Keskuslukko ongelma! Aaaapuva :/

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Keskuslukko ongelma! Aaaapuva :/

Viesti Kirjoittaja janneke » Ti Huhtikuu 11. 22:01:23 2006

Tuossa hälyn laittelin sieraimeen ja tuli ongelmaksi keskuslukon kytkentä hälyyn.
Toisessa sierrassain kyllä on mutta se oli helppo laittaa ku ohjaus tuli ohjaus yksikköön ja cossu on niin vaikeessa paikassa ettei viittis alkaa sieltä tutkii :)
Joten.. jospa viisaat ihmiset kertoisitte mitäpä johtoja laitella mihinki paikkaan? Tuossa pari hyvin avullista kuvaa alan kirjallisuudesta ->

http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/lukko2.jpg
Sellasta sanoo kirjanen...

http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/lukko.jpg
Tuollasia ehdottelee..

http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/lukko3.jpg
Ja tuolleen kertoo kytky kaava.. punaset on etuovien ja violetit takaovien.. voi olla väärässäkin :D mut en myönnä :P

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ke Huhtikuu 12. 6:47:15 2006

Sun ei tarvi kytkeä hälyttimestä piuhoja joka oveen, vaan apukuskin ovi riittää.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Huhtikuu 12. 18:06:51 2006

qreippi kirjoitti:Sun ei tarvi kytkeä hälyttimestä piuhoja joka oveen, vaan apukuskin ovi riittää.
Joo se se se on kyllä ihan juu tiedossa. Mutta mihin niistä ja mitkä johdot? Löysin kyllä ne, yks menee maihin, yks jatkuva plussa ja ne ohjaukset. Mutta tuo hälyn ohje on sellanen että siitä en selvää saa. :roll:

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Huhtikuu 12. 20:28:34 2006

Ensin katsot hälyn sarjasta lukituksen piuhat jotka maadottaa kun hälyn laittaa päälle ja pois. Sitten etsit keskuslukituksen piuhat oven läpivientien läheltä, muistaakseni keltainen ja valkoinen. Sitten yhdistelet piuhat oikein päin. Niin ja välissä vaihdat ne parit palaneet sulakkeet, jotka kuitenkin käräytät :wink:
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » Ke Huhtikuu 12. 20:46:16 2006

Tutkailet jommankumman etuoven (kaikki ovet aukeavat molemmista etuovista) johtoja mittarin kanssa ja katot minkä tila muuttuu kun avainta kääntää. Ja miten loppuuko virran tulo vai alkaako se.

Keskuslukon ohjeessa on molemmille vaihtoehdoille (NC ja NO) piuhat.

Muistaakseni:

NO="avautuva kytkin" eli normaalisti virta kun tapahtuu virta loppuu
NC="sulketuva kytkin" eli normaalisti ei virtaa kun tapahtuu virtaa tulee


EDIT: tarkistin mikrokytkimen navoista menee juuri kuten yllä.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Huhtikuu 12. 21:44:28 2006

Turbo_IS kirjoitti:Ensin katsot hälyn sarjasta lukituksen piuhat jotka maadottaa kun hälyn laittaa päälle ja pois. Sitten etsit keskuslukituksen piuhat oven läpivientien läheltä, muistaakseni keltainen ja valkoinen. Sitten yhdistelet piuhat oikein päin. Niin ja välissä vaihdat ne parit palaneet sulakkeet, jotka kuitenkin käräytät :wink:
ädä ädä... Hitto ku vaikeeta :D eli siis joo mulla on tiedossa ne kaks johtoo mitkä muuttuu... yks on jatkuva virta ja yks maadotus... Mutta ne kaks johtoa sitte... jos ovet on auki, tulee toiseen virta ja toiseen ei... ovet lukkoon ni toisin päin..

Tapahtuuko ohjaus nyt sitte miten? jos annan plussaa siihen mihin ei tuu virtaa ni pitäiskö toimia? vai pitääkö se maadottaa vai mitä mitä :D

hitto ku on ihan hukas nyt ton kanssa.. Ku sitte vielä tossa häly kuvassa ( http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/lukko.jpg ) on noita vaihto ehtoja.. ni pitääkö niitä johtaja vielä liitellä toisiinsa ton kuvan mukaan? Edit: mikä noista vaihto ehdoista on oikee :roll:

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Huhtikuu 12. 21:50:53 2006

TuunaavaAmis kirjoitti:hitto ku on ihan hukas nyt ton kanssa.. Ku sitte vielä tossa häly kuvassa ( http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/lukko.jpg ) on noita vaihto ehtoja.. ni pitääkö niitä johtaja vielä liitellä toisiinsa ton kuvan mukaan? Edit: mikä noista vaihto ehdoista on oikee :roll:
Mun mielestä se on kuvan vaihtoehto 5. Eli piuhaan tulee maata kun avataan ja maata kun suljetaan ja sitten vaan kytket kohdasta 4 ja 5 piuhat oikeisiin johtoihin auton johtosarjaan.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Huhtikuu 12. 21:56:24 2006

pitääpä huomenna kokeilla :D sehän pitäs onnistuu niinki että vetää vaan toisen maahan (oikean niistä) ni menee lukkoon, ja toisen ni aukee? onneks siel on se sulake tosissaa :D kaks meni jo ku joku oli tehny vähä jalka tila valoja ja vetäny johdot katto valolta.. ku irrotti katto valon ni nätisti hakkas suojaamattomat liittimet maihin :D

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Pe Huhtikuu 14. 11:46:39 2006

Jeps nyt sain toimii eikä menny yhtäkää sulaketta! Kiitokset kaikille avusta!

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Planet » Pe Huhtikuu 14. 12:33:33 2006

Varmaankin escortissa on sama periaate k.lukon toiminnassa? Itellä on hälyn asennus kesken mk4 escorttiin. Eli valkoiseen ja keltaiseen piuhaan pitäis k.lukon ohjaus kytkeä?
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

Vastaa Viestiin