Dohc-katalysaattori
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Dohc-katalysaattori
Dokki-Sierran pakoputkistossa on ensin katalysaattori, mikä on se seuraava vai onko sekin katti? Irroitin eilen aikansa kolisseen putkiston alkuosan ja kas kummaa:Eka pönttö (katti) oli typötyhjä samoinkuin se toinenkin. Äänenvaimentaja sitävastoin ei ollut tyhjä ja sen vaihto sai koneenkin taas kiertämään. Tuosta kysymyksestä varmaan jo ilmenee, että olen halukas ostamaan dokin katalysaattorin.
-
Nykyautoissa on vähintään yksi kolmetoimikatalysaattori, noin vanhassa on yksi yksitoimi- ja yksi kaksitoimikatalysaattori. Siihen voin heittää vastaavan putken tilalle tai yhden uuden tarvikekatin.
Näin mä olen asian käsittänyt, tai sit mua o rälläköity linssiin.
Näin mä olen asian käsittänyt, tai sit mua o rälläköity linssiin.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
Kyllä ainakin oma auto pomppas heti päästöistä kun katalysaattori oli rikki. Ei mitään mahdollisuuksia ollu saada päästöistä läpi ennenkuin tilas uuden katin ja laittoi kiini, sitten ei ollutkaan mitään ongelmaa. Kyseessä oli -91 vuosimalli. Ainahan sitä voi yrittää saada päästöistä läpi ilman kattiakin, mutta itse en ainakaan enää ala yrittään mitään kikkailuja.
-
No joo, mulla irtos siitä taaemmasta pöntöstä sisukset ja katsastuksesta meni vielä sillä ekalla toimivalla läpi, tosin joutu hetken aikaa pitämään kierrosia että lämpeni kunnolla. Nyt sitten purkaantu se ensimmäinenkin katti ja ajattelin tuolta tilata tollasen yleismallin siihen tilalle.