P 100 2.5 diesel

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

P 100 2.5 diesel

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Ti Elokuu 21. 19:46:32 2007

Miten on saako laittaa 1.8 td tilalle, 2.5 dieselin, jäi granadasta moinen kone.

040-8501115
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: P 100 2.5 diesel

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Elokuu 21. 20:24:21 2007

kekkonen68 kirjoitti:Miten on saako laittaa 1.8 td tilalle, 2.5 dieselin, jäi granadasta moinen kone.

040-8501115
Ei lain mukaan, mutta onneksi ranskalaiset eivät osaa merkitä koneen tyyppiä lohkoon mitenkään järkevästi ja sen voi leimata huoletta 2.3 diiseliksi. Muistaakseni jäi 14cc tjsp tilavuudesta vajaaksi että olisi saanut 2.5 koneella leimattua :?

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

2.5 diesel

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Ti Elokuu 21. 21:26:23 2007

Millä tyypillä lupia siis hakemaan, 2.3 sierra diesel?
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

2.5 diesel

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Ti Elokuu 21. 21:27:45 2007

Niin ja kyseessä -90 mallin auto?
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Elokuu 21. 22:12:57 2007

Itse tarvitsin Sierran vertailumallitodistusta, siitä näkyy 2.3d koneen kaikki tarvittavat tiedot, eli teho, tilavuus ja paino. Vuosimallilla ei ole väliä, sun auto ei kuitenkaan ole vähäpäästöinen, joten käynninaikainen päästömittaus riittää. Katsuri uskoi puheella, että P-satasia on saanut 2.0 bensakoneella ja siinä on samat alustanosat ja jarrut, 1.8 iskutilavuus ei riitä vertailumalliksi, siitä ei liene edes mitään virallista dokumenttia myyntiesitteiden lisäksi olemassa. Tehohan siinä 2.3d:ssä on pienempi kuin alkuperäisissä koneissa, samoin paino menee papereiden mukaan rajoihin. Oikeasti ei kai lähellekkään, omassa omamassa nousi 50kg koneen vaihdon jälkeen.

http://koti.mbnet.fi/jeddah/muuta/Sie_83-.pdf <= tuossa se vertailumallipaperi

E: nii joo ja jotkut saattavat vaatia todistusta moottorin alkuperästä. Mulla oli romiksen kuitti, jossa olivat myyneet mulle Sierran 2.3d koneen, mutta eivätpä edes kysyneet moista.

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

2.5 diesel

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Ke Elokuu 22. 10:13:27 2007

Ok. Kiitoksia tiedoista.Miten ja mistä löytyisi kytkinkoppa laatikkoon, ilmeisesti tuo 1.8 koppa ei käy 2.5 perään.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Re: 2.5 diesel

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ke Elokuu 22. 10:51:41 2007

kekkonen68 kirjoitti:Ok. Kiitoksia tiedoista.Miten ja mistä löytyisi kytkinkoppa laatikkoon, ilmeisesti tuo 1.8 koppa ei käy 2.5 perään.
Ei käy, eikö granusta jäänyt yli...?

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

2.5 diesel

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Ke Elokuu 22. 11:06:30 2007

Mennyt laatikon mukana
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ke Elokuu 22. 14:31:30 2007

Joudut sitten metsästelemään purkuosia... Indenorin koneessa on kopan pultit eri kohdissa kuin missään fordin omassa pannussa. Loota ite on kyllä sama. Melkeen sitten kannattaa ottaa kytkinhaarukka 1.8 koneesta, voi käyttää samaa vaijeria, muuten joutuu tekemään virityksiä. Ikävä huomata, kun auto on muuten läjässä...

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Elokuu 29. 11:22:43 2007

P-ratasta saa kyllä 2.0 bensamoottorillakin. 1.25x2.0=2.5.
Vaikka otettas desimaalitkin käyttöön niin indenori ei ole kuin 6.75cc liian iso.
Jäsen #606

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ke Elokuu 29. 11:39:23 2007

olafu kirjoitti:P-ratasta saa kyllä 2.0 bensamoottorillakin. 1.25x2.0=2.5.
Vaikka otettas desimaalitkin käyttöön niin indenori ei ole kuin 6.75cc liian iso.
Niinpä, muistin väärin, se ero olikin tuo 7cc, mutta laki on laki ja sitä ei sillä kai saisi leimata, lienee kuitenkin konttorikohtaista :?
Laskeskelin noita aikanaan itsekin, mutta mikään ei tosiaan estä sen leimaamista 2.3 koneeksi, koneita ei erota mitenkään toisistaan. Kaikkein selvin merkintä on lohkossa kansitasoon meistattuna, mutta sekään ei suoraan kerro koneen tyyppiä.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Elokuu 30. 0:03:01 2007

Mieluummin leimaa kuitenkin sille moottorille mikä se onkin. Kannattaa ainakin yrittää. Jos ei käy niin vaihtaa konttoria ja leimaa sitten 2.3 indenorina. "Et sä saa laittaa tän 1.993litrasen koneen tilalle 2.498litrasta kun se on melkein seittemän kuutioo liian iso". Menee se läpi kun sanoo konttorilla että muutan tän nyt kaksi ja puoli litraiseksi dieseliksi, mallisarjan isoin kone on 2.0L bensa OHC.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin