Sierran jarruongelmaa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
Sierran jarruongelmaa
Noniin, nyt on outo ongelma tai sit ei taas tyhmä ymmärrä.
Eli vaihdoin abs-pumpun sekä jarrut sierraan, ilmattiin ja jarrut pelaa hienosti, mutta ovat kokoajan vähän "päällä" eli jarrulevyt kuumenee vaikka ei jarruta, jarrupoljin ottaa melkein heti kiinni kun painaa..
Missähän mulla on nyt asennuksessa sattunu virhe?
Eli vaihdoin abs-pumpun sekä jarrut sierraan, ilmattiin ja jarrut pelaa hienosti, mutta ovat kokoajan vähän "päällä" eli jarrulevyt kuumenee vaikka ei jarruta, jarrupoljin ottaa melkein heti kiinni kun painaa..
Missähän mulla on nyt asennuksessa sattunu virhe?
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Re: Sierran jarruongelmaa
Eikös ne levyjarrut aina vähän ole päällä? Kyllä ne jarrut kuumenee vaikka ei jarruttaisikaan eri asia sitten kuinka paljon sulla päällä/kuumenee...toniwe kirjoitti:Noniin, nyt on outo ongelma tai sit ei taas tyhmä ymmärrä.
Eli vaihdoin abs-pumpun sekä jarrut sierraan, ilmattiin ja jarrut pelaa hienosti, mutta ovat kokoajan vähän "päällä" eli jarrulevyt kuumenee vaikka ei jarruta, jarrupoljin ottaa melkein heti kiinni kun painaa..
Missähän mulla on nyt asennuksessa sattunu virhe?
Edit: Ootko vaihtanut jarrutehostimenkin? Se voi olla liian tiukalla nyt ku sehän on säädettävissä...
Viimeksi muokannut Ares, Pe Joulukuu 24. 20:43:42 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
Re: Sierran jarruongelmaa
No noi on sen verran lämpöset että ei viitti sormia kauaa pidelläAres kirjoitti: Eikös ne levyjarrut aina vähän ole päällä? Kyllä ne jarru kuumenee vaikka ei jarruttaisikaan eri asia sitten kuinka paljon sulla päällä/kuumenee...

Ajossa tuntuu kyllä että auto vähän kokoajan jarruttaa..
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Re: Sierran jarruongelmaa
No mulla on sama, että ei siel sormia kyllä pidetä, mutta jos ajon aikana tuntuu niin sitten on selkeä vika. Vaihdoitko tosiaan sen jarrutehostimen? Sieltä tulee se tappi sinne jarrupolkimelle ja sen on säädettävissä. Koita löyhdyttää sitä ja laittaa siihen mieleisesi vapaa väli ja sitten katsoa miten toimii. Ei oo monen minuutin homma...toniwe kirjoitti:No noi on sen verran lämpöset että ei viitti sormia kauaa pidelläAres kirjoitti: Eikös ne levyjarrut aina vähän ole päällä? Kyllä ne jarru kuumenee vaikka ei jarruttaisikaan eri asia sitten kuinka paljon sulla päällä/kuumenee...![]()
Ajossa tuntuu kyllä että auto vähän kokoajan jarruttaa..
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
Re: Sierran jarruongelmaa
Noniin, olishan se heti pitäny tajuta että se tappi on säädettävä.Ares kirjoitti:Sieltä tulee se tappi sinne jarrupolkimelle ja sen on säädettävissä. Koita löyhdyttää sitä ja laittaa siihen mieleisesi vapaa väli ja sitten katsoa miten toimii. Ei oo monen minuutin homma...
Kiitos taas nopeasta vastauksesta!
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Joo elikkä kyllä siinä pitäis olla kierteet, mutta kun nyt en oo varma oliko se sielä pääjarrusylinterin puolella sittenkin se säätötoniwe kirjoitti:Hey, siis mites ihmeessä se tapin säätö sitten tapahtuu?
Onko siinä siis kierteet että sitä saa lyhyemmäksi ja pitemmäksi vai miten? En sitten millään keksiny vaikka äsken kattelin absversiota ja sitten tavallista tehostinta..

Mutta jos sulla on kädessä ilman jarrusylinteriä olevat tehostimet niin luulisi sen helposti löytyvän...
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
Itsellä Cossussa edessä kuskin puolella 3mäntää jumissa ja yks toimii. Hanttarin puolella 1jumissa ja kolme toimii. huomasin jarrupalojen vaihdon jälkeen.ukormi kirjoitti:Ja vaihdoit samalla kumit jarrusylintereihin? Tai putsasit jarrumännät? Jos et, niin olisiko vain männät jumissa..
kuskin puolella taaimmaisesta säätöruuvista ei tule edes nestettä kun ruuvi on auki ja pumpataan..

