Ohari ei nosta öljyä

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Turbiini
Viestit: 625
Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
Paikkakunta: Kuopio

Ohari ei nosta öljyä

Viesti Kirjoittaja Turbiini » Ke Syyskuu 20. 17:17:17 2006

Mikähän lie vikana?Ostin 2l ohc koneen oli vlmiiksi kasattu alakerta jossa on uusi öljypumppu ja kaikki laakerit ja tiivisteet.Nyt on kone paikoillaan ja starttailtu ja öljyä ei rupea nostamaan?
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Re: Ohari ei nosta öljyä

Viesti Kirjoittaja sprint » Ke Syyskuu 20. 17:23:13 2006

Turbiini kirjoitti:Mikähän lie vikana?Ostin 2l ohc koneen oli vlmiiksi kasattu alakerta jossa on uusi öljypumppu ja kaikki laakerit ja tiivisteet.Nyt on kone paikoillaan ja starttailtu ja öljyä ei rupea nostamaan?
Eihän ole unohtunut virranjakajan sisältä kuusiotappi, joka öljypumppua pyörittää. :roll:
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Syyskuu 20. 17:49:42 2006

Sprint kirjoittikin tuosta klassikosta jo, seuraavina vaihtoehtoina on öljyputken ja pumpun välinen tiiviste (luiskahtaa hätiköidessä sivuun-väärinpäin), öljysuti viallinen, skeidaa nokkaputken reijissä (sisäänmeno, tai ulostuloissa) jnejne.

Jos kuusioakseli on paikallaan, koeta pyörittää sitä porakoneella inhimillisillä kierroksilla niin näet tuleeko...Ei tarvitse kitkuttaa mahdollisesti kuivia laakereita...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Syyskuu 20. 19:09:42 2006

Jos kaikki on kunnossa, niin öljyä pitäisi tulla jo käsin pyöritettäessä. Sopiva pieni hylsy, jatko ja T-varrella pyörittelee. Inhimilliset kierrokset kun on suhteellinen käsite, niin on parempi pumpata käsipelillä...
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Syyskuu 20. 19:15:13 2006

Totta. Joskus on joutunut tosin aikamoisia kierroksia käyttämään; "ilmalukko" tjs.

Virranjakaja-öp. pyörii puolella nopeudella koneeseen nähden joten jossain 3500-4000rpm lienee hyvän maun raja.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Syyskuu 20. 19:29:45 2006

julmaltahan se tuntui uutta moottoria käytellessä antaa 3-4000rpm ennenku öp valo sammui.. ilmaa joka paikassa vaan.

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ke Syyskuu 20. 20:08:30 2006

Arska kirjoitti:Jos kaikki on kunnossa, niin öljyä pitäisi tulla jo käsin pyöritettäessä. Sopiva pieni hylsy, jatko ja T-varrella pyörittelee. Inhimilliset kierrokset kun on suhteellinen käsite, niin on parempi pumpata käsipelillä...
Näytti kaikki olevan alakerrassa uutta, joten jos pumppuun ei ole öljyä laitettu etukäteen ei ainakaan helpolla öljy nouse.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Turbiini
Viestit: 625
Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Turbiini » Ke Syyskuu 20. 20:22:10 2006

Kuusiotappi on paikoillaan ja pumppu tais mennä kuivana paikoilleen...
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Syyskuu 20. 21:28:10 2006

Sitten vaan jengaa akselille, -ei koneelle-.
Älä pyöritä kovaa, ei ole pakko antaa tuota 3,5-4k.
Jos haluat varjella pumppuakin, ota öljysuti irti ja pistä tippakannulla ylösnousukanavaan öljyä; helpottaa sitä paineennousuakin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Turbiini
Viestit: 625
Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Turbiini » Ke Syyskuu 20. 21:45:09 2006

Ny toimii :lol: :lol: .Laitoin öljynpaine anturin reiästä öljyä sisään ja akkukoneella pyöritin aikani pumppua niin rupes nostamaan.Taas on yksi iloinen fordisti liikenteessä :P
Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Syyskuu 22. 22:04:39 2006

Turbiini kirjoitti:Ny toimii :lol: :lol: .Laitoin öljynpaine anturin reiästä öljyä sisään ja akkukoneella pyöritin aikani pumppua niin rupes nostamaan.Taas on yksi iloinen fordisti liikenteessä :P
Suodattimen kun ruuvaa pois niin saa tuskattomasti lorotettua öljyä pumppuun.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Syyskuu 23. 0:31:00 2006

SLEI:
Ai näin vai? :wink:
jjs kirjoitti:Jos haluat varjella pumppuakin, ota öljysuti irti ja pistä tippakannulla ylösnousukanavaan öljyä; helpottaa sitä paineennousuakin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Syyskuu 23. 2:15:17 2006

"Öljysuti" oli niin pro termi että meni ohi hilseen nopeasti lukiessa.

Mulla ei meinannut rempan jälkeen lähteä 5W-40 huuhteluöljy liikkeelle vaikka pumpussa ei mitään kulumaa ollut havaittavissakaan ja sinne oli öljyä sisään lirutettu. Paksumpi öljy pumppuun ja ruuviväännin sai sitten suodattimen tiivisteen pullahtamaan pihalle.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Syyskuu 23. 7:58:38 2006

heh mullakin meni öljysuti yli ymmärryksen eka XD

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » La Syyskuu 23. 9:13:28 2006

Ite käsitin että se imuputken päässä oleva oravasuodatin pois.. :oops:
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Syyskuu 23. 10:19:13 2006

BOA ja muissa pystysudilla varusteltuissa koneissa helpottaa huomattavasti, kun täyttää suodattimen piripintaan eka. Mulla lähti kierrolle talvella vaikka ei ollut laitettu ns. siemenöljyä pumppuun. Vain tuo filtterikikka ja porakoneella tasasin öljyt, ja sitten tulille.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vastaa Viestiin