Sopiva katalysaattori mk3 fiestaan

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

client
Viestit: 33
Liittynyt: La Lokakuu 25. 15:57:26 2003

Sopiva katalysaattori mk3 fiestaan

Viesti Kirjoittaja client » Ti Heinäkuu 26. 16:04:29 2005

eli lisää kysymyksiä projektin edistämiseksi.

missä autossa olisi suht railakas putki n. 2,5" tai 2.75" ja noilla liitännöillä oleva katti...

säädöspahaset pakottavat tulevaan turbofiestaani myös katin joten sellainen on hankittava. ajattelin ostaa jostai purkaamolta käytetyn ja olisi kiva tietää että mistä automallista kannattais lähtee hakemaan. oisko joku isomoottorinen skorppari tai sierra?

mitenkäs isompimoottoriset volvot? osaako kukaan sanoa.

-olli-

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ti Heinäkuu 26. 16:14:30 2005

unohda. osta 2" tai 2,5" perus pyöreä race katti. Mallikohtaiset katit eivät mahdu kunnolla Fiestaan paitsi Fiestan oma, joka ei ole vaihtoehto. Oletkos koskaan vilkaissut edes miten ahdasta siellä on ;) ( olettaen, että sinulla on alempi poikkituki hankittuna/paikallaan )

client
Viestit: 33
Liittynyt: La Lokakuu 25. 15:57:26 2003

Viesti Kirjoittaja client » Ti Heinäkuu 26. 16:16:24 2005

joo kyl mä kerran katoin sinne pohjaan :)

ahdasta siel kyllä on, mutta aattelin että vois jopa löytyy joku ihan pätevä vaihtoehto HALVALLA. olen perseaukinen opiskelija viel ainakin vuoden.

ei viittis montaa sataa katista maksaa jolla ei sit oikeesti tee muuta kun tyydyttää katastusmiestä.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: Sopiva katalysaattori mk3 fiestaan

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ti Heinäkuu 26. 18:54:32 2005

client kirjoitti:eli lisää kysymyksiä projektin edistämiseksi.

missä autossa olisi suht railakas putki n. 2,5" tai 2.75" ja noilla liitännöillä oleva katti...

säädöspahaset pakottavat tulevaan turbofiestaani myös katin joten sellainen on hankittava. ajattelin ostaa jostai purkaamolta käytetyn ja olisi kiva tietää että mistä automallista kannattais lähtee hakemaan. oisko joku isomoottorinen skorppari tai sierra?

mitenkäs isompimoottoriset volvot? osaako kukaan sanoa.

-olli-
Millanes projekti on kyseessä, korin vuosimalli ja mitä ajattelit pellin alle laittaa? Onko toi kattijuttu varmistettu viralliselta taholta? Katiksi edullisemmillaan löytyy vaikka Magnaflown peruskatit, toimivat varmasti jos meinaa pelkästään pitää niitä leiman ajan. On sopivan avaria ja hyvän mallisia. Hitaa päälle satasen. Romikseltakin voi sellaisia kysellä, nissanissa on käytössä avaria katteja, Micrassakin on 3" lähdöllä :)
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

client
Viestit: 33
Liittynyt: La Lokakuu 25. 15:57:26 2003

Viesti Kirjoittaja client » Ke Heinäkuu 27. 8:14:27 2005

hartza: pellin alle tulee s2 rsturbon tekniikka. oikeestaan tällä hetkellä ei oo enää muuta epäselvyyttä kuin tuo bensatankki, et esim käykä rsturbon pumpulle sopivasti fiestan ruiskutankki.. (Semmonen pitäis sit jostain hankkia) ja vastaavasti tää kattiongelma.

jos on mitään vinkkei tai tietoo asiaan liittyen niin otetaan vastaan. hartsa varmaan osais sanoo hyvää alustaa fiestaan. oon sitäkin vatvonu eestaas et minkähän ostais... ja kauan jo


EDIT: niin ja vuosimallihan oli -90 mk3 mukavasti eltaantunut punainen värinä ;)

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Heinäkuu 27. 11:03:12 2005

client kirjoitti:hartza: pellin alle tulee s2 rsturbon tekniikka. oikeestaan tällä hetkellä ei oo enää muuta epäselvyyttä kuin tuo bensatankki, et esim käykä rsturbon pumpulle sopivasti fiestan ruiskutankki.. (Semmonen pitäis sit jostain hankkia) ja vastaavasti tää kattiongelma.

jos on mitään vinkkei tai tietoo asiaan liittyen niin otetaan vastaan. hartsa varmaan osais sanoo hyvää alustaa fiestaan. oon sitäkin vatvonu eestaas et minkähän ostais... ja kauan jo


EDIT: niin ja vuosimallihan oli -90 mk3 mukavasti eltaantunut punainen värinä ;)
Punainen on hieno väri :)

Yhsi vaihtoehto voisi olla yhdistää Rs turbon tankin alaosa Fiestan tankkiin, tai tehdä vastaavanlainen keräilyastia kuin minun Fiestassa on. Rs Turbon pumppu on ulkoinen, ei sovi Fiestan ruiskutankkiin, missä on sisäinen pumppu. Ja Fiestan ruiskupumppu ei painetuotoltaan riitä KE-jetronicille, varsinkaan jos meinaa virittää. Voisin ottaa kuvan omasta ratlkaisusta, mutta en kehtaa :oops:

Alusta riippuu aina budjetista... Turbo Fiestan vakaajat eteen ja taakse, sopiva madallus ja hyvät iskarit parantavat jo roimasti. Jäykkyyssäädettävät iskarit oisivat tietysti plussaa jos meinaa radalla kurvailla, ja HC ratkaisu olisi Kunon Coil overit+ uretaanit alustaan. Kriittisimmät paikat ovat taka-akselin kiinnitys runkoon ja etualatukivarsi, ne saisivat olla uretaanipuslilla, tosin mukavuus kärsii varmasti.

Itsellä on etu ja takavakaajat sekä 35mm madallus(H&R) ja bilsteinin mustat perusiskarit. Suht mukavat ja jämäkät vielä normaaliajossa, mutta radalla alkaa olla liian löysät, varsinkin takapää saisi olla reilusti jämäkämpi. Austaan on uusittu osa puslista peruskumisiin, etutuenta olisi tarkoitus vaihtaa uretaanisiin talven aikana. Mukavuudenhalu on ainakin toistaiseksi ollut esteenä uretaanisten hommamiseen... ja viitseliäisyys :) Kun kerran hommaan ryhtyy, lootan kannatuskumit kannataan vaihtaa jämäkämpiin tai valaa täyteen uretaania. Saisi edes vähän sitä vetelyä pois kiihdytyksessä, tuntuu jo näillä tehoilla... Arilla on myös hyvää kokemusta Fiestan alustasta, jos vaan huomaa tämän viestin.

Sitä vaan tuosta katista, että oletko käynyt konttorilla kysymässä, että sellainen pitää asentaa? Kun kaikki konttorit eivät sellaista vaadi, mitä nyt olen juttuja kuullut eri rakennusprojekteista ja eikös Rspetellä ole turbofiesta ilman kattia?
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

client
Viestit: 33
Liittynyt: La Lokakuu 25. 15:57:26 2003

Viesti Kirjoittaja client » Ke Heinäkuu 27. 11:32:03 2005

sun ratkaisusta olis kiva nähdä kyl kuva!!
ja vinkkii et miten tehty.

ja mitenhän toi tankin yhdistäminen onnistuu?

kattia oon kysyny konttorilta ja sano et semmosen tartteis. perkeleet.

mä en varmaan mitään kauheen kallista alustaa raaski tohon ostaa.
menee rahaa niin perkeleesti muuhunki :D

koko elokuu euroopassa, syksyks uus fillari, vähän rc-harrastukseen rahaa jne jne..

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Heinäkuu 27. 16:57:18 2005

client kirjoitti:ja mitenhän toi tankin yhdistäminen onnistuu?
Et hitsaamisesta tai juottamisesta oo kuullu?
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ke Heinäkuu 27. 17:38:09 2005

Mitenkäs olisi erillisen siirtosäiliön tekeminen ja alkuperäinen pumppu toimisi siirto pumppuna(olettaen et sähköinen) ? Saisi silloin minkä pumpun haluaa käyttöönsä pienemällä vaivalla kun alkaisi tankkia repimään auki.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin