Käyntivika
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: La Elokuu 30. 20:20:31 2003
- Paikkakunta: Joutseno
Käyntivika
Onko hyviä vinkkejä mikä voisi olla vikana 87 escortissa moottori cvh ja on alkanut polttamaan sytkänohjaimia, joskus kestää viikon joskus 5 minuuttia, toista jakajaakin kokeiltu mutta sama vika, tosin kummankaan jakajan kunnosta ei varmaa tietoa.
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Onko puola ja siitä lähtevä sytytyskaapeli ehjä? Jos se lyö läpi ja täräyttää kipinän sytytysyksikköön niin se on laaki ja vainaa.
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Etuvastuksella näennäisesti kasvatetaan impedanssia, eli jos impedanssi on ennestään liian suuri, niin ei siihen etuvastus auta, vaan pahentaa ennestään.Voortikari kirjoitti:Ja onko puola omansa. Erällä clubilaisella oli tässä juuri sama ongelma cossussa. Ja jokuhan oli vaihtanut sinne kärjellisen puolan, jonka imbedanssi on taas vastaavasti niin paljon isompi, ettei sytkänohjain kestä sitä ilman etuvastusta.
Eikös se mennyt niin että kärjettömään kun laittaa kärjellisen puolan, niin kipinästä tulee onnettoman tehoton. Johtuen kärjellisen systeemin suuresta impedanssista ja pitkästä latausajasta. Sytkäyksikkö tästä tuskin rikki menee, kun virta on paljon pienempi(vai meneekö? Korjatkaa jos puhun paskaa). Kärjettömän puolan kun menee laittaan kärjelliseen, niin tulee isompi ongelma, liian pitkä latausaika = puola muuttaa ylimääräsen tehon lämmöksi. Virta kasvaa tolkuttoman suureksi ja kärjet sekä mahdollisesti myös puola palaa.
Takaisin aiheeseen:
Se puolakin voi olla rikki. Kannattanee kokeilla toisella puolalla.
Jäsen #606