Sierra 1.6i CVH -90-93
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 1263
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
- Paikkakunta: Kuusankoski
Sierra 1.6i CVH -90-93
Korkea tyhjä käynti on alkanut kiusaamaan sierraani.
Moottorina 1-pisteruisku 1.6i cvh ja auto -90.
Aika ajoin kaasun laskiessa kierrokset jäävät päälle rallattelemaan joksikin aikaa <1minuutiksi. Kunnes palautuvat normaaliksi tyhjä käynnisksi.
Joskus taas auto toimii ihan normaalista ja kaasun laskiessa moottori käy heti tyhjäkäyntiä.
Olisiko vika kaasuläpän asento tunnistimessa vai missä?
Jos joku viitsisi kertoa kellä on ollut samanlaista vikaa?
Moottorina 1-pisteruisku 1.6i cvh ja auto -90.
Aika ajoin kaasun laskiessa kierrokset jäävät päälle rallattelemaan joksikin aikaa <1minuutiksi. Kunnes palautuvat normaaliksi tyhjä käynnisksi.
Joskus taas auto toimii ihan normaalista ja kaasun laskiessa moottori käy heti tyhjäkäyntiä.
Olisiko vika kaasuläpän asento tunnistimessa vai missä?
Jos joku viitsisi kertoa kellä on ollut samanlaista vikaa?
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
onkos siinä lisäilmaluisti? jos on niin se kannattaa avata (ei se paljoa purkaudukaan) ja laittaa jotain sprayvaseliinia tms lubrikanttia väliin. Imuvuodot kannattaa kans tarkistaa.
Näiden juttujen tarkistuksen jälkeen huomasin omassa 2.9i koneessani kierrosten "päälle jäämisen" syyksi ettei kaasuvivustossa ole palautinjousta.. laitoin patenttijousen peliin ja jo laski kierrokset
Näiden juttujen tarkistuksen jälkeen huomasin omassa 2.9i koneessani kierrosten "päälle jäämisen" syyksi ettei kaasuvivustossa ole palautinjousta.. laitoin patenttijousen peliin ja jo laski kierrokset

-
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 1263
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
- Paikkakunta: Kuusankoski
täytyy ruveta tutkimaan asiaa
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14
-
- Ylläpitäjä
Ajattelin käyttää samaa topiccia omaan kysymykseeni.
Elikkäs, tarkoituksena olisi ostaa, kun suhteellisen halvalla kerran saa, 1.6i cvh sierra vm. -91, ajettu ~200 000km. Koppa on melko hyvässä kunnossa (lue: lähes ruosteeton), joten ostos olisi perusteltu.
Kuitenkin ajattelin tota konepuolta. Kun kumminki kyseessä on cvh-moottori, niin onko sen lievä piristäminen kovinkin kallista?
Toisaalta nurkissani lojuisi porattu, vähänajettu ohc-lohko (~1800cc) kaasarivermeillä. Eli olisiko järkevämpää kuitenkin pistää tuo ohc-kone tilalle ja keskittyä sen piristämiseen?
Elikkäs, tarkoituksena olisi ostaa, kun suhteellisen halvalla kerran saa, 1.6i cvh sierra vm. -91, ajettu ~200 000km. Koppa on melko hyvässä kunnossa (lue: lähes ruosteeton), joten ostos olisi perusteltu.
Kuitenkin ajattelin tota konepuolta. Kun kumminki kyseessä on cvh-moottori, niin onko sen lievä piristäminen kovinkin kallista?
Toisaalta nurkissani lojuisi porattu, vähänajettu ohc-lohko (~1800cc) kaasarivermeillä. Eli olisiko järkevämpää kuitenkin pistää tuo ohc-kone tilalle ja keskittyä sen piristämiseen?
-
- CRSC jäsen 2017
- Viestit: 1263
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
- Paikkakunta: Kuusankoski
Tai toinen vaihtoehto olisi 1.8 cvh kone, mitä sierroissa on ollut, mutta ne ovat vaan aika harvassa.
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Laita siihen 2.0 dokkikone. Niitä saa melko edullisesti vaihteiston kerakin.Ernok kirjoitti:Ajattelin käyttää samaa topiccia omaan kysymykseeni.
Elikkäs, tarkoituksena olisi ostaa, kun suhteellisen halvalla kerran saa, 1.6i cvh sierra vm. -91, ajettu ~200 000km. Koppa on melko hyvässä kunnossa (lue: lähes ruosteeton), joten ostos olisi perusteltu.
Kuitenkin ajattelin tota konepuolta. Kun kumminki kyseessä on cvh-moottori, niin onko sen lievä piristäminen kovinkin kallista?
Toisaalta nurkissani lojuisi porattu, vähänajettu ohc-lohko (~1800cc) kaasarivermeillä. Eli olisiko järkevämpää kuitenkin pistää tuo ohc-kone tilalle ja keskittyä sen piristämiseen?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015