Viesti
Kirjoittaja ParDe » To Heinäkuu 6. 0:53:58 2006
Jos autossa on nyt 2,0 jarrut (ohc) niin maksimi LAIN mukainen teho on 102hv*1,2 eli noin 120hv.
Sun turbo koneesi täytyy dynottaa jollain ahtopaineella ja säädöllä siten että maksimi moottori teho on ALLE 120hv.
Sitten lappu mukaan konttoriin ja muutoskatsastus. Ota vielä fordilta selvitys että 9" jarrut on 2,0 ohc:n ja etujarrut ja tehostaja on myös 2,0 vastaava. Myös etuvakaaja ja alusta (jouset ja iskarit) täytyy olla vastaavia kuin 2,0. Muuten ei ongelmia.Madallussarjat yleensä kelpaa.
Mikäli koneesi on TÄYDELLINEN stockaturpo kopio, imusajaa, pakosarjaa, kaasaria, ahdinta, välijäähyä jne jne jne myöten ja saat fordilta todistuksen että osat ovat OIKEASTI samat kuin stocka turbossa vuonna kivi ja sakset niin vertailuautona voidaan pitää myös stockaturboa, eikä 2,0 ohc sierraa.
Jos muutat vastaamaan kossua niin maksimitho on silloin noin 240hv. leimalla....
SELVITÄ KATSASTUSASEMALTA!
luultavasti konttorin setä haluaa ett laitat autoosi jonkun katin mahdollisesti muuttuneiden päästöarvojen takia. normi käytäntö. Katin toimintaa ei voida todistaa konttorilla millään tavoin mikäli SIERRAN (ohc) päästöraja-arvot täyttyvät. Eli pakokaasutestin mukaan mitatut arvot ovat sallituissa rajoissa. (tyhjäkin katti käy..... kokeiltu...)
Penkkilapussa selvittävä seuraavat:
Ahto paine, ahdin, välijäähy(on vai ei) ja maksimi teho ilmotetuilla arvoilla.
Muut tarkentakoot.
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring