Focuksen luistonesto

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Focuksen luistonesto

Viesti Kirjoittaja lalli69 » To Joulukuu 16. 16:16:19 2004

Melko onnettoman oloinen tuo tuntuu olevan, eikä mielestäni toimi niinkuin pitäisi ?!
Välillä antaa renkaan pyöriä, ja sitten kuuluu ABS mainen rohahdus, mutta jos kierrokset ovat korkeammalla, niin silloin tuntuisi että katkoo sytkää ?!?!

Kuinkahan tuon pitäisi toimia, ja mikä on toimintaperiaate, eli jarruttaako vai katkooko sytkää?
Kaasupoljinta ei ainakaan paina ylöspäin, niinkuin jossakin muun merkkisissä autoissa tekee.

...ja semmoinen vikakin vielä löytyy, että vaikka painaa nappia josta TCS pitäisi kytkeytyä pois päältä, niin silloinkaan ei voi kuovittaa ilman että TCS puuttuisi peliin.

Pitäisi käydä huollossa näyttämässä, kun on vielä takuutakin, mutta ajattelin kysäistä jos jollakin olis tietoa täällä.
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

JPoulu
Viestit: 191
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 18:50:55 2003
Paikkakunta: Kokkola-(Oulu)

Viesti Kirjoittaja JPoulu » To Joulukuu 16. 22:38:17 2004

Samanlailla tuo minullakin käyttäytyy vaikka ei ole kuin noin 2kk vanha auto.
#507

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » To Joulukuu 16. 23:01:27 2004

Kytkeytyykö sulla TCS pois napista?
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

JJR
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 21:55:21 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJR » To Joulukuu 16. 23:01:31 2004

No ainakin sen nappulan hipaisun jälkeen pitäis mittaristoon syttyä valo kertoon et se on pois päältä ja sillon se ei häiritte mitään. kokeiltu on. 8)

Ja mitä toimintaan tulee niin pienillä nopeuksilla se jarruttelee sutivaa pyörää, ja ilmeisesti pätkii bensansyöttöä. suuremmilla vain bensaa.

ja kyllä se jonkinverran antaa sen pyörän aina sutia, ei pätki sitä ihan hulluna. katos ainaki lumes etenemises sutiminen vain auttaa ni siks. Mulla tosin aikasemmin veti tehot ihan pois aina mut nyt virityksen jälkeen ei enää onnistu siinä. :P
Fordissa kaikki osat on kuluvia. :P

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Joulukuu 16. 23:05:11 2004

joskus taannoin jotain c- tai e-mersua ei saanu liukkaalla hallin kynnyksen yli ku oli luistonesto päällä; murisi vain :-)

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » To Joulukuu 16. 23:08:40 2004

Katkooko ihan oikeesti bensan syöttöä?
Eikös se oo häjy homma, ku sittenhän kone käy laihalla?!?

Nappia painettaessa valo kyllä syttyy, mutta silti ei voi kuovitella kun luistonesto toimii samalla lailla kuin normaalisti.
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » To Joulukuu 16. 23:10:54 2004

samiharju kirjoitti:joskus taannoin jotain c- tai e-mersua ei saanu liukkaalla hallin kynnyksen yli ku oli luistonesto päällä; murisi vain :-)
Väyrys mersuissa ainakin luistonesto jarruttaa takapyöriä, eikä sitä voi kytkeä pois päältä.
Sehän on E-Sarjan ehkä yleisin tyyppivika kun luisonesto alkaa vittuilemaan, eikä autolla pääse kunnolla liikenteeseen kun luistonesto jarruttaa koko ajan.
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Joulukuu 17. 0:15:28 2004

lalli69 kirjoitti:Katkooko ihan oikeesti bensan syöttöä?
Eikös se oo häjy homma, ku sittenhän kone käy laihalla?!?

Nappia painettaessa valo kyllä syttyy, mutta silti ei voi kuovitella kun luistonesto toimii samalla lailla kuin normaalisti.
Eipähän nuo syöttöä pätki, vaan pyrkivät rajoittamaan virtaavaa ilmaa, eli yleensä joko kaasuvaijerin kiinnityspistettä motorisesti siirtämällä tai lisäläpällä.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni_R » Pe Joulukuu 17. 9:29:44 2004

Uudessa fiikuksessahan ei oo kaasuvaijeria
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Joulukuu 17. 9:33:09 2004

Joni_R kirjoitti:Uudessa fiikuksessahan ei oo kaasuvaijeria
No silloin se vaan estää läpän aukeamista sähköisesti *nusnus*
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Pe Joulukuu 17. 9:34:42 2004

Vitossa kuuleman mukaan toimii seuraavasti. Kun vain toinen pyörä sutii niin jarrutetaan sitä, jos molemmat pyörät alkavat sutimaan rajoitetaan tehoa. Se miten rajoitus tapahtuu sitä ei tietä.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Joulukuu 17. 10:05:42 2004

sprint kirjoitti:Vitossa kuuleman mukaan toimii seuraavasti. Kun vain toinen pyörä sutii niin jarrutetaan sitä, jos molemmat pyörät alkavat sutimaan rajoitetaan tehoa. Se miten rajoitus tapahtuu sitä ei tietä.
Juuri sen edellisessä postissa kerroin, vai väännetäänkö rautalangasta??

Dieseleissä vaan pudotetaan syöttöä pois
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Pe Joulukuu 17. 10:38:50 2004

PasiZ kirjoitti:
sprint kirjoitti:Vitossa kuuleman mukaan toimii seuraavasti. Kun vain toinen pyörä sutii niin jarrutetaan sitä, jos molemmat pyörät alkavat sutimaan rajoitetaan tehoa. Se miten rajoitus tapahtuu sitä ei tietä.
Juuri sen edellisessä postissa kerroin, vai väännetäänkö rautalangasta??

Dieseleissä vaan pudotetaan syöttöä pois
Hei nyt timeout. Kommentti (se miten rajoitus tapahtuu sitä en tiedä) oli vain kommenttiini liittyvä lisä eikä varsinaisesti kysymys. Olen pahoillani jos aiheutin ylimääräisen kysymyksen. :oops:
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Joulukuu 17. 10:46:19 2004

Tuossa uudessa firman fiikuksessakin tuo toiminta on sangen hämärää ja pahankuuloista. Mutta toimii kyllä juuri tuolla tavalla ronksahtelemalla.

Ja fysiikan lakeja kunnioittaen: Kyseessä ei ole luistonesto vaan sutimisenesto :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Pe Joulukuu 17. 11:50:01 2004

Eikös sutiminen ole luistoa? :wink:

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Joulukuu 17. 12:05:51 2004

cossuesco kirjoitti:Eikös sutiminen ole luistoa? :wink:
Onhan tuo, mutta ukormi tarkoitti ilmeisesti renkaan aksiaalisessa suunnassa tapahtuvaa jatkuvuusilmiötä, joka ilmenee sitä kapyysissä olevaa pyörää kääntämällä enemmän, kuin pinnoite sallii...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

JJR
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 21:55:21 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJR » Pe Joulukuu 17. 15:05:36 2004

hmm.. no kaasuläppää se ei ainakaan ohjaa vanhas focuksessa ku se on täysin mekaaninen.
mun tiedon mukaan se pätkii syöttöä ja ehkä sytytystä tietyiltä pytyiltä. eihän se sillon käy laihalla ku ei tuu soppaa laisinkaan. :wink:

Pelkkää syttyä ei tietääkseni voi pätkiä ku sit menis soppaa raakana läpi ja katti ei moisesta tietty pidä.
Fordissa kaikki osat on kuluvia. :P

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Pe Joulukuu 17. 15:40:49 2004

JJR kirjoitti:hmm.. no kaasuläppää se ei ainakaan ohjaa vanhas focuksessa ku se on täysin mekaaninen.
mun tiedon mukaan se pätkii syöttöä ja ehkä sytytystä tietyiltä pytyiltä. eihän se sillon käy laihalla ku ei tuu soppaa laisinkaan. :wink:

Pelkkää syttyä ei tietääkseni voi pätkiä ku sit menis soppaa raakana läpi ja katti ei moisesta tietty pidä.
Eikä siellä ole ylimääräistä rajoitinläppää??
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

JJR
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 21:55:21 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJR » Pe Joulukuu 17. 17:12:50 2004

PasiZ kirjoitti:
JJR kirjoitti:hmm.. no kaasuläppää se ei ainakaan ohjaa vanhas focuksessa ku se on täysin mekaaninen.
mun tiedon mukaan se pätkii syöttöä ja ehkä sytytystä tietyiltä pytyiltä. eihän se sillon käy laihalla ku ei tuu soppaa laisinkaan. :wink:

Pelkkää syttyä ei tietääkseni voi pätkiä ku sit menis soppaa raakana läpi ja katti ei moisesta tietty pidä.
Eikä siellä ole ylimääräistä rajoitinläppää??
Kyl sitten on aika jemmaan tungettu jos on. meinaan ton läpän jälkeen se haarautuu neljäksi. Eli siihen asti ei ainakaan ole, eikä siihen viittaavaa ole silmään osunut sen jälkeenkään. Ja mitäs sitä semmosia laittan ku homman voi hoitaa toisinkin... :wink:
Fordissa kaikki osat on kuluvia. :P

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Joulukuu 17. 17:18:23 2004

mondeon durateikissä on kaasuvaijerin välissä yksikkö joka vain kääntää läppää kiinnipäin.
mut täähän olikin offff topik

pomon alffassa se kuulemma jopa mutkassa ohjaa autoa jarruilla
sisällä jarruttaa > auto kääntyy.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

JJR
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 21:55:21 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJR » Pe Joulukuu 17. 18:12:02 2004

sierra friikki kirjoitti:mondeon durateikissä on kaasuvaijerin välissä yksikkö joka vain kääntää läppää kiinnipäin.
mut täähän olikin offff topik
toki tossakin VOI jossain olla sellainen. mut hieman epäilisin. toki tavat on voinu muuttua. Tää mun tieto perustuu myös siihe mitä mulle on kerrottu... ja kerrottu tieto ei aina ole oikeaa.. :)
pomon alffassa se kuulemma jopa mutkassa ohjaa autoa jarruilla
sisällä jarruttaa > auto kääntyy.
Taidetaan kutsua ESPksi tuota systeemiä kuitenkin... :)
Fordissa kaikki osat on kuluvia. :P

Vastaa Viestiin