Miksi ei Escortti kierrä?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Miksi ei Escortti kierrä?
Olen tässä tovin miettinyt mikä mahtaisi olla syy ettei tosiaan 1.6 CVH motti kierrä yli 6.5krpm tyssää kuin rajoittimelle vaikkei semmoista ole. Moottoriin on kuitenkin tehty seuraavaa.<br><br>"Tekniikka -84 XR3i<br>Porattu 0.5mm, Mahle takomännät<br>Tasapainoitettu kampiakseli<br>Kantta laskettu 0.7mm ja käsitelty venttiileitä myöten virtaamaan 180hp.<br>Peltipakosarja + itsetehty 2" putkisto jossa itsetehdyt vaimentimet<br>Kentin CVH32 nokkasarja(280/273/11.37mm/11.04mm) + säädettävä nokkapyörä<br>Piper Cross sportti-ilmansuodatin Ram-air tyylinen ilmansaanti etuhelman aukosta<br>BMW:n K-jetistä kuormitusrikastuksella varustettu ohjauspaineensäädin<br>Täyskaasu lisärikastin kylmäkäynnistys-suuttimesta<br>Kiinteät nostajat.<br><br>Eli mikä neuvoksi että tuo kampiakseli pyörisi yli 7krpm kun rupeaa nuo ideat loppumaan kesken?<br>Kent Cams kyllä ilmoittaa nokan tehoalueeksi 1000-6500 että voiko se olla niin kirjaimellista.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Ylläpitäjä
Re:Miksi ei Escortti kierrä?
[quote author=Perkele link=board=2;threadid=15370;start=0#115031 date=1065798420]<br>Olen tässä tovin miettinyt mikä mahtaisi olla syy ettei tosiaan 1.6 CVH motti kierrä yli 6.5krpm tyssää kuin rajoittimelle vaikkei semmoista ole. Moottoriin on kuitenkin tehty seuraavaa.<br><br>"Tekniikka -84 XR3i<br>Porattu 0.5mm, Mahle takomännät<br>Tasapainoitettu kampiakseli<br>Kantta laskettu 0.7mm ja käsitelty venttiileitä myöten virtaamaan 180hp.<br>Peltipakosarja + itsetehty 2" putkisto jossa itsetehdyt vaimentimet<br>Kentin CVH32 nokkasarja(280/273/11.37mm/11.04mm) + säädettävä nokkapyörä<br>Piper Cross sportti-ilmansuodatin Ram-air tyylinen ilmansaanti etuhelman aukosta<br>BMW:n K-jetistä kuormitusrikastuksella varustettu ohjauspaineensäädin<br>Täyskaasu lisärikastin kylmäkäynnistys-suuttimesta<br>Kiinteät nostajat.<br><br>Eli mikä neuvoksi että tuo kampiakseli pyörisi yli 7krpm kun rupeaa nuo ideat loppumaan kesken?<br>Kent Cams kyllä ilmoittaa nokan tehoalueeksi 1000-6500 että voiko se olla niin kirjaimellista.<br>[/quote]<br><br>Kyllä se vaan voi olla niin kirjaimellista.
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Re:Miksi ei Escortti kierrä?
Miksi sen pitäisi enempää kiertääkään? Ja sitä paitsi huipputehokin tulee varmaan reilusti ennen tuota kentin ilmoittaman kierrosalueen ylärajaa.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re:Miksi ei Escortti kierrä?
Mulla kyllä kiersi vapari CVH K-jetronic samalla CVH32:lla todella nätisti. Kyllä se ruisku pitäisi toimia ihan vakionakin, mutta kaksi asiaa ahdistaa. Toinen on K-jetin ilmanputsarikotelon ilmanotta, johon voi tehdä pohjaan lisää reikiä ja toinen on kaasuläppäkotelo, johon voi laittaa kotelon kuulemma jostakin Fordin V6 koneisesta K-jet autosta. Olisiko esim. Sierra X4i:ssä sopiva?...
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Re:Miksi ei Escortti kierrä?
Onkosse rajotin sitten poistettu kun mun XR3i-köntistä sellainen ainakin löytyy...?
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re:Miksi ei Escortti kierrä?
Mun 85 vuotisessa ei ollut. Voi olla että 86 on tullut mk4:seen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re:Miksi ei Escortti kierrä?
Kierroksia tarvitsisi lisää kun auttamatta lopuu kesken kunnon kiihdytyksessä ja vedot kyllä kasvaa koko ajan kunnes loppuu kokonaan. Ja minkäs lainen rajoitin tossa K-jetissä voi edes olla, pyörijässä?? Jokuhan siellä on koska ei ota kierroksia edes vapaalla yli 6.5k ja nokka akselin tehokäyrän ei pitäisi mielestäni tuota rajoittaa. Ja kun tuon JesseT:n mottikin kiertää samala nokalla ja ilmanputsari koteloa on porailtu, kaasuläppäkotelo on vakio mutta mielestäni 1.6 koneeseen riittävä 52mm läppä kun olen muistaakseni nähnyt pari litrasissakin pienempiä.<br><br>Tulipahan taas vuodatettua.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Re:Miksi ei Escortti kierrä?
En kyllä nyt tarkkaan muista mutta mun mielestä se on virranjakajan pyörijässä...?<br><br>6500 munkin koojetti kiertää.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Ylläpitäjä
Re:Miksi ei Escortti kierrä?
Jaa että ei paikallaankaan ota ku 6500.... kyllä mulla paukahti 8000 ku vaan kehtas.... ::)<br><br>Eli sielä jakajassa on sulla simmonen rajotin.... ei muista mikä sielä rajottaa, paremmin tietävät kertokoon. 

-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Re:Miksi ei Escortti kierrä?
Boschin pyörijässä oleva rajoittaja on keskipakotoiminen. Eli sieltä löytyy jousikuormitteinen liukutappi joka maadoittaa pyörijän akseliin tietyllä kierrosnopeudella. <br><br>Tietoisku; Näitä rajoittajia saa useilla eri max kierrosnopeuksilla. Lähes kaikki Boschin pyörijät käyvät neloskoneissa aina ristiin kun mittaa vain akselin halkaisijan 8, 10 tai 14mm. Sitten Motonettiin ja pytää sopivan namikan. Vinkkinä voi antaa vaikkapa E30 Baijerin josta noita löytyy jo kohtalainen otos.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 674
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
- Paikkakunta: Akaa
Re:Miksi ei Escortti kierrä?
[quote author=razorass link=board=2;threadid=15370;start=0#115532 date=1066023570]<br>Boschin pyörijässä oleva rajoittaja on keskipakotoiminen. Eli sieltä löytyy jousikuormitteinen liukutappi joka maadoittaa pyörijän akseliin tietyllä kierrosnopeudella. <br><br>Tietoisku; Näitä rajoittajia saa useilla eri max kierrosnopeuksilla. Lähes kaikki Boschin pyörijät käyvät neloskoneissa aina ristiin kun mittaa vain akselin halkaisijan 8, 10 tai 14mm. Sitten Motonettiin ja pytää sopivan namikan. Vinkkinä voi antaa vaikkapa E30 Baijerin josta noita löytyy jo kohtalainen otos.<br>[/quote]<br>Ilmankos mulla on väärällä puolella jakajassa sytkämoduli. Ei taida olla Escortin alkuperäinen jakaja. Ei kellään olis vinkkiä miten tuo boschin jakaja puretaan? Kerran kokeilin, sain ruuvit irti ja sitten loppui mielikuvitus kun ei uskaltanut väkisin repiä palasiksi...
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re:Miksi ei Escortti kierrä?
eiks alapäässä ole sokka tappi . se pois ja sit akseli nousee ylös
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re:Miksi ei Escortti kierrä?
Pystyykös sellaista rajoittajalla varustettua pyörijää tunistamaan päällisin puolin kun kävin tossa tutkailemassa sitä eikä siinä näkynyt mitään jousia jne. taitaa olla muovin sisällä?? <br>Voiko noita rajoittajalla varustettuja saada vortilta normaalin sijaan kun tuon olen itse jossain vaiheessa uusinut.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Re:Miksi ei Escortti kierrä?
Pystyy. Mekanismi on täysin avonainen pyörijän päällä.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re:Miksi ei Escortti kierrä?
Sitten ei näköjään ole rajoitinta ja täytynee jatkaa kiertämättömyyden syyn selvitystä. Ihmetyttää kyllä kun vanhalla nokalla CVH21 kiersi vapaalla kanssa tuonne 8krpm:ään mutta taas tuo uus ei, vaikka kentti ilmoittaa tuolle vanhalle nokalle vielä alemman ylärän 6krpm. Noh seurraavaksi täytyy kokeilla toista virranjakajaa.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Ylläpitäjä
Re:Miksi ei Escortti kierrä?
tyhmä idea, mutta kun uudessa on enempi nostoa ja kestoa, niin wanhat ja wäsyneet wenttiilinjouset ei ehdi enää mukaan?
vaihda rallattajat anti-pump versioihin ja tuplajouset, niin luulis kiertävän.
ei toi CVH32 taida vielä mikään hulluttelunokka olla....
Edit:
jaa kah, sullahan olikin jo kiinteät seuraajat.
vaihda rallattajat anti-pump versioihin ja tuplajouset, niin luulis kiertävän.
ei toi CVH32 taida vielä mikään hulluttelunokka olla....
Edit:
jaa kah, sullahan olikin jo kiinteät seuraajat.
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re:Miksi ei Escortti kierrä?
Nyt on kaikkea mahdollista kokeiltu ja täytyy ruveta pikkuhiljaa uskomaan että se EI KIERRÄ enempää, noh täytyy vielä tässä vaiheessa jäädä haaveilemaan kunnon koneista... että jos joskus vielä isona ja riikkaana niin...<br><br>PS:Venttilin jouset on reilu 10tonnin ajetut tuli nokka-sarjan mukana.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Ylläpitäjä
Re:Miksi ei Escortti kierrä?
eikös joku nuo Kent Camssin venajouset kironnut alinpaan ....<br><br>Lueskelin tuossa eilen kirjallisuuttakin, mutta en kyllä nyt ihan heti mitään uutta. Oletkos koskenut sytkän ja/tai nokan ajoituksiin millälailla?
-
- Ylläpitäjä
Re:Miksi ei Escortti kierrä?
Penkkiin vaan säädettävks, kyllä setät sielä löytää siihen lisää jengaa. 

-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re:Miksi ei Escortti kierrä?
Nokkaa ja sytkää on pyöritelty sinne tänne. Penkissä säädättäminen käy näillä tehoalueilla vielä suhteessa turhan kalliiksi. Yks asia tuli tossa vielä mieleen kun tein nuo kiinteät nostajat vakio nostajista enkä tukkinut nostajissä olevia öljy reikiä, että voisiko nostajat/venttiilit ruveta kantamaan tuossa 6500. Ja moottorin öljynpaineita on myös nostettu.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"