Imusarjan sovitepala OHC:hen kaasari->ruisku
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Imusarjan sovitepala OHC:hen kaasari->ruisku
On tossa jossain vaiheessa tulossa 2l ohc kaasarikanteen ruisku ja mietin sellaista vaihtoehtoa, että duunaisi esim alumiinista tai muusta vastaavasta sovitepalan, mihin kaivertaisi ruiskun tarvetseman loven. Näin ei tarvitsisi alkaa kannesta raapimaan ruiskun tarvitsemaa lovea. Onko kellään kokemuksia tai onko yleensäkkään toimiva idea?
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Se lovi minkä suutin vaatii, on loppujen lopuksi aika pieni. Kun laittaa imusarjan paikoilleen ja pällistelee siitä suuttimen reiästä niin huomaa ettei sitä niin paljon tarvitse viilata kuin mitä tehtaan jäljiltä is kannessa on. Monet viilaa puhki kun ottavat mallia ruiskukoneen imusarjan tiivisteestä....
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Juurikin noin. Nuo suutinten kolot orggis ruutakannessa ovat todella pienet.Arska kirjoitti:Se lovi minkä suutin vaatii, on loppujen lopuksi aika pieni. Kun laittaa imusarjan paikoilleen ja pällistelee siitä suuttimen reiästä niin huomaa ettei sitä niin paljon tarvitse viilata kuin mitä tehtaan jäljiltä is kannessa on. Monet viilaa puhki kun ottavat mallia ruiskukoneen imusarjan tiivisteestä....
Eikait tuollaisesta sovitepalasta mitään harmia toiminnankannalta ole, kannattaa vaan tutkailla ensin sopiiko nuo imusarjan tuet enää kiinni, veikkaisin että joutuu hiukan muotoileen uusiksi
Viimeksi muokannut fsohc, Su Kesäkuu 4. 23:29:38 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Itse tein juurikin imusarjan tiivistettä apuna käyttäen jyrkän kulman, eikä mennyt kansi rikki. Noin tunnin-pari viilasin paineilmavingulla ilman että kantta edes irroitettiin ja hyvä tuli, tai ainakin toimiva. En tiennyt minkälaiset niiden viisteiden piti olla kun aihioautossa kansi oli ilmeisesti kaasarikoneesta viilaamaton malli. Miksiköhän se ei romisukon mielestä käynyt kunnolla... 

Mertie pub & 3D
-
- Ylläpitäjä
Jeps, kiitoksia kaikille vinkeistä! Tuo vaiva on suhteellinen käsite nykyään kun miettii tota meidän projektia, joten ollaan aika valmiita soveltamaan ihan mitä tahansa, kunhan harrastelemaan pääsee ja tekemään jotain erilaista
Pitää katella tarkemmin kun tulee ajankohtaiseksi tuo istuttaminen kanteen. Huomenna jatkuu hitsaaminen... 
Kysytään itseasiassa tähän samaan, että onko kummonen virtauksiltaan tuo IS:n efi-imusarja? Voiko sitä parantaa jotenkin ja mihin asti tuo vakio kaasuläppä jaksaa ilmaa kauhoa? Ajattelin, että sais samalla soviteltua kanteen tuon imusarjan paremmin, jos tekisi sovitepalan, mutta saahan sen varmasti muutenkin jyrsittyä kohilleen. Eipä sillä, että meidän viritysasteella (vapari ~180hv) juurikaan merkitystä olisi pienellä pykälällä, mutta harrastellaan, harrastellaan


Kysytään itseasiassa tähän samaan, että onko kummonen virtauksiltaan tuo IS:n efi-imusarja? Voiko sitä parantaa jotenkin ja mihin asti tuo vakio kaasuläppä jaksaa ilmaa kauhoa? Ajattelin, että sais samalla soviteltua kanteen tuon imusarjan paremmin, jos tekisi sovitepalan, mutta saahan sen varmasti muutenkin jyrsittyä kohilleen. Eipä sillä, että meidän viritysasteella (vapari ~180hv) juurikaan merkitystä olisi pienellä pykälällä, mutta harrastellaan, harrastellaan

-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuon kun olis tienny ennenkun otti vingun käteen! Pitäis aina kysellä foorumilla ennenkuin hölmöileeArska kirjoitti:Se lovi minkä suutin vaatii, on loppujen lopuksi aika pieni. Kun laittaa imusarjan paikoilleen ja pällistelee siitä suuttimen reiästä niin huomaa ettei sitä niin paljon tarvitse viilata kuin mitä tehtaan jäljiltä is kannessa on. Monet viilaa puhki kun ottavat mallia ruiskukoneen imusarjan tiivisteestä....

- Kimmo
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Minäkin joskus tulin ostaneeksi "ruiskukannen", joka sitten myöhemmin kaasari-malliksi osoittautui, siinä oli kanssa ollut ruiskuimusarja ilman mitään koloja.
Jos jotain 180hv tehoja haetaan niin kansi pitää portata, eikö siinä samalla pikku kolot näverrä?
Ruiskun läppä on 52mm, sillä lienee aika turha 180hv tehoista vaparina ainakaan haaveilla, muuten siinä imusarjassa on aika isot kanavat.
Hajottamatta aika mahoton portata, kun Extrude Hone-masiinaa ei Suomessa taida olla. Voiskohan sinne kanaviin jotain karkeempia rakeita puhaltaa, jotka isommat rosot pois söisivät?
Jos jotain 180hv tehoja haetaan niin kansi pitää portata, eikö siinä samalla pikku kolot näverrä?
Ruiskun läppä on 52mm, sillä lienee aika turha 180hv tehoista vaparina ainakaan haaveilla, muuten siinä imusarjassa on aika isot kanavat.
Hajottamatta aika mahoton portata, kun Extrude Hone-masiinaa ei Suomessa taida olla. Voiskohan sinne kanaviin jotain karkeempia rakeita puhaltaa, jotka isommat rosot pois söisivät?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Ylläpitäjä
Pitää kattoo jos päräyttäis siitä imusarjasta koko pullonkaulan pois ja hitsais jostain muusta imusarjasta kaasuläppäseinämän siihen tai sitten työstää jonkun uuden päädyn, mihin saa isomman kaasuläpän. Onkos jossain joku kaava, millä voi laskea moni millistä kaasuläppää haetaan? Läppärungothan olis varmaan paras tai sitten silikooniletkusta imusarjan tynkään ja joku ite tehty kotelo letkujen päähän, mihin sitten sopiva kaasuläppä, mutta kun sattuis tollanen efin sarja olemaan nurkissa pyörimässä, niin mielellään yrittäis sitä käyttää.
No sitä sovitepalaa mietin myös sovittelun kannalta. Saisi ensin laitettua esim. kantta vasten, hiottua sopivaksi ja sitten erikseen imusarjan kanssa. Luulisi tämän jälkeen menevän kohille. No pitää pistää mietintämyssyyn homma.
No sitä sovitepalaa mietin myös sovittelun kannalta. Saisi ensin laitettua esim. kantta vasten, hiottua sopivaksi ja sitten erikseen imusarjan kanssa. Luulisi tämän jälkeen menevän kohille. No pitää pistää mietintämyssyyn homma.
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Pelkillä läppärunkojen hinnalla sais vaan jo melkein turbotettua (en mä mitään vihjaile)Nsa kirjoitti:Pitää kattoo jos päräyttäis siitä imusarjasta koko pullonkaulan pois ja hitsais jostain muusta imusarjasta kaasuläppäseinämän siihen tai sitten työstää jonkun uuden päädyn, mihin saa isomman kaasuläpän. Onkos jossain joku kaava, millä voi laskea moni millistä kaasuläppää haetaan? Läppärungothan olis varmaan paras tai sitten silikooniletkusta imusarjan tynkään ja joku ite tehty kotelo letkujen päähän, mihin sitten sopiva kaasuläppä, mutta kun sattuis tollanen efin sarja olemaan nurkissa pyörimässä, niin mielellään yrittäis sitä käyttää.
No sitä sovitepalaa mietin myös sovittelun kannalta. Saisi ensin laitettua esim. kantta vasten, hiottua sopivaksi ja sitten erikseen imusarjan kanssa. Luulisi tämän jälkeen menevän kohille. No pitää pistää mietintämyssyyn homma.

Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Ylläpitäjä
Heh, mutta sitten ollaan jo ostamassa uutta pakosarjaa, fööniä, cooleria, letkuja, parempaa kytkintä jne. Lähtee kuitenkenkin se mopo taas käsistäfsohc kirjoitti:Pelkillä läppärunkojen hinnalla sais vaan jo melkein turbotettua (en mä mitään vihjaile)


-
- Ylläpitäjä
Re: Imusarjan sovitepala OHC:hen kaasari->ruisku
[quote="Nsa"]On tossa jossain vaiheessa tulossa 2l ohc kaasarikanteen ruisku ja mietin sellaista vaihtoehtoa, että duunaisi esim alumiinista tai muusta vastaavasta sovitepalan, mihin kaivertaisi ruiskun tarvetseman loven. Näin ei tarvitsisi alkaa kannesta raapimaan ruiskun tarvitsemaa lovea. Onko kellään kokemuksia tai onko yleensäkkään toimiva idea?[/quote]
Itse laitoin peltoautoon 15mm muovilevyn imusarjan ja kannen väliin. Sopivan helppoa muokata. Hyvin toimi ainakin 1,2 bar ahdoille asti.
Sovitepala on toimiva ratkaisu silloin, kun ei halua kaivertaa kantta.
Itse laitoin peltoautoon 15mm muovilevyn imusarjan ja kannen väliin. Sopivan helppoa muokata. Hyvin toimi ainakin 1,2 bar ahdoille asti.
Sovitepala on toimiva ratkaisu silloin, kun ei halua kaivertaa kantta.
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Imusarjan sovitepala OHC:hen kaasari->ruisku
Tuossahan on sekin pieni etu, että lämpö ei johdu kannesta imusarjaan niin hyvin....Rasmus kirjoitti: Itse laitoin peltoautoon 15mm muovilevyn imusarjan ja kannen väliin.
- Kimmo
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
No nyt, kun täällä on "hyväksytty" toi sovitepala tohon imusarjaan niin sellainen käytännön neuvo, että laittaa laipan paikalleen kanteen ja tekee siihen pari ohutta pinnatappia päihin. Sen jälkeen tekee sovituksen kanteen niin että kummastakin lähtee tavaraa hiukan pois. Silloin paikka on aina sama asennettaessa ja ei tule porrastuksia. Ja, jos jaksaa kikkailla, niin tapit myös imusarjan ja sovitepalan väliin ja sama homma toisin päin. Sitten koko paketti pulteilla suoraan kanteen kiinni ja AVOT.