Dohc 4x4 takavedoksi pakkasella
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Dohc 4x4 takavedoksi pakkasella
Voiko kylmä tehdä tenät viskolle, aamulla -28, vai onko syynä äärimmäinen ajokäyttö? Ei ole pariin päivään toiminut mutta ei myöskään ala toimimaan vaikka ajaa. Työmatka jota ajelen on tosin lyhyt 3km että ei siinä paljon lämpee.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
-
- Viestit: 769
- Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
- Paikkakunta: E-P
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Ellei sitten visko ala jo olla elämänsä ehtoopuolella? Noh, kyllä se varmaan lämpimämmällä paremmin toimii.
Mutta ilman viskoakin, onhan siellä se 33% vetoa edessä... Tuntuu vaan takavedolta kun voimat ei jakaannu sinne minne pitäis.

Mutta ilman viskoakin, onhan siellä se 33% vetoa edessä... Tuntuu vaan takavedolta kun voimat ei jakaannu sinne minne pitäis.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 1773
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 4022
- Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Kyllä mun nelarit on ainakin pakkasellakin vetänyt kaikilla pyörillä, sen verran kylmää autoa olen kyllä säälinyt etten bedaali pohjassa ole -20-30 pakkasilla ajellut.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Kyllä sen pitää lähteä vetämään myös etusilla kunhan viskossa öljy hieman lämpiää. Tottakai viskon toiminta on pakkasella erilaista kuin lämpimämmällä. Ei entisessä nelikko Sierrassani ollut ongelmia pakkasellakaan. -25 asteessa veti hetken takasilla mutta kohta alkoi kuulua rapina edestäkin. Autolla oli kuitenkin rullattu jo reilut 340tkm eikä entisen omistajan ( omistanut auton uudesta saakka ) mukaan oltu tehty mitään suurempiä korjauksia. Itse vaihdatin kaikki öljyt kun auton ostin. Olisiko se sitten vaikuttanut keskiviskon toimintaan.Bliz kirjoitti:Ei mun tartte rääkätäkkään..-5c kelillä riittää jo niin voi jäädä jumppaseen niin että vaan takarenkaat vetää vaikka tekis mitä niin veto ei mee eteen.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
No lähinnä ajattelin josko olisi ollut vaikutusta sisäisten osien kitkoihin kun sieltä otettiin aika pahat tervat pois ja laitettiin tuoreet litkut tilalle:Dsprint kirjoitti:Ei ellet vaihtanu öljyjä viskon sisältäukormi kirjoitti: Olisiko se sitten vaikuttanut keskiviskon toimintaan..
Onhan siellä viskopakan ulkopuolisiakin osia jotka vaativat tuota öljyä ja vanha terva muuttuu kyllä kovalla pakkasella hyvinkin jämäkäksi ja varmasti aiheuttaa muutoksia osien liikkuvuuteen.
Hyvin se kuitenkin toimi vaikka oli ajettu jo melko reilusti
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Viskokin on kuluva osa sieltä on varmaan tullut kamaa vähän ulos ja sitten kun kylmässä mömmö kutistuu niin sinne jää tilaa paeta levyjä. Kai sinne viskoon voi öljyäkin ajan kanssa joutua, mutta ei kai se lämpimänä paremmin pitäisi mikäli öljy on saastunut. Kylmässä on kovempi viskositeetti ja sen viskon pitäisi pitää paremmin. 175£ Gearboxman.co.uk täyttää viskot valitsemaanne jäykkyyteen.
Kysäsin pari päivää sitten saako viskon täytöstä kimppa-alennusta, mutta ei herunut Quaife osista saisi 10% pois.
Kysäsin pari päivää sitten saako viskon täytöstä kimppa-alennusta, mutta ei herunut Quaife osista saisi 10% pois.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Viskolukkohan toimii siten että kun toinen pyörä alkaa pyörimään erinopeudella kuin toinen pyörä, viskon sisällä oleva neste kuumenee ja silloin viskositeetti putoaa päästäen levyt kiinni toisiinsa. Jos sinne pääsee tuota tavan öljyä, niin silloinhan lukko ei juuri enää pidä vaikka neste/öljy lämpeneekin, päinvastoin.
Jos siellä olisi sitä tavan öljyä seassa niin ehkäpä se silloin saattaisi tosiaan pitää kylmänä edes hieman vaikka viskon toiminta ei juuri tuohon viskositeetin jäykkyytteen perustu vaan siihen että viskositeetti tippuu.
Taitaa olla tuo lukon vuoto aika yleinen vika noissa viskolukoissa ajan mittaan.
edit:
Juu, tuossa linkissä muuten syncron viskon ominaisuudesta: Kun lämpeää, viskonesteen viskositeetti kasvaa ja nappaa kiinni.
http://syncro.org/VCTest.html
Hmm.. siis juurikin toisinpäin kuin aiemmin kirjoitin mutta lämpöhän se kuitenkin muutoksen viskositeetissa saa aikaan ajatellen tämän topicin aloittajan ongelmaa...
No, oppia tuokin
ja onhan tuosta näkyy patenttikin olemassa:
http://www.freepatentsonline.com/5080210.html
Jos siellä olisi sitä tavan öljyä seassa niin ehkäpä se silloin saattaisi tosiaan pitää kylmänä edes hieman vaikka viskon toiminta ei juuri tuohon viskositeetin jäykkyytteen perustu vaan siihen että viskositeetti tippuu.
Taitaa olla tuo lukon vuoto aika yleinen vika noissa viskolukoissa ajan mittaan.
edit:
Juu, tuossa linkissä muuten syncron viskon ominaisuudesta: Kun lämpeää, viskonesteen viskositeetti kasvaa ja nappaa kiinni.
http://syncro.org/VCTest.html
Hmm.. siis juurikin toisinpäin kuin aiemmin kirjoitin mutta lämpöhän se kuitenkin muutoksen viskositeetissa saa aikaan ajatellen tämän topicin aloittajan ongelmaa...
No, oppia tuokin

http://www.freepatentsonline.com/5080210.html
Viimeksi muokannut ukormi, Su Helmikuu 25. 0:57:00 2007. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Tiukkapipon kirjoihin joutumisen uhalla totean ettei se ihan noin toimi, pienellä sutimisella leikkausvoimat vastustavat pyörimiseroa ja sitten kun sutii oikein reilusti aalto painaa levyihin tehdyt kielekkeet kiinni toisiinsa.ukormi kirjoitti:Viskolukkohan toimii siten että kun toinen pyörä alkaa pyörimään erinopeudella kuin toinen pyörä, viskon sisällä oleva neste kuumenee ja silloin viskositeetti putoaa päästäen levyt kiinni toisiinsa. Jos sinne pääsee tuota tavan öljyä, niin silloinhan lukko ei juuri enää pidä vaikka neste/öljy lämpeneekin, päinvastoin.
Jos siellä olisi sitä tavan öljyä seassa niin ehkäpä se silloin saattaisi tosiaan pitää kylmänä edes hieman vaikka viskon toiminta ei juuri tuohon viskositeetin jäykkyytteen perustu vaan siihen että viskositeetti tippuu.
Taitaa olla tuo lukon vuoto aika yleinen vika noissa viskolukoissa ajan mittaan.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi