-98 1,8 TD mondeo ei taho käynnistyä+ muuta

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

-98 1,8 TD mondeo ei taho käynnistyä+ muuta

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ti Huhtikuu 11. 23:12:40 2006

Terveppä terve! Taas on voortisti pulassa.
Auto on vm. -98 1,8td mondeo, pumppuna lucas.
Tuli semmoinen vika aivan yhtäkkiä, ettei tahdo käynnistyä kylmänä... siis vaikka olisi 0 asteen keli ja auto seisoo yön yli.
Yrittää kyllä lähteä, mutta ei nosta kierroksia (jää johonkin 500rpm) ja pukkaa paljon savua. Vartan AGM:llä tarpeeksi kun starttailee, niin ainakin tähän asti on lopulta lähtenyt käyntiin, mutta käy tosi epätasaisesti alussa.
Koko aikana, mitä olen auton omistanut on vaatinut pitkän starttauksen että lähtee käyntiin.
Auto on myös tehnyt sellaista, että vaihteella jarrutettaessa tuntuu nykyttävän.
Tyhjäkäyntiääni on ollut koko auton omistusaikani vaihteleva, aivan kuin putki menisi välillä tukkoon.
Ahtopaineen tunnistimen kalvoa voisi veikata, mutta ainakin ahdot nousee sinne 1bar. Kierrosten noustessa yli 2500rpm alkaa ahdot taasen tippumaan jonnekkin 0,7bar tienoille, loppuneeko sitten syöttö?
Eli potentiaalisia vikavaihtoehtoja kaivattaisiin.
On tuo vaan niiiiiiiiiiiiin huono auto.... Ostakaa nyt ees joku toi pois. :wink:
Viimeksi muokannut Teemu.R, Ma Huhtikuu 17. 0:15:06 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Huhtikuu 11. 23:23:48 2006

Vuotaapiko jostakin ilmaa järjestelmään? Suodattimen jalka?

Kokeiles kerran ilmata järjestelmä ennen starttausta. Sinulla lienee paikoillaan se orkkis suodattimenjalka jossa on se käsikäyttöinen ilmaus?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ti Huhtikuu 11. 23:27:38 2006

ukormi kirjoitti:Vuotaapiko jostakin ilmaa järjestelmään? Suodattimen jalka?

Kokeiles kerran ilmata järjestelmä ennen starttausta. Sinulla lienee paikoillaan se orkkis suodattimenjalka jossa on se käsikäyttöinen ilmaus?
Juu käsipumppu on kyllä, mutta se on ollut kokoajan sellainen että pari kertaa on saanu painauttaa ennenkuin menee kovaksi. :lol:
Ei silti käynnisty paremmin vaikka tuon homman tekeekin.. :roll:
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Huhtikuu 11. 23:32:54 2006

hehkut&rele kunnossa?

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ti Huhtikuu 11. 23:39:35 2006

fsohc kirjoitti:hehkut&rele kunnossa?
Pitäis kattoa nuo hehkut kyllä... onnistuuko kattoa silleen että ottaa kiskon irti ja vetää akusta suoraan johon ja koskettaa hehkun napaa. Jos räpsahtää hehku on kunnossa ja jos ei, niin sillo se on mykkä. Joku viisas asentaja muistaakseni joskus tommosta sanoi...
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Huhtikuu 11. 23:59:06 2006

No tuossa omassa 1.8D koneessa ainakin pitäisi olla lämpötilanmukaan tuo hehku. Hehkun pitäis imaista noin 8amp ja kaikkien yht.32amp. Hyväkuntoisen hehkun vastus pitäisi olla alle 1ohm. Jos hehkun irroittaa ja antaa suoraan 12v niin hehkunkärjen (ei siis keskiosan) pitäisi olla punainen noin 5sekunnin päästä.
Noin siis jos hehkuntyyppi on Bosch 0 250 201 049
(haynes ooppuksesta)

Voisko sitten yks mahdollinen vika olla tuo polttoaineenlämmitin, vai onko TD:ssä sitä?

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » To Huhtikuu 13. 22:35:10 2006

fsohc kirjoitti:No tuossa omassa 1.8D koneessa ainakin pitäisi olla lämpötilanmukaan tuo hehku. Hehkun pitäis imaista noin 8amp ja kaikkien yht.32amp. Hyväkuntoisen hehkun vastus pitäisi olla alle 1ohm. Jos hehkun irroittaa ja antaa suoraan 12v niin hehkunkärjen (ei siis keskiosan) pitäisi olla punainen noin 5sekunnin päästä.
Noin siis jos hehkuntyyppi on Bosch 0 250 201 049
(haynes ooppuksesta)

Voisko sitten yks mahdollinen vika olla tuo polttoaineenlämmitin, vai onko TD:ssä sitä?
Kiitos noista... pitää tutkia noi hehkut..on tuossa polttoaineenlämmitin, mut onhan siinä kyllä paljon muutakin mikä ei toimi esimerkiksi eber... :cry:
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Huhtikuu 14. 9:31:59 2006

syöttöpumpusta on todennäköisesti ahtopainekellon kalvo rikki. polttoainetta pääsee valumaan sylintereihin sen kautta tyhjäkäynnillä ja joka paikka täynnä löpöä. kalvo maksanee muutaman euron ja on helpohko vaihtee itse.

kommentoi sit oli ko tuossa vika XD

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Su Huhtikuu 16. 23:37:23 2006

Ainaki yksi hehku on palanu, ohmi sekä virtamittari ei regoinu sen hehkun kohalla mitenkään..
Myöskään se kylmäkäynnistyshomma (mikälie nimeltään?) ei pelaa, siis se joka surisee kun virran laittaa päälle.. Surina kuuluu, mutta pumpussa oleva vipstaakkeli ei liiku mihinkään.. mikähän noissa on sitten yleensä ollut vikana jos tollasta tekee?
Ahtopaineentunnisimen kalvosta en tiedä, kun ahtopaine kummiskin nousee sinne barin pintaan, vaikkakin laskee kierrosten noustessa. Luulisin, että jaksaisi pysyä siellä jos lisäisi ahdonalaista syöttöä..
Mitä tekee se potikka siinä pumpun päällä kaasuvivussa?
Pitää jatkaa perehtymistä ford dieselin ihmeelliseen maailmaan...
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ma Huhtikuu 17. 0:17:52 2006

Niin ja puhallin ei toimi enää 3. nopeudella... Missä lie vika, onko joku vastus palanu ohjauksesta... Tuntuu, ettei jaksa enää tota autoa... :cry:
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Huhtikuu 17. 1:21:13 2006

Teemu.R kirjoitti:Niin ja puhallin ei toimi enää 3. nopeudella... Missä lie vika, onko joku vastus palanu ohjauksesta... Tuntuu, ettei jaksa enää tota autoa... :cry:
älä pelästy, et ole ainoa joka ei jaksa katsoa näitä autoja kato vaikka mua, omistan kaks paskaläjää :wink: yritän vaan elää :)
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Huhtikuu 17. 8:04:53 2006

tuo mulle se ongelmakasa ja vähä rahaa niin saat diesel bemarin..

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Huhtikuu 17. 8:08:21 2006

se kalvo edelleen on diagnoosina.. ahtopaineen ei IMO sais laskea kierroksilla 1,0...0.7bar vaan pysyä kutakuinkin samana. tosin ent tiedä miten sen kuuluu mondyssä käyttäytyä.. paljokos tolla on ajettu?

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ma Huhtikuu 17. 21:19:35 2006

En minä penariin taija siltikää vaihtaa.. sen verran on jo tuon korjauksiin menny, että vararikon partaalla muutenki ollaan.. :wink: Onneksi sillon se pumppuremppa meni sentään myyjän pussista.. :)
Huomenna pitää käyä hehkutulppakaupassa ja kysästä sitä ahtopaineen tunnistimen kalvoa samalla..
Lämppäriongelma saa oottaa, onhan se kesäki jo tulossa.. 8)

edit. Niin ja mittarissa on kokonaiset 218tkm
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

1.8 td

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Ke Huhtikuu 19. 20:11:42 2006

Teemu.R kirjoitti:En minä penariin taija siltikää vaihtaa.. sen verran on jo tuon korjauksiin menny, että vararikon partaalla muutenki ollaan.. :wink: Onneksi sillon se pumppuremppa meni sentään myyjän pussista.. :)
Huomenna pitää käyä hehkutulppakaupassa ja kysästä sitä ahtopaineen tunnistimen kalvoa samalla..
Lämppäriongelma saa oottaa, onhan se kesäki jo tulossa.. 8)

edit. Niin ja mittarissa on kokonaiset 218tkm
Onko ollut alusta asti nuo paineet vai onko jo rukattu isommalle. Itsellä 1.8 escort jossa kylmänä noin 0.6 ja lämpimänä 0.4-0.5bar painetta, siitä tietoa ei ole onko normaali paine, mittarissa nyt 210tkm. Kerro kalvon hinta kun sen noudat.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ke Huhtikuu 19. 20:26:36 2006

Tänään vaihoin hehkutulpat+ polttoaineen suodattimen jalkoineen. Hehkut mallia Beru oli paikallisessa varaosaputkassa 14,00e/kpl.
Jalka suodattimineen 54ekua.
Tuota kalvoa en vielä saanut, kun pitäisi kattoa tuosta pumpusta numero ennenu tietää saako sitä edes vai pitääkö ostaa koko mötikkä uusi.

Itse en ainakaan ole ahtopainetta nostanut, viisarin alle 1bar näyttää kunnes kiekat nousee yli 2500rpm.
Semmonen mutu on, että tyhjäkäynnillä käytöllä ennen sammutusta voisi olla joku yhteys tuohon käynnistykseen. Mitä pidempään käyttää ennen sammutusta sitä isompi on savupilvi, kun käynnistää 8 tunnin päästä.
Meneekö se ahdonalainen syöttö eri putkia pitkin suuttimille, mitä ahtamaton?... Vai mitä lienee ne pumpulta suuttimille menevät kumiletkut(metalliputkien lisäksi)? Eli tyhjäkäynnillä noista letkuista tuolloin ei saisi tulla löböä, jos näin on?
Aamulla näkyy, onko remontilla mitään vaikutusta.
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

1.8 td

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Ke Huhtikuu 19. 20:45:16 2006

Teemu.R kirjoitti:Tänään vaihoin hehkutulpat+ polttoaineen suodattimen jalkoineen. Hehkut mallia Beru oli paikallisessa varaosaputkassa 14,00e/kpl.
Jalka suodattimineen 54ekua.
Tuota kalvoa en vielä saanut, kun pitäisi kattoa tuosta pumpusta numero ennenu tietää saako sitä edes vai pitääkö ostaa koko mötikkä uusi.

Itse en ainakaan ole ahtopainetta nostanut, viisarin alle 1bar näyttää kunnes kiekat nousee yli 2500rpm.
Semmonen mutu on, että tyhjäkäynnillä käytöllä ennen sammutusta voisi olla joku yhteys tuohon käynnistykseen. Mitä pidempään käyttää ennen sammutusta sitä isompi on savupilvi, kun käynnistää 8 tunnin päästä.
Meneekö se ahdonalainen syöttö eri putkia pitkin suuttimille, mitä ahtamaton?... Vai mitä lienee ne pumpulta suuttimille menevät kumiletkut(metalliputkien lisäksi)? Eli tyhjäkäynnillä noista letkuista tuolloin ei saisi tulla löböä, jos näin on?
Aamulla näkyy, onko remontilla mitään vaikutusta.
Ahdonalainen syöttö meinaa että kuinka paljon menee löpöä, kun ahdin pyörii ja ahtamaton ilman ahdinta tapahtuva syöttö. Ahdonalaiselle on oma syöttöputki. Itsellä voi olla sama vika eli tuo kalvo?
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ke Huhtikuu 19. 20:55:53 2006

Eli toisinsanoen, siitä ahdonalaisen syötön putkista ei saa mennä tavaraa suuttimille moottorin käydessä tyhjäkäynnillä. Ja mahdollisesti ne kumiletkut ovat niitä ahdonalaisen syötön letkuja, ainakin pumpusta se lähtee ja on kytketty tavallaan "sarjaan" kaikille neljälle suuttimelle (onkohan noin)??
Cooleri näytti puhtaalta ja pian 10tkm ajettu öljyillä, eikä taso ole tippunut. Eli ei ahdin pitäis kovin sohlo olla.
Perseestä muuten tollaset pakosarjaan integroidut ahtimet.. eipä ainakaa ilman pakosarjan vaihtoa ruveta isommalla puhaltimella laittamaan ilmaa imusarjaan.
Syöttöjä pitää alkaa lisäämään, jos tuo nyt alkaa pelittämään..
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Huhtikuu 19. 21:05:19 2006

Teemu.R kirjoitti:Ja mahdollisesti ne kumiletkut ovat niitä ahdonalaisen syötön letkuja, ainakin pumpusta se lähtee ja on kytketty tavallaan "sarjaan" kaikille neljälle suuttimelle (onkohan noin)??
Ei ole.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ke Huhtikuu 19. 21:12:44 2006

Arska kirjoitti:Ei ole.
Ei sitten.. :)
Mitä ne ovat? :oops: Ja minne se ahdonalainen syöttö sitten menee ja mistäkohtaa? Ite en ainakaan näe menevän suuttimille muuta kuin ne letkut ja metalliputket..
Prkl ku ei jummarra asiasta sitten yhtää mittää.. :roll:

...Joo eipä ne kumiletkut taija tommosia paineita kestääkkään....
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Huhtikuu 19. 21:26:42 2006

Ihan samoja putkia myöten se polttoaine menee sinne suuttimille, oli ahtoja tai ei. En tunne tuota lucasin pumpun sielunelämää, mutta Boschin pumpussa ainakin on sellainen kara jota kalvosysteemi liikuttaa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ke Huhtikuu 19. 21:42:37 2006

Tässä kuvassa näkyy tossa ylimmän nuolen alapuolella oleva polttoaineputken lähtö.
Himppusen nuolen yläpuolella oleva letku menee suihkuihin. :roll:
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

Mikko R.
CRSC jäsen 2015
Viestit: 160
Liittynyt: La Lokakuu 8. 11:40:51 2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mikko R. » Ke Huhtikuu 19. 21:52:23 2006

Eikös ne ole ylivuotoletkut. Jos on kumiletkut, niin silloin siellä ei ainakaan painetta ole...ja siitä päätellen eivät ole aineen syöttöä varten. Ainakin yleensä suuttimissa on ylivuotolähtö.
#1193

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

1.8 td

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Ke Huhtikuu 19. 21:55:24 2006

Teemu.R kirjoitti:Tässä kuvassa näkyy tossa ylimmän nuolen alapuolella oleva polttoaineputken lähtö.
Himppusen nuolen yläpuolella oleva letku menee suihkuihin. :roll:
Ne on ne ylivuotoputket nuo mitkä näkyy! Pumppu muuttaa syöttöä itse kun ahtopaine nousee eli niin sanottu itsestään säätyvä? Tuota kara hommaa en muistanut. Vanhemmassa malleissa eli korpin ja granadan koneissa oli yksi letku joka meni pumpun kannen läpi ja vaikutti ahdonalaiseen syöttöön.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ke Huhtikuu 19. 22:00:12 2006

Mikko R. kirjoitti:Eikös ne ole ylivuotoletkut. Jos on kumiletkut, niin silloin siellä ei ainakaan painetta ole...ja siitä päätellen eivät ole aineen syöttöä varten. Ainakin yleensä suuttimissa on ylivuotolähtö.
Viksu veto 99,9%:sti ovat.. selkis tuoki, kitoos!
Onko kellään tietoo, mistä löytäs juttua noista luukkaista? Ja lontoon murre ei itellä oo oikeen viimesen päälle hanskassa, että suomenkielistä panetumista asiaan tarttis...
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Huhtikuu 19. 22:07:43 2006

ford clubilla oli joskus ainakin HYVÄÄ juttua td mondeoista ja niiden pumpuista yms..

toki ne mustat letkut on paluulinjat, etkö oo ennen dieselin pellin alle katsonut :twisted:

niin siis se kalvojuttu: toisella puolella kalvoa on ahtopaine ja ilman ahtoa siis _lievä_ alipaine (ja se tulee toki imusarjasta..), toisella puolella ahdon mukaan syöttöä nostava säädin (ja sitä myötä myös siis samalla puolella on polttoainetta), kun se kalvo puhkeaa pääsee pumpulta dieseliä imusarjaan (ainakin silloin kun turbo ei ahda) ja toki mitä enempi käyttää tyhjäkäyntiä (=ei ahtoa) sitä enempi sitä löpöä valuu imusarjaan ja sieltä sylintereihin ja sitä on PALJON sylintereissä lopulta.. sit kun käynnistetään niin sitä polttoainetta on niin paljon imusarjassa/männän päällä ettei jaksa lähteä käymään. ja kun lopulta lähtee niin takuulla savuaa hetken...

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ke Huhtikuu 19. 22:20:29 2006

samiharju kirjoitti:ford clubilla oli joskus ainakin HYVÄÄ juttua td mondeoista ja niiden pumpuista yms..

toki ne mustat letkut on paluulinjat, etkö oo ennen dieselin pellin alle katsonut :twisted:

niin siis se kalvojuttu: toisella puolella kalvoa on ahtopaine ja ilman ahtoa siis _lievä_ alipaine (ja se tulee toki imusarjasta..), toisella puolella ahdon mukaan syöttöä nostava säädin (ja sitä myötä myös siis samalla puolella on polttoainetta), kun se kalvo puhkeaa pääsee pumpulta dieseliä imusarjaan (ainakin silloin kun turbo ei ahda) ja toki mitä enempi käyttää tyhjäkäyntiä (=ei ahtoa) sitä enempi sitä löpöä valuu imusarjaan ja sieltä sylintereihin ja sitä on PALJON sylintereissä lopulta.. sit kun käynnistetään niin sitä polttoainetta on niin paljon imusarjassa/männän päällä ettei jaksa lähteä käymään. ja kun lopulta lähtee niin takuulla savuaa hetken...
Itseasiassa en ole kyllä perehtynyt noihin dieseleihin senkään vertaa, mitä bensakoneisiin. :shock:
Mulla ainaki tulee se letku siihen säätimeen turbon kompurapuolelta, joten kai sitä ainetta olisi esimerkiksi cooleri täynnänsä, jos sitä kautta menee... Kuten todettu niin tuossa se oli ainaski puhdas.
Mutta katsotaan, voit Sami ihan hyvin kyllä olla oikeassakin ja pääset sitten sanomaan et mitä mä sanoin. :wink:

e: kirotuserheitä täynnänsä.
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Huhtikuu 19. 23:56:08 2006

Teemu.R kirjoitti:voit Sami ihan hyvin kyllä olla oikeassakin ja pääset sitten sanomaan et mitä mä sanoin.
sitä tässä odotan kiivaasti XD

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » To Huhtikuu 20. 19:34:15 2006

Aamulla lähti voorti käymään ihan kohtalaisen hyvin, vaikka oli oikeen -1 aste pakkastakin.. :lol:
Kierrokset tosin ei nouse kylmänä käynnistäessä heti sinne 950rpm, mutta luulisin sen johtuvan siitä toimimattomasta kylmäkäynnistysruiskutusennakonaikaistaja :lol: jututsta.
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » La Huhtikuu 22. 17:47:07 2006

Teemu.R kirjoitti:
Mikko R. kirjoitti:Eikös ne ole ylivuotoletkut. Jos on kumiletkut, niin silloin siellä ei ainakaan painetta ole...ja siitä päätellen eivät ole aineen syöttöä varten. Ainakin yleensä suuttimissa on ylivuotolähtö.
Viksu veto 99,9%:sti ovat.. selkis tuoki, kitoos!
Onko kellään tietoo, mistä löytäs juttua noista luukkaista? Ja lontoon murre ei itellä oo oikeen viimesen päälle hanskassa, että suomenkielistä panetumista asiaan tarttis...
suosittelen autosähkö ja dieselhuolto Häkkinen,Turku(ilman mainontaa,vihje apua tarvitseville)sieltä tuntuu löytyvän tietotaitoa ja osia tohon Lucaksen DPC-pumppuun,itsellä oli aikasemmin Escort 1.8 TD(375000km)ja ainoa käyntivika oli ennakonsäädin--->syöttö meni myöhäiselle lämpimänä tyhjäkäynnillä jolloin siniharmaata savua RIITTÄVÄSTI...nyt myöskin pappamallin tiisseliMondeo,vielä ei vaivoja.ja se ahtopaine on alunperin 0.5 paikkeilla.

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Su Huhtikuu 23. 14:56:17 2006

Jepajee.. Auto on pelannut ihan hyvin tuon hehku suodattimenjalka episodin jälkeen. Putsasin myös MAF:n.
Nyt on lisätty ahtamatonta (oli hevetin tiukka vääntää tota ruuvia) ja ahdonalaista syöttöä 1/2 ja 3/4 kierrosta. Pirun vaikea saada ilmattua tuon jälkeen, onneksi oli hyvä akku. 8)
Ahtopaine jaksaa pysyä paremmin tapissa ja näköjään riittäisi dieseliä isommallekkin puhaltimelle.. puskee muuten kiitettävästi savua, eli katsastukseen pitää varmasti ruuvata takaisin.
Ruiskutusennakon säädöstä voi vinkkiä antaa, sillä tuossa pumpussa käsittääkseni tuo ennakko menee aikasemmalle, kun syöttöä lisätään.

...Niin ja alkoi kulkemaan aika mukasvasti.
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Huhtikuu 23. 15:17:44 2006

kyllä ehjä 1.8td kone aika hyviin arvoihin katsastuksessa menee kunhan vain ei oo nokinen (mitä se tuskin on varsinkaan kun halutaan lisää voimaa...) eli kannattaa sitä katsastukselle kokeilla tuollaisenaan, vähentää sit jos ei mene läpi.

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Su Huhtikuu 23. 17:17:17 2006

Jos tolleen puskee putkesta mustaa, mitä nyt tulee niin aika varma olen ettei ole toivoakaan päästä testistä läpi.
Ahtopainettakaan ei varmaan uskalla tuolla pillerillä koittaa nostaa, voi pian alkaa pakopesä ahdistamaan ja kaikkihan tietää seuraukset..
Mitenhän käy hiukkassuodattimen tuolla nokimäärällä?
Ja tietääkö herra katsuri/ kukaan muu asiaan perehtynyt miten tuo em. hiukkassuodatin vaikuttaa katsastuksessa mitattavaan savutukseen? :roll: ... Eli voiko poistaa, jos muuten on säädöt kohallaan?
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Huhtikuu 23. 21:35:40 2006

lain mukaan se siellä olla pitää kiinni, autosi otteessa kun lukee kutakuinkin "vähäpäästöinen, hiukkassuodatin"..

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Su Huhtikuu 23. 21:43:28 2006

samiharju kirjoitti:lain mukaan se siellä olla pitää kiinni, autosi otteessa kun lukee kutakuinkin "vähäpäästöinen, hiukkassuodatin"..
Niinhän siinä tietty lukee, mutta kuinka ratkasevasti se vaikuttaa mitattaviin päästöihin?
Tokihan se siellä voi olla, mutta eipä sitä kuorien läpi näe mitä se sisältää.. :wink:
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » La Huhtikuu 29. 20:32:25 2006

En tiedä hiukkassuodattimen vaikutusta mut mun entinen mondeo oli +500tkm ajettu kun leimasin sen viimesen kerran. vm -96 ilman pönttöä ja taatusti karstaton kone. testitulos 0.47 Ahtoja oli karva yli kilo, eikä niitä ollut rukattu.
#350

Vastaa Viestiin