Esco -96 airbagin hyydytys

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Esco -96 airbagin hyydytys

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Tammikuu 7. 20:46:24 2007

1,6 16v Escosta pitäisi saada hantinpuolen airbag toimintakelvottomaksi, erillistä turvaistuinkatkaisijaa ei ole.
Lappis tiesi jo informoida että ainoastaan oikean puolen sammutus on hankalahko operaatio.
Aikaa ei olisi lähteä nuuskimaan itse, eli onko joku aiheeseen perehtynyt;
-mistä pelkästään oikea sammuksiin?
-minkä (missä) sulakkeen takana on molemmat bagit?
-ja jos sammuttaa airbagit, putoavatko turvavöiden esikiristimet myös pelistä?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » Su Tammikuu 7. 22:22:37 2007

onnistuskohan jos laittaisi kuusi napaisen vaihtavan katkaisijan joka vaihtaa airbägin tarvittaessa sopivaan vastukseen jotta ohjainlaite luule bägin olevan kytkettynä, ei tietenkään se laillisin ja paras ratkaisu mutta..

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Tammikuu 7. 23:33:12 2007

Noi on kyllä vähän semmosia vehkeitä mihin ei parane mitään katkaisijoita laittaa. Voi olla että riittää, kun irrottaa repsikan bägin johdon kokonaan ja antaa vikavalon palaa, LUULISI jäävän muiden silti toimintaan. Mutua, jatkakoon joku.
Jäsen #606

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » Ma Tammikuu 8. 20:13:52 2007

voihan sen vastuksen laittaa suoraan bägin tilalle, ilman mitään katkaisijoita.
Jos ottaa vain johdon irti niin samantien syttyy airbag merkkivalo ja saattaa olla että mitkään tyynyt ei toimi.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Tammikuu 8. 20:24:27 2007

Ei toimi mikään bägi, jos järjestelmä haistaa feelua jossain. Vastus lienee kaikista edullisin ja nopein. Mutta älkää sitten vaan menkö mittaamaan siitä bägin perästä että mimmonen resistanssi siinä laukaisimen nastoissa on!
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ma Tammikuu 8. 23:48:55 2007

Fordilla on ns. "testerikapuloita" millä testataan järjestelmän toimivuutta, eli piuhat irti bagistä ja palikka kiinni ja systeemi luulee että on bagi on paikoillaan. Itsellä ollut 6 vuotta palikka kiinni ja kai se toimii kun tarve tulee, otin apukuskilta bagin pois kun piti kuljettaa muksua, nyt ei muuta kuin tutun ford-huoltopäällikön juttusille :roll:

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Viesti Kirjoittaja Pusa » Ti Tammikuu 9. 7:28:50 2007

Lievästi OT, mutta kävin joku aika sitten foortilla kysäisemässä samanlaista opertaatiota tuohon -02 Focukseen. Vastaus oli tyly - ei saa kytkettyä pois päältä millään (mukamas). Ainut keino on purkaa pois koko roska.

Joopa joo, no ratkaisin asian laittamalla turvaistuimen takapenkille.
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

Vastaa Viestiin