mk5 esco eri mallien jarrut
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
mk5 esco eri mallien jarrut
mk5 (avo)esco, onko 1.4, 1.6 ja 1.8 jarruilla mitä eroa? mieleeni vaan tuli 1.8 (130hp) jarruilla varustettu avo johon laittais 2.0 zetecin..? rs2000 on erilainen taka-akseli ilmeisesti, mut 1.8 kaiketi vastaava kun 1,6/1,4?
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Miksi laittaisi 130 tai 136 kaakkisen 2.0 Zetecin, 130 kaakkisen 1.8 130 Zetan tilalle?
Tuollaista avoa on mielestäni muuten turhaa alkaa kovin virittämään. Tuollainen 130 heppainen riittää varmasti kylänraittien cruisailuvälineeksi. Avolla ei voi ajaa nautittavasti juurikaan yli satasta rätti auki enkä ajaisi kyllä yli 150km/h rätti päälläkään, alkaa olla jo sellainen humina eikä tuota liene suunniteltu kestämäänkään kovia nopeuksia.
Taka-akseleistahan täällä on ollut turinaa aiemminkin, samalla taisi olla noista jarruista.
Tässä pertti peruspessimistin turinaa aiheesta avo Escort ja sen virittäminen
jjs omaa tästäkin aiheesta tietoa niin paljon että ranteita pakottaa.
Tuollaista avoa on mielestäni muuten turhaa alkaa kovin virittämään. Tuollainen 130 heppainen riittää varmasti kylänraittien cruisailuvälineeksi. Avolla ei voi ajaa nautittavasti juurikaan yli satasta rätti auki enkä ajaisi kyllä yli 150km/h rätti päälläkään, alkaa olla jo sellainen humina eikä tuota liene suunniteltu kestämäänkään kovia nopeuksia.
Taka-akseleistahan täällä on ollut turinaa aiemminkin, samalla taisi olla noista jarruista.
Tässä pertti peruspessimistin turinaa aiheesta avo Escort ja sen virittäminen

jjs omaa tästäkin aiheesta tietoa niin paljon että ranteita pakottaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
upi ei nyt käsittänyt mitä hain takaa... 
puhuin 1.8 130hp JARRUISTA, en sellaisella tekniikalla varustetusta autosta.. Eli siis jos laittais vaikka nuhaisen 1.4 tai 1.6 koneen tilalle 2.0 zetecin (sama vaiva kun 1.8:n laittokin ja kukapa ei haluaisi litroja lisää jos kustannukset eivät siitä juurikaan muutu?), saisi samalla sitä virityspotentiaalia paremmin kun 1.8 koneessa. ahtaminen mk5 escoissa lienee hankalaa (vähäpäästöisiä) joten mukavasti kiusattu 2-litrainen zetamoottori vois olla hyvä vaihtoehto jos haluaa avolta muutakin kuin että siinä on se rätti...
jos kyseessä olisi mk4 cabrio olsi ehdottomasti turbotekniikka paikallaan mutta mk5:ssä pitää hakea korviketta vaparista.. ei sillä että mulla ois minkäänlaista cabriota...

puhuin 1.8 130hp JARRUISTA, en sellaisella tekniikalla varustetusta autosta.. Eli siis jos laittais vaikka nuhaisen 1.4 tai 1.6 koneen tilalle 2.0 zetecin (sama vaiva kun 1.8:n laittokin ja kukapa ei haluaisi litroja lisää jos kustannukset eivät siitä juurikaan muutu?), saisi samalla sitä virityspotentiaalia paremmin kun 1.8 koneessa. ahtaminen mk5 escoissa lienee hankalaa (vähäpäästöisiä) joten mukavasti kiusattu 2-litrainen zetamoottori vois olla hyvä vaihtoehto jos haluaa avolta muutakin kuin että siinä on se rätti...

