Zetec hukkaa vedet rempan jälkeenkin

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Zetec hukkaa vedet rempan jälkeenkin

Viesti Kirjoittaja Krisse » Su Tammikuu 14. 16:48:54 2007

Tähän asti tapahtunutta: Escort 1.8 '94 - kilometreistä ei tietoa - rupesi hukkaamaan vettä ja auto vietiin korjaamolle. Tehty kansiremontti jonka sisällöstä ei sen tarkempaa tietoa, kansi on kuitenkin ilmeisesti höylätty koska uudestaan purettaessa tivistepinnasta löytyi tussimerkintä -0.25

Tuosta jonkun ajan (Ei tietoa, ilmeisesti 2-3kk?) päästä auto vietiin toiselle korjaamolle samasta syystä, vedet katosivat. Tarina ei kerro hukkasiko se vesiä heti remontin jälkeenkin vaiko vasta myöhemmin. Auto tuli sinne naruin päässä, en tiedä miksi. Siihen vaihdettiin kokonaan toinen moottori ja minä sain tuon risan.

Olen sen nyt purkanut ja ottanut seuraavat kuvat:

http://www.76s.net/mk3-06/gfx/120120071460.jpg
http://www.76s.net/mk3-06/gfx/120120071458.jpg
http://www.76s.net/mk3-06/gfx/120120071462.jpg

Kannentiivisteessä ei näkynyt mitään erikoista, ei niinikään kannessakaan. Ykköspytyn pakokanavassa oli kuvan mukaista hapettumaa ja samaisen pytyn männän laessa oli samanlaista mujua. Ykkösen männän sai ihan pyyhkäisemällä puhtaaksi, muita ei.

Eniten ihmetystä herättää tuo viimeisessä kuvassa näkyvä kansipultin reikä jonka reunat ovat ihan levinneet. Pultin jengaosaoli niinikään ihan hapetusmällissä. Kyseinen pultin reikä sijaitsee myös tuolla ykköspytyn päässä.

Kasasin tuon nyt uudella kannentiivisteellä ja mittasin puristukset, kaikki vaikuttaa olevan ihan ok. Tällä hetkellä tuon koneen kunnolla ei ole mulle niin väliä kunhan se käyntiinlähtökunnossa olisi - ja vaikuttaisi olevanki - mutta kiinnostaa silti raadin mielpide jotta onko tuossa nyt kansi vai lohko hajalla?
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » Su Tammikuu 14. 17:39:55 2007

veikkaisin että kansi halki tunkeumavärillä kannattas tarkistaa..
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Tammikuu 18. 11:50:10 2007

Ykkönen näyttää niin puhtaalta sisältä, että se on varmaan saanut vesipesua käydessä ja kosteus pakokanavassa palojätteisen kanssa tehnyt tota möhnää/hapettumaa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Su Tammikuu 21. 11:59:55 2007

Nyt kun asiaa muistelen, jotain ihme skeidaa oli juuri tuossa samassa kannenpultin reiässä, mutta en kiinnittänyt siihen enempää huomiota kun sylinterit ja kanavat olivat muuten ookoon näköiset. Jenkasin vaan kierteet uusiksi.

Kun tarkemmin katselin tuota pultinreikää, tulee pää todella lähelle vesitilaa vesipumpun päässä, melko varmasti halkeaa jos kierteissä on skeidaa tai vetää ylikireälle.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Vastaa Viestiin