milläs ne saa kotikonstein skulaamaan?
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
3M
Skype: Laze666
-
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
Viisainta on purkaa koko satula ja vaihtaa mahdollisesti syöpyneet männät.
Kyllähän ne männät saa liikkeelle puristin/paineilma kikkailulla,mutta apu ei ole pitkäaikainen ja mahdollisesti koko satula syöpyy poteroistaan pahasti.
Kyllähän ne männät saa liikkeelle puristin/paineilma kikkailulla,mutta apu ei ole pitkäaikainen ja mahdollisesti koko satula syöpyy poteroistaan pahasti.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
paineilmallako ne jumissa olevat lähtee, ku oli niin saatanan jumissa.. vinkalla ja putkipihdeillä samaan aikaan puristaen yritin mäntiä liikutella..Walderama kirjoitti:Viisainta on purkaa koko satula ja vaihtaa mahdollisesti syöpyneet männät.
Kyllähän ne männät saa liikkeelle puristin/paineilma kikkailulla,mutta apu ei ole pitkäaikainen ja mahdollisesti koko satula syöpyy poteroistaan pahasti.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
3M
Skype: Laze666
-
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
Juu,paineilmalla tulevat kyllä ulos,nipoista painetta sisään ja vinkoilla kiinni ne männät jotka ekana yrittävät ulospäin.
Varovasti painetta ja sormet pois mäntien välistä
Ei niitä mäntiä kannata sisälle päin väkisin tunkea,jos ovat tiukasti jumissa.
Ulos ja tutkii mikä estää männän sisälle menon.
Varovasti painetta ja sormet pois mäntien välistä

Ei niitä mäntiä kannata sisälle päin väkisin tunkea,jos ovat tiukasti jumissa.
Ulos ja tutkii mikä estää männän sisälle menon.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
-
- Viestit: 192
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
- Paikkakunta: Pori
Kyllä paineilma aika hyvin saa jumittuneet männät liikkeelle mutta jos oikein kunnolla on jumissa niin sitten tarvitaan jykevämpää konstia. Se konsti on että puristetaan männät ulos satulasta rasvaprässin avulla, vaatii tietysti sopivat liittimet prässin ja satulan väliin. Vaseliini ei anna periksi vaan joku muu antaa eli joko mäntä irtoaa tai satula halkeaa
Konsti on tietysti melko suttaava ja osien puhdistamisessa kova työ mutta jos ei muu auta niin sitä on käytettävä
Kele...Walderama kerkes ensiks

Konsti on tietysti melko suttaava ja osien puhdistamisessa kova työ mutta jos ei muu auta niin sitä on käytettävä

Kele...Walderama kerkes ensiks

Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
kiitoksia asia valkeni...
nii joo tuli mielee vielä että kuskin puolen takasatulan ilmaruuvikin oli vedetty pyöreeksi.. oli vähän työtä avata se.. mutta kun sain auki niin pumppaamalla ei tullut sieltäkään nestettä..
mutta huomasinki että vuotaa jostain kohti, mihin tulee käsijarruvaijeri.. oli vähän huonot olosuhteet eilen pihalla, ni päässy kunnolla tutkimaan alustaa muutenkaan.. pitäs päästä duuniin nosturille.
nii joo tuli mielee vielä että kuskin puolen takasatulan ilmaruuvikin oli vedetty pyöreeksi.. oli vähän työtä avata se.. mutta kun sain auki niin pumppaamalla ei tullut sieltäkään nestettä..

Viimeksi muokannut Laze, Su Joulukuu 26. 13:44:49 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
3M
Skype: Laze666
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
?
Otat palat irti, laitat puukapulan kolmen jarrumännän kohdille, otat apumiehen ilmoittamaan kun se yksi mäntä lähtee liikkeelle ja painelet jarrupolkimesta. Lähtee aivan taatusti liikkumaan jossakin vaiheessa
Sitten vain toistat kaikille muille jumissa oleville männille saman toiminpiteen.
Takajarrut suosiolla auki, mäntä lähtee irti pyörittämällä jarrumäntätyökalulla jonka saa vaikka biltemasta. takajarrut auki ihan siksikin että saat kässärin toimimaan samalla kunnolla
Lisäinfoa tarvittaessa..
Otat palat irti, laitat puukapulan kolmen jarrumännän kohdille, otat apumiehen ilmoittamaan kun se yksi mäntä lähtee liikkeelle ja painelet jarrupolkimesta. Lähtee aivan taatusti liikkumaan jossakin vaiheessa

Sitten vain toistat kaikille muille jumissa oleville männille saman toiminpiteen.
Takajarrut suosiolla auki, mäntä lähtee irti pyörittämällä jarrumäntätyökalulla jonka saa vaikka biltemasta. takajarrut auki ihan siksikin että saat kässärin toimimaan samalla kunnolla

