Sierra '88 1.6 --> 1.6 turbo

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Sierra '88 1.6 --> 1.6 turbo

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ke Heinäkuu 5. 23:55:07 2006

Nonih, vanhoja topicceja selailin, mutta kysytääs yhteenvetoa...

Eli Sierra '88, siihen jos laittas turbon kylkeen (lue: laitoin jo :lol: )
niin mitäs siihen vaadittas muutoskatastukseen?

Katti?
Dynolappuja?

Kone melko vakiokuntonen 1.6 kaasarilla, johon vaan turpo ja välijähy laitettu, jarrut tällä hetkellä 2.0:sta....

Olisko muutoskatastuksessa apua noista stocka-turbo kyhäelmistä, nehän on suunnilleen samoja vehkeitä kun tuo nyt....

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

jep

Viesti Kirjoittaja ParDe » To Heinäkuu 6. 0:53:58 2006

Jos autossa on nyt 2,0 jarrut (ohc) niin maksimi LAIN mukainen teho on 102hv*1,2 eli noin 120hv.


Sun turbo koneesi täytyy dynottaa jollain ahtopaineella ja säädöllä siten että maksimi moottori teho on ALLE 120hv.

Sitten lappu mukaan konttoriin ja muutoskatsastus. Ota vielä fordilta selvitys että 9" jarrut on 2,0 ohc:n ja etujarrut ja tehostaja on myös 2,0 vastaava. Myös etuvakaaja ja alusta (jouset ja iskarit) täytyy olla vastaavia kuin 2,0. Muuten ei ongelmia.Madallussarjat yleensä kelpaa.


Mikäli koneesi on TÄYDELLINEN stockaturpo kopio, imusajaa, pakosarjaa, kaasaria, ahdinta, välijäähyä jne jne jne myöten ja saat fordilta todistuksen että osat ovat OIKEASTI samat kuin stocka turbossa vuonna kivi ja sakset niin vertailuautona voidaan pitää myös stockaturboa, eikä 2,0 ohc sierraa.


Jos muutat vastaamaan kossua niin maksimitho on silloin noin 240hv. leimalla....


SELVITÄ KATSASTUSASEMALTA!

luultavasti konttorin setä haluaa ett laitat autoosi jonkun katin mahdollisesti muuttuneiden päästöarvojen takia. normi käytäntö. Katin toimintaa ei voida todistaa konttorilla millään tavoin mikäli SIERRAN (ohc) päästöraja-arvot täyttyvät. Eli pakokaasutestin mukaan mitatut arvot ovat sallituissa rajoissa. (tyhjäkin katti käy..... kokeiltu...)

Penkkilapussa selvittävä seuraavat:


Ahto paine, ahdin, välijäähy(on vai ei) ja maksimi teho ilmotetuilla arvoilla.

Muut tarkentakoot.
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Re: jep

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » To Heinäkuu 6. 12:21:19 2006

ParDe kirjoitti:Jos autossa on nyt 2,0 jarrut (ohc) niin maksimi LAIN mukainen teho on 102hv*1,2 eli noin 120hv.
Se +20% on käytössä lakipykälien mukaan vasta mallisarjan tahokkaimmasta, mutta konttorien käytännöthän vaihtelee. Ja eikös 2.0 kaasarikone ole parhaillaan 105hp ja ohc ruiskussa 115. Ja kai se doch:kin käy, eli 120(??)hp. Ei kuitenkaan 2.0 jarruilla tarte ihan 0.1bar paineilla mitata tehoja... :D
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Re: jep

Viesti Kirjoittaja dexta » To Heinäkuu 6. 15:30:26 2006

Fullspeed kirjoitti: Ja kai se doch:kin käy, eli 120(??)hp.
125hp ensimmäiset ruiskudokit ilman kattia.

Vastaa Viestiin