Zetec e tyhjäkäynti (focus)

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

Zetec e tyhjäkäynti (focus)

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ke Toukokuu 31. 2:01:16 2006

Auto: Focus 03, kone 2,0 96kW Zetec E

Zetecci E koneisen focuksen tyhjäkäynti sekoilee suht säännöllisesti.

Ongelma, tyhjäkäynti ei laske alle 2500-3500 kovin helposti, auttaa kun tiputtaa rundit väkisin ylisuurella vaihteella.

Muuten tk on ok, eikä edes sammu kovankaan ajon jälkeen.

Ongelma ilmenee käytännössä ainoastaan haalealla koneella, eli starttaat pannun, +15c, ajat noin 1000-1500m ja vedätät kakkosella vaikka 4000rpm, tai yli 3500. (työmatka, valoista suoraan 80 alue--motarirampille)

Kokeilin myös kylmänä (+15) noin 3min startin jälkeen vedättää ja jäi ylös.


Missä vika?

ps kaikissa setekki koneissa lähes samat viat-->samoja antureita.


Kokeiltu putsata ilmamassamittari, tps. Akkukin oli hiljan irti. Muuten kaikki ok.




Hyviä ehdotuksia kiitos, vika ei säännöllistä, vaan ongelma ilmenee vain 7 kertaa kymmenestä.

Mitä eroa on fordistilla ja optimistilla?
Optimistin lasi on puoliksi täynnä, foorttikuskin tankki on vain varttia vajaa puolentankin..
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

CJH
Viestit: 92
Liittynyt: To Helmikuu 20. 10:44:43 2003
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja CJH » Ke Toukokuu 31. 8:00:36 2006

Kannattaa kokeilla vaihtaa huohotinventtiili eli toiselta nimeltään visiin PCV-venttiili tai jotain. Sijaitsee pakosarjan vieressä ja siihen tulee musta kumiletku ihan painamalla kiinni. Venttiili lähtee irti nykäisemällä. Venttiilin kunto selviää kääntämällä se ylösalaisin, jos jousi on kuoleentunut ei venttiili jaksa pysyä kiinni, vaan helisee. Maksaa voortilla muistaakseni pari kymppiä. Mulla vaikutti ainakin tuo venttiilin vaihto tyhjäkäynnin laskeutumiseen. Muihin tyhjäkäyntiongelmiin kannattaa varautua putsaamalla nuo ilmamäärämittarin langat ja vaihtamalla tyhjäkäyntiventtiili imusarjasta.

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ti Toukokuu 20. 20:19:32 2008

Jatketaanpas tähän topikkiin. Itsellä lähes identtiset ongelmat -98 Escort 1.8 Zetecin kanssa. Lisänä vielä se ettei moottorijarru juurikaan toimi. Välillä oikein kovasssa moottorijarrutuksen yrityksessä menee ajoittain päälle mutta pätkii eli hetki päällä hetki pois jne.

Jo tehtyä:
tyhjäkäyntimoottori "sen virtaus kanava" uitettu liuottimessa.
Vaihdettu tuo huohotinventtiili.
Poljettu niin perkeleesti.

Mikään tähän astisista ei auttanut. Mitä seuraavaksi tyhmäkäyntiventtiili vaihtoon??
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Vastaa Viestiin