Fiestan kaasarissa häikkää

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Fiestan kaasarissa häikkää

Viesti Kirjoittaja Mankka » To Elokuu 26. 8:25:07 2004

Ostin talviautoksi -89 fiestan 1,4 L koneella. Siinä on ilmennyt ongelmia kaasarissa.

Oireita:

- Kun auto seisoo noin 15 min, niin se lähtee käyntiin pitkällä startilla
- Muutaman kerran kone sammunut liikennevaloihin. Lähtee kuitenkin hyvin sen jälkeen käyntiin
- Välillä nykii eikä autolla silloin tunnu pääsevän mihinkään.
- Nykimisen aikana auto on tarkka kaasun asnnosta
- Jos auton nykiessä laittaa sen parkkiin vaikka kahvitauon ajaksi, niin sen jälkeen se toimii taas

Mikäköhän kaasarissa mättää? Pystyyköhän tota kaasaria korjaamaan vai pitääkö etsiä jostain uusi?

Jos jollakin on Toimiva kaasari kyseiseen autoon, niin saa tarjota.

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » To Elokuu 26. 8:43:51 2004

Olisiko siellä roska kaasarissa?

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » To Elokuu 26. 13:46:43 2004

PasiL kirjoitti:Olisiko siellä roska kaasarissa?
Veikkaisin, että kaasarissa on jotain roskaa vakavampaa häikkää.

a.l
Viestit: 847
Liittynyt: Ma Toukokuu 6. 23:18:44 2002

Viesti Kirjoittaja a.l » To Elokuu 26. 14:01:20 2004

Mikä kaasutin siinä on?

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » To Elokuu 26. 15:04:18 2004

a.l kirjoitti:Mikä kaasutin siinä on?
Enpäs tiedä, pitää yrittää töiden jälkeen katsoa.

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » To Elokuu 26. 22:04:07 2004

Siinä pitäisi olla Weberin DFTM kaasari, samanmoinen löytyy escort/orion 1.4CVH koneista. Tuo 15min seisonnan jälkeen starttuuttaminen on ihan normaalia cvh koneissa, joku joskus taisi sanoa että johtuu siitä, että bensapumppu sijaitsee kannessa -> lämpenee -> bensa höyrystyy kun auto seisoo lämpimänä jonkun aikaa. Itse olen huomannut, että kun painaa kaasun noin puoliväliin ja sitten starttaa niin lähtee paremmin käyntiin.

Muihin en oikein osaa sanoa mitään, isälle tuli vastaavaan laitteeseen samankuuloisia oireita, hävisivät yhtä nopeasti kuin olivat tulleet. Ehkä siellä on joku bensan suodatin tukossa?

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Pe Elokuu 27. 8:07:09 2004

Häviäisipä oireet tästäkin yksilöstä. Auto on ollut nyt reilun viikon kaverilla ajossa ja eilen, kun hän lähti aamulla töihin, niin Fiesta nyki koko matkan. Kaveri jätti sen sitten työpäivän jälkeen työmaan pihalle ja käveli kotiin.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Elokuu 27. 8:42:16 2004

Mankka kirjoitti:Häviäisipä oireet tästäkin yksilöstä. Auto on ollut nyt reilun viikon kaverilla ajossa ja eilen, kun hän lähti aamulla töihin, niin Fiesta nyki koko matkan. Kaveri jätti sen sitten työpäivän jälkeen työmaan pihalle ja käveli kotiin.
Tyypillinen voortti
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Pe Elokuu 27. 16:02:17 2004

Jos siinä muuten on automaaginen ryyppy, niin tuo voisi olla jossain määrin hyödyllinen toimenpide:
http://www.xr2.org/information/manualdft.shtml

Viikinki
Viestit: 58
Liittynyt: La Elokuu 30. 20:20:31 2003
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja Viikinki » La Elokuu 28. 12:08:42 2004

Putsaa tyhjäkäyntisuutin ja säädä ryyppy!

Vastaa Viestiin