Ka - katalysaattori ja pakoputkiston uusiminen

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Ka - katalysaattori ja pakoputkiston uusiminen

Viesti Kirjoittaja xrissane » La Joulukuu 11. 20:56:25 2004

Comments, please...

Olisi tarvetta uusia Ka:n pakoputkiston loppuosaa - putki juuri ennen takaäänenvaimenninta on irtikatki. Ajatus oli hommata ovaali vaimennin (esim. Simons), ja putkittaa se kiinni tuohon entisen loppuosan tilalle, suhtkoht entisen kokoisella putkella. Eikä suinkaan ostaa uutta alkuperäisosaa.

Onko kannattava ajatus ajatellen katalysaattoria ja siihen liittyen moottorinohjausta, jos putkiston tuumakokoa ei ole ajatus oleellisesti muutella??? Tällä hetkellä tilanne on sellainen, että vähänkin suuremmilta kierroksilta kun vapaalle laskee, kone sammahtaa. Johtunee ilmeisesti vajavaisesta pakovastuksesta :?:
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ke Joulukuu 15. 16:22:12 2004

Eli, toisin sanoen...

Kannattaako katti-autoon (ja eec-5 boxi) uusia pakoputkistoa muunlaisesta kuin alkuperäiskokoisesta putkesta ja vaimentimesta?
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: Ka - katalysaattori ja pakoputkiston uusiminen

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Joulukuu 16. 16:08:09 2004

xrissane kirjoitti: Tällä hetkellä tilanne on sellainen, että vähänkin suuremmilta kierroksilta kun vapaalle laskee, kone sammahtaa. Johtunee ilmeisesti vajavaisesta pakovastuksesta :?:
Valitan, mutta endura moottoreissa tuo johtuu nimenomaan siitä tyhjäkäyntihärpättimestä, joka on jumiutunut ainakin osittain (siinä imusarjan kyljessä suoraan nokalta katsottuna keskellä venakoppaa), putsaappa se.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Vastaa Viestiin