Sierran johtosarja!

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

pasic
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Marraskuu 12. 11:56:46 2004
Paikkakunta: LAHTI
Viesti:

Sierran johtosarja!

Viesti Kirjoittaja pasic » Pe Heinäkuu 15. 12:09:08 2005

Elikkäs itselläni on vm:89 oleva kaasutin sierra jossa oli sähköisesti ohjattu kaasutin. Purin kaasuttimen älyboxin ja johdot jotka menivät koelaudan alle. jossa oli kuvassa näkyvä liitin(ylempi liitin). Nyt on autoon laitettu kaikki ruisku hilppeet kiinni ja scorpioonin johtosarja.. Johtosarjassa on samallainen liitin kuin koelaudassa oleva kaasutin mallin liitin. värit ovat samat tai ihan pieniä eroja.. johtoja on 8. 7 johdoista ovat 0,75 ja 1 on 1,5 nelion johtoa ja täsmää ruiskun johtosarjan 1,5 nelion johdon kanssa(punainen).

Eli jos jollain olisi kokemusta että voiko ton laittaa kiinni tohon ettei tapahdu suuria vahinkoja? ja mitä muutoksia pitää tehdä?

ainakin laturin johto pitää vetää irrallisena...



http://koti.phnet.fi/nergp/juttuja/johdot.JPG

Henkka
Viestit: 25
Liittynyt: Su Maaliskuu 28. 19:20:59 2004
Paikkakunta: Kotka

Re: Sierran johtosarja!

Viesti Kirjoittaja Henkka » Ti Heinäkuu 26. 20:20:48 2005

pasic kirjoitti:Elikkäs itselläni on vm:89 oleva kaasutin sierra jossa oli sähköisesti ohjattu kaasutin. Purin kaasuttimen älyboxin ja johdot jotka menivät koelaudan alle. jossa oli kuvassa näkyvä liitin(ylempi liitin). Nyt on autoon laitettu kaikki ruisku hilppeet kiinni ja scorpioonin johtosarja.. Johtosarjassa on samallainen liitin kuin koelaudassa oleva kaasutin mallin liitin. värit ovat samat tai ihan pieniä eroja.. johtoja on 8. 7 johdoista ovat 0,75 ja 1 on 1,5 nelion johtoa ja täsmää ruiskun johtosarjan 1,5 nelion johdon kanssa(punainen).

Eli jos jollain olisi kokemusta että voiko ton laittaa kiinni tohon ettei tapahdu suuria vahinkoja? ja mitä muutoksia pitää tehdä?

ainakin laturin johto pitää vetää irrallisena...



http://koti.phnet.fi/nergp/juttuja/johdot.JPG

Terve! mulla on kans samanlainen projekti meneillään ja mietin ihan tota samaa hommaa...ootko jo testannu?

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Heinäkuu 26. 22:48:15 2005

kiinni vaan, jos ei toimi niin sit vasta aatellaan muuta.. on noi sen verran antiikkisia laitteita että tuskin mitään saa rikki kokeilemalla :-)

vaihdoin ruisku oharin tilalle 2.9i:n johtosarjoineen ja bokseineen, uusiksi jouduin vetämään laturin herättimen, öljynpainevalon, puolan virtajohdon sekä bensapumpun releen johdot..

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Heinäkuu 29. 16:58:12 2005

Oliko sulla siinä vielä lisäksi toinen liitin?
Itse tein ton vaihdon juuri -89 sierraan muutama vuosi sitten ja johdot kävi suoraan liittimiin eli sanoisin myös, että eikun kiinni vaan. Bensapumpun virran vedin virtalukon pohjasta ja laturin johdon suoraan akkuun.
Noin helppoa se muistaakseni oli 8)

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ti Toukokuu 27. 22:18:04 2008

joo laitetaampa tähän vanhan jutun jatkeeksi. eli pikku probleema ohc ruiskun johtojen kanssa, eli moottorin johtosarjan kytkeminen auton sarjaan.
käytössäni on pelkkä ruiskun osien johtosarja.
mihin tuo kuvassa oikeassa alanurkassa oleva liitin tulee tai mihin siitä on vedettävä johtoja??
entä nuo pari relettä ja sulake,minkä ne on? pumpun?
neuvoja otetaan vastaan..

http://i254.photobucket.com/albums/hh89 ... 1211915591

Vastaa Viestiin