Sierra 2,0: Mikä isompi pääsylkky orkkiksen tilalle?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Sierra 2,0: Mikä isompi pääsylkky orkkiksen tilalle?

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Joulukuu 12. 14:49:26 2007

Orkkis 2,0i Dohc pääsylkky 22mm ilmeisesti Bendixin valmistetta, missään ei kyllä lue muuta kuin Fordia. Nyt jarrujen vaihdon (260mm levyt+253mm levyt) jälkeen pikkuisen tunnottomat jarrut ja poljin painuu pikkusen syvemmälle kuin orkkis 240mm levyillä ja 9" rummuilla, ja ilmeisesti olis syytä vaihtaa pääsylkkykin isommaksi. Motonetistä löytyis V6 mallin pääsylkkyä, mutta se on ATE:n korvaajaksi tarkoitettu. Kysymys kuuluukin, sopiiko se suoraan ton pienemmän Bendixin tilalle, ettei tarvis turhaan sitä tilata? Joku tietää varmasti, jjs? Ja sopiiko jarruneste säiliö vanhasta tuohon?
Viimeksi muokannut Ville K, Ke Joulukuu 12. 23:01:39 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pedal tu tö metal!

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ke Joulukuu 12. 15:39:16 2007

Tuossa kaverilta saatua tietoa, kun suunnittelin tuon V6 Sierran pääsylkyn sovittamista Capriin, jossa aiemmin oli XR4i:n 23,8mm pääsylkky ja nyt 22mm Sierran tehostimessa.

http://kuvablogi.com/nayta/666175/
http://kuvablogi.com/nayta/666176/

Sisäänmenon halkasia 47,5mm pituus 45,0mm + akseli 30mm akselin sisä reikä 14mm

Ei käynyt tuohon omaan, joten etsintä jatkuu. Mitenkähän joku uudempikoppaisen eskortin 25,4mm pääsylinteri kävisi. Tuolla turinaa siitä: http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=119017
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Joulukuu 12. 16:20:23 2007

Kiitokset Jounille, kuvastakin näkee, että erilainen on. Ja tuo mk5 escortin pääsylkky näyttää samanlaiselta kuin V6 mallin sierrankin. Eilen SierraXR:n kanssa vertailtiin, niin XR4i Sierran pääsylkky näyttäis olevan päällisin puolin samanlainen kuin tuo oma, paitsi halkaisia 23,8, eli saishan silläkin tehoa vähän lisää tuohon 22mm:n verrattuna+ lähdöt olis samat 3. Täytyy vähän mittailla ja ottaa valokuvia tosta mikä mulla on irrallaan, jos joku osais neuvoa mikä sopis. Tai sitten edelleen on se ABS-mallin sähköinen vaihtoehtona. Osaiskos joku neuvoa yksinkertaisesti ne kytkennät mitä tarvii tehdä jos sellaisen laittaa?
Pedal tu tö metal!

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ke Joulukuu 12. 17:35:57 2007

23,8mm sylkky mulle ja sähköinen tehostin johtosarjoineen + bokseineen sulle? :wink: (no välirahasta ehkä vähän voisi neuvotella)
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Joulukuu 12. 22:59:22 2007

jouni kirjoitti:23,8mm sylkky mulle ja sähköinen tehostin johtosarjoineen + bokseineen sulle? :wink: (no välirahasta ehkä vähän voisi neuvotella)
Eipä oo mulla sellaista sylkkyä, vaan vertailtiin SierraXR:n XR4i:n pellin alta löytyvää pääsylkkyä omaan irralliseen 2,0i:n pääsylkkyyn. Ja Pasi tuskin myy sulle omaansa.. Toi sähköinen vois olla sitten se vaihtoehto, kokonaisena pakettina ilmeisesti kannattaa ostaa johtosarjan kanssa, boksia ilmeisesti ei tarvita jos ei laita abseja toimintaan?
Pedal tu tö metal!

J.M.
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Syyskuu 30. 18:31:34 2005
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja J.M. » To Joulukuu 13. 14:46:04 2007

Sähköinen tehostin on itellä ainakin kytketty hyvin yksinkertaisesti: painekytkin kytkee maata releelle joka taas kytkee virran pumpulle.

Painekytkimessä on erillinen maajohto ja pari niistä muista on mallia kytketty kun paine on alhainen. Toisesta saa sitten ohjauksen ABS-valolle. Pumpulle oma virta akulta suoraan ja releelle (ja ABS-valolle) plussa vaikka mankan acc:stä tai syttypuolan plussalta.
Ford Sierra 2.0iS -92 taas paskana
Ascona -87 R.I.P.
Kadett -86 helvetinkone

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Joulukuu 13. 15:51:23 2007

Tuossa sähköisessä kun on sen painekellon kohdalla pari liitintä, toinen 2-napainen ja toinen muistaakseni 5-napainen. Kumpaa käytetään siihen pumpun releen maadottamiseen?

Juippa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa » To Joulukuu 13. 16:28:02 2007

Muistaakseni oli 5 napanen... Mulla on jossain paperilla miten tohon värkkiin saa helposti ite tarvittavat sähköt. Piti asentaa itekki mut on viel jääny tekemättä. Yritän löytää lapun...
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Joulukuu 13. 16:43:50 2007

Jos vaan viitsit kaivaa niin olis hyvä juttu, kyllä se alkaa olemaan varteenotettava vaihtoehto mullekin.
Pedal tu tö metal!

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Joulukuu 13. 19:36:38 2007

Samoin, kaveri tarvis kytkentä ohjeet myös.

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Su Joulukuu 16. 14:59:37 2007

Täällä tarvitaan kanssa .. Tästä ois kiva saada FAQ ...

Juippa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa » Ma Joulukuu 17. 0:13:29 2007

http://s16.photobucket.com/albums/b8/Ju ... nt=shk.jpg

Eli tolleen me kaverin kanssa toi mitattiin läpi, ja piirrettiin lapulle samalla... Nuo värit on johtosarjan omien piuhojen värejä, eli noita liittimiä en nyt muistanut ulkoa. Mutta jos on johtosarja tallella edes liittimien osalta niin tolleen ton vehkeen pitäs saada simppelisti toimimaan noita värejä seurailemalla. Pitää saada toi pumppu viereen, ottaa siitä kuva ja vaikka piirtää siihen suoraan noi kytkennät nii sen saa helposti laitettua kuka vaan toimimaan.

Itse en paikallaan ole kokeillut, mutta kun samanlailla irto akun kanssa kokeiltiin niin saatiin toimimaan.

Toivottavasti tää nyt jotain jeesaa... :roll:
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

Juippa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa » Pe Joulukuu 21. 16:52:43 2007

Onko kellään paikoillaan kys. värkki? :roll: :?:
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

Vastaa Viestiin