Focus 1.8TCi Lastutus "kannattavuus"

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Focus 1.8TCi Lastutus "kannattavuus"

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ma Maaliskuu 19. 16:59:49 2007

Tuossa kattelin focukseeni lastutusta jolla NS. luvataan 130hp/310nm hintaahan noilla on kivasti.

Eli onko kannatusta/hyötyä kiusata tuota riisseliä?
Vai onko kytkin sileänä nm nousun johdosta?


Kokemuksia?
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Toni_
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Kesäkuu 3. 8:29:39 2005
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Toni_ » To Maaliskuu 22. 14:55:20 2007

Onhan noilla lastuilla ja tehobokseilla aikamoisia eroja, että kannattaa vähän katsella mihin lastu vaikuttaa ja kuinka on säädettävissä. Itse juuri tänään tilasin Steinbauerin P-Boxin on/off katkasijalla Muukkoselta, saa nähdä miten toimii, ei ainakaan ollut halvemmasta päästä... Löytyis näköjään Focukseekin.

http://www.steinbauer.cc

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » To Maaliskuu 22. 15:40:22 2007

pitänee kattoo jos innostuis itellekkin laittamaan tuollaisen.. :lol:
ilmoittelehan kun saat kiinni miten vaikutti moottorin käyttäytymiseen
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Toni_
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Kesäkuu 3. 8:29:39 2005
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Toni_ » To Toukokuu 24. 20:19:52 2007

Suutinrempan :( yhteydessä tuli penkitettyä toi Mondeo ihan mielenkiinnosta mitä toi p-boxi antaa. Valmistaja lupaa 162Hv/380Nm.
http://www.steinbauer.cc/pdf/0STEINBAUE ... deo%20.pdf
boxia säätelemällä ei autosta saatu enempää kuin 160Hv/401Nm.
Kyllähän toi auton käyttäytymiseen vaikutti aika lailla, ala vääntöä tuli mukavasti lisää...
Lastutus kävi kyllä ekana mielessä, mutta päädyin "turvallisempaan" ratkaisuun kun en halunut alkaa nostelemaan ahtoja taikka suutin paineita. Lastulla saa kyllä varmasti tehoa enemmän.
P-boxiin olen ollut tyytyväinen ei mitään moottorivika- tai hehkutulppavaloja ole sytytellyt mittaristossa, oireita jotka ovat aika yleisiä halvemmille boxeille. Savutustakaan ei ole esiintynyt.
http://personal.inet.fi/koti/rapaheikki/penkitys.jpg
Lapussa näkyy vakio- ja boxipenkitys.
Niin ja pirssi muuten täysin vakio vv-suodatinta lukuunottamatta, joka tuskin paljoa vaikuttaa.

jarmo
Viestit: 15
Liittynyt: To Tammikuu 3. 20:48:22 2002

Viesti Kirjoittaja jarmo » To Toukokuu 24. 22:10:19 2007

Toni_ kirjoitti:Suutinrempan :( yhteydessä tuli penkitettyä toi Mondeo ihan mielenkiinnosta mitä toi p-boxi antaa. Valmistaja lupaa 162Hv/380Nm.
http://www.steinbauer.cc/pdf/0STEINBAUE ... deo%20.pdf
boxia säätelemällä ei autosta saatu enempää kuin 160Hv/401Nm.
Kyllähän toi auton käyttäytymiseen vaikutti aika lailla, ala vääntöä tuli mukavasti lisää...
Lastutus kävi kyllä ekana mielessä, mutta päädyin "turvallisempaan" ratkaisuun kun en halunut alkaa nostelemaan ahtoja taikka suutin paineita. Lastulla saa kyllä varmasti tehoa enemmän.
P-boxiin olen ollut tyytyväinen ei mitään moottorivika- tai hehkutulppavaloja ole sytytellyt mittaristossa, oireita jotka ovat aika yleisiä halvemmille boxeille. Savutustakaan ei ole esiintynyt.
http://personal.inet.fi/koti/rapaheikki/penkitys.jpg
Lapussa näkyy vakio- ja boxipenkitys.
Niin ja pirssi muuten täysin vakio vv-suodatinta lukuunottamatta, joka tuskin paljoa vaikuttaa.
Asialliselta näyttää... ilmeisesti boxi asennellaan alkuperäiin liittiimiin? Laitoitko itse vai tarviiko "asiantuntijan" asennukseen?
Entäs säätely? vakiona joku ohjelma mutta jollain ilmeisesti pystyy vielä säätelemään?

Toni_
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Kesäkuu 3. 8:29:39 2005
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Toni_ » Pe Toukokuu 25. 8:59:01 2007

Boxissa on potikka millä voidaan säätää tehonlisäystä pienemmälle ja suuremmalle. "Vakio" tehonlisäys on puolivälissä. Boxia voidaan ohjelmoida vielä isommalle tarvittaessa, mutta ainakaan tässä mun auton tapauksessa se ei antanut lisätehoa.
Asennuksen tein itse eli boxi asennetaan alkuperäisten johdotuksen rinnalle ja liittimetkin ovat valmistajan alkuperäisiä eikä mitään johtojen katkasua tai virittelyä tarvita. Kaasupolkimelta pitää vetää referenssi johto boxille, joka mittaa kaasupolkimen asentoa (ei kaikissa malleissa).
Normaaliajon kulutus on pysynyt samana ehkä aavistuksen verran pienentynytkin. Itse olen testaillut maantiellä 4-vaihteella 80-120 kiihdytyksiä, vakiona n. 10s ja boxilla n. 7s eli kyllähän ton käytännössäkin huomaa.

Vastaa Viestiin