jos kyseessä olisi mk4 cabrio olsi ehdottomasti turbotekniikka paikallaan mutta mk5:ssä pitää hakea korviketta vaparista.. ei sillä että mulla ois minkäänlaista cabriota...
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Ruotissa olen nähnyt parikin Turbotettua MK5:sta toinen remmillä ja toinen ihan perinteisellä ja varmasti löytyy useampiakin.Saattaja kirjoitti:Oikeestaan liity mitenkään aiheeseen, mutta tuosta vähäpäästöisyydewstäkö se on kiinni ettei normi mk5 eskortteihin oo paljoo turboja tökitty? Eli ettei muita esteitä oo?
Suomessa ei tiettävästi ole vielä kukaan ottanut projektikseen? Suomessa ei muualla kai saa muualta mittauksia kuin VTT:tä? ja siellä tuo kustantaa pitkälti toista tonnia.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Kysymyksiä tylsän päivän ratoksi...qreippi kirjoitti: Ruotissa olen nähnyt parikin Turbotettua MK5:sta toinen remmillä ja toinen ihan perinteisellä ja varmasti löytyy useampiakin.
kysymys 1. missä on ruoti
ja numero 2. miten turbotetaan remmillä? luulin tuota mekaaniseksi ahtamiseksi...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
eipä siinä muut rajoita meittiä kun se vähäpäästöisyys.. zetec moottoreita ahdetaan täälläkin usein - ne vain sijoitetaan mk4 escoihin tms vanhempiin laitteisiin.
eli mikäli auto on vähäpäästöinen eikä mallisarjan sisällä ole maahantuotuja turbomalleja täytyy vaparin siis olla ainut järkevä vaihtoehto... vtt:llä päästöt testauttamalla saa turbotettua mutta onko järkeä tuhlata mk5 escoon joka ei enää ole kovassa huudossa (poislukien erikoismallit) puoltatoistatuhatta eurooppalaista rahaa pelkkään mittaukseen joka maksaa aina onnistui sitten taikka ei... ja se mittaus on vähän laajempi kun katsastuksenaikainen mittaus
eli mikäli auto on vähäpäästöinen eikä mallisarjan sisällä ole maahantuotuja turbomalleja täytyy vaparin siis olla ainut järkevä vaihtoehto... vtt:llä päästöt testauttamalla saa turbotettua mutta onko järkeä tuhlata mk5 escoon joka ei enää ole kovassa huudossa (poislukien erikoismallit) puoltatoistatuhatta eurooppalaista rahaa pelkkään mittaukseen joka maksaa aina onnistui sitten taikka ei... ja se mittaus on vähän laajempi kun katsastuksenaikainen mittaus

-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Zeta/Zetec 1.8 105 hp ja 130 hp:ssa on eri jarrut. Jälkimmäisessä samat kuin RS2000:ssa, paitsi takana rummut (Mk5/Mk5.5) vs. RS2000:ssa levyt.
1.8 Zetecista kiskotaan aika mukavia lukemia esim. Formula-Fordissa. Niissä on vielä kuristimet.
Saattaja
Kun rekisteriotteessa lukee vähäpäästöinen, niin saa 99%:sti unohtaa ahtimet.
1.8 Zetecista kiskotaan aika mukavia lukemia esim. Formula-Fordissa. Niissä on vielä kuristimet.
Saattaja
Kun rekisteriotteessa lukee vähäpäästöinen, niin saa 99%:sti unohtaa ahtimet.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Mutta Sami, edelleen pätee se että mitä ihmettä tekee avoautolla jossa on paljon tehoa?
1. Se on silti etuvetoinen
2. Avona sillä ei todellakaan ole mukavaa ajaa kovaa
3. Rätti päällä sillä ei todellakaan ole mukavaa ajaa kovaa
4. Laittamalla vakioon vapaavirtaussuodattimen ja hönkivän putken saa aikaan respektiä kanssa-autoilijoilta eikä autolla tarvitse ajaa kovaa
5. Umpikorisessa on jäykempi kori kovaa ajamiseen:lol:
No joo.
Silti taidan ajella cossulla
Tämän perustan kokemuksiin tuosta 1.6 EFI cabriosta jonka äskettäin möin pois.
1. Se on silti etuvetoinen
2. Avona sillä ei todellakaan ole mukavaa ajaa kovaa
3. Rätti päällä sillä ei todellakaan ole mukavaa ajaa kovaa
4. Laittamalla vakioon vapaavirtaussuodattimen ja hönkivän putken saa aikaan respektiä kanssa-autoilijoilta eikä autolla tarvitse ajaa kovaa
5. Umpikorisessa on jäykempi kori kovaa ajamiseen:lol:
No joo.
Silti taidan ajella cossulla

