Escort CVH 1.6 EFi startista
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Escort CVH 1.6 EFi startista
Auto: Escort Mk5 CVH 1.6 Efi, rek. 12/90.
Sain tänään täydellä akulla toisella starttauksella 2,5 vuotta seisseen projektin käyntiin (JIHUU!) ja aika vaikeata oli startin pyöritys. Akun voltit eivät tippuneet mitenkään erikoisen alas tällä kertaa (viime kerralla akku oli lähes tyhjä), mutta ihmeen tuskaista tuntui startilla moottorin pyöritys olevan. Solenoidilta näytti lisäksi starttauksen yhteydessä nousevan savu, joten arvelin liitinten olevan paskassa. Käyntiin kuitenkin lähti... epäilen auton startin olevan ilman alennusvaihdetta. Aloin muistelemaan, että yhtä vaikeata käyntiin lähtö oli myös silloin kun ostin auton 2004. Tuntuu ainakin puristuksia pannussa olevan.
Pari kysymystä:
1) Pitäisikö startti olla alennusvaihteella vai ilman? Microcat ei tuonut apua. Motonetin listassa tarjotaan kumpaakin tähän autoon. Startti ei liene alkuperäinen, koska merkki ja malli on Iskra, 12V 0,9kW, 11.130.963.
2) Kertokaas vähän vinkkejä, miten saan nuo oikean puoleiset virtakaapelit irti. Roiskin irrotusöljyä ennen kuin aloin irrottamaan startin virtakaapeleita, mutta vi**iksi meni jostain syystä. Mutteri hirtti ilmeisesti lopulta kiinni ja pahaenteinen rusahdus kuului solenoidista. Yritin sitten pihdeillä ja kiintoavaimella varovasti pyöritellä mutteria, mutta taisi mennä vain huonompaan suuntaan. Käytin jo startin irti, mutta eihän se sieltä mihinkään lähde, kun on johdot vielä kiinni... äly hoi. Vedänkö vaan rälläkällä mutterin tylysti veks vai mitä?
Toinen kuva päältä. Muovikuori sieltä hajosi ja hilut tippui alas. Nyt tuo pultti pyörii valtoimenaan.
Alennusvaihteella olevaa cvh:n starttia voi tarjota.
Miten tunnistaa alennusvaihteella ja ilman olevan startin päältä päin?
Sain tänään täydellä akulla toisella starttauksella 2,5 vuotta seisseen projektin käyntiin (JIHUU!) ja aika vaikeata oli startin pyöritys. Akun voltit eivät tippuneet mitenkään erikoisen alas tällä kertaa (viime kerralla akku oli lähes tyhjä), mutta ihmeen tuskaista tuntui startilla moottorin pyöritys olevan. Solenoidilta näytti lisäksi starttauksen yhteydessä nousevan savu, joten arvelin liitinten olevan paskassa. Käyntiin kuitenkin lähti... epäilen auton startin olevan ilman alennusvaihdetta. Aloin muistelemaan, että yhtä vaikeata käyntiin lähtö oli myös silloin kun ostin auton 2004. Tuntuu ainakin puristuksia pannussa olevan.
Pari kysymystä:
1) Pitäisikö startti olla alennusvaihteella vai ilman? Microcat ei tuonut apua. Motonetin listassa tarjotaan kumpaakin tähän autoon. Startti ei liene alkuperäinen, koska merkki ja malli on Iskra, 12V 0,9kW, 11.130.963.
2) Kertokaas vähän vinkkejä, miten saan nuo oikean puoleiset virtakaapelit irti. Roiskin irrotusöljyä ennen kuin aloin irrottamaan startin virtakaapeleita, mutta vi**iksi meni jostain syystä. Mutteri hirtti ilmeisesti lopulta kiinni ja pahaenteinen rusahdus kuului solenoidista. Yritin sitten pihdeillä ja kiintoavaimella varovasti pyöritellä mutteria, mutta taisi mennä vain huonompaan suuntaan. Käytin jo startin irti, mutta eihän se sieltä mihinkään lähde, kun on johdot vielä kiinni... äly hoi. Vedänkö vaan rälläkällä mutterin tylysti veks vai mitä?
Toinen kuva päältä. Muovikuori sieltä hajosi ja hilut tippui alas. Nyt tuo pultti pyörii valtoimenaan.
Alennusvaihteella olevaa cvh:n starttia voi tarjota.
Miten tunnistaa alennusvaihteella ja ilman olevan startin päältä päin?
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Oon ite ropannu kaikenlaistia etuvetosia, 76 1.1 Fiestasta 90 luvun 1.8 Zeteceihin - CVH vehkeitä unohtamatta - enkä oo vielä alennusvaihteeseen törmännyt. Ton lisäksi havainto on et 'kaikki käy keskenää', ja ihan hyvin toi 1.1 OHV:n startti vuodelta ?? sahaa tota 1.8 Zeteciäkin. Joten kyllä mun käsitys ainakin on että mikä vaan siihen käy, enkä ainakaan itse rupeisi stressaamaan startin tarkemmasta mallista jos oisin sellaista vailla.
Fiesta 76-03, 1.0-1.8, Focus '06, Niva, LJ70 ja paljon muuta @ wonk.sytes.net/76s/
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Purkupojilta ostin kunnostetun laturin siihen avoon. Ei maksanut kovinkaan paljoa. Entinen vaihdossa..Sine kirjoitti:Sama käsitys on minullakin, joten sain nyt sille vahvistuksen. Pitää etsiä jostain "uusi" startti ja kokeilla.Krisse kirjoitti:Oon ite ropannu kaikenlaistia etuvetosia ... 'kaikki käy keskenää'
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Ne alunnusvaihteiset on vähän uudemmissa Fordeissa. Puma/Ka/Fiesta linjalta kun etsii ja katselee niin niitä ne taitaa kaikki olla nyt. Itse moottori on paljon pienempi ja jaksaa pyörittää ihan erilaisella kiukkuisella äänellä. Ei ole mahdottoman hintainen muistaakseni Fordillakaan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1