Ratin asennus sierraan -92
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Ratin asennus sierraan -92
Elikkäs hommasin tuossa sparcon ratin ja OMP:n sierraan sopivan keskiön. No tänään aloin asentaa sitä ja sain vanhan orkkisratin hyvin irti. Oli yhdellä pultilla kiinni. No tuo OMP:n keskiö tuntui olevan hieman syvempi, kuin alkuperäisen ratin keskiö ja vaati näin joko pidemmän keskiöpultin tai sitä akselitappia rattiputkesta hieman ulospäin. Sain akselitappia vedetyä ulospäin varovasti, jolloin alkuperäinen pultti ylettyi uuden keskiön läpi ratin akselin tappiin. No kun aloin kiristää pulttia, niin se tuntui vaan kiristyvän ja kiristyvän. Kun avasin ratin pultin uudestaan ja katsoin keskiön taakse, niin tuo akselitappi oli korkkautunut ulospäin sieltä rattiputkesta tms. Elikkäs onko joku aiemmin asennellut ratteja ja miten paljon tuota pulttia kiristetään, jotta se kiristyy? ja onko tuossa rattiakselin laakerissa kenties vikaa, jos ratti on hieman väljä tai ei palaudu käännettäessä hyvin?
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
kyllä mä oon ainaki kiristäny sitä pulttia niin että se varmasti pysyy eli kovaa
ratti on luisi

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: Ratin asennus sierraan -92
Rattiakselan laakerissa on mullakin "vähän" välystä (ei liiku yli puolta senttiä ylös alas).TuneGi kirjoitti:Elikkäs hommasin tuossa sparcon ratin ja OMP:n sierraan sopivan keskiön. No tänään aloin asentaa sitä ja sain vanhan orkkisratin hyvin irti. Oli yhdellä pultilla kiinni. No tuo OMP:n keskiö tuntui olevan hieman syvempi, kuin alkuperäisen ratin keskiö ja vaati näin joko pidemmän keskiöpultin tai sitä akselitappia rattiputkesta hieman ulospäin. Sain akselitappia vedetyä ulospäin varovasti, jolloin alkuperäinen pultti ylettyi uuden keskiön läpi ratin akselin tappiin. No kun aloin kiristää pulttia, niin se tuntui vaan kiristyvän ja kiristyvän. Kun avasin ratin pultin uudestaan ja katsoin keskiön taakse, niin tuo akselitappi oli korkkautunut ulospäin sieltä rattiputkesta tms. Elikkäs onko joku aiemmin asennellut ratteja ja miten paljon tuota pulttia kiristetään, jotta se kiristyy? ja onko tuossa rattiakselin laakerissa kenties vikaa, jos ratti on hieman väljä tai ei palaudu käännettäessä hyvin?
Pulttia kiristetään niin kauan että se kuusiokartio on keskiön pohjassa...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Ohops... Katoin vasta vuosimalliaBliz kirjoitti:Muistetaan sitten että oliko se nyt vuosimallissa 90 kun tuli facelift niin kiinnitys on erilainen kun vanhassa. Vanhassa mutterilla ja uudessa pultilla.

EDIT:
TuneGi: jokos runtukello on paikallaan??
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line