Lisäinfoa tarvittaessa..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
Ei välttämättä Upi lähde,usesti tuo toimii kylläkin.
4-mäntä satula on siitä huono,kun ei välttämättä huomaa jos 1-2 mäntää on jumissa,koska jarrut toimivat jotenkin.
Jos mäntä on kerinnyt olemaan jo pitkään jumissa,se on todella tiukassa ja silloin ei pääsylinterin teho kyllä riitä.
Näinhän käy vain niille jotka ei huolla vehkeitään..
4-mäntä satula on siitä huono,kun ei välttämättä huomaa jos 1-2 mäntää on jumissa,koska jarrut toimivat jotenkin.
Jos mäntä on kerinnyt olemaan jo pitkään jumissa,se on todella tiukassa ja silloin ei pääsylinterin teho kyllä riitä.
Näinhän käy vain niille jotka ei huolla vehkeitään..
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
-
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
- Viesti:
sanotaan näin että, olisi varmaan jäänyt nuokin huomaamatta jos ei olis jarrupalat ollu vaihtokunnossa.. sitä ei oikein ajossa huomaa. mutta puoltamisen kyllä huomasin.. veti jarrutuksessa helvetisti oikeelle.Walderama kirjoitti:Ei välttämättä Upi lähde,usesti tuo toimii kylläkin.
4-mäntä satula on siitä huono,kun ei välttämättä huomaa jos 1-2 mäntää on jumissa,koska jarrut toimivat jotenkin.
Jos mäntä on kerinnyt olemaan jo pitkään jumissa,se on todella tiukassa ja silloin ei pääsylinterin teho kyllä riitä.
Näinhän käy vain niille jotka ei huolla vehkeitään..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
3M
Skype: Laze666
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Omassani oli kaksi mäntää oikealta puolelta päässyt menemään jumiin vaikka olevinaan niitä aina palojen vaihdon yhteydessä puhdistinkin. Olivat kyllä tiukassa, mutta kone käynnissä jarrua polkiessa kyllä lähtivät liikkumaan. Sitten sylinterit irti ja kaikki männät pois. Männät olivat jumineet yläosastaan kiinni sylinterin yläosaan, tiivisteen alapuolinen männän pinta oli kuitenkin kuin uusi. Kevyt käsittely puhdistusaineilla, hammasharjalla ja 800 hiomapaperilla ( vain se kohta mistä olivat jumineet, ei tiivisteen sylinterinpuoleinen pinta ). Sitten uudet tiivisteet ( sangen arvokkaat muutenWalderama kirjoitti:Ei välttämättä Upi lähde,usesti tuo toimii kylläkin.
4-mäntä satula on siitä huono,kun ei välttämättä huomaa jos 1-2 mäntää on jumissa,koska jarrut toimivat jotenkin.
Jos mäntä on kerinnyt olemaan jo pitkään jumissa,se on todella tiukassa ja silloin ei pääsylinterin teho kyllä riitä.
Näinhän käy vain niille jotka ei huolla vehkeitään..

Aika hemmetin kovan painen kyllä saa aikaiseksi tuolla pääsylinterilläkin kun kone on käynnissä ja tehostus päällä. Toki voihan olla joskus niinkin jumissa ettei saa sillä tavalla liikkumaan, mutta aika hemmetin tiukassa saa olla ettei pääsylinterin tehostettu paine saa niitä liikkumaan

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mulla ei ainakaan cossussa tule nestettä vaikka kuinka polkee vaikka mikään ei ole jumissa. Ilmausruuvi auki ja virrat päälle niin saa ilmat pois.Laze kirjoitti:Itsellä Cossussa edessä kuskin puolella 3mäntää jumissa ja yks toimii. Hanttarin puolella 1jumissa ja kolme toimii. huomasin jarrupalojen vaihdon jälkeen.ukormi kirjoitti:Ja vaihdoit samalla kumit jarrusylintereihin? Tai putsasit jarrumännät? Jos et, niin olisiko vain männät jumissa..
kuskin puolella taaimmaisesta säätöruuvista ei tule edes nestettä kun ruuvi on auki ja pumpataan..johtunee siitä varmaan kun on jumissa?
milläs ne saa kotikonstein skulaamaan?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1074
- Liittynyt: To Heinäkuu 11. 7:47:00 2002
- Paikkakunta: Lahti
Toi aten abs mallin tehostinhan on tangoltaan samanlainen kuin normaali, normaalia oon nyt pyöritelly ja yrittäny ettiä mutta ei löydy säätöä siitä.
http://tonii.pp.fi/tmp/tehostin.jpg missä se tossa niinku o?
http://tonii.pp.fi/tmp/tehostin.jpg missä se tossa niinku o?
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
No kyllä siinä on ihan oma ilmausrutiininsa jos sen oikeaoppisesti haluaa tehdä. Olen tuon rutiinin tänne jo useamman kerran postannut, löytyy haulla tai sitten ei, jos on jo poistunut..toniwe kirjoitti:Siis eikö tarvitse ollenkaan painaa jarrua? Riittääkö ihan että avaa kaikki ilmausruuvit ja laittaa virran päälle?siipicossu kirjoitti:Ilmausruuvi auki ja virrat päälle niin saa ilmat pois.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015