Is pätkii kuormittaessa?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Is pätkii kuormittaessa?

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Ma Joulukuu 18. 19:43:56 2006

Apua kaipailisin tällaiseen onkelmaan...

Tasakaasu vikoja tuntu löytyvän haulla mut ei kuormittaessa syntyvää.

Elikkäs auto on Sierra 2.0iS ohc. Pintakaasulla ja pikkukerroksilla toimii ihan ok mut heti kun konetta yrittää kuormiittaa niin alkaa töpeksiä. Ihan niinku katkasis kaikkea syttöä tms. pois päältä eli ei tuunu et osa pytyistä katois vaan katoaa kaikki noin puoleksi sekunniksi ja sitten taas potkasee tulta pesään ja taas katkeaa. Tuntuis viisaalta et vika olis bensan saanti puolella mut eipä sieltäkään oikein mitään vikaa tunnu löytyvän. Auto on kyl seisonut tovin et vettä saattais tankissa kyl olla, mut kun tuntuu toimivan ihan moitteetta pienillä motin kuormituksilla ja kun sitä pätkyttelee tovin niin saa sitten syttyilemään bensan putkessa... eli meniskö pätkäsyn aikana keitto putkeen.

Kun noit muita juttuja lueskelin niin aika monessa veikkailtiin TPSsää mut tekiskö se tälläista?
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ma Joulukuu 18. 20:05:28 2006

Oletko tutkinut bensanpaineita? mittari näkyville ja ajelemaan... rikkonainen pumppu oireili tuohon tyyliin mulla. mahdollisesti myös sytty-yksikkö tai puola.

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ma Joulukuu 18. 21:08:16 2006

Jos saat joltain kaverilta lainaan sytkän ohjausboksin, niin suosittelen kokeilemaan!

Ite tappelin aikani is-tekniikkaisen riesan kanssa, kun oireet oli suunnilleen samanlaiset.

Omastani kyrvähti ihan pimeeks se syttyboksi, vaihoin sen uuteen ni alko yskimään... Kaikki sytkäosat uusiks, ei vaikutusta... Bensalinjoja puhaltelin ja poppakonsteja yritin, mutta vika korjaantu vasta kun sain (toisen) uuden syttyboksin, oli uutuuttaan pskna....

Ja meitsillä siis se motorcraft, boxi siinä jakajan kyljessä.

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Ti Joulukuu 19. 0:48:13 2006

Vaihda tulpat ensin.

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Ti Joulukuu 19. 0:56:15 2006

Jari S kirjoitti:Vaihda tulpat ensin.
Kävi kyl mielessä... mut näilläkin kokonaista 20min pelkkää paikoillaan nokan sisää ajoa alla. joten en usko.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ti Joulukuu 19. 10:23:21 2006

Eemeli kirjoitti:
Jari S kirjoitti:Vaihda tulpat ensin.
Kävi kyl mielessä... mut näilläkin kokonaista 20min pelkkää paikoillaan nokan sisää ajoa alla. joten en usko.
niitäkin on uutuuttaan saanut paskoina.

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ti Joulukuu 19. 10:25:01 2006

Jari S kirjoitti:Vaihda tulpat ensin.
tätä kokelisin myös ensin

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Ti Joulukuu 19. 12:15:14 2006

STOCKMANN kirjoitti:
Jari S kirjoitti:Vaihda tulpat ensin.
tätä kokelisin myös ensin
Jospa nyt kokeilis kuitenki vaikken tähän uskokkaan.

Laittais ihan vakiot pesään, kun nyt on ne A7FS matalakärkiset paikallaan.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Ti Joulukuu 19. 14:40:03 2006

Eemeli kirjoitti:
STOCKMANN kirjoitti:
Jari S kirjoitti:Vaihda tulpat ensin.
tätä kokelisin myös ensin
Jospa nyt kokeilis kuitenki vaikken tähän uskokkaan.

Laittais ihan vakiot pesään, kun nyt on ne A7FS matalakärkiset paikallaan.
Tutki myös tulpanjohdot. Vika vaikuttais siltä, että jostain lyö läpi kuormitettaessa. Pimeässä kun katsot moottoritilaan ja käännät tyhjäkäynniltä kaasun täysille, pitäis löytyä vuoto. Jos ei ennimmäisellä ryntäytyksellä, kokeile useammin.

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ti Joulukuu 19. 18:10:45 2006

Jari S kirjoitti:
Eemeli kirjoitti:
STOCKMANN kirjoitti: tätä kokelisin myös ensin
Jospa nyt kokeilis kuitenki vaikken tähän uskokkaan.

Laittais ihan vakiot pesään, kun nyt on ne A7FS matalakärkiset paikallaan.
Tutki myös tulpanjohdot. Vika vaikuttais siltä, että jostain lyö läpi kuormitettaessa. Pimeässä kun katsot moottoritilaan ja käännät tyhjäkäynniltä kaasun täysille, pitäis löytyä vuoto. Jos ei ennimmäisellä ryntäytyksellä, kokeile useammin.
totta,piuhojakaan ei saa unohtaa,joskus vika on lähempänä kuin uskoisi :shock:

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Ke Joulukuu 20. 0:25:21 2006

Nonnii vikaan hieman tarkennusta kun pääsi pitävälle alustalle kokeilee... tuntus että pätkäsee melkein ainostaan noin 3500rpm kohdalla kun polkasee hanaa sen jälkeen kyl vetää ihan kunnolla. Parikertaa pätkäs muualla. Normi ajossa ja tyhjäkäynnillä toimii ihan niinku pitää... jopa tyhjäkäynti on tasasta normaalista ISsästä poiketen.

Viittais vähän TPSsään et olis katkos siinä? mahdollista? Mikähän muu tuon vois tehä? Saattahan siinä tietenkin joku paikka olla vähän kosketus häiriöinen kun on kuitenki seisonu puolisenvuotta tuulessa ja tuiskussa.

Nyt on kuitenki kipuna johdot vaihettu ja TPSsää vähän putsailtu sekä Tehty vähän liittimien putsauksia. Pitää taas huomenna vähän vetää testiä kun nyt ei enää jaksanu.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

riesamies
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Heinäkuu 19. 14:35:26 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja riesamies » Ke Joulukuu 20. 0:58:01 2006

Mulla oli omassa is:ssä kesällä saman tyyppistä ongelmaa että tietyllä kierrosluvulla rupes kone pätkimään ihan pirusti... TPS:n vaihdolla rupes toimiin kuin unelma.
CRSC:n jäsen nro 1454

Vastaa Viestiin