Tämän perustan kokemuksiin tuosta 1.6 EFI cabriosta jonka äskettäin möin pois.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
ukormi kirjoitti:Mutta Sami, edelleen pätee se että mitä ihmettä tekee avoautolla jossa on paljon tehoa?
1. Se on silti etuvetoinen
2. Avona sillä ei todellakaan ole mukavaa ajaa kovaa
3. Rätti päällä sillä ei todellakaan ole mukavaa ajaa kovaa
4. Laittamalla vakioon vapaavirtaussuodattimen ja hönkivän putken saa aikaan respektiä kanssa-autoilijoilta eikä autolla tarvitse ajaa kovaa
5. Umpikorisessa on jäykempi kori kovaa ajamiseen:lol:

1. sille ei vain voi mitään, nimeä takavetoinen avo-ford hintaluokka alle 5000e
2. eihän täällä saa ajaa kun 120km/h muutenkaan
3. avollahan ajetaan rätti auki räntäsateessakin
4. GTI magazine...

5. ks. kohta 2.

-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Nimimerkillä, en aja metriäkään avoautolla rätti alhaalla mikäli ulkolämpötila ei ole yli 15 astetta plussalla ( celcius ) ja aurinko helota taivaan täydeltä maahan saakka.
Yksi kasvohermohalvaus (taksimiehen tauti) eliniässä saa luvan riittää
Myy ylimääräiset rojut pois ja säästä rahaa tai käy pankissa keskustelemassa autolainasta ja osta kerralla se aito Cosworth mitä kuitenkin loppupelissä himoitset
Yksi kasvohermohalvaus (taksimiehen tauti) eliniässä saa luvan riittää

Myy ylimääräiset rojut pois ja säästä rahaa tai käy pankissa keskustelemassa autolainasta ja osta kerralla se aito Cosworth mitä kuitenkin loppupelissä himoitset

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
hei, lue mun allekirjoitus, cossu on listoilla ekana ostaa. mutta tulee vielä (toivottavasti) kesiä ja talvisin syyhyää sormet aina...ukormi kirjoitti:Nimimerkillä, en aja metriäkään avoautolla rätti alhaalla mikäli ulkolämpötila ei ole yli 15 astetta plussalla ( celcius ) ja aurinko helota taivaan täydeltä maahan saakka.
Yksi kasvohermohalvaus (taksimiehen tauti) eliniässä saa luvan riittää![]()
Myy ylimääräiset rojut pois ja säästä rahaa tai käy pankissa keskustelemassa autolainasta ja osta kerralla se aito Cosworth mitä kuitenkin loppupelissä himoitset

-
- Ylläpitäjä
130hp versios on kyl minusta levyt takanakiSine kirjoitti:Zeta/Zetec 1.8 105 hp ja 130 hp:ssa on eri jarrut. Jälkimmäisessä samat kuin RS2000:ssa, paitsi takana rummut (Mk5/Mk5.5) vs. RS2000:ssa levyt.
1.8 Zetecista kiskotaan aika mukavia lukemia esim. Formula-Fordissa. Niissä on vielä kuristimet.
Saattaja
Kun rekisteriotteessa lukee vähäpäästöinen, niin saa 99%:sti unohtaa ahtimet.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti: