Mustang pakoputkisto, voiko saada kolikon molemmat puolet?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Mustang pakoputkisto, voiko saada kolikon molemmat puolet?

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Su Huhtikuu 13. 18:20:00 2008

Tuossa kun on ajellut erikoiskatsastetulla autolla (katsastaja suoritti perusteellisen koeajon) niin on huomannut että vakiolta näyttävä pakoputkisto on sekä liian hiljainen että möykkäävä. Ääni ei kuulu ulos juuri lainkaan mutta 100 vauhdissa kun kierrokset on n. 1700 niin kumina on tosi ikävä, takapenkin alta kuuluu läpi. 80 vauhdissa auto on hiljainen ja kun sillä kuitenkin matkaakin ajetaan niin sais nuo maantienopeudet olla kohtuu hiljaista. Autossa on tuplaputkisto H liitoksella, ja ennen taka-akselia on kammiovaimennin molemmin puolin. Ja kun se sais antaa vähän kuitenkin kiihdytyksessä kasinkin pauhata :D
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Huhtikuu 13. 19:25:52 2008

Kyllä voi saada kolikon molemmat puolet. Itseasiassa, sinne teidän miittin ajellessä suoritin ensimmäisen maantie kokeen tuolle itse väkertelemälleni putkistolle ja totesin onnistuneen. Tasakaasulla ei juurikaan möykkää, vedätettäessä mukavaa murinaa.

Sulla Tomi kuitenkin on tuo vanha pitkäiskuinen moottori jonka äänimailmaa on vaikea muuttaa kireäksi. YouTube on täynnä hullujen jenkkien tekemiä erilaisia putkisto comboja, toisin vain tehdasvalmisteisilla putkilla. he kun eivat uskalla itse tinailla. Poistat ensimäiseksi katit sieltä ahdistamasta. Johan silläkin saa eloa jonnin verran. Työsi kautta saat edullisesti jotkut BBK:n longtubet.

Täytenä BS OT:na tähän loppuun... Sielä miitissä joku ampausi Voima moottorisella Scorpilla, jossa oli todella kaunis pakoääni. Sellainen muhkea kireä mylvintä kuin pulloon olisi huutanut. Ei sellainen lotkotus mitä yleensä noista kutosista tulee.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

cossu44
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Toukokuu 14. 9:14:04 2002
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja cossu44 » Ti Huhtikuu 15. 9:41:15 2008

Kai nuo hullut jenkit tinailla uskaltavat, niiden ei vaan tarvii kun kaikki vauhtiputkat ovat väärällään mitä erilaisempia variaatioita pakoputkistoista, puhumattakaan muista osista. Ja kun kasista haetaan sitä "oikeanlaista ääntä" niin silloin kierrätetään molempien puolien keskimmäiset putket ristiin. Foordi taisi käyttää GT 40:ssä tuota systeemiä.

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » Ti Huhtikuu 15. 16:07:27 2008

MouTine kirjoitti:

Täytenä BS OT:na tähän loppuun... Sielä miitissä joku ampausi Voima moottorisella Scorpilla, jossa oli todella kaunis pakoääni. Sellainen muhkea kireä mylvintä kuin pulloon olisi huutanut. Ei sellainen lotkotus mitä yleensä noista kutosista tulee.

onhan ne äänet ihan hienot kiihytyksessä, mut matka-ajossa kuuluu aika vittumainen humina.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

Arto65FB
Ylläpitäjä

Re: Mustang pakoputkisto, voiko saada kolikon molemmat puole

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ti Kesäkuu 3. 8:53:48 2008

Pappacosworth kirjoitti: Ääni ei kuulu ulos juuri lainkaan mutta 100 vauhdissa kun kierrokset on n. 1700 niin kumina on tosi ikävä, takapenkin alta kuuluu läpi. 80 vauhdissa auto on hiljainen ja kun sillä kuitenkin matkaakin ajetaan niin sais nuo maantienopeudet olla kohtuu hiljaista. Autossa on tuplaputkisto H liitoksella, ja ennen taka-akselia on kammiovaimennin molemmin puolin. Ja kun se sais antaa vähän kuitenkin kiihdytyksessä kasinkin pauhata :D
Oho, enpäs ole hetkeen ehtinyt foorumille.
Noi kuminat on vähän tapauskohtaisia. Poikkasin putket poikki ennen taka-akselia, niin hävisi n. 1500rpm kumina, joka sattui just n. 80km/h alueella vanhalla perävälkällä. Putkia ei (vielä) yhdistetty. X-putkella äänestä tulee ikäänkuin oktaavia korkeampi, H-putkella tulee vähän sellainen pörisevän röpöttävä.

Vastaa Viestiin