4x4 Sierran vikoja?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 107
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 2. 14:31:19 2003
- Paikkakunta: Nummela
4x4 Sierran vikoja?
Eli arvon herrat, kertokaapa millaisia vikoja voisi olla odotettavissa tuollaisessa ihan perus 4-veto Riesassa (ei siis Cöswörth)? Mietiskelin tuossa jos hommais sellaisen käyttöautoksi ja eniten arveluttaa noi vetolaitteet kuten jakolaatikko jne. Olis kiikarissa yks n. 160000km ajettu. Ei viittis ostaa sellaista käyttöautoksi, jota joutuu remppaamaan heti isolla rahalla kun sen pitäis kuitenkin toimia joka päiväisessä ajossa.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Jos on huollot tehty ajallaan ja on oikeasti ajettu vain 160tkm niin tekniikka kestää hyvinkin toisen mokoman ilman suuria remontteja.
Yleensä, mutta ei välttämättä, Dohc koneisissa tulee ensimmäisenä kansiremontti venttiiliohjureiden painumisen seurauksena n. 200tkm:n paikkeilla ( samassa kannattaa laittaa jakopää ) mutta sen jälkeen koneella ajaa reilusti yli 300tkm ilman korjausta. Jos auton ostat, niin tarkista ettei flekti ole juminut kiinni. Se aiheuttaa kansivaurioita hyvinkin yleisesti, eikä pelkästään voorteissa
Toki vanhassa voi revetä paikka jos toinenkin mutta niin voi uudemmassakin.
Yleensä, mutta ei välttämättä, Dohc koneisissa tulee ensimmäisenä kansiremontti venttiiliohjureiden painumisen seurauksena n. 200tkm:n paikkeilla ( samassa kannattaa laittaa jakopää ) mutta sen jälkeen koneella ajaa reilusti yli 300tkm ilman korjausta. Jos auton ostat, niin tarkista ettei flekti ole juminut kiinni. Se aiheuttaa kansivaurioita hyvinkin yleisesti, eikä pelkästään voorteissa

Toki vanhassa voi revetä paikka jos toinenkin mutta niin voi uudemmassakin.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
kannattaa tarkistaa etukartaanin lähtö loodan päästä. mulla oli puslassa väljyyttä ja puslan vaihto oli niin iso homma ettei pieni värinä mua haitannut...
etuvetarit on törkeen kalliit noihin, nelikkocossussa on eri vetarit ja ne on liki puolta halvemmat kun tohon (fordin hinta 750e kpl muistaakseni) ja tuskinpa saa tarvikkeena eli kannattaa tsekata ne. mitään vikaepidemiaahan niissä ei ole ollut.
etuvetarit on törkeen kalliit noihin, nelikkocossussa on eri vetarit ja ne on liki puolta halvemmat kun tohon (fordin hinta 750e kpl muistaakseni) ja tuskinpa saa tarvikkeena eli kannattaa tsekata ne. mitään vikaepidemiaahan niissä ei ole ollut.
-
- Viestit: 252
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 20:16:46 2003
- Paikkakunta: Suomen hollanti
Nelikko scorpio kokemuksilla...
Noilla kilsoilla ei hätää jos autoo yhtään huollettu
Etuperän laakerit alkaa "kahista" n.300tkm kohalla, ei muutaku laakerien vaihto ja taas mennään...
Etuvetareissa ei oo kyl ollu ongelmii.. ainakaa 300tkm mennessä.
Jos laatikko type-9 ni sen laakerointi edessä 300tkm kohilla, jos taas mt-75 kestänee paljon pidempään...
Eri asia jos sattuu OIKEIN huono tuuri ni sit voi remppoja olla aikasemminkin..
Noilla kilsoilla ei hätää jos autoo yhtään huollettu
Etuperän laakerit alkaa "kahista" n.300tkm kohalla, ei muutaku laakerien vaihto ja taas mennään...
Etuvetareissa ei oo kyl ollu ongelmii.. ainakaa 300tkm mennessä.
Jos laatikko type-9 ni sen laakerointi edessä 300tkm kohilla, jos taas mt-75 kestänee paljon pidempään...
Eri asia jos sattuu OIKEIN huono tuuri ni sit voi remppoja olla aikasemminkin..
#636
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu
Mitsu L200 Intense Magnum TCL -07
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -03
Mitsu Pajero 3.2 DI-D Elegance A. -00
Oonkohan oikeessa kerhossa jäsenenä?????? Noo, taivaspaikka on jo ansaittu

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
yks mikä on tyyppivikas nelikossa
etukardaanin etu ristikko on niin lähellä pakoputkea että se kuivuu rasvasta.
olen kuullut mutua että 4 sylinterisen jakolaatikko on arempi huutamaan alemmissa kilometreissä kun v6 moottorisen.
mulla on itella kolme 4x4 v6 vehjettä ja kaikilla on ruuvvvattu noin 200tkm
ja niissä ei ole voiman siirrossa mitään ongelmaa.
etukardaanin etu ristikko on niin lähellä pakoputkea että se kuivuu rasvasta.
olen kuullut mutua että 4 sylinterisen jakolaatikko on arempi huutamaan alemmissa kilometreissä kun v6 moottorisen.
mulla on itella kolme 4x4 v6 vehjettä ja kaikilla on ruuvvvattu noin 200tkm
ja niissä ei ole voiman siirrossa mitään ongelmaa.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Kysyin escorttiin (samat kuin cossu sierrassa) kuskinpuoleista vetaria , hinnaksi ilmoittivat 750 €samiharju kirjoitti:kannattaa tarkistaa etukartaanin lähtö loodan päästä. mulla oli puslassa väljyyttä ja puslan vaihto oli niin iso homma ettei pieni värinä mua haitannut...
etuvetarit on törkeen kalliit noihin, nelikkocossussa on eri vetarit ja ne on liki puolta halvemmat kun tohon (fordin hinta 750e kpl muistaakseni) ja tuskinpa saa tarvikkeena eli kannattaa tsekata ne. mitään vikaepidemiaahan niissä ei ole ollut.

ex Jäsen #10