Käyntivika

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Viikinki
Viestit: 58
Liittynyt: La Elokuu 30. 20:20:31 2003
Paikkakunta: Joutseno

Käyntivika

Viesti Kirjoittaja Viikinki » Su Maaliskuu 5. 21:56:02 2006

Onko hyviä vinkkejä mikä voisi olla vikana 87 escortissa moottori cvh ja on alkanut polttamaan sytkänohjaimia, joskus kestää viikon joskus 5 minuuttia, toista jakajaakin kokeiltu mutta sama vika, tosin kummankaan jakajan kunnosta ei varmaa tietoa.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Maaliskuu 5. 22:06:47 2006

Onko tahnat laitettu asennuksen yhteydessä?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Viikinki
Viestit: 58
Liittynyt: La Elokuu 30. 20:20:31 2003
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja Viikinki » Su Maaliskuu 5. 23:12:55 2006

On laitettu, huomenna kokeilen vanhemman mallin jakajaa, jos sittenkin vika siinä.

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ma Maaliskuu 6. 1:00:16 2006

Onko puola ja siitä lähtevä sytytyskaapeli ehjä? Jos se lyö läpi ja täräyttää kipinän sytytysyksikköön niin se on laaki ja vainaa.

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Ma Maaliskuu 6. 8:53:46 2006

Ja onko puola omansa. Erällä clubilaisella oli tässä juuri sama ongelma cossussa. Ja jokuhan oli vaihtanut sinne kärjellisen puolan, jonka imbedanssi on taas vastaavasti niin paljon isompi, ettei sytkänohjain kestä sitä ilman etuvastusta.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

Viikinki
Viestit: 58
Liittynyt: La Elokuu 30. 20:20:31 2003
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja Viikinki » Ti Maaliskuu 7. 18:36:09 2006

Puola on alkuperäinen ja johdot uudet.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Huhtikuu 3. 1:00:06 2006

Voortikari kirjoitti:Ja onko puola omansa. Erällä clubilaisella oli tässä juuri sama ongelma cossussa. Ja jokuhan oli vaihtanut sinne kärjellisen puolan, jonka imbedanssi on taas vastaavasti niin paljon isompi, ettei sytkänohjain kestä sitä ilman etuvastusta.
Etuvastuksella näennäisesti kasvatetaan impedanssia, eli jos impedanssi on ennestään liian suuri, niin ei siihen etuvastus auta, vaan pahentaa ennestään.

Eikös se mennyt niin että kärjettömään kun laittaa kärjellisen puolan, niin kipinästä tulee onnettoman tehoton. Johtuen kärjellisen systeemin suuresta impedanssista ja pitkästä latausajasta. Sytkäyksikkö tästä tuskin rikki menee, kun virta on paljon pienempi(vai meneekö? Korjatkaa jos puhun paskaa). Kärjettömän puolan kun menee laittaan kärjelliseen, niin tulee isompi ongelma, liian pitkä latausaika = puola muuttaa ylimääräsen tehon lämmöksi. Virta kasvaa tolkuttoman suureksi ja kärjet sekä mahdollisesti myös puola palaa.

Takaisin aiheeseen:
Se puolakin voi olla rikki. Kannattanee kokeilla toisella puolalla.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin