomaasi relettä. Sitten sen kohdalla kun moottori sammuu, niin huudat bingo!
Escort Mk5 releet
Tallikaveri on oman "16V turbo Mk5:nsa" sulakerasiaa tinaillut aika useasti. Mk5-6 sulakerasiat tuntuvat olevan kaikki paskoja ja vaikka uuden vaihdatkin, niin sekin saattaa jossain vaiheessa hajota. Kukaan ei oikein tunnut tietävän miksi se hajoaa. Ne mitä olen itse nähnyt, niin hapettumaa niissä kaikissa näyttää olevan. Ilmeisesti sulakerasian sijoituspaikka autossa on huono. Talvella varsinkin kun kertyy lunta ja se sitten höyrystyy lämmetessään => sulakerasia juuri kuskin jalkatilassa. Ei hyvä.
Onhan siellä sulakerasiassa polttoainepumpun rele ja vaikka mitä. Sieltä vaan rupeat nykimään sopivaksi katsomaasi relettä. Sitten sen kohdalla kun moottori sammuu, niin huudat bingo!
Escort Mk5 releet
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Vian ollessa päällä, eli avaimet kauniissa kädessä kone käyden, nyppää virtalukon johtosarjan liittimen auki. Näin voi diagnosoida virtalukkoa.
Milläs ylipäätänsä saat auton sammumaan? Ja entä sen jälkeen? Loistaako normi ö-paine, akku ja sen semmoset merkkivalot koko ajan vaikka avaimet on poissa?
Nyt pitäs kartottaa millä toimielimillä on sähköä kun vika on päällä. Siitä vois vähän päätellä mistä virta voi kiertää.
Milläs ylipäätänsä saat auton sammumaan? Ja entä sen jälkeen? Loistaako normi ö-paine, akku ja sen semmoset merkkivalot koko ajan vaikka avaimet on poissa?
Nyt pitäs kartottaa millä toimielimillä on sähköä kun vika on päällä. Siitä vois vähän päätellä mistä virta voi kiertää.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1270
- Liittynyt: Ti Lokakuu 17. 19:23:54 2006
- Paikkakunta: Mikkeli
Jätin sen käymään, aattelin ootella josko pensa loppuis....MouTine kirjoitti:Milläs ylipäätänsä saat auton sammumaan? Ja entä sen jälkeen? Loistaako normi ö-paine, akku ja sen semmoset merkkivalot koko ajan vaikka avaimet on poissa?
No vaihteellahan mie sen sammutan. Tähän hätään en kyllä pysty muistamaan nuita valoja, täytyy tänään paneutua asiaan kun pääsee tuonne landelle... (...kattoo josko se pensakin olis jo loppunu. ) Nyt täytyy paneutua tojotaan, työt kutsuu ja kiinnostaa aivan ylettömissä määrin..
ärässä motoRSport
~nelipyöräisiä, nelikavioisia ja nelitassuisia harrasteita~
~nelipyöräisiä, nelikavioisia ja nelitassuisia harrasteita~
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
sulakerasia
luojan kiitos oma sulakerasia eskossa on 1969 mallia.
ei hapettumia eikä ole viel hajonnu/tarvinnu korjata.
kandee puhdistaa hapettumat hyvin pois.
ja lopuksi elektroniikka käyttöön tarkotettua suojalakkaa levyn päälle.
liittimiin on sellaista kontaksi suihketta. crc kyl livottaa mut se kuivuu pois.
tai tää pakkassuomi tehdä tenänsä. ja sisätilalämmittimet.
sulaa jäätyy sulaa jne.
ei hapettumia eikä ole viel hajonnu/tarvinnu korjata.
kandee puhdistaa hapettumat hyvin pois.
ja lopuksi elektroniikka käyttöön tarkotettua suojalakkaa levyn päälle.
liittimiin on sellaista kontaksi suihketta. crc kyl livottaa mut se kuivuu pois.
tai tää pakkassuomi tehdä tenänsä. ja sisätilalämmittimet.
sulaa jäätyy sulaa jne.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 1270
- Liittynyt: Ti Lokakuu 17. 19:23:54 2006
- Paikkakunta: Mikkeli
Auto käy, avaimet kädessä, ja ei syty mitään merkkivaloja. Ainut on tuo mitä jo ekassa viestissä laitoin tuosta moottorin häiriövalosta, mutta se kyllä on aina vilkkunut enempi vähempi miten sattuu.MouTine kirjoitti:Loistaako normi ö-paine, akku ja sen semmoset merkkivalot koko ajan vaikka avaimet on poissa?
ärässä motoRSport
~nelipyöräisiä, nelikavioisia ja nelitassuisia harrasteita~
~nelipyöräisiä, nelikavioisia ja nelitassuisia harrasteita~
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
-
- Viestit: 1270
- Liittynyt: Ti Lokakuu 17. 19:23:54 2006
- Paikkakunta: Mikkeli
Avaimet sisässä kaikki merkkivalot tulee ja menee ihan normaalisti. Ja avaimet poissa ei tule mitään ihmeellisyyksiä. Se vaan käy ja käy...olafu kirjoitti:Toimiiko kaikki merkkivalot normaalisti sillon kun virta on päällä? esimerkkinä vaikka latausvalo...
Taidanpa lähteä nyt tutkailemaan asiaa. Meinasin jo unohtaa koko virtalukon, sen verran arvoituksia pyörinyt päässä koko päivän kuin pingispallon MM-skabat konsanaan. Ei sen puoleen, purin Escortin tuhannen osiksi, ei siellä taida ollakaan enää muuta kun virtalukko jäljellä.
ärässä motoRSport
~nelipyöräisiä, nelikavioisia ja nelitassuisia harrasteita~
~nelipyöräisiä, nelikavioisia ja nelitassuisia harrasteita~
-
- Viestit: 1270
- Liittynyt: Ti Lokakuu 17. 19:23:54 2006
- Paikkakunta: Mikkeli
Nojaa, en nyt tiijä näin nopeella nyppäämisellä että tulinko sen viisammaks. Tuntuu edelleen väljältä se eka pykälä. Nooh, täytyy vaan kokeilla varmasti ehjillä osilla mikä kohta siinä kusee. Eipä tuolla nyt niin paniikki, tuolla ei hetkeen liikuta tuosta kohdasta pihamaata kun työntämällä.
ärässä motoRSport
~nelipyöräisiä, nelikavioisia ja nelitassuisia harrasteita~
~nelipyöräisiä, nelikavioisia ja nelitassuisia harrasteita~
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Jos siitä löytyy sulaketaulusta mittaristolle oma sulake (sellainen, että nimenomaan mittarit ja merkkivalot lakkaa toimimasta kun sen irrottaa), niin kokeile ottaa se pois ja testaa sammuuko avaimesta sen jälkeen. Jos tepsii, niin laturilta tulee käydessä jonkun mutkan kautta virtaa pääreleelle josta sitten aiheutuu se, ettei auto sammu. Saattaa se tulla jopa jotain muutakin kautta kuin vain pelkästään mittaristosta... Virtalukon pohja ei ihan ensimmäisenä tulis kyllä mieleen, kun siinä tapauksessa sinne syttyis sitten kaikki valot palamaan mittaristoon kun auton tumppaa vaihteella sammuksiin, jos virtalukko ei katkaise virtaa. Yks syy vois olla sellanenkin että päärele on palanut kiinni ja sitä kautta moottorilla on koko ajan sähköt päällä. Se kyllä tyhjentää akun aika nopeesti jos virrat makaa päällä koko ajan.
Jäsen #606